Постанова
від 22.05.2014 по справі п/811/1402/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2014 року Справа №П/811/1402/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянувши у порядку письмового провадження в м. Кіровограді адміністративну справу

за позовом : Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до відповідача : Рівнянського сільського комунального підприємства

про стягнення заборгованості.

Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулася з позовом до Рівнянського сільського комунального підприємства про стягнення заборгованості в сумі 7 132,23 грн., у тому числі 7 087,50 грн. основного платежу та 44,73 грн. пені.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач використовує найману працю, однак ним не дотримано нормативу кількості робочих місць для працюючих інвалідів, а тому відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарську санкцію та пеню за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році.

Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву у відповідності до змісту якого позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки Рівнянське сільське комунальне підприємство є комунальною власністю Рівнянської територіальної громади і структуру та штатну чисельність працівників затверджує Рівнянська сільська рада. Відповідач вказує, що з 01.12.2012 р. в штатному розписі, затвердженому головою эРівнянської сільської ради немає жодної вільної вакансії.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, представник відповідача заперечив проти їх задоволення.

22 травня 2014 року представником позивача подано заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, погоджене представником відповідача (а.с.61).

На підставі усної ухвали, прийнятої в судовому засіданні 22.05.2014 р. та занесеної до журналу судового засідання, подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Рівнянське сільське комунальне підприємство 03.03.2003 р. зареєстроване як юридична особа та знаходиться на обліку в Кіровоградському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів (а.с.25).

У відповідності до ч.1, 3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ (далі за текстом - Закон) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з п.2 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців.

Відповідності до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Судом встановлено, що Рівнянським сільським комунальним підприємством 20.01.2014 р. подано до Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2013 рік (а.с.6), відповідно до змісту якого середньооблікова кількість працівників облікового складу у 2013 році складала 12 осіб, фонд оплати праці за 2013 рік становив 170,1 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника у 2013 році складала 14,2 тис. грн., а норматив створення робочих місць для інвалідів складає 1 робоче місце (12 х 0,04), при цьому у 2013 році інваліди не працевлаштовані.

У відповідності до ч.1 ст. 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до п.5.5 Статуту Рівнянського сільського комунального підприємства джерелом формування фінансових ресурсів підприємства є прибуток (доход), амортизація відрахування, безоплатні та благодійні внески, капітальні вкладення та кредити, бюджетні дотації та інші надходження, не заборонені законодавством України (а.с.32).

Відтак, зважаючи на те, що Рівнянське сільське комунальне підприємство повністю не утримується за рахунок коштів державного або місцевого бюджету. то на нього поширюються положення ч.1 ст.20 Закону.

Таким чином, розмір адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті відповідачем у відповідності до ч.1 ст.20 Закону становить 7 087,50 грн. (170 100,00 грн. : 12 : 2 х 1).

Згідно з ч. 2 ст.20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Нарахування пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій здійснюється відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року №223, пп.3.4 п.3 якого передбачено, що нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу).

Згідно з пп.3.1 п.3 вказаного Порядку, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

У відповідності до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій та пені позивачем за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій нараховано Рівнянському сільському комунальному підприємству пеню в розмірі 44,73 грн. (а.с.7).

Судом встановлено, що одноденний розмір пені з огляду на ставку НэБУ в розмірі 9,5% становить 0,03% (9,50 х 120% : 365), кількість днів прострочення сплати адміністративно-господарських санкцій за період з 16.04.2014 р. по 06.05.2014 р. становить 21 день, а тому розмір пені повинен становити 44,65 грн. (7 087,50 грн. х 0,03%) х 21 днів), а не 44,73 грн., як визначено позивачем.

Враховуючи те, що відповідачем не надано доказів сплати адміністративно-господарських санкцій або доказів створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2013 році відповідно до встановленого нормативу, суд вважає позовні вимоги Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення з Державного підприємства дослідного господарства «Ставидлянське» Національної академії аграрних наук України» адміністративно-господарських санкцій у розмірі 7 087,50 грн. та пені в розмірі 44,65 грн. підлягають задоволенню. Натомість позовні вимоги в частині стягнення з відповідача пені в розмірі 0,08 грн. задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст.86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Рівнянського сільського комунального підприємства, код ЄДРПОУ 32120098 (27160, с. Рівне Новоукраїнського району Кіровоградської області, вул. Енгельса, 4) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 7 087,50 грн. (сім тисяч вісімдесят сім грн. 50 коп.) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 44,65 грн. (сорок чотири грн. 65 коп.).

3. У задоволенні інших позовних вимог відмовити

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2014
Оприлюднено27.05.2014
Номер документу38842269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1402/14

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Постанова від 22.05.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні