Справа №
2а-20330/09/1270
Справа № 2а-20330/09/1270
Категорія 6.6.4
П О С Т А Н О В А
Іменем
України
11
червня 2009 року
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Островської О.П.,
при секретарі: Кір`ян О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової
інспекції в Жовтневому районі міста Луганська до Приватного підприємства
«Медлюкс» про стягнення суми податкової заборгованості шляхом звернення
стягнення на активи, -
В С Т А Н О В И В:
09.02.2009 року позивач ДПІ у Жовтневому районі міста
Луганська звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом
до відповідача ПП «Медлюкс», в якому посилається на наступне. Відповідач
зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом
Луганської міської ради, в якості платника податків перебуває на обліку в ДПІ в
Жовтневому районі міста Луганська з 12.12.2000 року. Заборгованість відповідача
перед бюджетом складає 4720,99 грн., а саме: з податку на додану вартість -
4618,38 грн., з яких за основним платежем - 4108,38 грн., за штрафними
санкціями - 510,00 грн., з податку на прибуток за штрафними санкціями - 102,61
грн. Відповідно до ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», на юридичну
адресу відповідача було направлено поштою першу податкову вимогу №1/345 від
12.03.2008 року, другу податкову вимогу №2/513 від 25.04.2008 року, у зв'язку з
неможливістю вручення перша податкова вимога була розміщена на дошці податкових
оголошень, в такому випадку вимога вважається врученою з дня її розміщення -
18.03.2008 року, а друга отримана відповідачем 05.05.2008 року. 02.06.2008 року
позивачем прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів
відповідача в рахунок погашення його податкового боргу, але зазначені заходи не
принесли ніякого результату. Просить суд стягнути з ПП «Медлюкс» суму
податкового боргу у розмірі 4720,99 грн., а саме: з ПДВ - 4618,38 грн., з
податку на прибуток - 102,61 грн. шляхом звернення стягнення на його активи.
У судовому засіданні представник позивача
підтримав позовні вимоги, дав суду пояснення, аналогічні викладеному у позовній
заяві.
Представник відповідача у судове засідання
не з'явився, як вбачається з довідки про встановлення фактичного
місцезнаходження платника податків, його місцезнаходження не встановлено.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши
надані докази, суд приходить до наступного.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен
зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених
законом.
Законом України «Про систему оподаткування»
визначено, що під податком і збором
(обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід
розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного
цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються
законами України про оподаткування. Платниками податків і зборів (обов'язкових
платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України
покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі. Платники
податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані у числі іншого, сплачувати належні суми податків і зборів
(обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно зі ст. 7 Закону України «Про податок на додану
вартість» визначено, що суб'єкти господарювання зобов'язані у
встановленому цим законом порядку сплачувати податок на додану вартість.
Згідно Закону
України «Про державну податкову службу в
Україні» завданням органів державної
податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового
законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до
бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів),
а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Право податкових органів на звернення до суду з позовом
про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами
передбачене ст. 10 Закону України «Про державну
податкову службу в Україні».
Законом України
"Про порядок погашення
зобов'язань платників податків
перед бюджетами та
державними цільовими фондами" визначений порядок
погашення податкового боргу платника податків та порядок звернення стягнення
на активи платника
податків, який відповідно до
ввідної частини є спеціальним законом з питань оподаткування, та
встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед
бюджетами та державними цільовими
фондами з податків
і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і
сплати пені та штрафних санкцій,
що застосовуються до
платників податків контролюючими органами.
Також цим Законом
запроваджене поняття податкового боргу, як податкового зобов'язання, узгодженого
платником податків або
встановленого судом, але не
сплаченого у встановлений строк, а також пені, нарахованої на суму такого
податкового зобов'язання.
Відповідно до пункту 1.6 статті 1
Закону України "Про
порядок погашення
зобов'язань платників податків
перед бюджетами та
державними цільовими фондами" примусове стягнення
- це звернення стягнення на
активи платника податків у рахунок погашення його податкового
боргу, без попереднього узгодження його
суми таким платником податків
Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими
здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові
органи.
Згідно з ст. 1 Закону України "Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами" активами платника податків є кошти, матеріальні та
нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом
власності.
Як зазначено у ст. 3 Закону України "Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами" активи платника податків можуть бути примусово стягнуті
в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як
суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради
22.11.2000 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта
підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.10), та взято на облік в ДПІ
в Жовтневому районі м. Луганська як платник податків з 12.12.2000 року
(а.с.17).
Відповідач є платником податку на додану вартість, його
заборгованість з вказаного податку становить 4618,38 грн., яка складається з
боргу за основним платежем 4108,38 грн., що виник на підставі поданих
податкових декларацій з податку на додану вартість №5290 від 20.02.2008 року
(а.с.28-29) та №8875 від 31.03.2008 року (а.с.30-31), за штрафними санкціями -
510,00 грн., що виникли на підставі прийнятих податкових повідомлень - рішень:
• №0015721510
від 13.05.2008 року на суму 170,00 грн. (а.с. 23), яке було розміщено на дошці
податкових оголошень 22.05.2008 року у зв'язку з неможливістю вручення
відповідачеві, що підтверджується відповідним актом;
• №0016211510/0
від 06.06.2008 року на суму 170,00 грн. (а.с. 25), яке було розміщено на дошці
податкових оголошень 23.06.2008 року у зв'язку з неможливістю вручення
відповідачеві, що підтверджується відповідним актом;
• №0018151510/0
від 31.07.2008 року на суму 170,00 грн. (а.с. 27), яке було розміщено на дошці
податкових оголошень 12.08.2008 року у зв'язку з неможливістю вручення
відповідачеві, що підтверджується відповідним актом.
Відповідач є платником податку на прибуток, його
заборгованість з вказаного податку за штрафними санкціями складає 102,61 грн.,
що виникла на підставі прийнятого податкового повідомлення - рішення
№0015821510/0 від 22.05.2008 року на суму 170,00 грн. (а.с.21), яке було
розміщено на дошці податкових оголошень 30.05.2008 року у зв'язку з
неможливістю вручення відповідачеві, що підтверджується відповідним актом.
Відповідно до ст.6 Закону України №2181 13.03.2008 року
на юридичну адресу відповідача направлено першу податкову вимогу №1/345 від
12.03.2008 року на суму 4107,38 грн. (а.с.32).,у зв'язку з неможливістю
вручення вимогу було розміщено на дошці податкових оголошень, та вона
вважається врученою з дня її розміщення - 18.03.2008 року, що підтверджується
відповідним актом (а.с.33), 25.04.2008 року було направлено другу податкову
вимогу №2/513 від 25.04.2008 року на суму 4108,38 грн. (а.с.34), яка була
отримана відповідачем 05.05.2008 року, що підтверджується зворотнім поштовим повідомленням
(а.с.34).
Зазначені
податкові повідомлення-рішення не були оскаржені та вважаються узгодженими. До
цього часу відповідач суми боргу в повному обсязі не сплатив.
Позивачем
вживалися встановлені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" заходи
щодо погашення відповідачем зазначеної заборгованості, надсилалися податкові
повідомлення, податкові вимоги, однак
позитивних результатів не досягнуто.
Вказані обставини підтверджуються витягом з особового
рахунку відповідача, свідоцтвом про державну реєстрацію відповідача, статутом
відповідача, податковими деклараціями, податковими повідомленнями-рішеннями,
податковими вимогами, довідкою про суму податкового боргу, фактично не
заперечуються відповідачем.
Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем
дійсно є податковий борг у зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним
не оспорена, до теперішнього часу не сплачена. За таких обставин, суд вважає що
є підстави для примусового стягнення вказаної заборгованості у рахунок
погашення його податкового боргу шляхом звернення стягнення на активи
відповідача - платника податків,
вартістю у межах суми
заборгованості.
Оскільки позивач відноситься до суб'єкта владних
повноважень, вказаними вище Законами йому надано право на звернення до суду з
позовами у зазначених випадках про стягнення податкового боргу шляхом звернення стягнення на активи боржника, при цьому
передбачено, що таке стягнення можливе тільки виключно на підставі рішення
суду, тому суд вважає, що виниклі правовідносини носять характер
публічно-правових, а тому адміністративний суд має право розглядати такі спори
та приймати відповідні рішення з цього
приводу.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки
позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу
адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних
випадках.
Керуючись ст.
ст. 112, 161, 162, 163, 167 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги
ДПІ у Жовтневому районі міста Луганська задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства
«Медлюкс» (і.к. 31197039, р/р 2600611672 ОД «Райффайзен Банк Аваль» м.
Луганськ, МФО 364393, р/р 26000005130410 Луг. ФАБ «Брокбізнесбанк» м. Луганськ,
МФО 304632, р/р 26003550532221. Луг. Обл. ФАКБ «Укрсоцбанк» м. Луганськ, МФО
304018, р/р 26005310017101 ФАБ «Південний» м. Луганськ, МФО 304999, р/р
26007000533980 Луганська філія ВАТ «Банк «Фінанси та кредит» м. Луганськ, МФО
304717), розташованого за адресою: м. Луганськ, кв. Щербакова, 2, на користь Державного бюджету України (б/р
31119029700004 одержувач ГУДКУ в Луганській області МФО 804013 код платежу
14010100 одержувач Державний бюджет Жовтневого району, код 204046538)
заборгованість з податку на додану вартість в сумі 4618,38 грн. (чотири тисячі
шістсот вісімнадцять гривень 38 коп.) грн., шляхом звернення стягнення на його
активи.
Стягнути з Приватного підприємства «Медлюкс» (і.к.
31197039, р/р 2600611672 ОД «Райффайзен Банк Аваль» м. Луганськ, МФО 364393,
р/р 26000005130410 Луг. ФАБ «Брокбізнесбанк» м. Луганськ, МФО 304632, р/р
26003550532221. Луг. Обл. ФАКБ «Укрсоцбанк» м. Луганськ, МФО 304018, р/р
26005310017101 ФАБ «Південний» м. Луганськ, МФО 304999, р/р 26007000533980
Луганська філія ВАТ «Банк «Фінанси та кредит» м. Луганськ, МФО 304717),
розташованого за адресою: м. Луганськ, кв. Щербакова, 2, на користь Державного бюджету України (б/р
31117009700004 одержувач ГУДКУ в Луганській області МФО 804013 код платежу
11021000 одержувач Державний бюджет Жовтневого району код 204046538)
заборгованість з податку на прибуток в сумі 102,61 грн. (сто дві гриві 61 коп.)
грн., шляхом звернення стягнення на його активи.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом
адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції
набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена в
апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через
суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення
постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом
двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції
або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства
України.
Повний
текст постанови складено 11 червня 2009 року.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2009 |
Оприлюднено | 24.06.2009 |
Номер документу | 3895032 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні