Постанова
від 02.06.2009 по справі 2а-5521/09/2/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

02.06.09 Справа №2а-5521/09/2/0170

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі:

головуючого судді Яковлєв а С.В. , при секретарі Лісецькі й Г.В., розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу

за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів Міністерства праці та соціальної політики України , м. Сімферополь

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримпродм аш-1"

про стягнення адміністрат ивно - господарських санкці й у розмірі 7063,00 грн.

за участю представників:

від позивача - Свинобоєва О.С. - представник, довіреніст ь № 04-5/03 від 15.01.09,

від відповідача - н е з' явився;

Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (далі позивач) звернулось до суду з адміністративним поз овом про стягнення з Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Кримпродмаш-1» (далі - в ідповідач) адміністративно - господарських санкцій у роз мірі 7 063,00 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні, яке відбуло сь 02.06.2009 року, наполягав на задо воленні позовних вимог у пов ному обсязі з підстав, наведе них у адміністративному позо ві.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, щ о підтверджується відміткою на повідомленні про врученн я поштового відправлення № 0791 2353, заперечення на позовну зая ву, а також клопотання про роз гляд справи за його відсутно сті до суду не надав, про причи ни неявки суд не повідомив.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, враховуюч и неявку відповідача належни м чином повідомленого про ча с та місце судового засіданн я, ненадання ним клопотання п ро розгляд справи за його від сутності, розглянувши матері али справи, всебічно і повно з 'ясувавши всі фактичні обста вини, на яких ґрунтуються поз овні вимоги, об'єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Кримпрод маш-1» зареєстрованоу якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 20.09.2002 року , про що свідчить довідка Голо вного управління статистики в АР Крим № 05.3-8.1/1074 від 03.04.2009 року.

Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» від 21.03.1991 ро ку № 875.

Відповідно до статті 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 (дал і - Закон) для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, сум и штрафних санкцій визначают ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом.

Відповідно до п. 1, 3, 5, 14 Положен ня «Про робочі місце інвалід а та порядок працевлаштуванн я інвалідів», затвердженого Постановою Кабінету Мініст рів України № 314 (далі Положенн я № 314) робоче місце інваліда - ц е окреме робоче місце або діл янка виробничої площі на пі дприємстві (об'єднанні), в ус танові та організації незале жно від форм власності та гос подарювання, де створені нео бхідні умови для праці інвал іда. Робоче місце інваліда в важається створеним, якщо в оно відповідає встановлени м вимогам робочого місця д ля інвалідів відповідної но зології, атестоване спеціаль ною комісією підприємства за участю представників МСЕК, о рганів Держнаглядохоронпра ці, громадських організацій інвалідів, і введеним в дію шл яхом працевлаштування на ньо му інваліда. Підприємства ро зроблюють заходи щодо створе ння робочих місць для інвалі дів, включають їх до колект ивного договору, інформують центри зайнятості, місцеві о ргани соціального захисту на селення та відділення Фонду соціального захисту інвалід ів про створення (пристосува ння) робочих місць для працев лаштування інвалідів. Підпри ємства у межах доведеного но рмативу створюють за власні кошти робочі місця для праце влаштування інвалідів; щоріч но до 1 лютого року, що наста є за звітним, подають відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів відомості про середню річну заробітну плат у на підприємстві, середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду та про кількість працюючи х інвалідів; визначають види виробництв, цехи та дільниці , де доцільно використовуват и працю інвалідів; інформуют ь державну службу зайнятост і та місцеві органи соціальн ого захисту населення про ві льні робочі місця та вакантн і посади, на яких може викорис товуватися праця інвалідів; створюють для інвалідів умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії, забезпечують соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством.

В силу викладеного суд прих одить до висновку, що відпові дно до норм, визначених у Поло женні № 314, робоче місце для інв аліда вважається створеним с аме з моменту працевлаштуван ня на ньому інваліда. В силу чо го стає очевидним, що підприє мству необхідно не тільки сп рямовувати у відповідні фонд и та установи (організації) ін формацію про наявність вільн их місць для працевлаштуванн я інвалідів, атестувати робо че місце спеціальною комісіє ю, виконати інші вимоги, викла дені у Положенні № 314, але і прац евлаштувати на ньому інвалід а, інакше місце вважається не створеним.

Судом встановлено, що відпо відач використовує найману п рацю, та відповідно до Закону подає Кримському республіка нському відділенню Фонду соц іального захисту інвалідів з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів.

03 березня 2009 року посадовими особами Кримського республі канського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в було проведено перевірку в ідповідача щодо виконання ст . ст. 19,20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні». В резуль таті перевірки встановлено, що на підприємстві працює 8 ос іб, жодному з них не встановл ена інвалідність відповідно до чинного законодавства. Пр оте, з огляду на загальну кіль кість робочих місць на підпр иємстві, кількість працюючих осіб, яким встановлена інвал ідність, повинна складати 1 ос обу.

Результати перевірки зафі ксовані в Акті від 03.03.2009 року.

Таким чином, відповідач від повідно до частини 19 Закону по винен сплатити Фонду адмініс тративно-господарські санкц ії, сума яких визначається в р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідном у підприємстві за кожне не ст ворене робоче місце.

Судом встановлено, що в 2007 ро ці середньорічна заробітна п лата на підприємстві склада ла 14 125,00 грн.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не викон ав встановлений норматив пра цевлаштування інвалідів на 2 007р. в кількості 1 особи у зв' яз ку з чим, приймаючи до уваги ви значену ним середньорічну за робітну плату штатного праці вника за 2007 рік у розмірі 14 125,00 гр н., враховуючи, що середньообл ікова кількість штатних прац івників не перевищує 15 осіб, с уд приходить до висновку, що в имоги позивача про стягнення 7 063,00 грн. адміністративно-госп одарських санкцій, тобто пол овину середньої річної зароб ітної плати на зазначеному п ідприємстві, є обґрунтованим и.

При цьому суд вважає необхі дним визначити, що здійснюва ти функції контролю за своєч асним і повним отриманням ко штів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарсь ких санкцій підприємств, уст анов, організацій, які не забе зпечують встановлених норма тивів робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів, якщо ними добровіль но не сплачуються у відповід не відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайн яте інвалідом.

Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судо вому порядку.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2007 році од нієї особи, якій відповідно ч инного законодавства встано влена інвалідність, та сплат и адміністративно - господа рських санкцій у розмірі 7 063,00 г рн.

На підставі викладеного су д вважає, що позовні вимоги пі длягають задоволенню у повно му обсязі.

Під час судового засідання , яке відбулось 02.06.2009р., оголошен о вступну та резолютивну час тини постанови.

Відповідно до ст. 163 КАС Украї ни постанова оформлена та пі дписана 08.06.2009р.

Керуючись ст.ст.160-163, ст.167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «К римпродмаш-1» (95006, АР Крим, м. Сім ферополь, вул. Дзюбанова,11; р/р 2 6003000130912 у ЧБРР АКБ, м. Сімферополь , МФО 384577, ЄДРПОУ 32150651) на користь Д ержавного бюджету м. Сімферо поль (р/р 31215230700002 в УДК В АР Крим, м. С імферополь, МФО 824026, ЕДРПОУ 34740405) 7 063,00 грн. заборгованості зі спла ти адміністративно - господ арських санкцій.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Яков лєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення02.06.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3906028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5521/09/2/0170

Постанова від 02.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні