Рішення
від 29.05.2014 по справі 904/2393/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29.05.14р. Справа № 904/2393/14

За позовом Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Дніпропетровськ

до товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", м.Дніпропетровськ

про стягнення 45 220,00 грн.

Суддя Кармазіна Л.П.

Представники:

від позивача - Верещак О.М., представник, дов. № 33 від 10.02.2014 р.

від відповідача - Капітанов Д.Г., представник, дов. № б/н від 25.04.2014 р.

СУТЬ СПОРУ:

Дніпропетровське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулось до господарського суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" про стягнення 45 220,00 грн.

В обґрунтування позову позивач посилається на невиконання відповідачем рішення про накладення штрафу у добровільному порядку.

Ухвалою господарського суду від 14.04.2014р. порушено провадження у справі, а розгляд справи призначено на 24.04.2014р.

24.04.2014р. представник позивача до судового засідання подав до суду заяву про збільшення розміру позовних вимог, якою просив суд збільшити позовні вимоги та стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" в доход загального фонду Державного бюджету України на рахунок Державної казначейської служби за місцем реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" як платника податків за кодом бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" штраф в сумі 34000 грн. та пеню в сумі 19890 грн. всього 53890 гривень.

Зазначена заява про збільшення позовних вимог прийнята судом до розгляду на підставі ст.22 ГПК України.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується наявним в матеріалах справи поштовим повідомленням. (а.с.21)

Ухвалою господарського суду від 24.04.2014р., розгляд справи відкладено на 29.05.2014р., у зв'язку з неявкою представника відповідача в судове засідання.

29.05.2014 р. представник позивача до судового засідання подав заяву про збільшення розміру позовних вимог, якою просив суд збільшити позовні вимоги та стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" в доход загального фонду Державного бюджету України на рахунок Державної казначейської служби за місцем реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" як платника податків за кодом бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" штраф в сумі 34000 грн. та пеню в сумі 34000 грн. всього 68000 гривень.

Зазначена заява про збільшення позовних вимог прийнята судом до розгляду на підставі ст.22 ГПК України.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти позовних вимог у повному обсязі, просив суд в позові відмовити.

Відзиву на позов до суду не надано, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

29.05.2014 року в порядку ст. 85 ГПК України, у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, господарський суд, -

встановив:

Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. А згідно з ч. 2 ст. 4 названого Кодексу юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення. Відповідно ж до приписів статті 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (далі-Закон) рішення органів Антимонопольного комітету України оскаржуються до господарського суду.

Отже, спір у цій справі відноситься до підвідомчості господарських судів і підлягає вирішенню за правилами ГПК України.

В силу ч. 1 ст. 3 Закону України "Про захист економічної конкуренції" законодавство про захист економічної конкуренції ґрунтується на нормах, установлених Конституцією України, і складається із цього Закону, законів України "Про Антимонопольний комітет України", "Про захист від недобросовісної конкуренції", інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цих законів.

Згідно ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. При цьому, особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, та визначаються цим Законом, іншими актами законодавства і полягають, зокрема, в особливому порядку призначення та звільнення Голови Антимонопольного комітету України, його заступників, державних уповноважених Антимонопольного комітету України, голів територіальних відділень Антимонопольного комітету України, у спеціальних процесуальних засадах діяльності Антимонопольного комітету України, наданні соціальних гарантій, охороні особистих і майнових прав працівників Антимонопольного комітету України на рівні з працівниками правоохоронних органів, в умовах оплати праці.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 цього Закону розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.

Стаття 3 зазначеного Закону передбачає, що до основних завдань Антимонопольного комітету України відносить участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має повноваження, зокрема, перевіряти суб'єкти господарювання, об'єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

27.12.2013 року адміністративною колегією Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення №103/01-12/06-13 по справі № 84/06-10-6/13 (а.с.10-11), яким визнано дії товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" (i. к. 37212366) щодо подання інформації в неповному обсязі на вимогу голови Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 12.08.2013 року №2739/44/06-13 порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 14 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді подання інформації в неповному обсязі територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки.

За зазначене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, накладено на товариство з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" (i.к. 37212366) зазначене в пункті 1 резолютивної частини цього рішення, штраф відповідно до частини п'ятої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у poзмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) гривень.

Позивач супровідним листом від 11.01.14р. №51/29/06-14 надіслав на адресу товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" рішення адміністративної колегії Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 27.12.2013 року №103/01-12/06-13 по справі №84/06-10-6/13, яке останнім було отримано 16.01.14р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою про отримання та підписом представника відповідача (а.с. 9).

На час подання позовної заяви, доказів сплати відповідачем штрафу не надійшло, що і стало підставою для звернення позивача до господарського суду.

Дослідивши матеріали справи та подані докази, заслухавши представника позивача, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав:

Згідно ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення органів Антимонопольного комітету, голів його територіальних відділень є обов'язковими для виконання.

Відповідно до ст. 51 Закону України "Про захист економічної конкуренції" порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу згідно з ч. 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" своєчасно не сплатило штраф згідно рішення адміністративної колегії Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 27.12.2013 року №103/01-12/06-13 по справі № 84/06-10-6/13. Відповідно до поштового повідомлення про вручення поштового відправлення з підписом представника відповідача та відміткою про отримання 16.01.14р. вищевказаного рішення адміністративної колегії, строк сплати штрафу закінчився 16.03.2014р.

Відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Доказів оскарження рішення Антимонопольного комітету України від 27.12.2013 року №103/01-12/06-13 по справі № 84/06-10-6/13 відповідачем не надано, доводів про невідповідність вказаного рішення вимогам чинного законодавства також не подано.

Відповідно до ч.5. статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.

На підставі ч. 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" позивач нарахував відповідачу пеню в розмірі 34000 грн. за період з 17.03.14р. по 29.05.14р. (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог №1496/28/02-14 від 26.05.14р.)

Відповідно до частини 7 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, органи Антимонопольного комітету України стягують пеню в судовому порядку.

Доказів сплати штрафу в сумі 34000 грн. та пені в сумі 34000 грн. товариство з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" до суду не надало.

Суд перевіривши наданий позивачем розрахунок пені (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог №1496/28/02-14 від 26.05.14р.) (а.с.28-30), відповідно до вимог чинного законодавства, вважає що позовні вимоги про стягнення пені у розмірі 34000 грн. підлягають задоволенню у повному обсязі.

Враховуюче вищевикладене, дослідивши матеріали справи, а також з огляду на те, що рішення про накладення штрафу прийнято позивачем в межах своєї компетенції, вказане рішення не оскаржено відповідачем та не виконано у добровільному порядку, позовні вимоги про примусове стягнення штрафу у розмірі 34 000 грн. 00 коп. та пені у розмірі 34000 грн. 00 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно зі ст. 49 ГПК України судові витрати у справі покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 4, 32, 33, 36, 43, 49, 75, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Горького, буд.16, ідентифікаційний код 37212366) в доход загального фонду Державного бюджету України на рахунок Державної казначейської служби України за місцем реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", як платника податків за кодом бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" штраф в сумі 34000 грн. 00 коп. та пеню в сумі 34000 грн.00 коп.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "МЕДИЧНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Горького, буд.16, ідентифікаційний код 37212366) в доход Державного бюджету України в особі Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, код ЄДРПОУ 37989269, Відділення банку ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, р/р 31214206783005, МФО 805012, ЄДРПОУ банку 37988155) - 1827 грн. 00 коп. судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскаржене протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя Л.П. Кармазіна

Повне рішення складено 29.05.2014р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення29.05.2014
Оприлюднено04.06.2014
Номер документу38997249
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/2393/14

Постанова від 08.07.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Тищик Ірина Валентинівна

Ухвала від 18.06.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Тищик Ірина Валентинівна

Рішення від 29.05.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кармазіна Леся Петрівна

Ухвала від 24.04.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кармазіна Леся Петрівна

Ухвала від 14.04.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кармазіна Леся Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні