1/9-АП-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25.01.2007 Справа № 1/9-АП-07
Господарський суд Херсонської області у складі судді Губіної І.В. при секретарі Степановій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Приватного підприємства "Граніт", м.Цюрупинськ
до Цюрупинської міської ради, м.Цюрупинськ
3 особа - без самостійних вимог на стороні відповідача міське комунальне підприємство "Комбінат комунальних підприємств", м.Цюрупинськ
про визнання нечинним та скасування рішення №76 від 08.09.2006 року
за участю представників сторін:
від позивача - Петров В.М., директор, Кравченко С.А., дов. від 05.12.2006р., юрист
від відповідача - Москальов О.Є., дов. від 29.09.2006р., представник
від 3 особи - не прибув
ПП "Гранит" звернулось до суду з позовом, з врахуванням уточнення позовних вимог, про скасування рішення Цюрупинської міської ради №76 від 08.09.2006 року, яким відмінено рішення міськради від 31.03.2005 р. №528 про затвердження проектно-технічної документації під планувальні роботи у 4-ому та 5-ому мікрорайонах Житлоселища у м.Цюрупинськ, та відмінено рішення міськради від 23.12.2006 р. №652 про внесення змін до п.3 рішення №528 від 31.03.2006 р. А також доручено 3 особі по справі- МКП "Комбінат комунальних підприємств" розірвати укладений ним з ПП "Гранит" договір підряду від 21.04.2005 р., як незаконно укладений.
Позивач пояснив, що наявність спірного рішення надає право третій особі - МКП "Комбінат комунальних підприємств" вирішити питання щодо розірвання з ПП "Гранит" договори підряду. Але ПП "Гранит" виконана значна частина визначених в договорі підряду планувальних робіт. А тому спірним рішенням порушуються його інтереси як особи, яка безпосередньо виконує роботи по організації планувальних робіт в 4 і 5 мікрорайонах Житлоселища м.Цюрупинська.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що при прийнятті спірного рішення рада вийшла за межі своєї компетенції, так як Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільським, селищним та міським радам не надано право скасовувати свої власні раніше прийняті раніше. Крім того, у судовому засіданні позивач пояснив, що підстав для скасування рішення, яким затверджено вказану вище проектно-технічну документацію, взагалі у ради не було. Ця документація не визнана в установленому порядку складеною з порушенням будь-яких правових норм. На думку позивача, рада не має право зобов'язувати будь-якого суб'єкта підприємницької діяльності приймати заходи щодо розірвання договору, укладеного з іншим суб'єктом господарювання.
Відповідач проти позову заперечує. Ним пояснено, що у Законі "Про місцеве самоврядування в Україні" відсутня заборона на право міських рад скасовувати власні рішення. Підставою скасування рішення №528 від 31.03.2006 р. та від 23.12.2006 р. №652 про внесення змін до п.3 рішення №528 від 31.03.2006 р. є рішення головного держіспектора з охорони навколишнього природного середовища Херсонської області від 30.08.2006 р. № 05-8/1139.
Третя особа -МКП "Комбінат комунальних підприємств" підтримує вимоги відповідача і вважає, що договір підряду, укладений ним з ПП "Гранит", підлягає розірванню. У відзиві на позов він просить розірвати вказаний договір.
Заслухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи, суд
встановив:
Рішенням Цюрупинської міської ради від 05.09.2003 року №258 МКП "Комбінат комунальних підприємств" надано дозвіл на розробку проектно-технічної документації під планувальні роботи в 4-му та 5-му мікрорайоні Житлоселища м.Цюрупинська. Замовником цієї документації було вказане підприємство.
Рішенням №387 від 02.07.2004р. затверджено містобудівне обгрунтування схеми забудови в 4-му та 5-му мікрорайоні Житлоселища.
Рішенням 27 сесії 4 скликання Цюрупинської міської ради від 27 січня 2005 року за № 489 МКП "Комбінат комунальних підприємств" дозволено проведення проектних робіт по організації території під індивідуальну забудову у 4-ому та 5-ому мікрорайонах Житлоселища м. Цюрупинська.
У зв'язку з розробкою проектно-технічної документації під вказані вище роботи рішенням Цюрупинської міської ради від 31.03.2005р. №528 затверджена проектно-кошторисна документація під планувальні роботи в 4-му та 5-му районі Житлоселища м.Цюрупинська, яка розроблена Київським державним інститутом "Дніпромісто". Цим рішенням МКП "Комбінат комунальних підприємств" надано згоду на укладення договору підряду на планувальні роботи в межах 4-го та 5-го мікрорайонів. МКП "Комбінат комунальних підприємств" укладено 21.04.2005р. договір підряду з ПП "Гранит", відповідно до умов якого ПП "Гранит" зобов'язалося виконати роботи по організації рельєфу 4 і 5 мікрорайонів м.Цюрупинська на земельній ділянці площею 36га згідно вказаного рішення міськради №528 від 31.03.2005р., зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва та проекту вертикального планування.
Пунктом 3 рішення зазначено:" Приступити до виконання планувальних робіт після погодження та позитивних висновків обласної архітектурної ради".
Рішенням ради №652 від 23.12.2005р. внесені доповнення до п.3 рішення №528 і він викладений в такій редакції:" Приступити до виконання планувальних робіт після погодження та позитивних висновків обласної архітектурної ради, вилучений грунт використовувати на власні потреби, зокрема поскака доріг, засипка (рекультивація сховищ, відходів) та інше".
Але рішенням 6 позачергової сесії 5 скликання міської ради №76 від 08.09.2006р. відмінено рішення Цюрупинської міської ради №528 від 31.03.2005р. та рішення міськради від 23.12.2005р. №650 про внесення доповнення до п.3 рішення №528 та доручено директору МКП "Комбінат комунальних підприємств" розірвати з ПП "Гранит" договір підряду від 21.04.2005р. як незаконно укладений.
Суд вважає, що позов ПП "Граніт" про скасування рішення Цюрупинської міської ради №76 від 08.09.2006р. підлягає задоволенню з наступних обставин.
Частиною 2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, її посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні " визначено, що акти органів та посадових осіб органів місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Тому в разі встановлення міськрадою будь-яких порушень Конституції або законів України при прийнятті рішення №528 від 31.03.2005р. та рішення №652 від 23.12.2005р. рада зобов'язана була звернутися з відповідним позовом до суду про визнання цього рішення незаконним та його скасування. Тобто, в Законі про місцеве самоврядування чітко визначений порядок скасування актів органів і посадових осіб органів місцевого самоврядування.
За таких обставин суд прийшов до висновку, що Цюрупинська міська рада при прийнятті спірного рішення вийшла за межі своєї компетенції.
Рішенням ради №528 від 31.03.2005р. затверджено проектно-кошторисну документацію під планувальні роботи в 4 та 5 районі Житлоселища м.Цюрупинська, а рішенням №76 від 08.09.2006р., яке оскаржено ПП "Гранит", фактично скасовано затвердження проектно-кошторисної документації без будь-якого документального обгрунтування невідповідності її будівельним нормам або нормативним актам.
З пояснень представників сторін випливає, що пункт 2 спірного рішення №76 від 08.09.2006р., яким доручено директору МКП "Комбінат комунальних підприємств" розірвати договір підряду від 21.04.2005р., укладеного ним з ПП "Гранит", як незаконно укладений, прийнятий радою з підстави того, що нею п.1 вказаного рішення скасовано рішення №528 від 31.03.2005р., на підставі якого і був укладений договір підряду.
Оскільки суд визнає недійсним рішення ради в частині відміни рішень №528 від 31.03.2005р. і від 23.12.2005р. №652, то слід визнати недійсним і п.2 цього рішення.
Крім того, суд вважає, що до компетенції міських рад не входить право доручати суб'єкту підприємницької діяльності розривати будь-які договори, укладені ним з іншим суб'єктом господарювання. Право вирішувати питання про розірвання, зміну або внесення доповнень до них віднесено виключено до компетенції сторін по договору. І обставини, які відкладені відповідачем і третьою стороною як підстави прийняття спірного рішення, фактично можливо віднести до підстав для вирішення питання щодо розірвання договору.
Крім того, в рішенні головного держінспектора з охорони навколишнього природного середовища Херсонської області від 30.08.2005р. за №05-8/1139 визначені допущені ПП "Гранит" при проведення планувальних робіт порушення вимог чинного законодавства, а саме: ст.17, 19, 51 Кодексу України "Про надра". А також визначено порушення ст.39 Закону України "Про екологічну експертизу", так як встановлена відсутність позитивного висновку державної екологічної експертизи робочого проекту забудови 4 та 5 мікрорайонів м.Цюрупинська.
Позивачем до матеріалів справи наданий позитивний висновок комплексної державної експертизи по містобудівельному обгрунтуванню схеми забудови в 4 та 5 мікрорайонах Житлоселища м.Цюрупинська та висновок державної екологічної експертизи від 06.08.2004р., з якого випливає, що нею розглянутий ескізний проект "Містобудівне обгрунтування розміщення групи присадибної забудови на території житлових мікрорайонів №4 і №5 східного житлового району м.Цюрупинська". Тому висновок, який міститься в рішенні від 30.08.2005р. головного держінспектора з охорони навколишнього природного середовища про відсутність позитивного висновку державної екологічної експертизи робочого проекту забудови вказаних вище мікрорайонів безпідставне.
Доводи представника Цюрупинської міської ради про відсутність у ради проектно-технічної документації під планувальні роботи в 4 та 5 мікрорайонах Житлоселища м.Цюрупинська суд до уваги не приймає.
Ця проектно-кошторисна документація існує і була надана раді при її затвердження рішенням №528 від 31.03.2005р.
МКП "Комбінат комунальних підприємств" залучений до участі у справі в якості 3 особи без самостійних вимог, тому він не має права заявляти самостійну вимогу, яка викладена ним у відзиві на позовну заяву, тобто про розірвання договору підряду, укладеного ним з ПП "Гранит".
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає повному задоволенню.
Керуючись ст.ст.94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити.
2. Скасувати рішення №76 від 08.09.2006р. 6 позачергової сесії 5 скликання Цюрупинської міської ради "Про відміну рішень сесій Цюрупинської міської ради від 31.03.2005р. №528 "Про затвердження проектно-технічної документації під планувальні роботи в четвертому та п'ятому мікрорайонах Житлоселища" та рішення від 23.12.2005р. №652 "Про внесення доповнення п.3 рішення №528 від 31.03.2005р. 29 сесії 4 скликання".
3. Повернути з державного бюджету України ( уповноважений територіальний орган –управління Державного казначейства у Херсонської області, м. Херсон, вул. Комсомольска, буд. 21, код ЄДРПОУ 24104230) на користь приватного підприємства "Граніт", м.Цюрупинськ, вул.Гвардійська, 23, код ЄДРПОУ 31822432 р.рахунок № 26005007086 в ХФ КБ "Західінкомбанк", МФО 352327 сплачений судовий збір в сумі 85грн.
4. Виконавчий лист видати за зверненням позивача після набрання постановою законної сили.
Суддя І.В. Губіна
повний текст постанови
складений 29.01.2007р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 388666 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Губіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні