Ухвала
від 05.06.2014 по справі 823/595/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 823/595/14 Головуючий у 1-й інстанції: Гайдаш В.А. Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого - судді Літвіної Н.М.

Суддів Коротких А.Ю., Хрімлі О.Г.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2014 року у справі за адміністративним позовом Гаражно-автомобільного кооперативу «Перемога» до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2014 року адміністративний позов задоволено.

Визнано незаконним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області № 0002471507 від 19 липня 2013 року.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач - ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить задовольнити її вимоги в повному обсязі.

У зв'язку з неприбуттям жодної з осіб, які беруть участь у справі у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, Гаражно-автомобільний кооператив «Перемога» зареєстрований як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 15 листопада 1995 року, ідентифікаційний код 22799682.

29 березня 2007 року між позивачем та Черкаською міською радою укладено договір оренди землі, зареєстрований в Черкаській регіональній філії ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України, про що в державному реєстрі земель вчинено запис № 040777500169 від 19 червня 2007 року.

Відповідно до умов даного договору, орендодавець (Черкаська міська рада) на підставі рішення Черкаської міської ради № 2-452 від 21 грудня 2006 року надає, а орендар (ГК «Перемога») приймає в строкове платне користування земельну ділянку, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка знаходиться по вулиці Чигиринській, 29/1, загальною площею 9 155 кв. м.

Згідно до п. 5 Договору - нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 69-гр-2007 від 26 січня 2007 року становить 756 478, 00 грн.

Пунктами 9, 10 Договору передбачено, що за орендну земельної ділянки орендар сплачує орендну плату у грошовій формі. Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 0, 03 % від її нормативної грошової оцінки та становить 227, 00 грн.

Обчислення розміру грошової оцінки та орендної плати за земельну ділянку здійснюється з врахуванням її цільового призначення, функціонального використання та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженою Кабінетом Міністрів України формою, що заповнюється під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

26 червня 2013 року ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань правильності та повноти нарахування орендної плати за землю за період з 01 травня 2010 року по 18 червня 2012 року, за результатами якої складено акт № 1822/15-7/22799682 від 26 червня 2013 року.

Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог ст. ст. 13, 19 Закону України «Про плату за землю», п. 288.1 ст. 288 ПК України, рішення Черкаської міської ради № 4-385 від 22 квітня 2008 року та п. 13 договору оренди землі внаслідок чого ним було занижено податкове зобов'язання по орендній платі за землю на загальну суму 66 746, 98 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0002471507 від 19 липня 2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання гаражно-автомобільному кооперативу «Перемога» по орендній платі з юридичних осіб в розмірі 79 319, 71 грн.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПК України - підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно до п. п. 288.5.1 п. 288.5 ПК України - розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Отже, положеннями ПК України передбачено, що питання встановлення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності вирішується за згодою сторін договору оренди землі із визначенням розміру орендної плати в такому договорі оренди. При цьому органи державної і комунальної власності не мають права в договорах оренди встановлювати розмір орендної плати меншій ніж передбачено п. 288 ПК України.

Разом з тим, вимоги п. 288.5. ПК України щодо мінімального розміру орендної плати стосуються узгодження розміру орендної плати при укладанні договору оренди або внесенні змін до нього, але ніяк не можуть вважатись зобов'язанням орендаря, у односторонньому порядку змінити істотні умови договору, оскільки у п. 288.1. ст. 288 ПК України зазначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Те що ст. 288.5 ПК України закріплює мінімальне та максимальне значення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності означає лише те, що орендна плата за такі земельні ділянки є регульованою законодавством ціною.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оренду землі» - орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку внесення і перегляду та відповідальності за несплату є однією із істотних умов договору.

Згідно до ч. 2 ст. 21 Закону - розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Статтею 30 Закону передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Згідно до ст. 654 ЦК України - зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

У даному випадку, розмір орендної плати за орендовані позивачем земельні ділянки було встановлено у договорах оренди землі. При цьому, за умовами вказаного договору розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку за згодою сторін.

З аналізу наведених правових норм та умов договору оренди слідує, що зміна розміру орендної плати у зв'язку з набранням чинності Податковим кодексом України є підставою для перегляду установленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договору оренди землі сторонами цього договору, а у випадку недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди в цій частині спір вирішується в судовому порядку.

Крім того, Державна податкова служба відповідно до п. п. 191.1.1. ст. 191 ПК України наділена повноваженнями здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом.

Водночас ініціативою вносити зміни до договорів оренди землі згідно з приписами ст. ст. 12, 80, 83 ЗК України, ст. 21 Закону наділена одна із сторін цих договорів.

Виходячи із вимог ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області - залишити без задоволення , а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2014 року - без змін .

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя: Літвіна Н.М.

Судді: Коротких А.Ю.

Хрімлі О.Г.

Головуючий суддя Літвіна Н. М.

Судді: Коротких А. Ю.

Хрімлі О.Г.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2014
Оприлюднено06.06.2014
Номер документу39090503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/595/14

Ухвала від 05.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 11.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні