cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
11 квітня 2014 рокусправа № 804/8810/13-а
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Туркіної Л.П.
суддів: Дурасової Ю.В. Проценко О.А.
за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області
на постанову : Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.07.2013 р.
у справі № 0870/7709/12
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Алютех -Дніпро»
до: Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області
про: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень - ,
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Алютех-Дніпро" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, у якому, з урахуванням уточнень позовних вимог, які прийняті судом, просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення, винесені Державною податковою інспекцією у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська:
- від 17 червня 2013 року № 0001032210 про донарахування зобов'язань з податку на прибуток;
- від 17 червня 2013 року № 0001042210 про донарахування зобов'язань з ПДВ;
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.07.2013 р. адміністративний позов задоволено.
Рішення суду обґрунтовано тим, що відповідачем не доведено обґрунтованість та правомірність прийнятих податкових повідомлень-рішень.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій, посилаючись на неповне зясування судом обставин справи. невідповідність висновків суду наявним у справі доказам, просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити ТОВ «Алютех -Дніпро» у задоволенні позовних вимог.
Відповідач зазначає, що донарахування податку на додану вартість підприємству податковий орган здійснював на підставі документів, наданих підприємством до перевірки та з урахуванням висновків акту від 19.10.2012р. №1609/224/32614057 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» (код за ЄДРПОУ 32614057)», що відповідає нормам ст. 83 Податкового кодексу України, у яких визначено, що для висновків посадових осіб під час проведення перевірки враховуються документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.
Однак, суд безпідставно не надав належної оцінки висновкам акту перевірки від 19.10.2012р. та не визнав названий акт доказом, достатнім для спростування відомостей, що містяться в документах бухгалтерського обліку, наданих платником податків.
Крім того, суд першої інстанції проігнорував факт, що в рамкам розслідування кримінальної справи №69-0146, за ознаками злочину, передбачено ст.ст. 28 ч.2, 205 ч.2, 27 ч.5, ст. 212 ч.3 КК України, було порушено кримінальну справу за фактом фіктивного підприємництва ряду підприємств, серед який значиться Фірма «Капітель Плюс».
Тобто для повного та всебічного з'ясування обставин по справі необхідно з'ясувати обставини щодо наявності (відсутності) вироків відносно посадових осіб фірми «Капітель Плюс».
Заперечень на апеляційну скаргу до суду не надійшло.
Під час розгляду справи Державною податковою інспекцією у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області заявлено клопотання про заміну відповідача його правонаступником -названою інспекцією. Клопотання обґрунтовано посиланнями на реорганізацію відповідача.
Клопотання задоволено судом відповідно до ст.55 КАС.
У судовому засіданні представник відповідача доводи та вимоги апеляційної скарги підтримав. Представник позивача просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін як законне та обгрунтоване.
Заслухавши представників сторін, дослідивши доводи апеляційної скарги та інші матеріали справи, суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.
Судом встановлено, що позивач - ТОВ "Алютех-Дніпро" (код ЄДРПОУ 35165519) зареєстроване рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради м. Дніпропетровська від 24 травня 2007 року за № 12241020000036912: місцезнаходження відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію: 49089, м. Дніпропетровськ, вулиця Канатна, будинок 126.
Підприємство взято на податковий облік в органах державної податкової служби 30.05.2007р. за № 12925, перебуває на обліку в ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська .
ТОВ "Алютех-Дніпро" є платником податку на прибуток; податку з доходів фізичних осіб та податку на додану вартість відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 05.06.2007р. за № 100044632, виданого ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська, індивідуальний податковий номер - 351655104663.
У травні 2013 р. уповноваженими особами Відповідача на підставі п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Алютех - Дніпро" (код ЄДРПОУ 35165519) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.11р. по 14.05.2013р.
На підставі висновків перевірки складено Акт № 1260/22.1-09/35165519 від 20.05.2013р., у якому встановлено порушення:
- п. 135.5.4. п. 135.5 ст. 135, п. 137.1 ст. 137, п. 138.2 ст. 138, п. п. 139.1.8 п. 139.1 ст. 139 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток у сумі 2 571 509 грн., у тому числі за II квартал 2011 року у сумі 1 071 329 грн., за III квартал 2011 року на суму 717 666 грн., за IV квартал 2011 року на суму 782514 грн.;
- п. 187.1 ст. 187, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, в результаті чого встановлення заниження податку на додану вартість в загальній сумі 301 грн., у тому числі за грудень 2011 року у сумі 301 грн.
На підставі висновків перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 17.06.2013р.:
- за № 0001042210, яким донараховано податкове зобов'язання з ПДВ у сумі 301,00 грн. та штрафні санкції у сумі 75,25 грн.;
- за № 0001032210, яким донараховано податкове зобов'язання із податку на прибуток у сумі 2571509,00 грн.;
Як свідчать пояснення сторін, зобов'язання визначено, виходячи з того, що показники податкової звітності позивача сформовані на підставі документів, оформлення яких відбулося без реального здійснення господарських операцій. Зазначених висновків відровідач дійшов на підставі акту "Про неможливість проведення зустрічної звірки фірми "Капітель Плюс" ЄДРПОУ 31095815, з питань правомірності проведення господарських відносинз контрагентами-покупцями та постачальниками з метою встановлення факту реальності проведених взаємовідносин, повноти їх відображення в податковому обліку з урахуванням їх виду, обсягуёякості та розрахунків при здійсненні фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2009р. по 31.12.2012 року» від 11.04.2012р. № 38/22/31095815, та акту від 19.10.2012р. №1609/224/32614057 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» (код за ЄДРПОУ 32614057) щодо дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинам з платниками податків ТОВ «НВП «ВВС-Фарм» (код за ЄДРПОУ 33440519) та ПВКП «Спецінструмент» (код за ЄДРПОУ 32466426) за грудень 2011 року».
Стосовно донарахування ДПІ у Красногрвардійському районі м.Дніпропетровська позивачу податку на прибуток в сумі 2 571 509 грн., суд зазначає наступне.
Відповідно до п.3.1.1. Акту перевірки - за період з 01.04.11 по 14.05.2013р. ТОВ "АЛЮТЕХ-ДНІПРО" задекларовано доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у сумі 150 880 511 грн.
Перевіркою повноти доходу, що враховується при визначенні об'єкта оподаткування за період з 01.04.11 р. по 14.05.2013р. встановлено його заниження у сумі 11 180 472 грн, в тому числі за II квартал 2011 року у сумі 4 657 951 грн., за III квартал 2011 року у сумі 3 120 289 грн., за IV квартал 2011 року у сумі 3 402 232 грн.; завищення у сумі 12525549 грн., у тому числі за 2 квартал 2011 року у сумі 6277872 грн., за 3 квартал 2011 року на суму 3164175 грн., з 4 квартал 2011 року на суму 2 908 517 грн., за 1 квартал 2012 року на суму 18 161 грн., за 2 квартал 2012 на суму 156 824 грн..
Так, за результатами перевірки встановлено взаємовідносини позивача з постачальником ПП "КОМПАНІЯ З УТИЛІЗАЦІЇ ТАРИ ТА ПАКУВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ, ЗБИРАННЯ ЗАГОТІВЛІ ОКРЕМИХ ВИДІВ ВІДХОДІВ ЯК ВТОРИННОЇ СИРОВИНИ "ДНІПРОЕКОНОМРЕСУРСИ" та з покупцем - Фірмою "Капітель плюс", які, як вказує податковий орган, мають ознаки сумнівності та вчинені з якими правочини є нікчемними ( в п.п. 3.1.2., 3.1.3, 3.2.1.,3.2.2, 3.2.3 акту перевірки).
Виходячи з зазначеного, посадові особи ДПІ дійшли висновку, що наявність у ТОВ "Алютех-Дніпро" первинних документів на продаж товарів Фірмі "Капітель плюс" та на отримання товарів та послуг від ПП"ДНІПРОЕКОНОМРЕСУРСИ", не спричиняє реального настання правових наслідків.
З зазначеним не можна погодитись, виходячи з такого.
Судом встановлено, що протягом періоду який перевірявся, ТОВ "Алютех-Дніпро" формувало показники податкової звітності, виходячи з поставки товару (профілі в асортименті та комплектуючі до них) зі свого складу Фірмі "Капітель-Плюс" на загальну суму 11178663,00 грн., в т.ч. ПДВ 1863110,50 грн., на підтвердження чого надано первинні документи, а саме: договір поставки товару № 01/07-10к/1008 від 01 липня 2010 року, згідно якого ТОВ "Алютех-Дніпро" зобов'язалось здійснити зі свого складу поставки товару Фірмі "Капітель Плюс".
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" в квітні 2011 року:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 01.04.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 1369 від 04.04.2011р. на суму 319125,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72675 від 06.04.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 97 від 06.04.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 1240 від 07.04.2011р., акту приймання-передачі від 07.04.2011р. та довіреності № 27 від 07.04.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання Заявки контрагента на поставку товару від 01.04.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 1374 від 04.04.2011р. на суму 289764,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72670 від 04.04.2011р. та банківської виписки № 72676 від 05.04.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 28 від 04.04.2011р. та податкова накладна № 60 від 05.04.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 1360 від 13.04.2011р., акту приймання-передачі від 13.04.2011р. та довіреності № 27 від 07.04.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 06.04.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 1487 від 08.04.2011р. на суму 324897,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72692 від 08.04.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 28 від 08.04.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 1362 від 14.04.2011р., акту приймання-передачі від 14.04.2011р. та довіреності № 112 від 10.04.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 18.04.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 1685 від 20.04.2011р. на суму 418715,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72728 від 20.04.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 297 від 20.04.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 1483 від 22.04.2011р., акту приймання-передачі від 22.04.2011р. та довіреності № 113 від 20.04.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 25.04.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 1791 від 27.04.2011р. на суму 690545,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72749 від 27.04.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 415 від 27.04.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 1588 від 28.04.2011р., акту приймання-передачі від 28.04.2011р. та довіреності № 113 від 20.04.2011р.;
- в кінці квітня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 30.04.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" в травні 2011р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 06.05.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 1989 від 11.05.2011р. на суму 486462,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72771 від 12.05.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 94 від 12.05.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 1845 від 18.05.2011р., акту приймання-передачі від 18.05.2011р. та довіреності № 114 від 12.05.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 18.05.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 2191 від 20.05.2011р. на суму 675830,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72798 від 20.05.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 247 від 20.05.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 1950 від 25.05.2011р., акту приймання-передачі від 25.05.2011р. та довіреності № 146 від 23.05.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 26.05.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 2425 від 31.05.2011р. на суму 394682,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72822 від 31.05.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 482 від 31.05.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 2121 від 31.05.2011р., акту приймання-передачі від 31.05.2011р. та довіреності № 146 від 23.05.2011р.;
- в кінці травня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 31.05.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" в червні 2011 р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 02.06.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 2530 від 06.06.2011р. на суму 464879,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72832 від 06.06.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 77 від 06.06.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 2293 від 08.06.2011р., акту приймання-передачі від 08.06.2011р. та довіреності № 193 від 06.06.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 17.06.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 2850 від 21.06.2011р. на суму 147858,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72876 від 21.06.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 342 від 21.06.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 2608 від 25.06.2011р., акту приймання-передачі від 25.06.2011р. та довіреності № 115 від 21.06.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 27.06.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 2969 від 29.06.2011р. на суму 445194,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72898 від 29.06.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 475 від 29.06.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 2667 від 30.06.2011р., акту приймання-передачі від 30.06.2011р. та довіреності № 115 від 21.06.2011р.;
- в кінці червня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 30.06.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" в липні 2011 р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 06.07.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 3169 від 11.07.2011р. на суму 556596,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72938 від 13.07.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 177 від 13.07.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 2934 від 18.07.2011р., акту приймання-передачі від 18.07.2011р. та довіреності № 210 від 18.07.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 15.07.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 3330 від 19.07.2011р. на суму 300100,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72950 від 19.07.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 298 від 19.07.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 2975 від 21.07.2011р., акту приймання-передачі від 21.07.2011р. та довіреності № 210 від 18.07.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 20.07.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 3432 від 22.07.2011р. на суму 316674,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72957 від 22.07.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 377 від 22.07.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 2999 від 22.07.2011р., акту приймання-передачі від 22.07.2011р. та довіреності № 210 від 18.07.2011р.;
- в кінці липня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 31.07.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" в серпні 2011 р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 04.08.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 3759 від 08.08.2011р. на суму 420807,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 72995 від 08.08.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 119 від 08.08.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 3425 від 12.08.2011р., акту приймання-передачі від 12.08.2011р. та довіреності № 193 від 12.08.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 22.08.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 4072 від 25.08.2011р. на суму 330091,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73044 від 25.08.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 410 від 25.08.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 3720 від 26.08.2011р., акту приймання-передачі від 26.08.2011р. та довіреності № 226 від 25.08.2011р.
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 25.08.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 4143 від 29.08.2011р. на суму 236266,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73048 від 29.08.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 485 від 29.08.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 3674 від 29.08.2011р., акту приймання-передачі від 29.08.2011р. та довіреності № 226 від 25.08.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 29.08.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 4242 від 31.08.2011р. на суму 136391,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73054 від 31.08.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 591 від 31.08.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 3822 від 31.08.2011р., акту приймання-передачі від 31.08.2011р. та довіреності № 226 від 25.08.2011р.;
- в кінці серпня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 31.08.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" у вересні 2011 р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 12.09.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 4597 від 15.09.2011р. на суму 360700,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73097 від 15.09.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 298 від 15.09.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 4188 від 19.09.2011р., акту приймання-передачі від 19.09.2011р. та довіреності № 254 від 15.09.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 26.09.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 4913 від 28.09.2011р. на суму 462664,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73121 від 28.09.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 596 від 28.09.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 4425 від 29.09.2011р., акту приймання-передачі від 29.09.2011р. та довіреності № 255 від 28.09.2011р.;
- в кінці вересня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 30.09.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" у жовтні 2011 р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 20.10.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 5543 від 24.10.2011р. на суму 420536,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73184 від 24.10.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 489 від 24.10.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 5019 від 24.10.2011р., акту приймання-передачі від 24.10.2011р. та довіреності № 294 від 24.10.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 20.10.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 5545 від 24.10.2011р. на суму 570536,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73182 від 25.10.2011р. на суму 420536,00 та банківської виписки № 73184 від 25.10.2011р. на суму 150000,00 гривень. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 488 від 24.10.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 5161 від 24.10.2011р., акту приймання-передачі від 24.10.2011р. та довіреності № 295 від 24.10.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 21.10.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 5546 від 24.10.2011р. на суму 591072,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73185 від 25.10.2011р. на суму 100000,00 та банківської виписки №73185 от 25.10.2011р. на суму 420536,00 гривень та банківської виписки № 73192 від 25.10.2011р. на суму 70536, 00 гривень. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 526 від 25.10.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 5166 від 26.10.2011р., акту приймання-передачі від 26.10.2011р. та довіреності № 295 від 24.10.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 21.10.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 5544 від 24.10.2011р. на суму 100000,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73183 від 25.10.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 527 від 25.10.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 5169 від 26.10.2011р., акту приймання-передачі від 26.10.2011р. та довіреності № 295 від 24.10.2011р.;
- в кінці жовтня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 31.10.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" у листопаді 2011 р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 04.11.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 5948 від 08.11.2011р. на суму 205307,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73218 від 08.11.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 189 від 08.11.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 5458 від 15.11.2011р., акту приймання-передачі від 15.11.2011р. та довіреності № 341 від 14.11.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 18.11.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 6308 від 22.11.2011р. на суму 70283,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73258 від 22.11.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 521 від 22.11.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 5804 від 23.11.2011р., акту приймання-передачі від 23.11.2011р. та довіреності № 358 від 22.11.2011р.;
- в кінці листопада 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 30.11.2011р.
По господарським операціям з Фірмою "Капітель Плюс" у грудні 2011 р.:
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 06.12.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 6719 від 08.12.2011р. на суму 409048,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73307 від 13.12.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 233 від 13.12.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 6620 від 13.12.2011р., акту приймання-передачі від 13.12.2011р. та довіреності № 116 від 12.12.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 05.12.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 6720 від 08.12.2011р. на суму 409048,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73308 від 13.12.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 234 від 13.12.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 6747 від 16.12.2011р., акту приймання-передачі від 16.12.2011р. та довіреності № 116 від 12.12.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 16.12.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 6989 від 20.12.2011р. на суму 312560,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73348 від 20.12.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 392 від 20.12.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 6959 від 22.12.2011р., акту приймання-передачі від 22.12.2011р. та довіреності № 194 від 20.12.2011р.;
- на підтвердження можливості виконання заявки контрагента на поставку товару від 21.12.2011р., йому був виписаний рахунок-фактура № 7128 від 26.12.2011р. на суму 312033,00 з ПДВ. Оплату рахунку здійснено згідно банківської виписки № 73362 від 26.12.2011р. Після оплати контрагенту була виписана податкова накладна № 507 від 26.12.2011р. і видано товар зі складу продавця згідно видаткової накладної № 6958 від 26.12.2011р., акту приймання-передачі від 26.12.2011р. та довіреності № 194 від 20.12.2011р.;
- в кінці грудня 2011 року сторонами складено та підписано Акт звірки взаєморозрахунків від 31.12.2011 року.
Результати здійснення взаємовідносин з Фірмою "Капітель-Плюс" своєчасно та в повному обсязі відображались позивачем у податкових деклараціях з податку на прибуток підприємств та з ПДВ у відповідних періодах здійснення господарських операцій.
Згідно договору про надання послуг № ПП-11/10/04 від 22 листопада 2010 року ПП КУТПМЗЗОВВС "Дніпроекономресурси" надало послуги з організації збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини ТОВ "Алютех-Дніпро" у грудні 2011 р. на умовах і за тарифами, визначеними постановою КМ України від 26.07.2001р. за № 915.
Організація послуг з утилізації оформлена наступними Відомостями про обліг та розрахунок тари і пакувальних матеріалів,по формі згідно Додатку № 1 до Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалах:
- відомість №1/8594 від 05.12.2011р. на суму 15,61 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1054 від 01.12.2011р.;
- відомість №1/8595 від 05.12.2011р. на суму 346,08 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1055 від 01.12.2011р.; по факту оплати отримана податкова накладна №8 від 01.12.2011р. на суму 361,69 грн. з ПДВ;
- відомість №1/8805 від 12.12.2011р. на суму 176,15 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1075 від 07.12.2011р.;
- відомість №1/8807 від 12.12.2011р. на суму 48,42 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1076 від 07.12.2011р.; по факту оплати отримана податкова накладна №94 від 07.12.2011р. на суму 224,57 грн. з ПДВ;
- відомість №1/8806 від 12.12.2011р. на суму 500,72 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1096 від 09.12.2011р.; по факту оплати отримана податкова накладна №140 від 09.12.2011р. на суму 500,72 грн. з ПДВ;
- відомість №1/8992 від 19.12.2011р. на суму 45,62 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1142 від 15.12.2011р.;
- відомість №1/8994 від 19.12.2011р. на суму 14,22 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1143 від 15.12.2011р.;
- відомість №1/8993 від 19.12.2011р. на суму 8,94 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1144 від 15.12.2011р.; по факту оплати отримана податкова накладна №226 від 15.12.2011р. на суму 68,78 грн. з ПДВ;
- відомість №1/8995 від 19.12.2011р. на суму 155,95 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1150 від 16.12.2011р.; по факту оплати отримана податкова накладна №271 від 16.12.2011р. на суму 155,95 грн. з ПДВ;
- відомість №1/9309 від 26.12.2011р. на суму 8,76 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1163 від 21.12.2011р.;
- відомість №1/9310 від 26.12.2011р. на суму 47,64 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1164 від 21.12.2011р.;
- відомість №1/9311 від 26.12.2011р. на суму 96,72 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1165 від 21.12.2011р.; по факту оплати отримана податкова накладна №347 від 21.12.2011р. на суму 153,12 грн. з ПДВ;
- відомість №1/9354 від 27.12.2011р. на суму 344,23 грн. з ПДВ; оплату здійснено згідно платіжного доручення № 1172 від 23.12.2011р.; по факту оплати отримана податкова накладна №394 від 23.12.2011р. на суму 344,23 грн. (з ПДВ).
За результатом наданих послуг у грудні 2011 р. сторонами складено та підписано акт здачи-прийняття робіт (надання послуг) за №ОУ-0002691від 29.12.2011р.
Як встановлено судом та не спростовується відповідачем, надані позивачем первинні документи складені у необхідному обсязі за наявності усіх обов'язкових реквізитів, до податкового органу своєчасно подана податкова звітність відповідного періоду, тому висновки Акту перевірки щодо завищення доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, спростовуються зазначеними документами, що згідно ст. ст. 70, 79 КАС є належними та допустимими доказами у спірних правовідносинах.
Як свідчить зміст акту перевірки та апеляційна скарга, спростовуючи достовірність показників, зазначених у наданих позивачем документах первинного бухгалтерського обліку, Відповідач посилається на акт "Про неможливість проведення зустрічної звірки фірми "Капітель Плюс" від 11.04.2012р. № 38/22/31095815, у якому визначено вичерпний перелік контрагентів-постачальників Фірми "Капітель-Плюс", які, на думку ДПІ, мають ознаки фіктивності, та правочини з котрими ДПІ вважає нікчемними.
При цьому, судом встановлено, що ТОВ "Алютех-Дніпро" було постачальником Фірми "Капітель-Плюс", а тому не формувало по взаємовідносинам з цим контрагентом податкового кредиту та валових витрат, і сам акт про неможливість проведення зустрічної звірки не містить тверджень щодо наявності з боку Фірми "Капітель-Плюс"порушень під час здійснення правовідносин з позивачем.
Щодо твердження відповідача, про те, що серед покупців Фірми «Капітель-Плюс» виявлено контрагентів, діяльність яких є предметом дослідження у кримінальній справі, суд зазначає таке.
Матеріали, які є підставами для висновків під час проведення перевірок, визначені статтею 83 ПК України - для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.
Постанова слідчого про порушення кримінальної справи та протоколи допиту не мають приюдиційного характеру, як то вирок суду по кримінальній справі, що набрав законної сили. (п.4 ст.72 КАС України). Зазначена постанова, як процесуальний документ, зумовлює законне проведення органами дізнання та досудового слідства певних слідчих дій з метою підтвердження або спростування факту вчинення конкретною особою злочинного діяння чи бездіяльності. Однак, постанова про порушення кримінальної справи не може беззаперечно свідчити про винуватість такої особи, що відповідає ст.62 Конституції. Така правова позиція викладена також ВАС України в листі від 14.11.2012 р. за № 2379/12/13-12.
Отже, зазначені ДПІ обставини, не є належним обґрунтуванням висновків щодо заниження позивачем "доходу що враховується при визначенні об'єкта оподаткування" та завищення "доходів від операційної діяльності", адже факт порушення кримінальної справи та Матеріали досудового слідства не можуть використовуватися в інших справах, не мають під собою юридичної сили і не можуть зазначатись в обґрунтування висновків Акту перевірки.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини" практика Європейського Суду з прав людини є джерелом права та свідчить про те, що якщо державні органи мають інформацію про зловживання в системі оподаткування конкретною компанією, вони повинні застосовувати відповідні заходи саме до цього суб'єкту, а не розповсюджувати негативні наслідки на інших осіб при відсутності зловживання з їх боку (рішення Європейського Суду від 09.01.2007р. у справі "Інтерсплав проти України", справа "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) Рішення від 22 січня 2009).
Стосовно донарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 301 грн. судом встановлено наступне.
Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.04.11 по 14.05.2013 р. встановлено його завищення всього у сумі 2 505 111 грн. в т.ч. у 2011 року на суму 691 174 грн., травні 2011 року у сумі 262 346 грн., червні 2011 року у сумі 302 056 грн., липні 2011 року у сумі 264 324 грн., серпні 2011 року на суму 229 720 грн., вересні 2011 року на суму 138 791 грн., жовтні 2011 року на суму 287 974 грн., листопаді 2011 року на суму 45 932 грн., грудні 2011 року на суму 247 797 грн., лютому 2012 року на суму 3632 грн., квітні 2012 року на суму 8022 грн., травні 2012 року на суму 14695 грн., червні 2012 року на суму 8648 грн..
Судом встановлено, що відповідно до матеріалів справи позивачем надано первинні документи на підтвердження господарських взаємовідносин з контрагентом ПП "КОМПАНІЯ З УТИЛІЗАЦІЇ ТАРИ ТА ПАКУВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ, ЗБИРАННЯ ЗАГОТІВЛІ ОКРЕМИХ ВИДІВ ВІДХОДІВ ЯК ВТОРИННОЇ СИРОВИНИ "ДНІПРОЕКОНОМРЕСУРСИ", яка на час здійснення господарських операцій була зареєстрована платником ПДВ.
Надані позивачем первинні документи складені у необхідному обсязі та мають усі обов'язкові реквізити, до податкового органу своєчасно подана податкова звітність відповідного періоду.
Донарахування податку на додану вартість підприємству податковий орган здійснював на підставі документів, наданих підприємством до перевірки та з урахуванням висновків акту від 19.10.2012р. №1609/224/32614057 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» (код за ЄДРПОУ 32614057)».
У вказаному акті зазначено про відсутність реального характеру здійснення господарських операцій з придбання товарів ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» у підприємств -постачальників ТОВ «НВП «ВВС-Фарм» та «Спецінструмент» та відсутність об'єктів оподаткування ПДВ по операціях з продажу товарів підприємствам -покупцям, з посиланням на ст. ст. 203, 215, 216 ЦК України.
Суд не приймає посилання відповідача на зазначений акт, виходячи з того, що за своєю суттю господарські операції між ТОВ «Алютех-Дніпро» та ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» полягали у наданні останнім послуг з організації збирання, заготівлі та утилізації відходів. Тому наявність порушень ведення господарської діяльності у осіб -постачальників товарів на адресу ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» не стосується господарських операцій з надання послуг між ТОВ «Алютех-Дніпро» та ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» через відсутність ланцюга постачання.
Отже, доводи апеляційної скарги стосовно того, що суд безпідставно не врахував наявність актів від 19.10.2012 р. №1609/224/32614057 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «КУТПМЗЗОВВС» «Дніпроекономресурси» та акту "Про неможливість проведення зустрічної звірки фірми "Капітель Плюс" від 11.04.2012р. № 38/22/31095815, а також наявності провадження у кримінальній справі, та прийняв рішення, що не відповідає обставинам справи, спростовується викладеним вище.
Виходячи з зазначеного та приймаючи до уваги, що вирок у кримінальній справі № 69 -0146 до суду апеляційної інстанції також не надано, колегія суддів дійшла висновку, що постанова суду першої інстанції відповідає діючому законодавству та обставинам справи, що виключає підстави для задовлення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 195,196, 198, 200, 205, 206, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.07.2013 р.- без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення рішення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення рішення в повному обсязі.
( Рішення суду виготовлено уповному обсязі 22.05.2014р.)
Головуючий: Л.П. Туркіна
Суддя: Ю.В. Дурасова
Суддя: О.А. Проценко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2014 |
Оприлюднено | 02.06.2014 |
Номер документу | 38951040 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Туркіна Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні