ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Сало А.Б.
Суддя-доповідач:Капустинський М.М.
УХВАЛА
іменем України
"20" травня 2014 р. Справа № 817/483/14
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Капустинського М.М.
суддів: Мацького Є.М.
Шидловського В.Б.,
при секретарі Волянській О.В. ,
за участю представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "07" квітня 2014 р. у справі за позовом Малого приватного підприємства фірми "АСТР" до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень ,
ВСТАНОВИВ:
Мале приватне підприємство фірма "АСТР" звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0000232201 від 24.01.2014 року, № 0000242201 від 24.01.2014 року, № 0000252201 від 24.01.2014 року.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від "07" квітня 2014 року адміністративний позов Малого приватного підприємства фірми "АСТР" задоволено.
Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області від 24.01.2014 року № 0000232201, № 0000242201 та № 0000252201.
Вважаючи, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду із апеляційною скаргою, в якій просить назване рішення суду скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
Вислухавши пояснення представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги та проаналізувавши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Мале приватне підприємство фірма "АСТР" (Код ЄДРПОУ 25319694) зареєстроване державним реєстратором Виконавчого комітету Рівненської міської Ради 04.03.1998 року про що зроблено запис №1 608107 0004 004914; взяте на податковий облік в органах державної податкової служби 16.03.1998 року за №066/0980 та станом на момент складання акту перевірки і розгляду адміністративної справи перебуває на обліку в ДПІ у м.Рівному.
На підставі направлень №163/17-16-22-01, №162/17-16-22-01, №809/17-16-17-01 від 23.12.2013 року та наказу №596 від 23.12.2013 року, наказу №606 від 30.12.2013 року проведено позапланову виїзну документальну перевірку Малого приватного підприємства фірми "АСТР" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року відповідно до затвердженого плану перевірки, за результатами якої складено акт №10/17-16-22-01/25319694 від 13.01.2014 року.
На підставі зазначеного акту перевірки першим заступником Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області Солохою В.Т. прийнято податкові повідомлення-рішення:
№0000232201 від 24.01.2014 року про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток на суму 243979,75 грн., в тому числі за основним платежем у сумі 217726 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 26253,75 грн.;
№0000242201 від 24.01.2014 року про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на суму 164542,50 грн., в тому числі за основним платежем у сумі 145749 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 20793,50 грн.;
№ 0000252201 від 24.01.2014 року про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб 679,70 грн., в тому числі за основним платежем у сумі 580,64 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 99,06 грн.
В основу спірних податкових повідомлень-рішень № 0000232201 від 24.01.2014 року, №0000242201 від 24.01.2014 року покладено висновки відповідача щодо порушення Малим приватним підприємством фірмою "АСТР" вимог податкового законодавства внаслідок завищення валових витрат при обчисленні грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств та внаслідок завищення податкового кредиту при обчисленні грошового зобов'язання з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських операцій з придбання товарів у Малого приватного підприємства фірми "АСТР" з ТОВ "КПІ-Сервіс", ТОВ "КПІ-Трейдінг", ТзОВ "Стек-Комп'ютер", які орган доходів і зборів вважає безтоварними та не спрямованими на реальне настання наслідків.
Надаючи оцінку висновкам суду першої інстанції, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
01.01.2011 року між позивачем (Покупець) та ТОВ "КПІ-Сервіс" (Продавець) укладено договір №278 купівлі-продажу товарів, відповідно до умов якого Продавець передає, а Покупець бере зобов'язання прийняти у власність товари і оплатити їх вартість згідно з накладними, що додаються до угоди і є його невід'ємною частиною. Відповідно до п.2.1 договору відпуск товару покупцеві відбувається на складі покупця, витрати на транспортування товару включені у вартість товару.
Виконання сторонами договору №278 від 01.01.2011 року (у періоді охопленому перевіркою) та отримання позивачем товарно-матеріальних цінностей від ТОВ "КПІ-Сервіс" на загальну суму 635351,98 грн., (у т.ч. ПДВ -105870,37 грн.) підтверджують:
рахунок - фактура № БСФ-0110/198 від 01.10.2010 року, видаткова накладна № РН-17904 від 01.10.2010 року та податкова накладна № 27115 від 01.10.2010 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 24819 грн. в т.ч. ПДВ - 4136,49 грн.;
рахунок-фактура №0111/146 від 01.11.2010 року, видаткова накладна №РН-187365 від 01.11.2010 року та податкова накладна №29905 від 01.11.2010 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 138598,35 грн. в т.ч. ПДВ - 23099,73 грн.;
рахунок-фактура №0112/242 від 01.12.2010 року, видаткова накладна №РН-190380, від 01.12.2010 року та податкова накладна №32946 від 01.12.2010 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 80631,90 грн., в т.ч. ПДВ - 13438,63 грн.;
рахунок-фактура №БСФ-1101/009 від 11.01.2011 року, видаткова накладна №РН-367 від 11.01.2011 року та податкова накладна №387 від 11.01.2011 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 36017,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6002,82 грн.;
рахунок-фактура №БСФ-0102/219 від 01.02.2011 року, видаткова накладна №РН-2285 від 01.02.2011 року та податкова накладна №222 від 01.02.2011 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 57793,45 грн., в т.ч. ПДВ - 9632,25 грн.;
рахунок-фактура №БСФ-0203/178 від 02.03.2011 року, видаткова накладна №РН-5231 від 02.03.2011 року та податкова накладна №265 від 02.03.2011 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 141138,40 грн., в т.ч. ПДВ - 23523,04 грн.;
рахунок - фактура № БСФ-0404/178 від 04.04.2011 року, видаткова накладна № РН-8328 від 04.04.2011 року та податкова накладна № 295 від 04.04.2011 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 41621,05 грн.;
рахунок-фактура №БСФ-0405/050 від 04.05.2011 року, видаткова накладна №РН-11154 від 04.05.2011 року та податкова накладна №16 від 04.05.2011 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 89796,80 грн., в т.ч. ПДВ - 14966,13 грн.;
рахунок-фактура №БСФ-0106/176 від 01.06.2011 року, видаткова накладна №РН-14163 від 01.06.2011 року та податкова накладна №69 від 01.06.2011 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 7350,00 грн.;
рахунок-фактура №БСФ-1207/052 від 12.07.2011 року, видаткова накладна №РН-15784 від 12.07.2011 року та податкова накладна №232 від 12.07.2011 року від ТОВ "КПІ - Сервіс" на суму 8670,80 грн. в т.ч. ПДВ - 1445,13 грн.;
рахунок-фактура №БСФ-2607/015 від 26.07.2011 року, видаткова накладна №РН-16174 від 26.07.2011 року та податкова накладна №632 від 26.07.2011 року від ТОВ "КПІ-Сервіс" на суму 8785,60 грн. в т.ч. ПДВ - 1464,25 грн..
Розрахунки з ТОВ "КПІ-Сервіс" проведені безготівковим шляхом, що підтверджено випискою по рахунку №2600201000932 Рівненського відділення Центральної філії ПАТ "Кредобанк".
Використання в господарській діяльності позивачем отриманих товарно-матеріальних цінностей від ТОВ "КПІ-Сервіс" підтверджується видатковими накладними, актами виконаних робіт.
Оприбуткування та використання в господарській діяльності придбаних у ТОВ "КПІ-Сервіс" товарно-матеріальних цінностей підтверджується: журнал-ордерами відомостями по кредиту рахунку 631 (Розрахунки з постачальниками і підрядчиками); оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 28 "Товари".
Як встановлено судом першої інстанції, пояснень сторін та таблиці на ст.12 акту перевірки "ТМЦ, що були отримані від ТОВ "КПІ-Сервіс" та включені до складу витрат за період з 01.10.2010 року по 31.12.2012 року", позивачем було включено до витрат вартість ТМЦ на рівні 525578,39 грн. (без ПДВ).
Між позивачем (Покупець) та ТОВ "КПІ-Трейдінг" (Продавець) укладено договір купівлі-продажу товарів, укладання і виконання якого на суму 413952,84 грн. (в т.ч. ПДВ 68992,07 грн.) підтверджує:
рахунок-фактура №ТСФ-2809/021 від 28.09.2011 року, видаткова накладна №РН-0000780 від 28.09.2011 року та податкова накладна №1028 від 28.09.2011 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 10150,10 грн., в т.ч. ПДВ - 1691,68 грн.; товарно-транспортна накладна № 29 від 28.09.2011 року;
рахунок - фактура № ТСФ-0610/110 від 06.10.2011 року, видаткова накладна № РН-0001344 від 06.10.2011 року та податкова накладна № 304 від 06.10.2011 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 17423,75 грн., в т.ч. ПДВ - 2903,95 грн.; товарно-транспортна накладна №33 від 06.10.2011 року;
рахунок-фактура №ТСФ-1910/023 від 19.10.2011 року, видаткова накладна №РН-0002139 від 19.10.2011 року та податкова накладна №1099 від 19.10.2011 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 22567,32 грн., в т.ч. ПДВ - 3761,21 грн.; товарно-транспортна накладна №38 від 19.10.2011 року;
рахунок-фактура №ТСФ-0111/153 від 01.11.2011 року, видаткова накладна №РН-0003037 від 01.11.2011 року та податкова накладна №30 від 01.11.2011 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 91995,30 грн., в т.ч. ПДВ - 15332,53 грн.; товарно-транспортна накладна № 43 від 01.11.2011 року;
рахунок-фактура №ТСФ-1511/012 від 15.11.2011 року, видаткова накладна №РН-0003971 від 15.11.2011 року та податкова накладна №1011 від 15.11.2011 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 31039,65 грн., в т.ч. ПДВ - 5173,65 грн.; товарно-транспортна накладна №48 від 15.11.2011 року;
рахунок-фактура №ТСФ-1601/006 від 16.01.2012 року, видаткова накладна №РН-0000366 від 16.01.2012 року та податкова накладна №401 від 16.01.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 2381,70 грн., в т.ч. ПДВ - 396,94 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-2401/064 від 24.01.2012 року, видаткова накладна №РН-0000883 від 24.01.2012 року та податкова накладна №942 від 24.01.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 2243,10 грн., в т.ч. ПДВ - 373,84 грн.; товарно-транспортна накладна № 2 від 24.01.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-3101/107 від 31.01.2012 року, видаткова накладна №РН-0001376 від 31.01.2012 року та податкова накладна №1438 від 31.01.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 2700,15 грн., в т.ч. ПДВ - 450,02 грн.; видаткова накладна №РН-0001748 від 06.02.2012 року та податкова накладна №352 від 06.02.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 7024,90 грн., в т.ч. ПДВ - 1170,82 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-2102/083 від 21.02.2012 року, видаткова накладна №РН-0002826 від 21.02.2012 року та податкова накладна №1483 від 21.02.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 9009,25 грн., в т.ч. ПДВ - 1501,54 грн.; товарно-транспортна накладна №3 від 21.02.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-2702/124 від 27.02.2012 року, видаткова накладна №РН-0003182 від 27.02.2012 року та податкова накладна №1845 від 27.02.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 7221,40 грн., в т.ч. ПДВ - 1203,56 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-0703/064 від 07.03.2012 року, видаткова накладна №РН-0004071 від 07.03.2012 року та податкова накладна №569 від 12.03.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 20456,10 грн., в т.ч. ПДВ - 3409,35 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-2003/063 від 20.03.2012 року, видаткова накладна №РН-0004729 від 20.03.2012 року та податкова накладна №1240 від 20.03.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 4781,80 грн., в т.ч. ПДВ - 796,97 грн.; товарно-транспортна накладна №5 від 21.02.2012 року;
рахунок - фактура № ТСФ-2803/028 від 28.03.2012 року, видаткова накладна № РН-0005379 від 28.03.2012 року та податкова накладна № 1937 від 28.03.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 3608,00 грн., в т.ч. ПДВ - 601,33 грн.;
рахунок - фактура № ТСФ-0904/029 від 09.04.2012 року, видаткова накладна № РН-0006174 від 09.04.2012 року та податкова накладна № 495 від 09.04.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 37763,00 грн., в т.ч. ПДВ - 6293,84 грн.; товарно-транспортна накладна № 5 від 11.04.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-2304/ 69 від 23.04.2012 року, видаткова накладна №РН-0007228 від 23.04.2012 року та податкова накладна №1590 від 23.04.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 1980,60 грн., в т.ч. ПДВ - 330,11 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-0705/079 від 07.05.2012 року, видаткова накладна №РН-0008015 від 07.05.2012 року та податкова накладна №232 від 07.05.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 10832,95 грн., в т.ч. ПДВ - 1805,49 грн.; товарно-транспортна накладна № 10 від 08.05.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-1405/106 від 14.05.2012 року, видаткова накладна №РН-0008303 від 14.05.2012 року та податкова накладна №572 від 14.05.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 25607,28 грн., в т.ч. ПДВ - 4267,88 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-2105/076 від 21.05.2012 року, видаткова накладна №РН-0008878 від 21.05.2012 року та податкова накладна №1154 від 21.05.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 16950,25 грн., в т.ч. ПДВ - 2825,04 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-2805/177 від 28.05.2012 року, видаткова накладна №РН-0009504 від 28.05.2012 року та податкова накладна №1802 від 28.05.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 2867,70 грн., в т.ч. ПДВ - 479,45 грн.; товарно-транспортна накладна №12 від 30.05.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-0506/137 від 05.06.2012 року, видаткова накладна №РН-0010175 від 05.06.2012 року та податкова накладна №164 від 05.06.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 14248,20 грн., в т.ч. ПДВ - 2374,70 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-1106/120 від 11.06.2012 року, видаткова накладна №РН-0010627 від 11.06.2012 року та податкова накладна №617 від 11.06.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 13275,90 грн., в т.ч. ПДВ - 2212,65 грн.;
рахунок-фактура №ТСФ-1806/180 від 18.06.2012 року, видаткова накладна №РН-0011102 від 18.06.2012 року та податкова накладна №1135 від 18.06.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 7529,52 грн., в т.ч. ПДВ - 1254,92 грн.; товарно-транспортна накладна №13 від 20.06.2012 року;
рахунок-фактура № ТСФ-0307 від 03.07.2012 року, видаткова накладна №РН-0012109 від 03.07.2012 року та податкова накладна №145 від 03.07.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 13530,20 грн., в т.ч. ПДВ - 2255,03 грн.; товарно-транспортна накладна №Б-00000007 від 04.07.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-1007/047 від 10.07.2012 року, видаткова накладна №РН-0012673 від 10.07.2012 року та податкова накладна №749 від 10.07.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 3233,82 грн., в т.ч. ПДВ - 538,97 грн.; товарно-транспортна накладна №Б-00000008 від 12.07.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-1607/186 від 16.07.2012 року, видаткова накладна №РН-0013103 від 16.07.2012 року та податкова накладна №1187 від 16.07.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 18002,65 грн., в т.ч. ПДВ - 3000,44 грн.; товарно-транспортна накладна №Б-00000009 від 18.07.2012 року;
рахунок-фактура №ТСФ-2307/154 від 23.07.2012 року, видаткова накладна №РН-0013618 від 23.07.2012 року та податкова накладна №1763 від 23.07.2012 року від ТОВ "КПІ-Трейдінг" на суму 15519,25 грн., в т.ч. ПДВ - 2586,54 грн.; товарно-транспортна накладна №Б-00000010 від 25.07.2012 року.
Розрахунки з ТОВ "КПІ-Трейдінг" проведені безготівковим шляхом, що підтверджено випискою по рахунку №2600201000932 Рівненського відділення Центральної філії ПАТ "Кредобанк".
Використання в господарській діяльності позивачем отриманих від ТОВ "КПІ-Трейдінг" товарно-матеріальних цінностей підтверджується видатковими накладними, актами виконаних робіт.
Оприбуткування та використання в господарській діяльності придбаних у ТОВ "КПІ-Трейдінг" товарно-матеріальних цінностей підтверджується: журнал-ордерами відомостями по кредиту рахунку 631 (Розрахунки з постачальниками і підрядчиками); оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 28 "Товари".
Як встановлено судом першої інстанції, пояснень сторін та таблиці на ст.25 акту перевірки "ТМЦ, що були отримані від ТОВ "КПІ-Трейдінг" та включені до складу витрат за період з 01.07.2011 року по 31.12.2012 року", позивачем включено до витрат вартість ТМЦ на рівні 344629,31 грн. (без ПДВ).
Між позивачем (Покупець) та ТОВ "Стек Комп'ютер" (Продавець) укладено договір купівлі-продажу товарів, укладання і виконання якого на суму 67609,34 грн. (в т.ч. ПДВ 11268,22 грн.) підтверджує:
рахунок-фактура №С-00120663 від 06.08.2012 року, видаткова накладна №С-00124306 від 06.08.2012 року та податкова накладна №429 від 06.08.2012 року від ТОВ "Стек Комп'ютер" на суму 9103,38 грн., в т.ч. ПДВ - 1517,23 грн.; товарно-транспортна накладна № С-00124306 від 06.08.2012 року;
рахунок-фактура №С-00121232 від 10.08.2012 року, видаткова накладна №С-00124644 від 10.08.2012 року та податкова накладна №909 від 10.08.2012 року від ТОВ "Стек Комп'ютер" на суму 7019,48 грн., в т.ч. ПДВ - 1169,91 грн.; товарно-транспортна накладна №С-00124644 від 10.08.2012 року;
рахунок-фактура №С-00121997 від 17.08.2012 року, видаткова накладна №С-00125191 від 17.08.2012 року та податкова накладна №1426 від 17.08.2012 року від ТОВ "Стек Комп'ютер" на суму 4322,04 грн., в т.ч. ПДВ - 720,34 грн.; товарно-транспортна накладна № С-00125191 від 17.08.2012 року;
рахунок-фактура №С-00121748 від 15.08.2012 року, видаткова накладна №С-00124844 від 15.08.2012 року та податкова накладна №1246 від 15.08.2012 року від ТОВ "Стек Комп'ютер" на суму 33472,62 грн., в т.ч. ПДВ - 5578,77 грн.; товарно-транспортна накладна №С-00124844 від 15.08.2012 року;
рахунок-фактура №С-00125977 від 30.08.2012 року, видаткова накладна №С-00125873 від 30.08.2012 року та податкова накладна №2325 від 30.08.2012 року від ТОВ "Стек Комп'ютер" на суму 13691,82 грн., в т.ч. ПДВ - 2281,97 грн.; товарно-транспортна накладна №С-00125873 від 30.08.2012 року.
Розрахунки з ТОВ "Стек Комп'ютер" проведені безготівковим шляхом, що підтверджено випискою по рахунку №2600201000932 Рівненського відділення Центральної філії ПАТ "Кредобанк".
Використання в господарській діяльності позивачем отриманих від ТОВ "Стек Комп'ютер" товарно-матеріальних цінностей підтверджується видатковими накладними, актами виконаних робіт.
Оприбуткування та використання в господарській діяльності придбаних у ТОВ "Стек Комп'ютер" товарно-матеріальних цінностей підтверджується: журнал-ордерами відомостями по кредиту рахунку 631 (Розрахунки з постачальниками і підрядчиками); оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 28 "Товари".
Як встановлено судом першої інстанції, пояснень сторін та таблиці на ст.33 акту перевірки "ТМЦ, що були отримані від ТОВ "Стек Комп'ютер" та включені до складу витрат за період з 01.07.2010 року по 30.09.2012 року", позивачем було включено до витрат вартість ТМЦ на рівні 56341,12 грн. (без ПДВ).
Відповідно до ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року N 996-XIV господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" валовими витратами виробництва та обігу є сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Підпунктом 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 вказаного Закону передбачено, що не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Відповідно до п.138.1 ст.138 Податкового кодексу України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:
- витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті;
- інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу.
Підпунктом 138.1.1 п.138.1 вказаної норми передбачено, що витрати операційної діяльності включають:
- собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг;
- інші витрати, які беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Відповідно до п.138.4 ст.138 Податкового кодексу України, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Підпунктом 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України передбачено, що не включаються до складу витрат - витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.3 ст.198 Податкового кодексу України, встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього кодексу).
За змістом наведених норм законодавства, вбачається, що необхідною умовою для включення витрат платником податків, до складу витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, та до складу податкового кредиту з податку на додану вартість є, фактична наявність господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг), їх зв'язок з господарською діяльністю платника податків та підтвердження відповідними первинними документами, у тому числі податковими накладними. При цьому, наслідки у податковому обліку створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто дії, які викликають зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства та відповідають змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.
Судом першої інстанції встановлено, що суми витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування та податкового кредиту з податку на додану вартість, сформованого позивачем за господарськими операціями з ТОВ "КПІ-Сервіс", ТОВ "КПІ-Трейдінг", ТзОВ "Стек-Комп'ютер" підтверджуються видатковими накладними, податковими накладними, виписками банку про перерахування коштів контрагентам-постачальникам, товарно-транспортними накладними.
Відповідно до положень ст.7 Закону "Про податок на додану вартість" та ст.198 Податкового кодексу України, позивач на підставі проведених оподатковуваних господарських операцій та належним чином оформлених контрагентом-постачальником податкових накладних мав право відносити суми витрат на сплату ПДВ до складу податкового кредиту звітного періоду, і виходячи з цього, визначати суму свого податкового зобов'язання з ПДВ за звітний період.
При цьому, вказані податкові накладні сформовані відповідно до вимог ст.7 Закону "Про податок на додану вартість", ст.201 Податкового кодексу України містять усі обов'язкові реквізити та видані особами, зареєстрованими як платник податку на додану вартість на момент видачі таких податкових накладних.
Вищевказані документи є первинними документами у розумінні ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-XIV від 16.07.1999 року та повністю підтверджують факт здійснення господарських операцій, розкривають їх зміст та обсяг.
Крім того, позивачем на підтвердження факту використання в його господарській діяльності товарів, отриманих від ТОВ "КПІ-Сервіс", ТОВ "КПІ-Трейдінг", ТзОВ "Стек-Комп'ютер", представлено копії договорів, довіреностей покупців, видаткових накладних, які виписувалися при подальшій реалізації позивачем вказаних товарів, а також облікові картки по руху отриманих та відпущених товарів, податкові накладні, реєстри податкових накладних.
Щодо інших порушень, встановленого актом перевірки №10/17-16-22-01/25319694 від 13.01.2014 року, зокрема, щодо заниження задекларованих позивачем сум податку на прибуток підприємств та заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість в результаті проведення операцій за наслідками укладання додаткової угоди від 29.10.2010 року до договору оренди транспортного засобу від 29.10.2007 року, яка нотаріально не посвідчена суд зазначає наступне.
Перевіркою встановлено, що між позивачем і громадянином ОСОБА_4 укладено договір найму (оренди) транспортного засобу від 29.10.2007 року. Договір оренди є посвідчений нотаріально.
Додатковою угодою до договору від 29.10.2010 року найму (оренди) транспортного засобу від 29.10.2007 року врегульовано питання щодо експлуатації наймачем автомобіля строком на 5 років з моменту підписання. Однак, дана угода нотаріально не посвідчена, що визнається позивачем. Даний факт зафіксований актом перевірки.
Відповідно до ст.799 Цивільного кодексу України договір найму (оренди) транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню. Отже, в силу ст.220 Цивільного кодексу України, додаткова угода від 29.10.2010 року до договору найму (оренди) транспортного засобу автомобіля від 29.10.2007 року є нікчемною. Нікчемний правочин є недійсним через невідповідність його вимогам закону та не потребує визнання його таким судом.
Згідно ч.2 ст.215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин).
Посадовими особами відповідача, на підставі аналізу вказаного договору, зроблено висновок, що позивачем, вказаній вище особі, виплачено дохід на загальну суму 1500 грн., та не перераховано податок на доходи фізичних осіб за період з 01.10.2010 року по 31.12.2011 року.
Крім того, в бухгалтерському обліку позивача за період з 01.10.2010 року по 31.12.2011 року відображені операції з придбання паливо-мастильних матеріалів на суму 1976,25 грн. в межах виконання позивачем додаткової угоди до договору найму транспортного засобу від 29.10.2007 року. Віднесення вказаних виплат та витрат на придбання паливо-мастильних матеріалів до валових витрат заперечується позивачем та підтверджується бухгалтерською довідкою.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що вказані доводи відповідача є безпідставними, не підтверджуються дослідженими у справі доказами та ґрунтуються виключно на припущеннях.
Що стосується податкового повідомлення-рішення №0000252201 від 24.01.2014 року про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб 679,70 грн., в тому числі за основним платежем у сумі 580,64 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 99,06 грн., колегія суддів зазначає наступне.
Порядок утримання, нарахування та сплати (перерахування) податку з доходів фізичних осіб до 01.01.2011 року врегульовано Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 року № 889-ІV, а з цієї дати - Податковим кодексом України.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" визначено, що об'єктом оподаткування резидента є місячний оподатковуваний дохід.
До складу загального місячного оподатковуваного доходу резидента, включається дохід, отриманий платником податку від його працедавця як додаткове благо, у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), що передбачено підпунктом "е" підпункту 4.2.9 пункту 4.2 статті 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб".
Відповідно до пп.8.1.1 п.8.1 ст.8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону.
В силу вимог пп.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" податок підлягає сплаті (перерахуванню) єдиним платіжним документом.
Згідно з пп "а" п.19.2 ст.19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" податкові агенти зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за його рахунок.
Статтею 163 Податкового кодексу України передбачено, що об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб є:
- загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;
- доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).
Відповідно до пп.164.1.1 п.164.1 ст.164 Податкового кодексу України загальний оподатковуваний дохід складається з:
- доходів, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);
- доходів, які оподатковуються у складі загального річного оподатковуваного доходу;
- доходів, які оподатковуються за іншими правилами, визначеними цим Кодексом.
Як вбачається з акта перевірки №10/17-16-22-01/25319694 від 13.01.2014 року, відповідачем встановлено не оподаткування додаткового блага громадянину ОСОБА_4 по оренді транспортного засобу на суму 1500 грн., за нікчемною угодою та вартості паливо-мастильних матеріалів на суму 2371,50 грн. (1976,25 грн. + ПДВ 395,25 грн.). Дослідженими розрахунками форми 1 ДФ, виписками банку, реєстрами бухгалтерського обліку по рахунку 6851, встановлено, що операції оренди транспортного засобу оподатковані податком на доходи з фізичних осіб в повному обсязі, а передача паливо-мастильних матеріалів для громадянина ОСОБА_4 не знайшли підтвердження первинними документами та відображення в бухгалтерському обліку позивача.
Колегія суддів вважає, що відповідач не діяв в межах, порядку та в спосіб передбачений законом при прийнятті податкового повідомлення-рішення №0000252201 від 24.01.2014 року.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Під час розгляду справи відповідачем не спростовано достовірності відомостей первинних та розрахункових документів, поданих платником податків на підтвердження факту реальності здійснення господарських операцій за спірними правочинами.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, про безпідставність висновків податкового органу, викладених у акті позапланової виїзної документальної перевірки від 13.01.2014 року №10/17-16-22-01/25319694, з огляду на що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 24.01.2014 року №0000232201, №0000242201 та №0000252201 слід скасувати та визнати протиправними.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "07" квітня 2014 року винесено з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права і суд дав правильну оцінку обставинам справи, то колегія суддів апеляційної інстанції не знаходить підстав, які могли б призвести до зміни чи скасування зазначеної постанови.
Доводи, наведені апелянтом в поданій ним апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "07" квітня 2014 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя М.М. Капустинський
судді: Є.М. Мацький
В.Б. Шидловський
З оригіналом згідно: суддя
Повний текст cудового рішення виготовлено "20" травня 2014 р.
Роздруковано та надіслано: рек з пов про вруч
1- в справу:
2 - позивачу: Мале приватне підприємство фірма "АСТР" вул.Павлюченка,33, м.Рівне, 33000
3- відповідачу: Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області вул.Відінська,8, м.Рівне, 33023
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2014 |
Оприлюднено | 02.06.2014 |
Номер документу | 38947117 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні