Постанова
від 02.06.2014 по справі 819/774/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/774/14-a

02 червня 2014 року

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі

головуючого судді Мартиць О.І.

секретарі судового засідання Мельник Н.М.

за участю представників позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "Скала-Подільський спеціалізований кар'єр" Шевчука П.В., довіреність від 15.04.2014 року, Шашкіної Н.В., довіреність від 05.05.2014 року

представника відповідача - Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Лапунько М.В., довіреність від 27.03.2014 року № 1260/19-16-10-08

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Скала-Подільський спеціалізований кар"єр" до Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про скасування податкових повідомлень-рішень, В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Скала-Подільський спеціалізований кар'єр" звернулося до суду з адміністративним позовом до Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про скасування податкових повідомлень - рішень від 02.12.2013 року за №0001922200, яким визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 42335,50 грн., в тому числі 38546,00 грн. основного платежу і 3789,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій та № 0001932200, яким визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 213247,75 грн., в тому числі 212501,00 грн. основного платежу та 746,75 грн. штрафних (фінансових) санкцій, як такі, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства України.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі з мотивів, викладених у позовній заяві та просять задовольнити шляхом скасування спірних податкових повідомлень-рішень.

Представник відповідача - Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області позову не визнала, свою позицію виклала в письмових запереченнях, долучених до матеріалів справи. В задоволенні позовних вимог просить відмовити.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив такі обставини.

Чортківською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Тернопільській області з 24.10.2013 року по 13.11.2013 року проводилась позапланова виїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю "Скала-Подільський спецкар'єр" (код ЄДРПОУ 03443850) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010 року по 31.12.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2010 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт №353/22/03443850 від 20.11.2013 року.

За результатами перевірки встановлено порушення зокрема : пп.135.5.5 п.135.5 ст.135 Податкового Кодексу України, п.4.1.6 п.4.1 ст.4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме ТзОВ "Скала-Подільський спеціалізований кар'єр" не включило до валових доходів в ІV кв. 2010 року 11 948 грн. отриманої та неповернутої на кінець звітного періоду поворотної фінансової допомоги від засновника підприємства Шашкіної Н.В. та до доходу в ІV кв. 2011 року 825 000 грн. отриманої та неповернутої на кінець звітного періоду поворотної фінансової допомоги від фізичної особи ОСОБА_4, який не є засновником, внаслідок чого занизило податок на прибуток на 192 737 грн., в тому числі за ІV кв. 2010 року на 2 987 грн., за ІV кв. 2011 року на 189 750 грн.

Також, ТзОВ "Скала-Подільський спеціалізований кар'єр" неправомірно віднесло до витрат І кв. 2011 року вартість пічного палива придбаного в ПП "Експрес - Хелп" (код ЄДРПОУ 23222239) на суму 85 929 грн., оскільки згідно акту документальної перевірки від 22.11.2012 року №181/22-4/23222239 Кіровоградської ОДПІ, діяльність ПП "Експрес-Хелп" направлена на проведення транзитних потоків, спрямованих на здійснення операцій з надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування витрат та податкового кредиту, та не мають реального товарного характеру, актом перевірки не підтверджено реальність проведених ПП "Експрес-Хелп" господарських операцій з контрагентами покупцями та постачальниками з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків, внаслідок чого ТзОВ "Скала-Подільський спеціалізований кар'єр", в порушення вимог пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" завищило валові витрати в І кв. 2011 року на 85 929 грн. та занизило податок на прибуток на 19764,00 грн., в порушення вимог п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, завищило податковий кредит з податку на додану вартість за березень 2011 року на 17186,00 грн.

Перевіркою повноти декларування та своєчасності сплати податку на додану вартість встановлено, що ТзОВ "Скала-Подільський спеціалізований кар'єр" проведено коригування податкового зобов'язання в сторону зменшення на 1326,00 грн. по виписаних розрахунках коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної без документального підтвердження отримання даних розрахунків постачальниками (ТзОВ "СКВО" - 881,00 грн., ТзОВ "Будфінтраст група України" - 445,00 грн.), чим порушено п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України, внаслідок чого занизило податкове зобов'язання по податку на додану вартість за червень 2011 року на 881,00 грн., за серпень 2011 року на 445,00 грн. Не проведено коригування податкового кредиту з податку на додану вартість в сторону зменшення за грудень на 997,00 грн., по виписаному ДТТО "Львівська залізниця" розрахунку коригування кількісних та вартісних показників від 30.12.2010 року до податкової накладної від 25.11.2010 року, чим порушено п.4.5 ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість", внаслідок чого завищено податковий кредит з податку на додану вартість за грудень 2010 року на 997,00 грн.

Також, товариством включено до податкового кредиту суми податку на додану вартість не підтверджені податковими накладними, чим порушено пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, внаслідок чого занижено податок на додану вартість на 19037,00 грн., в тому числі за листопад 2010 року на 273,00 грн., за квітень 2011 року на 5333,00грн., за липень 2013 року на 931,00 грн., за листопад 2012 року на 12500,00 грн.

02.12.2013 року Чортківською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (Борщівське відділення) за результатами перевірки прийнято податкові повідомлення - рішення: №0001922200, яким визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 42335,50 грн., в тому числі 38546,00 грн. основного платежу і 3789,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій;

№ 0001932200, яким визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток в сумі 213247,75 грн., в тому числі 212501,00 грн. основного платежу та 746,75 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звертався із скаргами до Головного управління Міндоходів у Тернопільській області та до Міністерства доходів і зборів України, по яких відповідно виносилось "Рішення про результати розгляду скарги" від 20.01.2014 року за №561/10/19-00-10-02-06/14 і від 01.04.2014 року №575316/99-99-10-01-15, якими податкові повідомлення - рішення Чортківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області №0001922200, № 0001932200 від 02.12.2013 року залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Відповідно до пп.4.5.1 п.4.5 ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість", якщо після поставки товарів (послуг) здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за поставкою перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів особі, яка їх надала, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню. Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за наслідками податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок відкоригованого значення податку;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за наслідками такого податкового періоду у разі, якщо він є зареєстрованим як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів (послуг).

Підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 цього ж Закону встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Згідно пп.1.22.2 п. 1.22 ст.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" поворотна фінансова допомога - це сума коштів, передана платнику податку у користування на визначений строк відповідно до договорів, які не передбачають нарахування процентів або надання інших видів компенсацій як плати за користування такими коштами.

Підпунктом 4.1.6 п.4.1 ст.4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" визначено, що до доходів з інших джерел відносяться доходи у вигляді сум поворотної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, що залишається неповерненою на кінець такого звітного періоду від осіб, що не є платниками цього податку (у тому числі нерезидентів), або осіб, які згідно із законодавством мають пільги з цього податку, включаючи право застосовувати ставку податку нижчу, ніж установлена пунктом 7.2 статті 7 або статтею 10 цього Закону. У разі коли у майбутніх податкових періодах платник податку повертає таку поворотну фінансову допомогу (її частину) особі, яка її надала, такий платник податку збільшує суму валових витрат на суму такої поворотної фінансової допомоги (її частини) за наслідками податкового періоду, в якому відбулося таке повернення. При цьому валові доходи такого платника податку не збільшуються на суму умовно нарахованих процентів, а податкові зобов'язання особи, що надала поворотну фінансову допомогу, не змінюються як при її видачі, так і при її зворотному отриманні.

Згідно п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. До складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п.135.5.5 п.135.5 ст.135 Податкового кодексу України інші доходи включають суми поворотної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, що залишаються неповерненими на кінець такого звітного періоду, від осіб, які не є платниками цього податку (в тому числі нерезидентів), або осіб, які згідно із цим Кодексом мають пільги з цього податку, в тому числі право застосовувати ставки податку нижчі, ніж установлені пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу.

У разі якщо в майбутніх звітних податкових періодах платник податку повертає таку поворотну фінансову допомогу (її частину) особі, яка її надала, такий платник податку збільшує суму витрат на суму такої поворотної фінансової допомоги (її частини) за наслідками звітного податкового періоду, в якому відбулося таке повернення.

Підпунктом 192.1.1 п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України передбачено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню. Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.

Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Твердження представників позивача про те, що правочини з контрагентами вчинені з дотриманням всіх вимог чинного законодавства України, з додержанням обов'язкових умов дійсності правочину, повернення коштів поворотної фінансової допомоги в терміни та відповідно до умов договору, не відповідають дійсності, так як спростовуються оглянутими та дослідженими в судовому засіданні документами.

Відповідно до ч. ч.1,2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене суд приходить до висновку, що прийняті Чортківською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Тернопільській області податкові повідомлення рішення від 02.12.2013 року № 0001932200 та № 0001922200 є законними і до скасування не підлягають.

За таких встановлених обставин суд вважає, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Керуючись ст.ст.2,6,11,122,160-163,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Скала-Подільський спеціалізований кар'єр" до Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області про скасування податкових повідомлень - рішень від 02.12.2013 року № 0001922200 та № 0001932200 відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України

Суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2014
Оприлюднено05.06.2014
Номер документу39029481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/774/14-а

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

Постанова від 26.01.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Постанова від 02.06.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні