Постанова
від 30.05.2014 по справі 805/3715/14
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Шинкарьова І.В.

Суддя-доповідач - Сухарьок М.Г.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2014 року справа №805/3715/14

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Сухарька М.Г., суддів Гаврищук Т.Г., Білак С.В.,

секретар судового засідання Овчаренко М.Б.,

за участю сторін : від позивача Лебеденко С.В., від відповідача Краснопер Р.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2014 р. у справі № 805/3715/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтеграл» до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити певні дії , -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дії щодо самостійного коригування показників податкової звітності ТОВ «Інтеграл», а саме податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, в електронній базі даних АІС «Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту на рівні ДПА України» на підставі висновків Акту про результати документальної позапланової невиїзної перевірки №446/05-63-22-03/22015203 від 17 жовтня 2013 року; зобов'язання відновити в обліковій картці ТОВ «Інтеграл» особистого рахунку, а також в усіх електронних системах, у тому числі в електронній базі даних АІС «Співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту на рівні ДПА України» суми податкового кредиту, які ТОВ «Інтеграл» задекларувало за рахунок податкових накладних, виписаних ПП «КОМ-ПОА» в розмірі 441981,00 грн. та задекларовані суми податкового зобов'язання у частині податкового кредиту, сформованого за рахунок податкових накладних, виписаних Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтеграл» підприємствам-покупцям у розмірі 441981,00 грн.

Постановою суду першої інстанції від 18 квітня 2014 року позовні вимоги задоволені в повному обсязі.

Відповідач не погодився з рішенням суду і подав апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі позивач просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, учасників судового засідання, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права приходить до наступного.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Інтеграл» зареєстроване юридичною особою 23 січня 1995 року, ідентифікаційний код 22015203, що підтверджується Витягом з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Державною податковою інспекцією у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтеграл» з питання визначення повноти нарахування та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток при здійсненні господарських операцій з ПП «КОМ-ПОА» код ЄДРПОУ 33802025 за період з 01 листопада 2010 року по 31 грудня 2010 року.

В результаті проведення перевірки встановлено відсутність факту реального вчинення господарських операцій з підприємствами постачальниками ПП «КОМ-ПОА» код ЄДРПОУ 33802025, на загальну суму 2645862 грн., в тому числі ПДВ 440977 грн. та підприємством-покупцем ТОВ «Керамет» на загальну суму 2651886 грн., в тому числі ПДВ 441981 грн.; порушення п.п. 7.2.1, 7.2.6 п.7.2 ст.7, п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: підприємством завищено суму податкового кредиту сформованого від підприємства ПП «Ком-Поа», код ЄДРПОУ 33802025 в сумі 440977,00 грн. та порушення п.3.1 ст.3, п.4.1 ст.4, п.п. 7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п.2 ст.3, ст.9 Закону України «Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні», а саме: завищено податкові зобов'язання з податку на додану вартість на суму 441981,00 грн.; порушення п.5.1, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», що призвело до завищення валових витрат на загальну суму 2204885 грн., в тому числі по податковим періодам за 2010 рік в сумі 2204885 грн. та порушення п.4.1 ст.4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» щодо завищення валових доходів на загальну суму 2209905 грн., про що складено Акт про результати документальної позапланової невиїзної перевірки №446/05-63-22-03/22015203 від 17 жовтня 2013 року.

За приписами статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Статтею 16 Закону України «Про інформацію» визначено, що податковою інформацією є сукупність відомостей і даних, які створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації» інформація, що міститься в документах суб'єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень, належить до службової, тому, в силу статті 6 цього Закону, є інформацією з обмеженим доступом.

Згідно п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

У п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способи здійснення податкового контролю наведені у статті 62 цього Кодексу, за приписами п.п.62.1 якої податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом: інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.

Згідно до п.71.1 ст.71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань ( п.74.1, п.74.2 ст.74 ПК України).

Суд апеляційної інстанції вважає, що внесення до електронної бази даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» інформації, отриманої внаслідок проведення зустрічної звірки, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення про визначення позивачеві суми грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування або від'ємного значення суми податку на додану вартість, відповідачем не приймалось.

Будь-яких коригувань у податкову звітність позивача, на підставі наведених вище актів, відповідачем не здійснювалось.

Суд апеляційної інстанції вважає, що обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і мають обов'язковий характер.

Дії відповідача щодо внесення до електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» інформації, отриманої внаслідок проведення зустрічної звірки позивача, в даному випадку, не породжують для позивача обов'язкових юридичних наслідків.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції безпідставно було задоволено позов.

На підставі вищенаведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування постанови та прийняття в цій частині нової постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2014 р. у справі № 805/3715/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтеграл» до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2014 р. у справі № 805/3715/14 - скасувати.

Відмовити у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтеграл» до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дії, зобов'язання вчинити певні дії .

Судові витрати по справі у вигляді сплати судового збору покласти на позивача.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 30 травня 2014 року. Постанова у повному обсязі буде складена 04 червня 2014 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий суддя: Сухарьок М.Г.

Судді: Білак С.В.

Гаврищук Т.Г.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2014
Оприлюднено03.06.2014
Номер документу38967478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3715/14

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 30.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 30.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 18.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні