Постанова
від 20.05.2014 по справі 805/6104/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 травня 2014 р. Справа №805/6104/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10:00

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Загацької Т.В.

при секретарі Аржанові К.С.

за участю

представників заявника Дем’яненко І.В., Барбар Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням Державної податкової інспекції у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області до відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулась до суду з поданням до відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна відповідно до рішення №1 від 15.05.2014 року.

Представники заявника в судовому засіданні підтримали вимоги подання, в обґрунтування якого пояснили, що на підставі наказу від 13.05.2014 року №104 та направлень від 13.05.2014 року №93-98 посадовими особами інспекції здійснено вихід за юридичною адресою відповідача, але головою правління відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» було відмовлено в наданні документів, які необхідні для проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Також заявник зазначив, що 15.05.2014 року ним було здійснено вихід на підприємство, але відповідачем не було надано жодного документа для перевірки, про що складено акт відмови у допуску до проведення перевірки №1/2200. У зв'язку з недопіком посадових осіб податкового органу заявником прийнято рішення №1 від 15.05.2014 року про застосування умовного арешту майна платника податків з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.

На підставі вищезазначеного заявник просив суд задовольнити подання у повному обсязі, підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна відповідно до рішення №1 від 15.05.2014 року.

Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Відповідно до частини 7 статті 1833 КАС України розгляд подання відбувається за участю органу державної податкової служби, що його виніс, та платника податків, стосовно якого його винесено. Неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача.

Заслухавши у судовому засіданні представників заявника, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Відкрите акціонерне товариство «Докучаєвське АТП-11479» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Докучаєвської міської ради Донецької області 29.08.1995 року, ідентифікаційний код юридичної особи 03116358 згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 294726, перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області.

Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Відповідно до п.91.3 ст. 91 Податкового кодексу України податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди органу державної податкової служби (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов'язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб.

Судом встановлено, що посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області, на підставі наказу №104 від 12.05.2014 року про призначення документальної позапланової виїзної перевірки відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за податковий період з 01.03.2011 року по 31.12.2013 року, направлень на перевірку №№ 93, 94, 95, 96, 97, 98 від 13 травня 2014 року, здійснено вихід за юридичною адресою відповідача.

Отримання вищезазначених направлень на перевірку підтверджується особистим підписом голови правління відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» ОСОБА_3

15 травня 2014 року посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області складено акт №1/2200 відмови у допуску до проведення перевірки, відповідно до якого при пред'явленні направлень на право проведення перевірки громадянином (посадовою особою), що здійснює діяльність на зазначеному об'єкті, а саме керівником відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» ОСОБА_3 підписані направлення на перевірку №№ 93, 94, 95, 96, 97, 98 від 13 травня 2014 року, отримано копію наказу №104 від 12.05.2014 року, але відмовлено в наданні документів згідно листа №2784/10/05-08-22.

Вищевказаний акт підписаний та з ним ознайомлений керівник відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» ОСОБА_3, що підтверджується його підписом на акті №1/2200 від 15.05.2014 року відмови у допуску до проведення перевірки.

15 травня 2014 року виконуючим обов'язків начальника Державної податкової інспекції у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області прийнято рішення № 1 про застосування адміністративного арешту майна платника податків, згідно якого: застосовано умовний адміністративний арешт майна, яке належить відкритому акціонерному товариству «Докучаєвське АТП-11479» (ЄДРПОУ 3116358), що знаходиться за адресою: м. Докучаєвськ, вул. Леніна, 18; надіслано рішення з вимогою заборонити відчуження майна, яке належить відкритому акціонерному товариству «Докучаєвське АТП-11479» (ЄДРПОУ 3116358).

Згідно з вимогами пункту 91.4 статті 91 Податкового кодексу у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом державної податкової служби.

Згідно підпункту 94.6.1 пункту 94.6 статті 94 Податкового кодексу України керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна.

Пунктом 94.1 статті 94 Податкового кодексу України передбачено, що адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

На виконання статті 94 розділу II Податкового кодексу України та статті 8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» наказом Державної податкової адміністрації України від 24 грудня 2010 року № 1042, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за №1437/18732 затверджений Порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків.

Згідно з підпунктом 4.1, 4.2 розділу IV Порядку керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених пунктом 3.1 розділу III цього Порядку, та на підставі звернення (додаток 1) відповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень встановлює такі обставини, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків (додаток 2).

Відповідно до підпункту «а» пункту 4.3 розділу IV Порядку рішення про застосування арешту майна платника податків надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто під розписку латнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна.

Пунктом 94.10 ст. 94 Податкового кодексу України встановлено, що арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено). У цих випадках таке майно перебуває під режимом адміністративного арешту протягом строку, визначеного законом для визнання його безхазяйним, або у разі якщо майно є таким, що швидко псується, - протягом граничного строку, визначеного законодавством. Порядок операцій з майном, власника якого не встановлено, визначається законодавством з питань поводження з безхазяйним майном. Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.

У пункті 94.5 статті 94 Податкового кодексу України зазначено, що арешт майна може бути повним або умовним. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного органу державної податкової служби на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником органу державної податкової служби, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Відповідно до пп.94.2.7 п.94.2 ст. 94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків не допускає податкового керуючого до складання акту опису майна, яке передається в податкову заставу.

Суд в межах даної справи має перевіряти правомірність та обґрунтованість рішення заявника про застосування адміністративного арешту станом на час прийняття даного рішення, тобто на 20.05.2014 року. Отже, з урахуванням вище встановлених обставин, а саме, не допуск платником податків посадових осіб податкового органу на територію відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479», суд дійшов висновку, що рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків № 1 від 15.05.2014 року є обґрунтованим та таким, що прийняте відповідно до норм діючого законодавства.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що подання податкового органу підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 183-3, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Подання Державної податкової інспекції у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області до відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна - задовольнити повністю.

Підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна платника податків відкритого акціонерного товариства «Докучаєвське АТП-11479» (ЄДРПОУ 03116358) відповідно до рішення Державної податкової інспекції у м. Докучаєвську Головного управління Міндоходів у Донецькій області №1 від 15.05.2014 року.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 20 травня 2014 року.

Постанова підлягає негайному виконанню.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Загацька Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2014
Оприлюднено28.05.2014
Номер документу38874765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/6104/14

Ухвала від 18.08.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т. Г.

Ухвала від 07.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Т. Г.

Постанова від 20.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні