Ухвала
від 03.03.2014 по справі 906/194/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



* 10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, ' 481-620

ОКРЕМА УХВАЛА

"03" березня 2014 р. Справа № 906/194/14.

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді: Машевської О.П.

за участю секретаря судового засідання: Смиковського В.П.

Розглядаючи справу

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомирська архітектурно-планувальна майстерня" (м. Житомир)

До: Державного комунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" (с. Висока Піч, Житомирський район)

про стягнення 9108,50 грн.

ВСТАНОВИВ:

Відповідачем за позовом є Державне комунальне підприємство "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" (с. Висока Піч, Житомирський район).

Виявлення при вирішенні спору недоліків у діяльності державного органу є підставою для винесення судом окремої ухвали в порядку ст. 90 ГПК України.

Згідно витягу з ЄДР № 18270349 станом на 03.03.14 року судом встановлено, що Державне комунальне підприємство "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" засновано Високопічською сільською радою та зареєстровано як юридичну особу 16.07.1999 року.

З 01 січня 2004 року та з 01.07.2004 року, відповідно, в Україні діють Цивільний та Господарський кодекси України, а також Закон України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

У частині 1 статті 90 Цивільного кодексу України обумовлено, що юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму.

Згідно статті 83 ЦК України "Організаційно-правові форми юридичних осіб" юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом.

Зокрема, таким Законом є Господарський кодекс України, згідно ст. 62 якого підприємство є організаційною формою господарювання.

Залежно від форм власності, передбачених законом, в Україні може діяти комунальне підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади ( ст. 63 ЦК України).

Згідно ч.1 ст. 78 ГК України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство) ( ч.3 ст. 78 ГУ України).

Найменування комунального унітарного підприємства повинно містити слова "комунальне підприємство" та в к а з і в к у на о р г а н м і с ц е в о г о с а м о в р я д у в а н н я, до сфери управління якого входить дане підприємство ( ч.5 ст. 78 ГК України).

З 01.06.2004 року в Україні діє Державний класифікатор України ДК 002:2004 "Класифікація організаційно-правових форм господарювання", згідно якого підприємства в Україні створюються та д і ю т ь в організаційно - правових формах, зокрема, к о м у н а л ь н о г о п і д п р и є м с т в а.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, такі відомості щодо юридичної особи як повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності та організаційно-правова форма.

Господарський суд наголошує на тому, що за приписами частини 3 статті 8 цього Закону документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

У найменуванні Державного комунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" є посилання на його організаційно-правову форму " комунальне підприємство".

Однак наявність в назві підприємства слова "державне" та відсутність в к а з і в к и на о р г а н м і с ц е в о г о с а м о в р я д у в а н н я, до сфери управління якого входить дане підприємство, може створити для третіх осіб уявлення про належність підприємства до державного сектора економіки, а відтак, про поширення приписів Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Високопічська сільська рада достовірно знає про невідповідність найменування комунального підприємства вимогам частини 5 ст. 78 Господарського кодексу України, однак не вживає заходів щодо приведення його у відповідність до вимог закону.

Така бездіяльність сільської ради не узгоджується із змістом статті 74 Закону України "Про місцеве самоврядування" про те, що органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами.

До прикладу, Житомирська міська рада рішенням 12 сесії VI скликання від 24.04.2012 р. N 356 затвердила Примірний статут комунального підприємства Житомирської міської ради та Примірного статуту комунальної установи Житомирської міської ради та зобов'язала керівників комунальних підприємств в двомісячний строк з дня прийняття цього рішення привести свої Статути у відповідність до Примірного статуту комунального підприємства Житомирської міської ради та здійснити їх державну реєстрацію.

У мережі Інтернет можна віднайти інформацію про аналогічні рішення органів місцевого самоврядування як Житомирської , так і інших областей України.

На підставі вище викладеного, керуючись ст. ст. 86 та 90 ГПК України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Високопічській сільській раді вжити всіх передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування" заходів для приведення найменування Державного комунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство" вимогам частини 5 ст. 78 Господарського кодексу України.

2. Окрему ухвалу надіслати сільському голові Високопічської сільської ради Бондарчук Тетяні Павлівні.

3. Відповідно до вимог частини другої ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" за №2453 від 07.07.2010р. про результати розгляду окремої ухвали повідомити господарський суд Житомирської області в строк до 01.04. 2014 року.

Окрема ухвала суду підлягає оскарженню в загальному порядку.

Суддя Машевська О.П.

Друк:

1 - в справу

2 - Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Висока піч, вул. Чуднівська, буд. 1 ( рек. з повідом.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено29.05.2014
Номер документу38890843
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/194/14

Ухвала від 11.08.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 17.02.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 19.08.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 03.03.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Рішення від 24.04.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 17.02.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні