Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2014 р. Справа № 805/5325/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 година 57 хвилин
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабіча С.І., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Прокурора міста Горлівки в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до комунального підприємства «Міська служба єдиного замовника» Горлівської міської ради про стягнення штрафу в розмірі 5 100 гривень,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор міста Горлівки звернувся до суду в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» (далі - позивач, Держенергонагляд) з позовною заявою до комунального підприємства «Міська служба єдиного замовника» (далі - відповідач, КП «Міська служба єдиного замовника») Горлівської міської ради про стягнення штрафу в розмірі 5 100 гривень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час перевірки встановлені порушення відповідачем вимог чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, внаслідок чого до комунального підприємства «Міська служба єдиного замовника Горлівської міської ради застосований фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 5 100 гривень. Оскільки сума штрафу в добровільному порядку та у встановлений строк не сплачена, позивач просить стягнути суму штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 5 100 гривень у судовому порядку.
19.05.2014 року, через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду, представник позивача надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив, уповноваженого представника до суду не направив, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без його участі до суду не надав, хоча про дату, місце та час слухання справи повідомлявся належним чином.
Частиною 4 статті 122 КАС України визначено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно вимог частини 4 статті 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи відсутність потреби заслухати, свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх доказами, наданими сторонами, визначившись із правовими нормами, які слід застосувати до спірних відносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Пунктом 2 статті 121 Конституції України визначено, що на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
Статтями 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру», статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено можливість звернення прокурора до суду в інтересах держави.
Отже, прокурор міста Горлівки представляє інтереси Держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», яке підпорядковано Міністерству енергетики та вугільної промисловості України і засновано на державній власності.
Комунальне підприємство «Міська служба єдиного замовника» Горлівської міської ради зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Горлівської міської ради 18.11.2008 року.
27.11.2012 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області винесено припис № 02/12-04-426/51 щодо прийняття заходів КП «Міська служба єдиного замовника» щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання до 28.02.2013 року.
Листом № 204 від 18.02.2013 директор КП «Міська служба єдиного замовника» Будьонна О.М. звернулась до начальника Горлівського відділення Інспекції Держенергонагляду в Донецькій області Вострикова В.А. з проханням про перенесення виконання пунктів припису № 02/12-04-426/51.
Листом № 159/27/35 від 21.02.2013 начальником Горлівського відділення Інспекції Держенергонагляду в Донецькій області Востриковим В.А. погоджено перенесення терміну виконання припису № 02/12-04-426/51 до 01.09.2013 року.
13.12.2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області проведена перевірка виконання припису Інспекції № 02/12-04-426/51 від 27.11.2012 року щодо усунення порушень законодавства про електроенергетику, на підставі якої складений акт (протокол) № 02/18-07-373/89 від 13.12.2013 року.
Актом (протоколом) перевірки № 02/18-07-373/89 від 13.12.2013 року встановлено, що КП «Міська служба єдиного замовника» ухилилось від виконання вимог припису № 02/12-04-426/51 від 27.11.2012 року, а саме:
- не встановлено манометри та термометри в вузлі керування водяної теплової мережі на подавальному та зворотному трубопроводах вводу, а також після елеватора (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.4.) (Площадка: Житловий будинок № 112 по пр. Перемоги);
- не відревізовано гільзи під термометри та штуцера під манометри в повному обсязі (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.2.2.) (Площадка: Житловий будинок № 112 по пр. Перемоги);
- не опломбовано дросельній пристрій в вузлі вводу (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.24.) (Площадка: Житловий будинок № 112 по пр. Перемоги);
- не проведено на підприємстві гідравлічні випробування на щільність та міцність системи опалювання (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.20.) (Площадка: Житловий будинок № 112 по пр. Перемоги);
- не встановлено манометри та термометри в вузлі керування водяної теплової мережі на подавальному та зворотному трубопроводах вводу, а також після елеватора (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.4.) (Площадка: Житловий будинок № 38 вул. П. Беспощадного);
- не обладнане грязьовиками вузол вводу тепла в повному обсязі (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.3.) (Площадка: Житловий будинок № 38 вул. П. Беспощадного);
- не відревізовано гільзи під термометри та штуцера під манометри в повному обсязі (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.2.2.) (Площадка: Житловий будинок № 38 вул. П. Беспощадного);
- не проведено на підприємстві гідравлічні випробування на щільність та міцність системи опалювання (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.20.) (Площадка: Житловий будинок № 38 вул. П. Беспощадного);
- не встановлено манометри та термометри в вузлі керування водяної теплової мережі на подавальному та зворотному трубопроводах вводу, а також після елеватора (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.4.) (Площадка: Житловий будинок № 78 по пр. Перемоги);
- не відревізовано гільзи під термометри та штуцера під манометри в повному обсязі (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.2.2.) (Площадка: Житловий будинок № 78 по пр. Перемоги);
- не проведено на підприємстві гідравлічні випробування на щільність та міцність системи опалювання (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.20.) (Площадка: Житловий будинок № 78 по пр. Перемоги);
- не встановлено манометри та термометри в вузлі керування водяної теплової мережі на подавальному та зворотному трубопроводах вводу, а також після елеватора (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.4.) (Площадка: Житловий будинок № 82 по пр. Перемоги);
- не обладнане грязьовиками вузол вводу тепла в повному обсязі (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.3.) (Площадка: Житловий будинок № 82 по пр. Перемоги);
- не відревізовано гільзи під термометри та штуцера під манометри в повному обсязі (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.2.2.) (Площадка: Житловий будинок № 82 по пр. Перемоги);
- не проведено на підприємстві гідравлічні випробування на щільність та міцність системи опалювання (ПТЕ ТУ і М пункту: 7.7.20.) (Площадка: Житловий будинок № 82 по пр. Перемоги);
- розроблені робочі креслення системи опалення (ПТЕ ТУ і М пункт: 5.5.1.) (Площадка: Житловий будинок № 112 по пр. Перемоги);
- розроблені робочі креслення системи опалення (ПТЕ ТУ і М пункт: 5.5.1.) ((Площадка: Житловий будинок № 38 вул. П. Беспощадного);
- розроблені робочі креслення системи опалення (ПТЕ ТУ і М пункт: 5.5.1.) (Площадка: Житловий будинок № 78 по пр. Перемоги);
- розроблені робочі креслення системи опалення (ПТЕ ТУ і М пункт: 5.5.1.) (Площадка: Житловий будинок № 82 по пр. Перемоги).
На підставі акту (протоколу) перевірки № 02/18-07-373/89 від 13.12.2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області винесена постанова № 02/10-02-214 від 20.12.2013 року про накладення штрафу на КП «Міська служба єдиного замовника» за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 5 100 гривень, встановлений строк сплати - 30 днів з моменту отримання.
Постанова про накладення штрафу за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання № 02/10-02-214 від 20.12.2013 року отримана відповідачем 08.01.2014 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на повідомлення про вручення поштового відправлення.
Сума штрафу відповідачем у встановлений законодавством 30-денний строк з моменту отримання постанови та на час звернення до суду не сплачена.
Згідно Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 року (далі - Положення), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Пунктом 3 зазначеного Положення визначено, що метою енергетичного нагляду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.
Відповідно до пункту 2.2.2 Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання,та споживання енергії.
Тобто, позивач у справі - орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії, надані йому чинним законодавством.
Здійснення державної політики в галузі паливно-енергетичного комплексу згідно Указу Президента України «Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади» № 1573/99 від 15.12.1999 року, покладено на Міністерство палива та енергетики України, яке є центральним органом державної виконавчої влади.
Частиною 1 статті 9 Закону України «Про електроенергетику» визначено, що державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.
Згідно частини 5 статті 9 цього Закону, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, в тому числі, давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, та не заперечується сторонами у справі, 27.11.2012 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області винесений принис № 02/12-04-426/51 щодо прийняття заходів КП «Міська служба єдиного замовника» про усунення виявлених порушень чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання до 28.02.2013 року, який у встановлений чинним законодавством строк не виконаний.
Статтею 24 Закону України «Про електроенергетику» визначено, що у разі порушення енергопостачальником, який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території, умов і правил здійснення ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії та інших обов'язків, передбачених цим Законом, враховуючи зобов'язання щодо забезпечення захисту прав споживачів електричної енергії та проведення розрахунків за закуплену енергопостачальником електричну енергію, а також із суб'єктом підприємницької діяльності, який здійснює передачу належної енергопостачальнику електричної енергії, Національна комісія регулювання електроенергетики України застосовує до такого енергопостачальника такі санкції, зокрема, як штраф.
Відповідно частини 3 статті 27 вказаного Закону, суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику визначається Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 року.
Пунктом 2 Положення визначено, що штрафи за порушення законодавства про електроенергетику накладаються на суб'єктів господарської діяльності, в тому числі, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Згідно пункту 5 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи:
- за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно пункту 11 цього Положення, рішення про накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Як встановлено судом на час подання позовної заяви, відповідна постанова про накладення штрафу відповідачем у встановленому чинним законодавством порядку не оскаржувалась.
Пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення, а сума штрафу за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не спростовано відповідачем, КП «Міська служба єдиного замовника» сума штрафу у встановлений термін не сплачена.
Відповідно до абзацу 2 пункту 10 цього Положення, у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Враховуючи вищевикладене, суд визнає позовні вимоги правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтею 19 Конституції України, статтями 9, 24, 27 Законом України «Про електроенергетику», статтями 2, 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 122, 128, 158-163, 167, 185- 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора міста Горлівки в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до комунального підприємства «Міська служба єдиного замовника» Горлівської міської ради про стягнення штрафу в розмірі 5 100 гривень - задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства «Міська служба єдиного замовника» Горлівської міської ради (ЄДРПОУ 36178136, місцезнаходження: вул. Баранова, 4, м. Горлівка, Донецька область, 84617) на користь державного бюджету (р/р 31117106700018, ДКУ у м. Горлівка ГУДКСУ у Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, код ЄДРПОУ 38023569, одержувач: Державний бюджет м. Горлівки) штраф у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) гривень.
Постанова прийнята, складена і підписана в нарадчій кімнаті 19 травня 2014 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України (проголошення вступної та резолютивної частин постанови), а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Бабіч С.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2014 |
Оприлюднено | 28.05.2014 |
Номер документу | 38869245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні