cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"28" травня 2014 р. м. Київ К/800/22534/13
Вищий адміністративний суд України у складі:
Головуючого Рецебуринського Ю.Й.,
Суддів Ємельянової В.І.,
Лиски Т.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим на постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25 березня 2013 року у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим (далі - Управління) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Рассвет» (далі - СВК «Рассвет») про стягнення коштів,
В С Т А Н О В И В:
У серпні 2012 року Управління звернулось до суду з позовом, в якому просило: стягнути з СВК «Рассвет» заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах відповідно до пункту «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за липень 2012 року в сумі 4907 грн. 66 коп.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29 серпня 2012 року позов задоволено. Стягнуто з СВК «Рассвет» на користь УПФУ в Чорноморському районі АРК заборгованість по фактичним витратам на виплату і доставку пільгових пенсій за липень 2012 року в розмірі 4907 грн 66 коп.
Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25 березня 2013 року рішення суду першої інстанції скасовано та ухвалено нове про відмову в задоволенні позову.
У касаційній скарзі Управління просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції.
Справа вирішується в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами відповідно до статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки відсутні клопотання всіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю.
З'ясувавши обставини справи, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального або процесуального права, колегія суддів приходить до наступних висновків.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що СВК «Рассвет» перебуває на обліку в якості платника внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Управлінні.
Так, Управлінням було пред'явлено відповідачу до відшкодування розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за період з 1 липня 2012 року по 31 липня 2012 року в загальному розмірі 4907 грн 66 коп.
З матеріалів справи вбачається, що згідно з розпорядженням Чорноморської районної державної адміністрації АР Крим від 19 липня 2001 року №333-р КСП «Дальний» було ліквідовано та його правонаступниками стали: Сільськогосподарське виробниче підприємство «Рассвет», Сільськогосподарське виробниче підприємство «Колос», Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Дальний», Агрофірма «Александр», Агрофірма «Мурад», Агрофірма «Халил», Приватне підприємство «Дальний».
Таким чином, матеріали справи свідчать про те, що СВК «Рассвет» є одним із правонаступників КСП «Дальний».
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивач має відшкодовувати витрати ПФУ на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», в частині пенсій призначених згідно з пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив з того, що відшкодування фактичних витрат пенсій призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», має проводитися правонаступниками КСП «Дальний», а саме: СВК «Рассвет», СВК «Колос», СВТ «Дальний», АФ «Александр», АФ «Мурад», АФ «Халил», ПП «Дальний», відповідно до роздільного акта (балансу), а витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, має покриватися зазначеними підприємствами - правонаступниками пропорційно до стажу роботи.
Колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції з наступних підстав.
Відповідно до частини 2 Розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України від 9 липня 2003 року №1058-ІV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. Підприємства та організації з грошових коштів, які призначені на оплату праці, вносять до Пенсійного Фонду України плату, яка покриває витрати на доставку та виплату пільгових пенсій, у тому числі, призначених згідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», при цьому зберігається порядок покриття цих витрат, який діяв до набрання чинності Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Згідно з пунктом першим статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26 червня 1997 року №400/97-ВР платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи-суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Пунктом першим статті 2 вказаного Закону для платників збору, визначених пунктами 1 і 2 статті 1 цього Закону об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Таким чином, витрати по оплаті пільгових пенсій відшкодовуються Пенсійному фонду за рахунок відповідних підприємств.
Розрахунки суми відшкодування здійснюються відповідно до підпункту 6.1 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в Пенсійний фонд України», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 19 грудня 2003 року № 21-1 (далі - Інструкція).
Пунктом 6.4. Інструкції визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Відповідно до пункту 6.8 Інструкції підприємства щомісячно до 25 числа повинні вносити до Пенсійного фонду вказану в повідомленні суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Згідно з пунктом 6.3 Інструкції у разі ліквідації або зміни власника підприємства суми зазначених витрат Пенсійному фонду вносять правонаступники.
Відповідно до частини четвертої статті 59 Господарського кодексу України, у разі поділу суб'єкта господарювання усі його майнові права й обов'язки переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових суб'єктів господарювання, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб'єктів господарювання до кожного з них переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права і обов'язки реорганізованого суб'єкта.
Враховуючи зазначене, відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій проводиться правонаступниками відповідно до роздільного акта (балансу).
При цьому витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно до стажу роботи.
З огляду на викладене, правильним є висновок суду апеляційної інстанції, що частка відшкодування витрат на доставку пільгових пенсій для кожного з правонаступників визначається виключно на пропорційній основі, виходячи з об'єму переданих майнових прав й обов'язків, відповідно до роздільного акта (балансу).
Суд апеляційної інстанції повно і всебічно встановив обставини справи, дав їм належну юридичну оцінку, правильно застосував норми матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування або зміни прийнятого ним рішення.
Керуючись статтями 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Чорноморському районі Автономної Республіки Крим залишити без задоволення.
Постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25 березня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та оскарженню не підлягає.
Головуючий Ю.Й. Рецебуринський
Судді В.І. Ємельянова
Т.О. Лиска
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2014 |
Оприлюднено | 04.06.2014 |
Номер документу | 39034806 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Рецебуринський Ю.Й.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні