ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 травня 2014 року № 813/2821/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сидор Н.Т., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора Мостиського району Львівської області в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області ВП «Держенергонагляд у Західному регіоні» до товариства з обмеженою відповідальністю «Дукат» про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику,
в с т а н о в и в :
Прокурор Мостиського району Львівської області в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області ВП «Держенергонагляд у Західному регіоні» (далі - позивач, Інспекція) звернувся з адміністративним позовом у Львівський окружний адміністративний суд до товариства з обмеженою відповідальністю «Дукат» (далі - відповідач, ТзОВ «Дукат») про стягнення суми штрафних санкцій за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 3 400,00 гривень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 17.10.2013 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області винесла постанову № 71 про накладення штрафу за порушення законодавства про електричну та теплову енергетику в розмірі двісті неоподаткованих мінімумів доходів громадян (3 400,00 грн). Підставою винесення вказаної постанови є акт перевірки № 03/23-41-625 від 04.10.2013 року, в якому зафіксовано невиконання відповідачем припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Львівській області № 03/23-41-324 від 03.06.2013 року. Штраф відповідачем добровільно не сплачено. В результаті чого, позивач просить стягнути з ТзОВ «Дукат» на користь держави 3 400,00 грн штрафу.
Відповідачу направлялась ухвала про відкриття скороченого провадження від 10.04.2014 року за зареєстрованим місцезнаходженням, однак конверт повернувся з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Згідно ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши і оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Спеціальний закон, який визначає правові та організаційні засади забезпечення принципів державної політики в галузі електроенергетики є Закон України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 року №575/97-ВР.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електроенергетику» одним із принципів державної політики в енергетиці являється створення умов безпеки експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників і споживачів електричної і теплової енергії.
Згідно ст. 9 зазначеного закону, державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів. За ухилення або несвоєчасне виконання вимог приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність у вигляді штрафів.
За змістом ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», одним із правопорушень в електроенергетиці, за які суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність, є ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій. За вказане правопорушення у цій же статті передбачено штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області, керуючись законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», за результатами проведеного 30.05.2013 року на ТзОВ «Дукат» планового заходу було складено припис № 03/23-41-324 від 03.06.2013 року.
Даний припис був отриманий відповідачем 14.06.2013 року, що підтверджує рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення від 10.06.2013 року.
Згідно ч. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», приписом вважається обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, 04.10.2013 року, Державним інспектором з енергетичного нагляду Лоштином Ростиславом Мар'яновичем, у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання ТзОВ «Дукат» - електрика ОСОБА_2, проведено перевірку виконання припису щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме припису № 03/23-41-324 від 03.06.2013 року.
Перевіркою встановлено факт ухилення від виконання вищевказаного припису, про що складено акт № 03/23-41-625 від 04.10.2013 року.
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», ст. 31 Закону України «Про теплопостачання» і Постанови Кабінету Міністрів № 1312 від 21.06.1999 року «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» (далі, - положення), за ухилення ТзОВ «Дукат» від виконання вимог припису передбачена відповідальність.
07.10.2013 року Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області на адресу ТзОВ «Дукат» скероване повідомлення від 07.10.2013 року про виклик на засідання комісії, на якому буде розглядатися питання щодо відповідальності ТзОВ «Дукат» за допущені порушення законодавства.
17.10.2013 року, відповідно до ст. 27 Закону України «Про електроенергетику», Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Львівській області винесено постанову № 71 про накладення штрафу за порушення законодавства про електричну та теплову енергетику в розмірі 3 400,00 грн за ухилення від виконання припису № 03/23-41-324 від 03.06.2013 року.
Відповідно до п. п. 10, 11 Положення, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене у встановлене законом порядку.
Таким чином, передумовою для стягнення в судовому порядку штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та теплопостачання є факт його несплати у визначений законом термін.
Зазначена вище постанова була скерована відповідачу із супровідним листом № 23/03-1346 від 21.10.2013 року. Впродовж встановленого законодавством строку, сума штрафу відповідачем не сплачена.
Зважаючи на те, що при прийнятті рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику позивач діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надане, обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, з дотриманням процедури прийняття оскаржуваного рішення, а також те, що відповідачем вказане рішення суб'єкта владних повноважень у передбачений законодавством строк не було оскаржено, доказів сплати штрафних санкцій у розмірі 3 400,00 грн суду не подано, а тому, суд дійшов до висновку, що вимоги позивача підставні, підтвердженні матеріалами справи та підлягають до задоволення.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України та п. 11 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», судові витрати у формі судового збору, зі сторін не стягуються.
Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 94, 159-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Дукат» (81342, Львівська область, Мостиський район, с. Бортятино, вул. Польова, 1, код ЄДРПОУ 30765838) до Державного бюджету України штраф за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 3 400,00 (три тисячі чотириста) гривень.
Судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.
Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно.
Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Сидор Н.Т.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2014 |
Оприлюднено | 28.05.2014 |
Номер документу | 38847015 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні