Постанова
від 28.05.2014 по справі 372/1976/14-а
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/1976/14-а

№2а-77/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2014 року

Обухівський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді: Потабенко Л.В.,

при секретарі Падалці А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Обухівського районного суду, Київської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області, треті особи: Департамент екології та природних ресурсів Київської області, Державне агентство земельних ресурсів України про визнання недійсним рішення селищної ради,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області, треті особи: Департамент екології та природних ресурсів Київської області, Державне агентство земельних ресурсів України про визнання недійсним рішення селищної ради, обґрунтовуючи свої позовні вимоги тим, що бажаючи прийняти участь у земельних торгах, позивачем було подано ліцитатору відповідну заяву про участь у земельних торгах. У день проведення торгів позивачу стало відомо що земельні торги щодо земельної ділянки, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин, кадастровий номер 3223155400:03:022:0058, скасовані на підставі рішення сорок восьмої сесії Козинської селищної ради VI скликання №8 від 25.03.2014 року. Позивач вважає, що дії Козинської селищної ради є неправомірними, оскільки законних підстав для скасування земельних торгів не було, тому просить суд задовольнити його позовні вимоги в повному обсязі.

Позивач подав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність, позов підтримав у повному обсязі, та просив його задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з»явився хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав до суду письмові заперечення проти позову. Просив суд відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що у ході перевірки Васильківською об'єднаною державною фінансовою інспекцією з 06.03.2014 р. по 17.03.2014 р. було виявлено відсутність реєстру зелених насаджень, які розташовані на землях комунальної власності селищної ради та відсутність актів обстежень зелених насаджень у проектах землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Відповідач вважає, що приймаючи рішення про скасування земельних торгів, приводить у відповідність до законодавства землевпорядну документацію.

Представник Департаменту екології та природних ресурсів Київської області в судове засідання не з'явився, звернувся до суду із листом, в яких просить розгляд справи провести у відсутності їх представників.

Державне земельне агентство земельних ресурсів України в судове засідання свого представника не направило, про дату, час та місце розгляду справи повідомлене, причини неявки суду не повідомлено.

Суд, вивчивши матеріали справи, розглядаючи спір у межах заявлених вимог, вважає, що адміністративний позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню за таких підстав.

Судом встановлено, що рішенням 41-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання № 19 від 29 листопада 2013 року, було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин.

Виконавцем послуг з проведення земельних торгів на офіційному сайті Державного агентства земельних ресурсів України було розміщено повідомлення про проведення земельних торгів щодо вказаної земельної ділянки.

Бажаючи прийняти участь у земельних торгах, у порядку передбаченому ч. 7 ст. 137 ЗК України, позивачем було подано заяву про участь у земельних торгах із необхідними додатками та квитанціями про сплату реєстраційного та гарантійного внесків.

Рішенням 48-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання №8 від 25 березня 2014 року земельні торги (лот №1031, аукціон №958) щодо земельної ділянки, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин, кадастровий номер 3223155400:03:022:0058, були скасовані. Підстава скасування земельних торгів - рішення Козинської селищної ради № 6 від 25.03.2014 року.

Рішенням Козинської селищної ради № 6 від 25.03.2014 року було скасовано рішення 41-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання від 29.11.2013 року № 19 (про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин) на підставі того, що в проекті землеустрою відсутній акт обстеження зелених насаджень, необхідність якого передбачена висновком Київоблдержадміністрації Департаменту екології та природних ресурсів від 06.11.2013 року №05.1-07/2010.

Відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства в тому числі на виконання делегованих повноважень; до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Частиною 1 статті 6 КАС України закріплено право кожної особи в порядку, встановленим Кодексом адміністративного судочинства, звернутися до адміністративного суду, якщо вона вважає що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права свободи або інтереси.

Відповідно до статті 8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Статтею 40 Конституції України визначено, що кожен має право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування

Відповідно до статті 12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Згідно до статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно з ч. 3 ст. 138 ЗК України, земельні торги до їх проведення скасовуються організатором земельних торгів у разі надходження до нього документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування.

Пунктом 34 частини першої ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що питання регулювання земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

У п. 19 Висновку Департаменту екології та природних ресурсів, на який посилалась Козинська селищна рада при скасуванні земельних торгів, міститься формулювання: "- у разі наявності на земельній ділянці зелених насаджень, Департамент екології та природних ресурсів зобов'язує оформити акт обстеження зелених насаджень;".

Водночас у п. 9 Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 26 листопада 2013 року № 1012-13 вказано, що земельна ділянка вільна від забудови, інженерні комунікації та зелені насадження відсутні. Крім того, у п. 10 вказаного висновку перелічені зауваження та пропозиції до землевпорядної документації, на підставі яких проект землеустрою повертався на доопрацювання, серед них зауважень щодо відсутності акту обстеження зелених насаджень немає.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації " від 17.06.2004 року, державна експертиза землевпорядної документації - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.

Згідно до статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

У відповідності до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до абзацу 5 п. 5 Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 року № 7-рп/2009 визначено, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні"). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин " між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Суд приходить до висновку, що рішення Козинської селищної ради є неправомірними, оскільки проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин, пройшов обов'язкову державну експертизу землевпорядної документації, в ході проведення якої було встановлено відсутність зелених насаджень на вказаній земельній ділянці, а отже відсутності будь-якої необхідності долучати до проекту землеустрою акт обстеження зелених насаджень.

Крім того, згідно з ч. 3 ст. 138 ЗК України, земельні торги до їх проведення скасовуються організатором земельних торгів у разі надходження до нього документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування. Як вбачається із матеріалів справи, до Козинської селищної ради не надходило жодних документів, які свідчили б про наявність зелених насаджень на земельній ділянці площею 0,0548 га для рекреаційних цілей всупереч Висновку державної експертизи, що відповідно потягли б за собою внесення змін до землевпорядної документації у вигляді долучення акту обстеження зелених насаджень.

З огляду на зазначені правові положення та встановлені судом обставини, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтвердженими достовірними та допустимими доказами, відповідають чинному законодавству і підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 4, 5, 6, 7, 8, 11, 49, 70, 72, 79, 159, 162 КАС України , ст.ст.7,19 Конституції України , ст.ст.2, 3, 5, 12, 116, 137, 138 ЗК України, ст.ст.26, 46, 71, 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 1 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області, треті особи: Департамент екології та природних ресурсів Київської області, Державне агентство земельних ресурсів України про визнання недійсним рішення селищної ради - задовольнити.

Визнати недійсним рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 25.03.2014 р. № 6 "Про скасування рішення сорок першої сесії Козинської селищної ради VI скликання від 29.11.2013 року за № 16 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин".

Визнати недійсним рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 25.03.2014 року № 8 "Про скасування земельних торгів, щодо земельної ділянки площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, кадастровий номер 3223155400:03:022:0058, яка розташована за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин".

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Обухівський районний суд протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.

Суддя:

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення28.05.2014
Оприлюднено03.06.2014
Номер документу38977314
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —372/1976/14-а

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні