Ухвала
від 05.06.2014 по справі 913/1324/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

05 червня 2014 року Справа № 913/1324/14

Провадження №22б/913/1324/14

За заявою боржника - Комунального підприємства «Комунальне

автотранспортне підприємство №032805 Краснолуцької

міської ради», м. Красний Луч Луганської області

Про порушення провадження у справі про банкрутство

Суддя Ковалінас М.Ю.

Секретар судового засідання Скокова К.Л.

У засіданні суду брали участь:

від боржника - Цирковський О.О., голова ліквідаційної комісії, рішення Краснолуцької міськради від 14.02.2012 №34 , паспорт серія ЕК №409191 виданий 18.04.1997 Краснолуцьким МВ УМВСУ в Луганській області.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство, підготовче засідання, розгляд заяви боржника КП "Комунальне автотранспортне підприємство №032805 Краснолуцької міської ради", м. Красний Луч Луганської області, про визнання його банкрутом в порядку ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Cторони та учасники провадження своєчасно та належним чином повідомлені судом про час і місце розгляду справи у даному судовому засіданні (ухвала від 22.05.2014р.).

Розглянувши заяву боржника, додані до неї матеріали та вислухавши голову ліквідаційної комісії, суд

в с т а н о в и в :

Господарським судом Луганської області, ухвалою від 22.05.2014, прийнято до розгляду заяву без дати й без номеру боржника - Комунального підприємства "Комунальне автотранспортне підприємство №032805 Краснолуцької міської ради", ідентифікаційний код 03328066, вул. Шахтарська, буд. 29, м. Красний Луч Луганської області, про порушення провадження у справі про його банкрутство в порядку ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», призначено підготовче засідання суду.

З 19.01.2013р. набрав чинності Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011 №4212-VІ (далі за текстом - Закон № 4212).

Відповідно до ст.16 Закону №4212, перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справ про банкрутство здійснюється господарським судом у підготовчому засіданні.

У підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника.

У разі звернення до господарського суду боржника із заявою про порушення справи про банкрутство у підготовчому засіданні з'ясовуються ознаки неплатоспроможності боржника або ї загрози.

За наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство господарський суд або порушує провадження у справі про банкрутство або відмовляє в порушенні справи про банкрутство.

У дане судове засідання прибув голова ліквідаційної комісії боржника, вимог суду щодо подання витребуваних документів та відомостей, зазначених у п.4 резолютивної частини ухвали від 22.05.2014р. боржником не виконано, у тому числі взагалі не сплачено судового збору за подання заяви про порушення справи про банкрутство боржника.

У даному засіданні суду, дослідивши заяву без дати й без номеру боржника - Комунального підприємства "Комунальне автотранспортне підприємство №032805 Краснолуцької міської ради", ідентифікаційний код 03328066, вул. Шахтарська, буд. 29, м. Красний Луч Луганської області, та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку про відмову у порушенні провадження у справі про його банкрутство.

Відповідно до ч. 1 ст.95 Закону№4212, яка регулює особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи, відповідно до законодавства України.

Загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання за власним рішенням визначений нормами Цивільного та Господарського Кодексу України.

Вимоги п. 4 резолютивної частини ухвали від 22.05.2014р. боржником не виконані взагалі, до суду не надано витребуваної інформації та відомостей про проведення процедури ліквідації й про роботу ліквідаційної комісії, відповідно до норм Цивільного кодексу України, зокрема не надано проміжного ліквідаційного балансу, складеного відповідно до п.8 ст.111 ЦК України та затвердженого органом, що прийняв рішення про ліквідацію боржника - відсутнє відповідне рішення Краснолуцької міської ради Луганської області; не надано належним чином оформлених документів, які підтверджують фінансовий та майновий стан боржника на даний час, в тому числі відомостей про основні засоби, їх вартість, місце знаходження; фінансової звітності та балансів підприємства за 2012 -2013 р.р., на останню звітну дату та на день створення ліквідаційної комісії або проведення інвентаризації, підписаних повноважними особами та скріплені печаткою - для залучення до матеріалів справи; доказів наявності на даний час будь-яких майнових активів у боржника, достатніх для покриття судових витрат за справою та судовою процедурою; не надано письмового уточнення загального розміру кредиторської заборгованості по заяві, який не оспорюється боржником, у тому числі й перед бюджетом на день подання до суду заяви, з розшифровкою (загальним переліком) кредиторської заборгованості з поіменним зазначенням всіх кредиторів, у тому числі податкового органу, ПФУ, фондів соціального страхування, а також по заробітній платі, аліментах тощо, суми боргу перед кожним з кредиторів та підстав його створення (при наявності), та із зазначенням й наданням документального підтвердження наявності цієї кредиторської заборгованості (договори, акти двостороннього звірення та виконаних робіт, накладні, рахунки, претензії, позовні заяви, рішення суду, виконавчі та платіжні документи, тощо); письмових відомостей що розміру заборгованості по відшкодуванню шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, виплаті заробітної плати, аліментів та вихідної допомоги працівникам боржника, виплаті авторської винагороди (при наявності) або надати довідки боржника щодо відсутності такої заборгованості; не надано відомостей щодо загальної вартості всіх активів боржника, із зазначенням їх переліку, у тому числі докази наявності чи відсутності нерухомого та іншого майна, грошових коштів та дебіторської заборгованості, із зазначенням її суми, підстав створення та переліку дебіторів станом на даний час, у тому числі довідок БТІ, ВРЕР УДАІ, Управління земельних ресурсів та Держкомзему, Реєстраційної служби Краснолуцького міського управління юстиції, Державної інспекції сільського господарства у Луганській області, Держгірпромнагляду тощо щодо наявності чи відсутності у боржника на праві власності об'єктів нерухомості, транспортних засобів, земельних ділянок, сільськогосподарської та спеціальної техніки; письмових відомостей щодо всіх банківських установ, що здійснюють розрахунково-касове і кредитне обслуговування боржника, довідки цих установ щодо руху та залишку коштів на рахунках боржника (при наявності) або довідки про закриття рахунків боржника в оригіналі ; доказів внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної дії щодо припинення діяльності боржника за рішенням засновників; доказів дотримання ліквідаційною комісією вимог цивільного та господарського законодавства щодо порядку проведення досудової ліквідації боржника, докази наявності безспірної кредиторської заборгованості, тобто підтвердженої виконавчими документами та судовими рішеннями; доказів здійснення публікації оголошення в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України та ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" в спеціальному друкованому засобі масової інформації про прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності - відповідної сторінки Бюлетеня державної реєстрації, доказів здійснення публікації в засобах масової інформації оголошення про припинення (ліквідацію) боржника, створення ліквідаційної комісії та порядок і строки виявлення кредиторів, докази закінчення двохмісячного строку з дня публікації оголошення щодо виявлення кола кредиторів, докази завершення формування активу та пасиву, в тому числі обсягів кредиторських вимог до боржника, за наслідками якого згідно з ч. 1 ст. 111 ЦК України складено проміжний ліквідаційний баланс, затверджений власником (засновником) боржника, достовірність якого повинна бути перевірена у встановленому законодавством порядку аудиторською службою з доданням суду і цього балансу і аудиторського висновку щодо останнього; доказів проведення ліквідаційною комісією оцінки майна боржника в порядку ч. 5 ст. 60 ГК України; доказів подання останньої звітності за ч.7 ст. 111 Цивільного кодексу України з метою перевірки та визначення наявності/відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування , беручи до уваги, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку (підстави: постанова від 03.12.2012р. у справі № 21б/5014/676/2012 Донецького апеляційного господарського суду); витягів, інформації, довідок з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухмого майна, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо боржника; протоколу загальних зборів (конференції) працівників боржника, відповідного рішення первинної профспілкової організації боржника (за наявності кількох первинних організацій - їх спільного рішення), на яких обрано представника працівників боржника для участі у справі про банкрутство, якщо такі збори (конференція) відбулися до подачі заяви боржника до господарського суду.

За приписами частини 4 статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї . Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи (редакція, яка діяла на момент звернення до суду з заявою).

У ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України чітко визначено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання. Слід зазначити, що тільки після оцінки майна, у встановленому законодавством порядку, у тому числі, з урахуванням вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», вартості наявного майна боржника у повному обсязі, можливо з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів, а також можливе звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, в порядку ст. 95 Закону України.

До заяви боржника про порушення справи про його банкрутство без дати та без номеру взагалі не додано звітів про оцінку майна боржника. Також до цієї заяви боржника не додано персональних письмових повідомлень боржником явних (відомих) кредиторів, відповідно до приписів ч. 4 ст. 105 ЦК України та ч. З ст. 60 ГК України, яка встановлює, що ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки. На таки ж недоліки при проведенні ліквідації боржника за рішенням його засновників (учасників) звернуто увагу Вищим господарським судом України в постановах від 11.08.2010 у справі № 27/57б, від 04.10.2011 у справі №27/133б та інших.

Зі змісту частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання. Про необхідність проведення такої перевірки зазначено у постанові Вищого господарського суду України від 10.01.2012 у справі №44/115-б.

При цьому, до заяви боржника без дати та без номеру взагалі не додано доказів повідомлення органу державної податкової служби (заяви за формою №08-ОПП ) про припинення платника податків, яке зареєстровано у журналі за формою №6-ОПП (6).

Відповідно до ст.16 Закону №4212, яка набрала чинності з 19 січня 2013р., і відповідно розповсюджується на справи порушені після зазначеної дати, у підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень, здійснює перевірку обґрунтованості вимог заявника та з'ясування підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, у т.ч. з'ясовує наявність ознак неплатоспроможності боржника або її загрози (ч. ч. 2,4 ст.16 Закону №4212).

Відповідно до ч.7 ст. 16 Закону №4212, суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство, якщо:

- заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство;

- вимоги кредиторів є повністю забезпеченими майном боржника;

- вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження;

- вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду;

- відсутня хоча б одна з підстав, передбачених ч.3 ст.10 даного Закону;

- за наявності підстав, передбачених ст.15 Закону.

Відповідно до ч. 1 ст.95 Закону №4212, яка регулює особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи, відповідно до законодавства України.

Загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання за власним рішенням визначений нормами Цивільного та Господарського Кодексу України.

До того ж, відповідно до ч.4 ст. 11 Закону № 4212, боржник подає заяву до господарського суду за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат, про це зазначено й у абзацах 3,4 п.12 п/п 36.7 п.36 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 07.08.2013р. № 01-06/1149/2013.

Тому, суд відмовляє у порушенні справи про банкрутство боржника - Комунального підприємства "Комунальне автотранспортне підприємство №032805 Краснолуцької міської ради", ідентифікаційний код 03328066, м. Красний Луч Луганської області, за його заявою без дати та без номеру.

Відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство за наявності підстав, встановлених цим Законом, зокрема за нормами ст. 95.

Керуючись ст. ст. 1, 10-12, 16, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011 №4212-VІ, ст. ст. 86, 87 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

1.Відмовити у порушенні справи про банкрутство боржника - Комунального підприємства "Комунальне автотранспортне підприємство №032805 Краснолуцької міської ради", ідентифікаційний код 03328066, вул. Шахтарська, буд. 29, м. Красний Луч Луганської області.

2.Відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство за наявності підстав, встановлених цим Законом.

3. Дану ухвалу надіслати :

- боржнику - КП "Комунальне АТП №032805 Краснолуцької міської ради", м. Красний Луч Луганської області;

- ДПІ у м. Красному Лучі ГУ Міндоходів у Луганській області;

- ВДВС Краснолуцького МУЮ Луганської області;

- арбітражному керуючому Шуба В.І. (до відома);

- державному реєстратору реєстраційної служби Краснолуцького міського управління юстиції;

- Краснолуцькому міському суду Луганської області (до відома);

- засновнику - Краснолуцькій міській раді Луганської області.

Суддя М.Ю. Ковалінас

Дата ухвалення рішення05.06.2014
Оприлюднено11.06.2014
Номер документу39087811
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/1324/14

Ухвала від 05.06.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 22.05.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні