Постанова
від 13.05.2014 по справі 805/5165/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2014 р. Справа №805/5165/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11 год. 00 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Зінченка О.В.,

при секретарі судового засідання Усові Д.В.,

з участю:

представника позивача - Колеснікової О.М.,

відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Колективного підприємства «Астронг» про визнання безнадійним податкового боргу Колективного підприємства «Астронг», який обліковується на картці особового рахунку понад 1 095 днів у сумі 49 492,06 грн., у тому числі: з податку на додану вартість на суму 40 097,10 грн., з податку на прибуток на суму 8 360,95 грн., з земельного податку на суму 1 034,01 грн., -

в с т а н о в и в :

23 квітня 2014 року Костянтинівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - позивач, Костнтинівська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Колективного підприємства «Астронг» (далі - КП «Астронг») про визнання безнадійним податкового боргу Колективного підприємства «Астронг», який обліковується на картці особового рахунку понад 1 095 днів у сумі 49 492,06 грн., у тому числі: з податку на додану вартість на суму 40 097,10 грн., з податку на прибуток на суму 8 360,95 грн., з земельного податку на суму 1 034,01 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач, як платник податків, зборів та інших обов'язкових платежів з 24 листопада 1998 року перебуває на обліку в Костянтинівській ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області, тому відповідно до вимог статті 67 Конституції України зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах, встановлених законодавством. За наслідками господарської діяльності у КП «Астронг» обліковується заборгованість зі сплати податків до державного бюджету у сумі 95 466,41 грн., у тому числі борг, що обліковується понад 1095 днів у загальній сумі 49 492,06 грн., з яких з податку на додану вартість на суму 40 097,10 грн., з податку на прибуток на суму 8 360,95 грн., з земельного податку на суму 1 034,01 грн.

Позивач вказав, що ним з метою стягнення наявної суми податкового боргу були вжиті певні заходи, а саме на адресу відповідача направлені перша та друга податкові вимоги № 1/32 від 02 лютого 2006 року та № 2/86 від 13 березня 2006 року, які до теперішнього часу не відкликані, отже, є чинними, також звертався до суду з вимогою про стягнення з розрахункових рахунків КП «Астронг» коштів у розмірі суми податкового боргу, за результатами розгляду яких постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19 березня 2012 року № 2а/0570/2600/2012 позовні вимоги задоволені у повному обсязі. Проте, зазначені заходи щодо погашення податкового боргу не призвели до позитивних результатів, а інкасові доручення Костянтинівської ОДПІ були повернуті позивачеві установами банку без виконання, у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунках відповідача та/або у зв'язку з арештом коштів іншим виконавчим документом. З метою опису активів платника податків, які б могли стати джерелом погашення податкового боргу, податковим керуючим на підставі рішення Костянтинівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області від 21 листопада 2011 року № 149/24-1043 про опис майна у податкову заставу, при виході за юридичною адресою платника встановлено, що відповідач не знаходиться за даною адресою, про що складено акт від 21 листопада 2011 року № 20/24. Також, позивачем до відповідних установ направлялись запити щодо наявності у суб'єкта господарювання основних фондів, земельних ділянок та транспортних засобів, які можуть бути джерелом погашення податкового боргу, але з наявних відповідей вбачається, що у відповідача відсутнє таке майно.

Позивач зазначив, що у відповідності до статті 94.6.2 пункту 94.6 статті 94 Податкового кодексу України звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом про накладення арешту на кошти та інші цінності платника податків. Зазначені позовні вимоги задоволені постановою Донецького окружного адміністративного суду від 27 листопада 2012 року № 2а/0570/15242/2012, але зазначений захід погашення податкового боргу не дав позитивного результату. Станом на 09 квітня 2014 року зазначена заборгованість відповідачем до державного бюджету не сплачена. З урахуванням викладеного, керуючись статтями 101, 102 Податкового кодексу України позивач просив суд визнати безнадійним податковий борг відповідача, який обліковується на картці особового рахунку понад 1 095 днів у сумі 49 492,06 грн., у тому числі: з податку на додану вартість на суму 40 097,10 грн., з податку на прибуток на суму 8 360,95 грн., з земельного податку на суму 1 034,01 грн. (арк. справи 2-6).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2014 року відкрите провадження у даній адміністративній справі та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 11 годину 00 хвилин 13 травня 2014 року (арк. справи 1).

Представник позивача у судовому засіданні надала пояснення аналогічні викладеним у позові, позовні вимоги підтримала, просила задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АГ № 817824 Колективне підприємство «Астронг» є юридичною особою, зареєстрованою за адресою: 85100, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Інтернаціональна, буд. 411 (арк. справи 8-10).

Частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в свідоцтві про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Оскільки ухвала про відкриття провадження у даній справі направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою: 85100, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Інтернаціональна, буд. 411, але була повернута на адресу суду з відміткою пошти «організація не існує» (арк. справи 45), суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про розгляд даної адміністративної справи. За таких обставин суд вважає, що Коликтивне підприємство «Астронг» отримало копію ухвали про відкриття провадження у даній справі.

За приписами частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неприбуття в судове засідання відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. З урахуванням викладеного, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Позивач - Костянтинівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження на звернення до суду, що надані йому Податковим кодексом України.

Відповідач, Комунальне підприємство «Астронг» (код ЄДРПОУ 30188463, адреса: 85100, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Інтернаціональна, буд. 411), є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Костянтинівської міської ради 10 вересня 1998 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АГ № 817824 (арк. справи 8-10), узятий, та перебуває на податковому обліку в Костянтинівській ОДПІ, правонаступником якої є позивач, Костянтинівська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області з 24 листопада 1998 року за № 39/98, про підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 26 травня 2010 року за № 124/10/29-012-8 (арк. справи 27).

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи та поданого адміністративного позову позивачем, останнім заявлені позовні вимоги до Колективного підприємства «Астронг» про визнання безнадійним податкового боргу Колективного підприємства «Астронг», який обліковується на картці особового рахунку понад 1 095 днів у сумі 49 492,06 грн., у тому числі: з податку на додану вартість на суму 40 097,10 грн., з податку на прибуток на суму 8 360,95 грн., з земельного податку на суму 1 034,01 грн.

Стосовно наведеного суд зазначає, що відповідно до підпунктів 191.1.24 пункту 191.1 статті 191 Податкового кодексу України до функцій контролюючих органів належить здійснення відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов'язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу.

Згідно з підпунктом 14.1.11 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України безнадійна заборгованість - заборгованість, що відповідає одній з таких ознак: а) заборгованість за зобов'язаннями, щодо яких минув строк позовної давності; б) прострочена заборгованість, що не погашена внаслідок недостатності майна фізичної особи, за умови, що дії кредитора, спрямовані на примусове стягнення майна боржника, не призвели до повного погашення заборгованості; в) заборгованість суб'єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв'язку з їх ліквідацією; г) заборгованість, яка виявилася непогашеною внаслідок недостатності коштів, одержаних після звернення кредитором стягнення на заставлене майно відповідно до закону та договору, за умови, що інші дії кредитора щодо примусового стягнення іншого майна позичальника, визначені нормативно-правовими актами, не призвели до повного покриття заборгованості; ґ) заборгованість, стягнення якої стало неможливим у зв'язку з дією обставин непереборної сили, стихійного лиха (форс-мажорних обставин), підтверджених у порядку, передбаченому законодавством; д) прострочена заборгованість померлих фізичних осіб, а також осіб, які у судовому порядку визнані безвісно відсутніми, недієздатними або оголошені померлими, а також прострочена заборгованість фізичних осіб, засуджених до позбавлення волі.

Пунктом 2.1 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженому наказом Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 577, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1844/24376 (надалі - Порядок № 577) визначено, що під терміном «безнадійний податковий борг» слід розуміти:

1) податковий борг платника податків, визнаного в установленому порядку банкрутом, вимоги щодо якого не були задоволені у зв'язку з недостатністю майна банкрута;

2) податковий борг фізичної особи, яка: визнана в судовому порядку недієздатною, безвісно відсутньою або оголошена померлою, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом; померла, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом; понад 720 днів перебуває у розшуку;

3) податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 глави 9 розділу II Кодексу;

4) податковий борг платника податків, що виник унаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин);

5) податковий борг платника податків, щодо якого до Державного реєстру внесено запис про його припинення на підставі рішення суду, а для банків - на підставі рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про затвердження звіту про завершення ліквідації банку або рішення Національного банку України про затвердження ліквідаційного балансу, ухвалення остаточного звіту ліквідатора і завершення ліквідаційної процедури.

Також приписами статті 101 Податкового кодексу України визначено, що списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.

Органи стягнення відкликають розрахункові документи, якими передбачено стягнення пені, штрафних санкцій та безнадійного податкового боргу, списаних відповідно до цього Кодексу.

Контролюючі органи щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.

Пунктом 3.1 Порядку № 577 передбачено, що визначення сум безнадійного податкового боргу, що підлягає списанню органами доходів і зборів, здійснюється на підставі даних інформаційних систем органів доходів і зборів (далі - ІС) станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.

Як слідує з позовних вимог, позивач просить визнати безнадійним податковий борг по якому, на його думку, сплинув строк давності. Означена підстава передбачена у підпункті 3 вищенаведеної норми пункту 2.1 Порядку № 577.

У відповідності до пункту 3.2 Порядку № 577, днем виникнення безнадійного податкового боргу вважається, у тому числі: у випадку, визначеному в підпункті 3 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, - дата прийняття рішення керівником органу доходів і зборів.

Пунктами 4.2., 4.3. Порядку № 577 визначено, що за результатами розгляду документів, наданих платником податків, керівник (його заступник) органу доходів і зборів за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу, яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається у двох примірниках: перший - для платника податків, другий - для органу доходів і зборів. В інших випадках, передбачених підпунктами 1, 2, 3, 5 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, орган доходів і зборів здійснює процедури щодо проведення списання безнадійного податкового боргу відповідно до вимог пункту 4.2 цього розділу.

Пунктом 4.4 Порядку № 577 також передбачено, що структурний підрозділ органу доходів і зборів, до функцій якого належить списання безнадійного податкового боргу, здійснює таке списання щокварталу протягом двадцяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації (розрахунку) за звітний (податковий) квартал.

Згідно пункту 4.5 вказаного Порядку, рішення про списання безнадійного податкового боргу вноситься до ІС не пізніше наступного робочого дня після підписання такого рішення.

Таким чином, з аналізу вищенаведених норм можна зробити висновок, що визнання податкового боргу безнадійним відноситься до виключних повноважень органу доходів і зборів, зокрема до повноважень керівника (його заступника), який за наявності підстав приймає відповідне рішення, а не до компетенції суду.

З огляду на вищезазначене, суд вважає, що позовні вимоги Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління мін доходів у Донецькій області до Колективного підприємства «Астронг» про визнання безнадійним податкового боргу Колективного підприємства «Астронг», який обліковується на картці особового рахунку понад 1 095 днів у сумі 49 492,06 грн., у тому числі: з податку на додану вартість на суму 40 097,10 грн., з податку на прибуток на суму 8 360,95 грн., з земельного податку на суму 1 034,01 грн., є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного,керуючись статтями 8, 9, 10, 11, 40, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 254 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

У задоволенні адміністративного позову Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління мін доходів у Донецькій області до Колективного підприємства «Астронг» про визнання безнадійним податкового боргу Колективного підприємства «Астронг», який обліковується на картці особового рахунку понад 1 095 днів у сумі 49 492,06 грн., у тому числі: з податку на додану вартість на суму 40 097,10 грн., з податку на прибуток на суму 8 360,95 грн., з земельного податку на суму 1 034,01 грн., - відмовити повністю.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 13 травня 2014 року в присутності представника позивача.

Постанова у повному обсязі складена 16 травня 2014 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Зінченко О.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2014
Оприлюднено04.06.2014
Номер документу39020902
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5165/14

Постанова від 13.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні