ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" травня 2014 р. Справа № 809/1177/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Главача І.А.,
за участю секретаря судового засідання - Волочій Л.І.,
представника позивача - Пилип"як О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Управління Укртрансінспекції в Івано-Франківській області
до відповідача: фізичної особи - підприємця ОСОБА_2
про стягнення фінансових санкцій у сумі 510,00 грн.,-
В С Т А Н О В И В :
15.12.2010 року Головавтотрансінспекція в особі територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області звернулася до суду з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення фінансових санкцій у сумі 510,00 грн.
Згідно ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.12.2010 року в адміністративній справі № 2а-4396/10/0970 позовну заяву Головавтотрансінспекції в особі територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення фінансових санкцій у сумі 510,00 грн. - залишено без розгляду.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 18.03.2014 року в адміністративній справі № 277/11/9104 апеляційну скаргу Головавтотрансінспекції в особі територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області на ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.12.2010 року у справі № 2а-4396/10/0970 задоволено частково. Ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.12.2010 року у справі № 2а-4396/10/0970 скасовано та направлено справу для продовження її розгляду до суду першої інстанції.
17.04.2014 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження у даній адміністративній справі.
06.05.2014 року представник позивача у судовому засіданні заявив клопотання про залучення до участі у даній адміністративній справі Управління Укртрансінспекції в Івано-Франківській області як правонаступника Територіального управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області у зв'язку із ліквідацією останнього.
За результатами розгляду заявленого клопотання судом з'ясовано, що на виконання Указу Президента України від 19.12.2010 року № 1085 "Про оптимізацію центральних органів виконавчої влади" та постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 року № 346 "Про ліквідацію урядових органів" Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті та Державну адміністрацію автомобільного транспорту ліквідовано.
У судовому засіданні з інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, розміщеному на офіційному веб-порталі Державного підприємства "Інформаційно-ресурсний центр" встановлено, що 02.08.2013 року державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис за № 10741110037004232 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Головної державної інспекції на автомобільному транспорті (код 33349001) (а.c.54-57).
При цьому суд зазначає, що Указом Президента України від 06.04.2011 року № 370 "Питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади" утворено Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, на яку покладено функції з реалізації державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, на перевезення яким видано ліцензію, міському електричному, залізничному транспорті, експлуатації автомобільних доріг загального користування.
Указом Президента України від 06.04.2011 року № 387 затверджено положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, яким останню не визначено правонаступником ліквідованої Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.
Відповідно до пункту 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року № 2 при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
Відповідно до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи вищевикладене та керуючись вимогами статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України, судом протокольно ухвалою від 06.05.2014 року клопотання представника позивача задоволено, замінено позивача у даній адміністративній справі - Територіальне управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області на Управління Укртрансінспекції в Івано-Франківській області (а.с.60-61).
19.05.2014 року у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просила позов повністю задовольнити.
У судові засідання, призначені на 24.04.2014 року о 09:00 год. та на 06.05.2014 року о 08:30 год., відповідач не з'явився. Кореспонденція, направлена відповідачу за адресою місця проживання, повернулася на адресу суду з відміткою працівника поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання» (а.с.47, 64).
У судове засідання, призначене на 19.05.2014 року о 14:00 год. відповідач не з'явився з невідомих суду причин, хоча про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.
За таких обставин, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності відповідача.
При цьому судом з'ясовано, що у матеріалах справи міститься заперечення відповідача на даний адміністративний позов від 28.12.2012 року. У вказаному запереченні відповідач зазначає, що 11.12.2009 року транспортним засобом керував не він особисто, а водій ОСОБА_3, а відтак фінансові санкції згідно постанови від 22.12.2009 року до нього застосовано протиправно. У зв"язку з наведеним, просив у задоволенні позову відмовити.
Вислухавши представника позивача, дослідивши наявні та подані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 зареєстрований виконавчим комітетом Калуської міської ради Івано-Франківської області як фізична особа - підприємець (ідентифікаційний номер НОМЕР_1), являвся автомобільним перевізником відповідно до Закону України "Про автомобільний транспорт" та надавав послуги з перевезення пасажирів на таксі.
Суд зазначає, що засади організації та діяльності автомобільного транспорту в України визначені Законом України "Про автомобільний транспорт".
Згідно статті 3 Закону України "Про автомобільний транспорт" цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Стаття 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначає перелік документів, на підставі яких виконують пасажирські перевезення, згідно якої документами для фізичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі є:
для автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія таксі - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійна картка, інші документи, передбачені законодавством України.
Автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Статтею 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті визначає Кабінет Міністрів України.
Відповідно пункту 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року за № 1567 у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, м. Києві та м. Севастополі.
Згідно пункту 4 вказаного Порядку державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.
Пунктом 14 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року за № 1567 у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, встановлено, що рейдова перевірка транспортних засобів проводиться на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях вантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагових комплексах, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, у пунктах пропуску через державний кордон за погодженням з начальником органу охорони державного кордону.
Під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом (пункт 15).
У відповідності до вимог пункту 16 згаданого Порядку, рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб у кількості не менш як дві особи відповідно до завдання на перевірку. Під час проведення такої перевірки можливе застосування спеціалізованих автомобілів.
Згідно пункту 27 цього ж Порядку при виявлені порушення законодавства складається акт, на підставі якого керівник органу державного контролю виносить постанову про застосування фінансових санкцій, що є обов'язковою до виконання.
Судом встановлено, що 11.12.2009 року працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області на підставі завдання на перевірку від 10.12.2009 року № 922 проведено рейдову перевірку додержання норм законодавства про автомобільний транспорт автомобільними перевізниками - службою таксі «Європа-Плюс» на Добровлянському перехрестку в м. Івано-Франківську. В ході проведення рейдової перевірки посадовими особами Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області виявлено та зафіксовано в акті перевірки за № 163708 від 11.12.2009 року факт експлуатації водієм ОСОБА_3 транспортного засобу "DAEWOO", державний номерний знак НОМЕР_2, облаштованого як таксі за відсутності ліцензійної картки, чим порушено вимоги статті 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" (а.с.69).
З актом перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 163708 від 11.12.2009 року ОСОБА_3 ознайомився, по суті порушення пояснив, що він не знає, де знаходиться ліцензійна картка.
При цьому у судовому засіданні з'ясовано та з акту перевірки № 163708 від 11.12.2009 року вбачається, що водій ОСОБА_3 керував даним транспортним засобом на підставі тимчасового дозволу НОМЕР_3 та дорожнього листа НОМЕР_4, виданого фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2, який являвся автомобільним перевізником та надавав послуги з перевезення пасажирів на таксі на підставі ліцензії серії НОМЕР_5 від 15.04.2008 року. Строк дії ліцензії становив з 16.04.2008 року по 15.04.2013 року (а.с.69, 74).
Згідно абзацу 4 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, за експлуатацію легкового автомобіля, облаштованого як таксі, без наявності ліцензійної картки до автомобільних перевізників застосовуються штрафні санкції у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті (частина 4 статті 60).
У судовому засіданні встановлено, що 22.12.2009 року начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області Свіщовським Б.Р. за виявлене порушення на підставі акту перевірки від 11.12.2009 року винесено постанову № 092752, згідно якої до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 застосовано фінансові санкції у розмірі 510,00 грн. (а.с.70).
Посилання відповідача з приводу того, що 11.12.2009 року транспортним засобом керував не він особисто, а водій ОСОБА_3, а відтак фінансові санкції до нього застосовано протиправно, суд не приймає до уваги, оскільки абзацом 4 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" чітко визначено, що за експлуатацію легкового автомобіля, облаштованого як таксі, без наявності ліцензійної картки штрафні санкції застосовуються до автомобільних перевізників, яким у даному випадку являється ОСОБА_2.
Згідно пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті" фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем супровідним листом від 23.12.2009 року № 09-3-20/5476 надіслано ОСОБА_2 постанову про застосування фінансових санкцій від 22.12.2009 року. Однак, вказана кореспонденція повернулася на адресу позивача з відміткою працівника поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання» (а.с.73).
Разом тим, суд звертає увагу та те, що у запереченні на даний адміністративний позов від 28.12.2010 року ОСОБА_2 зазначає, що про наявність постанови про застосування фінансових санкцій від 22.12.2009 року він дізнався із матеріалів даної адміністративної справи. Відповідач також вказав, що згадана постанови ним оскаржена не була (а.с.12-13).
На час розгляду справи доказів сплати фінансових санкцій у сумі 510,00 грн. ОСОБА_2 суду не представив. Обставин, які б були підставою для звільнення відповідача від сплати вищевказаних коштів судом не встановлено, а тому вказані кошти підлягають стягненню у судовому порядку.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України (р/р 31110106700002, УДКСУ в м. Івано-Франківську, код платежу 21081100, МФО - 836014, код одержувача - 37952250) - 510 (п"ятсот десять) грн. 00 коп. несплачених фінансових санкцій.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Главач І.А.
Постанова складена в повному обсязі 23.05.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2014 |
Оприлюднено | 05.06.2014 |
Номер документу | 39025854 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні