Постанова
від 30.05.2014 по справі 807/1564/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

30 травня 2014 рокум. Ужгород№ 807/1564/14

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Плеханова З.Б, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області до Закарпатська обласна організація політичної партії "Народний союз наша Україна" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Закарпатська обласна організація політичної партії "Народний союз наша Україна" про стягнення заборгованості.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Закарпатська обласна організація політичної партії "Народний Союз Наша Україна'' є страхувальником (роботодавцем) в розумінні статті 14 Закону України "'Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. № 1058-ІУ та перебуває за своїм місцезнаходженням на обліку, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні Пенсійного фонду України в м. Ужгороді.

Згідно Рішення органу Пенсійного фонду від 01.10.2009 р. № 1369 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків до ЗОО ПП "Народний Союз Паша Україна" були застосовані санкції у вигляді стягнення суми штрафу в розмірі 1123.92 грн. та нарахування пені в розмірі 303.46 грн. Згідно розрахунку суми нарахованих фінансових санкцій у вищевказаному розмірі, Рішення прийняте за порушення страхувальником термінів сплати страхових внесків до Пенсійного фонду за період з 20.03.2009 р. по 16.04.2009 року.

Частиною 13 ст. 106 Закону визначено, що суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. Разом з тим, обумовлені вищевказаним рішенням суми застосованих фінансових санкцій боржником не сплачуються.

Представник позивача подав до суду заяву від 28.05.2014 року, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі.

Відповідач повторно в судове засідання не з'явився з невідомих причин. Про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Судова повістка на адресу відповідача була направлена за адресою вказаною позивачем у позовній заяві, та яка повернута з відміткою пошти " за закінченням терміну зберігання"". Згідно ч. 11 ч. ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату із незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Суд вважає, що спір можливо вирішити на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до статті 128 частини 6 КАС України , якщо немає перешкод для розгляду у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час, і місце судового розгляду, суд, має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до статті 3 частини 1 пункту 10 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, ЗОО ПП "Народний Союз Паша Україна" зареєстровано виконавчим комітетом Мукачівської міської ради Закарпатської області за адресою : 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Мукачівська , будинок15, корпус В, ідентифікаційний код 33537890 ( а.с. 5).

Згідно Рішення органу Пенсійного фонду від 01.10.2009 р. № 1369 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків до ЗОО ГШ "Народний Союз Паша Україна" були застосовані санкції у вигляді стягнення суми штрафу в розмірі 1123.92 грн. та нарахування пені в розмірі 303.46 грн. (а.с. 6).

Згідно розрахунку суми нарахованих фінансових санкцій у вищевказаному розмірі, Рішення прийняте за порушення страхувальником термінів сплати страхових внесків до Пенсійного фонду за період з 20.03.2009 р. по 16.04.2009 року.( а.с. 7)

Частиною 13 ст. 106 Закону визначено, що суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. Разом з тим, обумовлені вищевказаним рішенням суми застосованих фінансових санкцій боржником не сплачуються.

Наведене Рішення страхувальником також не оскаржувалось та не оспорювалось ані в судовому, ані в адміністративному порядках.

Таким чином, залишок несплаченої заборгованості по застосованих до боржника штрафних санкціях та пені за наведеним вище рішенням на день звернення до суду становить 1427,38 грн.

Прикінцеві положення Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. № 1058-ІУ до 01.01.2011 р. передбачають, що страхові внески, що перераховуються до солідарної системи сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом, та в розмірах, передбачених Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (400/97-ВР) для відповідних платників збору.

Ставки збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у період виникнення спірних правовідносин - у 2009-2010 роках встановлювались у розмірах згідно абзацу другого пункту 1 статті 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97 ВР від 26.06.97 р. Для платників збору, визначених п. 1 та п. 2 статті 1 цього Закону (а саме суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, юридичних та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників) у зазначений період діяла ставка у розмірі 33.2 % від об'єкту оподаткування.

Об'єктом оподаткування є згідно п. 1 ст. 2 цього Закону є суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці" (108/95-ВР), виплати винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб, а також суми сплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю.

Частина шоста статті 19 Закону № 1058 від 09.07.2003 року передбачала, що страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Відповідно до вимог ч.15 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" , строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Відповідна норма є чинною на день звернення до суду з даним позовом.

У відповідності з частиною другою ст. 106 Закону України ''Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми страхових внесків своєчасно не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків, або недоїмкою і стягуються з нарахуванням фінансових санкцій та пені.

Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області є центральним органом виконавчої влади згідно Указу Президента України "Положення про Пенсійний фонд України" № 121/2001 від 01.03.2001 року.

Згідно ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України являється суб'єктом владних повноважень, що здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Ненадходження обов'язкових платежів до бюджету Пенсійного фонду перешкоджає виконанню одного з основних завдань Фонду - забезпечення збирання та акумулювання коштів, призначених для повного та своєчасного фінансування виплати пенсій.

Так як позивачем у даній справі є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, то в силу ч.4 ст. 94 КАС України судові витрати здійснені позивачем з відповідача не стягуються .

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 160-163 КАС України ,-

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області до Закарпатська обласна організація політичної партії "Народний союз наша Україна" про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.

Стягнути з відповідача - ЗОО ПП '"Народний Союз Наша Україна" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Мукачівська , будинок15, корпус В, ідентифікаційний код 33537890) на користь управління Пенсійного фонду в м. Ужгороді ( м. Ужгород, вул. Швабська,ь 12Б, код ЄДРПОУ 29449653)заборгованість з погашення нарахованих фінансових санкцій та пені згідно Рішення УГІФУ в м.Ужгороді від 01.10.2009 р. № 1369 в сумі 1 427,38 ( одна тисяча чотириста двадцять сім гривень тридцять вісім копійок) грн.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня отримання постанови через Закарпатський окружний адміністративний суд до Львівського апеляційного адміністративного суду з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

СуддяЗ.Б. Плеханова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2014
Оприлюднено10.06.2014
Номер документу39069833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1564/14

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 17.06.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Постанова від 30.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні