ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 травня 2014 року № 826/4602/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України доТовариства з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» про зобов'язання вчинити певні дії, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
13 січня 2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку України, позивач) з адміністративним позовом про подовження дії спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосовної до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» (далі - ТОВ «ОКТАНТА-Н», відповідач) наказом Мінекономрозвитку України від 27.02.2013 р. № 208 на термін до усунення Товариством з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» допущеного при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01.06.2010 р. № SP-0610, укладеного між ТОВ «ОКТАНТА-Н» та «MANTEX ORGANISATION L.P.» (Сполучене королівство) на суму 736 174,39 дол. США або 5 857 837,03 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 січня 2014 року адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» про зобов'язання вчинити певні дії передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 квітня 2014 року адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» про зобов'язання вчинити певні дії прийнято до провадження суддею Погрібніченком І.М. Справі присвоєний номер 826/4602/14.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначає, що оскільки станом на день перевіряємого періоду - 09.11.2012 р. існує сума простроченої кредиторської заборгованості MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) за зовнішньоекономічним контрактом від 01.06.2010 р. № SP-0610, укладеним з ТОВ «ОКТАНТА-Н» та останнім не усунено порушення вимог статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», обґрунтованим буде подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ «ОКТАНТА-Н», на термін до усунення порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», допущеного при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01.06.2010 р. № SP-0610, укладеного між ТОВ «ОКТАНТА-Н» та «MANTEX ORGANISATION L.P.» (Сполучене королівство) на суму 736 174,39 дол. США або 5 857 837,03 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги повністю підтримав та просив їх задовольнити.
Представник ТОВ «ОКТАНТА-Н» в судове засідання не з'явився, письмових пояснень та/або заперечень суду не надав (не направив).
У зв'язку з неявкою представника відповідача в судове засідання, призначене на 14.05.2014 р., суд, відповідно до вимог частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, прийшов до переконання про подальший розгляд справи в письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
В період з 29.10.2012 р. по 02.11.2012 р. Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровська проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ «ОКТАНТА-Н» (код ЄДРПОУ 34315539) з питань дотримання вимог валютного законодавства при виконанні контракту на поставку запасних частин від 01.06.2010 р. № SP-0610 за період з 01.12.2010 р. по 28.10.2012 р., за результатами якої податковим органом складено Акт № 4897/22-3/34315539 від 09.11.2012 р. (далі - Акт № 4897/22-3/34315539).
З матеріалів перевірки вбачається, що Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська при проведенні вказаної перевірки встановлено порушення нерезидентом строків по імпортних операціях за зовнішньоекономічним контрактом від 01.06.2010 р. № SP-0610, укладеним між ТОВ «ОКТАНТА-Н» та «MANTEX ORGANISATION L.P.» (Сполучене Королівство).
Протягом перевіряємого періоду, на виконання умов контракту від 01.06.2010 р. № SP-0610 ТОВ «ОКТАНТА-Н» здійснено передплату за Товар на загальну суму 911 560,00 дол. США або 7 256 263,86 грн. Поставка товару у встановлений законодавством термін не здійснена. На встановлений рахунок підприємства відбулося повернення передплати у розмірі 175 385,61 дол. США або 1 398 426,83 грн.
Також, податковим органом при проведенні перевірки встановлено, що на виконання умов імпортного контракту від 01.06.2010 р. № SP-0610, ТОВ «ОКТАНТА-Н» було здійснено попередню оплату на користь Продавця за товар згідно платіжного доручення ПАТ «Банк Кредит Дніпро» від 07.12.2010 р. на суму 35 650,00 дол. США або 283 731,22 грн. за курсом НБУ на дату здійснення операції. Граничний термін здійснення імпортної операції (180 - днів) - 05.06.2011 р.
Повернення валютних коштів згідно меморіального ордеру ПАТ «Банк Кредит Дніпро» від 14.06.2011 р. № 47 у розмірі 40 950,00 дол. США або 326 514,83 грн. за курсом НБУ на дату здійснення господарської операції.
Повернення валютних цінностей за контрактом від 01.06.2010 р. № SP-0610 здійснено з порушенням граничних термінів розрахунків. За межами митної території України, з порушенням граничних строків (з 06.06.2011 р. по 14.06.2011 р., 9 днів), перебували валютні цінності у розмірі 35 650,00 дол. США.
Водночас, оплачений товар за зовнішньоекономічним контрактом від 01.06.2010 р. № SP-0610 укладеним між ТОВ «ОКТАНТА-Н» та «MANTEX ORGANISATION L.P.» (Сполучене Королівство) від останнього на митну територію України у 180-денний строк на загальну суму 736 174,39 дол. США або 5 857 837,03 грн. не надійшов. Граничний строк погашення заборгованості минув 27.03.2012 р.
Отже, станом на день перевіряємого періоду - 09.11.2012 р. сума простроченої кредиторської заборгованості MANTEX ORGANISATION L.P. (Сполучене Королівство) за зовнішньоекономічним контрактом від 01.06.2010 р. № SP-0610 укладеним з ТОВ «ОКТАНТА-Н» складає в загальній сумі 736 174,39 дол. США або 5 857 837,03 грн.
27 грудня 2012 року Державна податкова служба України звернулась до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з поданням № 7688/0/51-12/22-3316 щодо застосування спеціальних санкцій до ряду суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, зокрема до ТОВ «ОКТАНТА-Н» згідно з статтею 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність».
Згідно з поданням ДПС України, суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності - ТОВ «ОКТАНТА-Н» при виконанні імпортного контракту від 01.06.2010 р. № SP-0610, укладеного з «MANTEX ORGANISATION L.P.» (Сполучене королівство) були порушені вимоги статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», а саме, на виконання вказаного контракту здійснено передплату за товар в сумі 911 560,00 дол. США; повернено передплати в розмірі 175 385,61 дол. США.
На підставі матеріалів Державної податкової служби України від 27.12.2012 р. № 7688/0/51-12/22-3316 наказом Мінекономрозвитку України від 27.02.2013 р. № 208 до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності - ТОВ «ОКТАНТА-Н» застосовано спеціальну санкцію у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності (кінцевий термін дії санкції - 08.07.2013 р.).
Також, Мінекономрозвитку України звернулось із запитом у вигляді листа від 05.06.2013 р. № 4122-17/19318-06 до Міністерства доходів і зборів України щодо розгляду питання стосовно доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України - ТОВ «ОКТАНТА-Н».
Міндоходів України у відповідь на вказаний вище лист надіслало листа від 27.06.2013 р. № 6518/5/99-99-22-03-01-16 (вх. Мінекономрозвитку України від 01.07.2013 р. № 06/65364-13), яким повідомило про доцільність подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ «ОКТАНТА-Н» наказом Мінекономрозвитку України від 27.02.2013 р. № 208.
Керуючись частиною восьмою статті 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» Мінекономрозвитку України звернулось до суду.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані позивачем докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд погоджується з доводами Мінекономрозвитку України, виходячи з наступного.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16 квітня 1991 року № 959-XII (далі - Закон № 959-XII), Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР (далі - Закон № 185/94-ВР), Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», затвердженого наказом Міністерства економіки України від 17 квітня 2000 р. № 52, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 травня 2000 р. за № 260/4481 (далі - Положення № 52), Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого спільним наказом Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України від 09 листопада 2006 року № 340/672, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 січня 2007 року за № 30/13297 (далі - Порядок № 340/672) та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 35 Закону № 959-XII (в редакції чинній в момент виникнення спірних правовідносин) суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності несуть відповідальність у видах та формах, передбачених статтями 33 і 37 цього Закону, іншими законами України та/або зовнішньоекономічними договорами (контрактами).
Приписами ст. 37 Закону № 959-XII визначено, що за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції, як, тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
Подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.
Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
При прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
У відповідності до абзаців 1, 2 пп. 4.9 п. 4 Положення № 52 при застосуванні тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відділ контролю у сфері зовнішньоекономічної діяльності за 40 днів до закінчення терміну його дії надсилає до ініціатора подання застосування такої санкції запит щодо доцільності подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
На підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) відділ контролю у сфері зовнішньоекономічної діяльності разом із відділом правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності та/або відділом позовної роботи готують відповідну позовну заяву до суду.
Відповідно до абзаців 1, 2 підпункту 3.4 пункту 3 Порядку № 340/672 при застосуванні тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності Мінекономіки за 40 днів до закінчення терміну його дії надсилає до Державної податкової адміністрації запит щодо доцільності його подовження.
На підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономіки готує відповідну позовну заяву до суду.
Досліджуючи докази у справі, оцінюючи їх в сукупності, суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закон № 185/94-ВР виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку (ч. 1 ст. 2 Закон № 185/94-ВР).
В ході дослідження матеріалів справи судом встановлено, що із запитом від 05.06.2013 р. № 4122-17/19318-06 Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулось до Міністерства доходів і зборів України з питання доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ «ОКТАНТА-Н» наказом Мінекономрозвитку України від 27.02.2013 р. № 208.
Листом від 27.06.2013 р. № 6518/5/99-99-22-03-01-16 Міністерство доходів і зборів України запропонувало Міністерству економічного розвитку і торгівлі України подовжити термін дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до відповідача наказом Мінекономрозвитку України від 27.02.2013 р. № 208.
Доказів усунення відповідачем порушень вимог Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» суду не надано.
Доказів оскарження відповідачем наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.02.2013 р. № 208, яким до нього застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, суду не надано.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Міністерства економічного розвитку і торгівлі України стосовно подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ «ОКТАНТА-Н» наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.02.2013 р. № 208, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Разом з тим, вимогами ч. 9 ст. 37 Закону № 959-XII при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності є обов'язкове зазначення терміну, на який буде подовжено дію цієї санкції.
Згідно з положеннями частини 2 статті 251 та частини 2 статті 252 Цивільного кодексу України терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.
За вказаних обставин, суд приходить до висновку про необхідність подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на термін до усунення ТОВ «ОКТАНТА-Н» порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», допущеного при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01.06.2010 р. № SP-0610, укладеного між ТОВ «ОКТАНТА-Н» та «MANTEX ORGANISATION L.P.» (Сполучене королівство) на суму 736 174,39 дол. США або 5 857 837,03 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. ст. 69, 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представника позивача, вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому, підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. 128, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України задовольнити повністю.
2. Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.02.2013 р. № 208 на термін до усунення Товариством з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» порушення статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», допущеного при виконанні зовнішньоекономічного контракту від 01.06.2010 р. № SP-0610, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «ОКТАНТА-Н» та «MANTEX ORGANISATION L.P.» (Сполучене королівство) на суму 736 174,39 дол. США або 5 857 837,03 грн.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2014 |
Оприлюднено | 03.06.2014 |
Номер документу | 39007230 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні