Ухвала
від 30.05.2014 по справі 910/22797/13
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

УХВАЛА

"30" травня 2014 р. Справа №910/22797/13

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Сотнікова С.В.

суддів: Копитової О.С.

Разіної Т.І.

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві

на постанову Господарського суду міста Києва від 16.04.2014

у справі № 910/22797/13 (суддя Чеберяк П.П.)

за заявою Приватного підприємства "АРР 2009"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРР"

про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду міста Києва від 16.04.2014 у справі № 910/22797/13 визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "АРР", відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Кирика Віктора Кириловича та зобов'язано ліквідатора провести ліквідаційну процедуру та надати суду свій звіт та ліквідаційний баланс банкрута у строк до 16.03.2015.

Не погоджуючись із вказаною постановою суду першої інстанції, Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - Інспекція, ДПІ) звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Господарського суду міста Києва від 16.04.2014 у справі № 910/22797/13 та припинити провадження по справі.

В апеляційній скарзі, Інспекція посилається на те, що суд першої інстанції дійшов висновку про неплатоспроможність боржника на підставі недостовірних відомостей, оскільки вони не перевірені ДПІ на підставі пп. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України. В обґрунтування порушеного права, скаржник посилається на те, що ДПІ є органом, уповноваженим здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, оскільки оскаржувана постанова безпосередньо позбавляє можливості провести перевірку боржника, тобто виконати обов'язки, встановлені чинним законодавством.

Дослідивши апеляційну скаргу Інспекції та додані до неї документи, колегія судів вважає, що у її прийнятті належить відмовити з наступних підстав.

Відповідно до статті 91 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до апеляційного господарського суду зі скаргою на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили, а також ухвали у випадках визначених статтею 106 цього кодексу мають сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки.

Тобто, згідно зазначених положень, в разі оскарження рішення (ухвали) особою, яка не брала участі у справі, останній необхідно довести, що в оскаржуваному рішенні (ухвалі) господарський суд вирішив питання про її права та обов'язки.

Згідно приписів частини 2 статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України провадження у справах про банкрутство здійснюється в порядку провадження, передбаченому цим кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство).

Відповідно до статті 1 Закону про банкрутство сторони у справі про банкрутство - конкурсні кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут), а кредитором є юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Отже, набуття статусу кредитора законодавець пов'язує з наявністю у особи (як фізичної так юридичної, в тому числі і органу доходів і зборів) грошових вимог до боржника, а припинення статусу кредитора пов'язано з погашенням (припиненням) таких грошових вимог.

При цьому, колегія судів зазначає, що правовий статус органів справляння податків, зборів (обов'язкових платежів), як кредиторів неплатоспроможних боржників визначається і статтею 210 Господарського кодексу України, яка також не встановлює автоматичного визнання цих органів кредиторами у всіх справах про банкрутство. Статус кредитора щодо неплатоспроможного боржника набувається, у тому числі і цими органами, через певні процедури, які визначені спеціальною нормою законодавства - Законом про банкрутство.

Як вбачається з матеріалів справи, 02.12.2013 ухвалою Господарського суду міста Києва заяву Приватного підприємства "АРР 2009" про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "АРР" прийнято до розгляду та призначено підготовче засідання суду на 16.12.2013.

Зазначена ухвала в якості повідомлення була направлена на адресу Міністерству доходів і зборів України 04.12.2013, про що свідчить відмітка на зворотному боці ухвали.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.01.2014 порушено провадження у справі про банкрутство боржника із застосуванням судових процедур, визначених Законом про банкрутство та призначено попереднє засідання суду на 12.03.2014.

Зазначена ухвала, в якості повідомлення, 14.01.2014 була направлена на адресу органу державної податкової служби, про що свідчить відмітка на зворотному боці.

В газеті "Голос України" № 18(5768) від 31.01.2014 було здійснено публікацію оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство боржника.

Порядок звернення кредиторів з грошовими вимогами до боржника визначається ст.ст. 23-25 Закону про банкрутство, який вимагає також подання до господарського суду письмових заяв із вимогами до боржника з документами, що їх підтверджують, а також їх розгляд судом на попередньому засіданні.

В матеріалах справи відсутні докази звернення Інспекції до суду з заявою про визнання кредиторських вимог у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "АРР".

Ухвалою попереднього засідання Господарського суду міста Києва від 26.03.2014 було затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ "АРР", до числа яких ДПІ не входить.

Не містять матеріали справи і доказів звернення Інспекції з поточними вимогами до боржника. При цьому, оскаржувана постанова від 16.04.2014 направлялась Міністерству доходів і зборів України 18.04.2014.

В апеляційній скарзі Інспекція не посилається на наявність у боржника заборгованості зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), розмір таких претензій (суму кредиторських вимог), характер вимог (майнові або грошові), а отже, будь-які майнові (грошових) вимоги до боржника у Інспекції відсутні. Також у апеляційній скарзі відсутнє посилання на будь-які докази, з їх наданням, що підтверджують такі вимоги.

Отже, враховуючи викладені обставини та аналіз норм законодавства щодо порядку визначення та визнання кредитором у справі про банкрутство, передбачений ст.ст. 1, 23-25 Закону про банкрутство, колегія суддів вважає, що Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві не є кредитором Товариства з обмеженою відповідальністю "АРР", оскільки не має підтверджені належними доказами кредиторські вимоги до боржника, не звернулась у визначений законодавством строк із кредиторськими вимогами до суду, у зв'язку з чим Інспекція, відповідно, не є стороною у справі про банкрутство, а оскаржувана постанова не стосується її прав та обов'язків, а тому ДПІ не має права апеляційного оскарження судових рішень у даній справі відповідно до положень ст. 91 ГПК України.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що слід відмовити в прийнятті апеляційної скарги Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову від 16.04.2014 у даній справі.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 20 Податкового кодексу України зазначено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з вимогами ст.ст. 75, 78 Податкового кодексу України, проведення документальних позапланових перевірок дотримання вимог податкового законодавства знаходиться у виключної компетенції державної податкової служби, остання не позбавлена права здійснювати, в межах повноважень, свої функції та проводити перевірку дотримання вимог податкового законодавства платником податків до моменту затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у справі про банкрутство такого платника податків.

Враховуючи, що провадження у даній справі порушено ухвалою Господарського суду міста Києва 08.01.2014, а постанову про визнання боржника банкрутом прийнято 16.04.2014, органи податкової служби не були позбавлені права провести позапланову документальну перевірку боржника у зв'язку з порушенням провадження у справі про його банкрутство.

Посилання заявника апеляційної скарги на неможливість проведення Інспекцією перевірки боржника колегія суддів вважає безпідставним, оскільки відкриття ліквідаційної процедури не може бути перешкодою податковому органу у здійсненні ним позапланової перевірки боржника. Орган податкової служби вправі звернутися до ліквідатора боржника та провести позапланову перевірку його господарської діяльності, а у випадку відмови ліквідатора як керівника боржника надати можливість проведення перевірки суб'єкта господарювання, орган доходів і зборів вправі оскаржити дії ліквідатора до суду у справі про банкрутство.

Як було встановлено вище, ухвала про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство, ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство, ухвала попереднього засідання надсилалась судом першої інстанції на адресу органу доходів і зборів, при цьому будь-яких доказів на підтвердження вжиття відповідних заходів, а так само виконання своїх визначених законодавством функції з визначення податкових зобов'язань платника податків - ТОВ "АРР", скаржником не надано.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 62, 86, 91 ГПК України, Київський апеляційний господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити в прийнятті апеляційної скарги Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Господарського суду міста Києва від 16.04.2014 у справі № 910/22797/13.

2. Матеріали справи № 910/22797/13 повернути Господарському суду міста Києва.

Головуючий суддя С.В. Сотніков

Судді О.С. Копитова

Т.І. Разіна

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення30.05.2014
Оприлюднено03.06.2014
Номер документу38998089
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/22797/13

Ухвала від 15.04.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 15.04.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 15.10.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Постанова від 05.08.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 22.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 04.07.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гарник Л.Л.

Ухвала від 30.05.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Постанова від 16.04.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 26.03.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 08.01.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні