КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 761/26956/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Осаулов А.А. Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.
У Х В А Л А
Іменем України
27 травня 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Пилипенко О.Є.
суддів - Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,
при секретарі - Грабовській Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради на постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 05 лютого 2013 року у справі за адміністративним позовом Державного територіально-галузевого об'єднання "Південно-Західна залізниця" до Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради про визнання протиправними дій та стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИЛА:
У жовтні 2013 року позивач - Державне територіально-галузевого об'єднання "Південно-Західна залізниця" звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради про визнання протиправними дій та стягнення заборгованості, в якому просив визнати протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради Вінницької області в частині невиконання вимог пункту 6 «Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256, а саме: не реєстрації за період з 1 січня 2013 року по 31 травня 2013 року додаткових зобов'язань за фактично надані послуги пільгового проїзду залізницею окремих категорій громадян по місту Козятин за вказаний період та не надсилань інформації про додаткові зобов'язання щомісяця до 18 числа фінансовому органу Козятинської міської ради; визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради Вінницької області в частині неповної сплати Державному територіально-галузевому об'єднанню «Південно-Західна залізниця» витрат на перевезення пасажирів залізницею, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 1 січня 2013 року по 31 травня 2013 року; стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради Вінницької області на користь Державного територіально-галузевого об'єднання «Південно-Західна залізниця» витрати на перевезення залізницею пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах, за період з 1 січня 2013 року по 31 травня 2013 року в сумі - 579 874 гривень 54 копійки.
Постановою Шевченківського районного суду м. Києва від 05 лютого 2013 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій останній просив скасувати постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 05 лютого 2013 року та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення було порушено норми матеріального та процесуального права.
У судове засідання сторони та їх представники не з'явилися, причини неявки суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради - залишити без задоволення, а постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 05 лютого 2013 року - без змін, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що між державним територіально-галузевим об'єднанням «Південно-Західна залізниця та Козятинською міською радою був укладений договір про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгових категорій, відповідно до п.п.2.2., 2.3. якого залізниця зобов'язалася здійснювати перевезення пільгових категорій громадян, передбачених діючим законодавством України. В той же час відповідач, згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», за рахунок субвенцій з державного бюджету до місцевих бюджетів зобов'язується щомісячно проводити компенсаційні виплати за здійснення пільгових перевезень залізничним транспортом у приміському сполученні окремих категорій громадян відповідно до умов постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2009 року №1359 «Про затвердження порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян» та постанови КМУ №256 від 04.03.2002 року. Відповідачем не було повністю компенсовано витрати позивача, окрім того, відповідачем не було виконано вимог пункт 6 «Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року №256, а саме: не реєстровано за період з 1 січня 2013 року по 31 травня 2013 року додаткових зобов'язань за фактично надані послуги пільгового проїзду залізницею окремих категорій громадян по місту Козятин за вказаний період та не надсилань інформації про додаткові зобов'язання щомісяця до 18 числа фінансовому управління Козятинської міської ради.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено колегією суддів, 26 лютого 2013 року між державним територіально-галузевим об'єднанням «Південно-Західна залізниця», що є платником податку на прибуток на загальних умовах, в особі начальника Козятинської дирекції залізничних перевезень Микитенко В.Г., діючого на підставі довіреності № 58-НЮ від 11 січня 2012 року, з однією сторони, та Козятинською міською радою в особі начальника Лівшиця І.Й., діючого на підставі Положення про управління, з другої сторони, був укладений договір про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгових категорій.
Відповідно до п.п.2.2., 2.3. вказаного договору залізниця зобов'язалася здійснювати перевезення пільгових категорій громадян, передбачених діючим законодавством України.
У той же час відповідач, згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік», за рахунок субвенцій з державного бюджету до місцевих бюджетів зобов'язується щомісячно проводити компенсаційні виплати за здійснення пільгових перевезень залізничним транспортом у приміському сполученні окремих категорій громадян відповідно до умов постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2009 року №1359 «Про затвердження порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян» та постанови Кабінету Міністрів України №256 від 04.03.2002 року.
Відповідно до п.3.1 договору, для проїзду залізничним транспортом пільгові категорії громадян регіону купуватимуть квитки на умовах, передбачених відповідними законодавчими актами України. Залізниця зобов'язується вести облік цих громадян на підставі інформації автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями та реєстраторів розрахункових операцій про оформленні та видачі пасажирам безплатні або пільгові прохідні документи (квитки) та подавати щомісячно Засновнику не пізніше 25 числа місяця наступного звітного періоду зведену відомість по типам квитків, акти звірок розрахунків (форма 3-пільга) та облікову форму.
Згідно до п.3.2 договору, замовник щомісячно, на підставі поданих Залізницею розрахунків, забезпечує перерахування на рахунок Залізниці сум компенсаційних виплат за пільгове перевезення окремих категорій громадян залізничним транспортом при надходженні коштів з державного до місцевого бюджету в межах кошторисних призначень.
Пунктом 3.3 договору, передбачено, що оплата проводиться протягом п'яти банківських днів після надходження субвенцій з державного бюджету на рахунок Замовника на підставі документів наданих Залізницею.
Вказані умови договору узгоджуються з п.п. 9, 10, 11 Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян, затвердженим постановою кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 року №1359.
За період з 1 січня 2013 року по 01 червня 2013 року залізницею було надано послуги по перевезенню пільгових категорій громадян зі станції м. Козятин на суму - 841 654, 54 грн.
При цьому відповідачем було компенсовано Козятинській дирекції залізничних перевезень ДТГО «Південно-Західна залізниця» тільки - 261 780 грн.
Таким чином, заборгованість УСНЗ Козятинської міськради перед ДТГО «Південно-Західна залізниця» за перевезення пільгових категорій громадян зі станції м.Козятин станом на 1 червня 2013 року становить - 579 874,54 грн.
Дані обставини підтверджуються актами звіряння розрахунків по субвенціям за надані послуги перевезення пільгових категорій громадян у приміському сполученні між Козятинською дирекцією залізничних перевезень ДТГО «Південно-Західна залізниця» та головним розпорядником коштів місцевого бюджету УПСЗ Козятинської міської ради Вінницької області, правильність нарахування всієї суми з відшкодування коштів на перевезення пільгової категорії пасажирів викладена у рахунках і облікових формах Козятинської дирекції залізничних перевезень.
Враховуючи, що в добровільному порядку витрати позивача відшкодовані не були, останній звернувся з позовом до суду.
Обговорюючи вимоги апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про залізничний транспорт" для захисту інтересів окремих категорій громадян на пасажирських перевезеннях, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Збитки залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг.
Відповідно до ст.102 Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів, передбачені у підпункті "б" пункту 4 частини першої статті 89 цього Кодексу, проводяться за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» передбачено виділення коштів на компенсацію підприємствам транспорту за надання послуг по пільговому перевезенню окремих категорій громадян.
Постановою Кабінету Міністрів України №1359 від 16.12.2009 року затверджено Порядок розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян (далі - Порядок № 1359), який визначає механізм розрахунку обсягів компенсаційних виплат залізницям за пільгові перевезення окремих категорій громадян, яким таке право надано законом, що здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, а також субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на зазначені цілі.
Пунктом 3 Порядку №1359 визначено, що облік пільгових перевезень та визначення суми недоотриманих коштів від таких перевезень проводиться залізницями на підставі інформації автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями та реєстраторів розрахункових операцій про оформлені та видані пасажирам безоплатні або пільгові проїзні документи (квитки).
Відповідно до п.п. 4, 5, 7, 9 Порядку №1359 сума недоотриманих коштів обчислюється в автоматизованому режимі під час оформлення кожного безоплатного та пільгового проїзного документа (квитка) як різниця між повною вартістю проїзду, встановленою згідно з діючими тарифами для відповідного виду сполучення, маршруту прямування, категорії поїзда та вагона, і вартістю проїзду, що сплачує пасажир відповідно до наданих пільг. Інформація про оформлені та видані пасажирам безоплатні та пільгові проїзні документи (квитки) включається до місячної станційної звітності. Сума недоотриманих коштів включається до місячної станційної звітності області, на території якої був придбаний пільговий проїзний документ (квиток), незалежно від місця проживання (навчання) пасажира. На підставі місячної станційної звітності залізниці складають облікову форму про недоотримані кошти за перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян, витрати на перевезення яких відшкодовуються з державного або місцевих бюджетів, згідно з додатком. Для компенсації недоотриманих коштів облікова форма складається окремо для органу виконавчої влади, який є головним розпорядником бюджетних коштів, передбачених на цю мету державним бюджетом, та органу виконавчої влади, який є головним розпорядником коштів, виділених місцевим бюджетом.
Окрім того, п.п.2, 3 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №256 від 04 березня 2002 року, передбачено, що фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у обласних бюджетах, бюджеті Автономної Республіки Крим, бюджетах міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та у районних бюджетах на зазначені цілі. Забороняється фінансування місцевих програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету. Головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.
Згідно з п.п.5, 6 даного Порядку головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісяця готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - надавачами відповідних послуг і надсилають їх фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення): до 22 числа місяця, що настає за звітним, - щодо компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян. У разі виникнення додаткових зобов'язань головні розпорядники коштів місцевих бюджетів надсилають щомісяця до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми. Зазначені фінансові органи готують уточнені реєстри нарахованих у поточному місяці сум та подають їх до 20 числа Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управлінням Державної казначейської служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не було виконано вимоги п.6 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №256 від 04 березня 2002 року, не зареєстровані додаткові зобов'язання, так як відповідач повинен був надіслати інформацію за період з 01 січня 2013 року по 01 червня 2013 року щодо компенсування пільг, наданих залізницею відповідним категоріям громадян, фінансовим органам, які складають уточнені реєстри, відповідач не виконав покладений на нього обов'язок щомісяця до 18 числа надсилати фінансовим органам уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми, порушив право позивача на отримання компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом у повному обсязі, а тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Крім того, посилання відповідача щодо виконання зобов'язання в повному обсязі з виплати компенсації за здійснення пільгових перевезень залізничним транспортом окремих категорій громадян за рахунок субвенції, передбаченої Держаним бюджетом України по мірі її надходження та в межах обсягів, затверджених на ці цілі в бюджеті м. Козятин на 2013 рік не приймаються, оскільки відсутність бюджетних асигнувать не є підставою для звільнення від виконання грошового зобов'язання, взятого на себе державою в особі органу виконавчої влади.
Як вже зазначалось за період з 1 січня 2013 року по 01 червня 2013 року залізницею було надано послуги по перевезенню пільгових категорій громадян зі станції м. Козятин на суму - 841 654, 54 грн. При цьому відповідачем було компенсовано Козятинській дирекції залізничних перевезень ДТГО «Південно-Західна залізниця» тільки - 261 780 грн. Таким чином, заборгованість УСНЗ Козятинської міськради перед ДТГО «Південно-Західна залізниця» за перевезення пільгових категорій громадян зі станції м.Козятин станом на 1 червня 2013 року становить - 579 874,54 грн., а тому суд першої інстанції дійшов правильного висновку щодо необхідності відшкодування даної суми позивачу.
З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано вірну оцінку дослідженим доказам, а тому колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради - залишити без задоволення, а постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 05 лютого 2013 року - без змін.
Керуючись ст. ст. 41, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Козятинської міської ради - залишити без задоволення.
Постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 05 лютого 2013 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя О.Є.Пилипенко
Судді Я.Б. Глущенко
С.Б. Шелест
Головуючий суддя Пилипенко О.Є.
Судді: Глущенко Я.Б.
Шелест С.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2014 |
Оприлюднено | 05.06.2014 |
Номер документу | 39060178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні