Постанова
від 03.03.2014 по справі 804/1744/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2014 р. Справа № 804/1744/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Власенка Д.О. при секретарі судового засідання Пасічнику Т.В.

без участі сторін

розглянувши у письмовому провадженні в залі суду у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства "НАДІЯ", третя особа - Голубівська сільська рада про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, -

ВСТАНОВИВ :

Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області 24 січня 2014 року звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства «Надія», в якому ( з урахуванням заяви про збільшення грошових вимог від 17.02.2014р.) просить надати дозвіл на погашення податкового боргу у розмірі 612 135,19 грн. за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається те, що у Комунального підприємства «Надія» виникла узгоджена податкова заборгованість, яка добровільно не сплачується, а тому підлягає примусовому стягненню.

Сторони у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином, тому у відповідності до ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Представник відповідача вдруге в судове засідання не з'явився, доказів оплати боргу не надав, про дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями 04.02.2014р., 25.02.2014р.

Від представника третьої особи надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідно до ч.ч. 4, 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких підстав суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами, оскільки судом вжито усіх заходів для повідомлення відповідача належним чином про розгляд судової справи.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Комунальне підприємство «Надія» зареєстрований 13.12.202 року як суб'єкт підприємницької діяльності, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію. Згідно довідки Новомосковської ОДПІ від 12.03.2008р. №3675 відповідач зареєстрований та перебуває на обліку Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.

КП «Надія» було самостійно подано до Новомосковської ОДПІ податкові декларації з податку на додану вартість, в тому числі декларація №9065273690 від 22.10.2012р. на суму -82, 00 грн.; декларація №9072554343від 19.11.2012р. на суму 210грн. 00коп; декларація №9084831635 від 16.01.2013р. на суму 114грн. 00коп; декларація №9008488934 від 02.03.2013р. на суму 790 грн.; декларація №9022575760 від 22.04 2013р. на суму 399грн.00коп.; декларація №9036405703 від 19.06.2013 р. на суму 357грн. 00коп.

22.10.2009р. актом про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету №252 встановлено, що відповідачем було не своєчасно сплачено узгоджені суми податкових зобов'язань, внаслідок чого до відповідача було застосовану штрафну санкцію у розмірі 84551 грн.44коп. (податкове повідомлення-рішення від 02.12.2009 №0002202320 яке направлено на адресу відповідача).

30.11.2009р. актом про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету №318 встановлено, що відповідачем було не сплачено узгоджені суми податкових зобов'язань, внаслідок чого до відповідача було застосовано штрафну санкцію у розмірі 10135грн.75коп. (податкове повідомлення-рішення від 30.11.2009р. №0003591520/0 яке направлено на адресу відповідача, та отримано ним 04.12.2009).

28.12.2009р. актом про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету №407 встановлено, що відповідачем було не сплачено узгоджені суми податкових зобов'язань, внаслідок чого до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 698грн 79коп. (податкове повідомлення-рішення від 28.12.2009р. №0004531520/0, яке було направлено на адресу відповідача та було ним отримано 05.01.10р.).

03.06.10р. актом про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету №275 встановлено, що відповідачем було не сплачено узгоджені суми податкових зобов'язань, внаслідок чого до відповідача було застосовано штрафну санкцію у розмірі 4 710 грн. 51 коп. (податкове повідомлення-рішення від 03.06.2010р. № 0002401520/0, яке було отримано особисто головним бухгалтером відповідача Костиренко Г.І. 03.06.2010р.).

11.10.2011 року актом про результати камеральної перевірки даних №425 встановлено, що було не своєчасно сплачено узгоджені суми податкових зобов'язань, внаслідок чого було застосовано штрафну санкцію у розмірі 315грн.50коп. (податкове -рішення від 11.10.2011р. №0004311520), та 3870грн. 77 коп. (податкове повідомлення - рішення від 11.10.2011р.№0004321520), дані податкові повідомлення-рішення були направленні на адресу відповідача).

30.09.2012 Службовою запискою №305 Відділ адміністрування ПДВ зафіксував, що податкова декларація № 9052794214 від 31.08.12, у зв'язку з кодом «помилки 102» - заповнення звітності не в повному обсязі - присвоєно статус «Не визнано як податкова звітність».

У зв'язку з несвоєчасною сплатою узгодженого податкового зобов'язання, на суму податкового боргу нарахувалась пеня в розмірі 10грн.94коп.

Таким чином, станом на 15.01 2014р. відповідач має узгоджений податковий борг з податку на додану вартість у сумі 601 900грн.97коп.

22.10.2010р. Актом про результати позапланової перевірки відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.06р. по 30 06.09р. валютного та іншого законодавства за період з 01.07.06р. по 30.06.09р. було встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4, п.п 5.2.1 п.5.2 ст.5, п.п. 11.3.1. п. 11.3, п.п.11.2.1, п.11.2 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», внаслідок чого відповідачу було донараховано зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 3 204грн.60 коп. (податкове повідомлення від 02.12.09р №0002192320/1, яке було направлено на адресу відповідача та було ним отримано 09.12.09р.)

11.03.10р. актом про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності №25/151 встановлено, що відповідачем було не своєчасно подано до Новомосковської ОДПІ податкові декларації з податку на прибуток за 9місяців 2009р. та 2009р., внаслідок чого до відповідача було застосовано штрафну санкцію в розмірі 340грн. (податкове повідомлення-рішення від 11.03.10р. №0000251510/0, яке було отримано особисто директором Романенко В.В 11.03.2010р.)

У зв'язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов'язань, на суму податкового боргу нарахувалась пеня у розмірі 10грн.43коп.

У зв'язку з самостійно платником податкових декларації з податку на доходи фізичних осіб № 9400 від 17.03.2011р. на суму 5749,02 грн., № 23730 від 19.04.2011 р. на суму 1200,00 грн., які є не сплаченими та на які нарахувалась пеня в розмірі 71,71 грн., у відповідача виникла узгоджена податкова заборгованість на суму 7020,19 грн.

Таким чином, згідно довідок Новомосковської ОДПІ за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 612 135,19 грн.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Так, з 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України, з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Закон України «Про систему оподаткування»втрачають чинність.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини, щодо наслідків несплати податків юридичної особи виникли до набрання чинності Податкового Кодексу України, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід застосовувати саме норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»21.12.2000 № 2181-III та Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991 № 1251-XII.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування» платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до ст. 9 Закону платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ч. ст. 2 «Про систему оподаткування» під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.

Згідно ст. 11 Закону №1251 встановлена відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.

Фінансові санкції за наслідками документальних перевірок та ревізій, які здійснюються органами державної податкової служби України та іншими уповноваженими державними органами, застосовуються у розмірах, передбачених законодавчими актами, чинними на день завершення таких перевірок або ревізій.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону №1251 податок на додану вартість, податок на прибуток підприємств та податок на доходи фізичних осіб належать до загальнодержавних і справляються на всій території України.

Відповідно п. 5.1., п.п. 5.3.1 п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-III податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно п. 6.1,6.2 ст. 6 Закону № 2181-IIIу разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Якщо контролюючий орган, що провів процедуру узгодження суми податкового зобов'язання з платником податків, не є податковим органом, такий контролюючий орган надсилає відповідному податковому органу подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, а також розрахунок його розміру, на підставі якого податковий орган надсилає податкові вимоги.

Форма зазначеного подання затверджується Кабінетом Міністрів України.

Податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.

Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.

У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги, у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до п. 6.2. ст. 6 Закону № 2181-III позивачем були направлені відповідачу перша та друга вимоги від 04.03.2009р. № 1/98 та від 23.04.2009р. № 2/190.

Згідно ст. 8 Закону № 2181-III з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активиплатника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення.

Право податкової застави виникає у разі:

неподання або несвоєчасного подання платником податків податкової декларації - з першого робочого дня, наступного за останнім днем строку, встановленого законом про відповідний податок, збір (обов'язковий платіж) для подання такої податкової декларації;

несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку;

несплати у строки, встановлені цим Законом, суми податкового зобов'язання, визначеної контролюючим органом, - з дня, наступного за останнім днем граничного строку такого погашення, визначеного у податковому повідомленні.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-які види активів платника податків, які перебували в його власності (повному господарському віданні) у день виникнення такого права, а також на будь-які інші активи, на які платник податків набуде прав власності у майбутньому, до моменту погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.

Платник податків має право безоплатно зареєструвати податкову заставу в державних реєстрах застав рухомого чи нерухомого майна, а податковий орган зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі застав за умови строку дії такої податкової застави більш як десять календарних днів.

Відповідно до п. 11.1. ст. 11 Закону№ 2181-III у разі коли платник податків, який перебуває у державній або комунальній власності, не погашає суму податкового боргу у строки, встановлені цим Законом, податковий орган здійснює заходи щодо продажу активів такого платника податків, які не входять до складу цілісного майнового комплексу, що забезпечує здійснення основної діяльності платника податків.

У разі коли сума коштів, отримана від такого продажу, не покриває суму податкового боргу та витрат, пов'язаних з продажем активів, податковий орган зобов'язаний звернутися до органу виконавчої влади, що здійснює управління таким платником податків, з пропозицією щодо прийняття рішення про продаж частини акцій корпоратизованого підприємства за кошти або під зобов'язання щодо погашення його податкового боргу протягом поточного бюджетного року. Інформація зазначеного органу управління щодо прийняття або відхилення запропонованого рішення має бути надіслана податковому органу протягом тридцяти календарних днів з дня направлення такого звернення. Організація такого продажу здійснюється за правилами і у строки, встановлені законодавством з питань приватизації. У разі коли зазначений орган не прийме рішення про продаж частини акцій для погашення податкового боргу у зазначені цим пунктом строки, податковий орган зобов'язаний у місячний строк з дня отримання такої відмови або після закінчення встановленого для надання відповіді строку звернутися до суду із заявою про визнання такого платника податків банкрутом.

Новомосковською ОДНІ актом опису активів, па які поширюється право податкової застави від 14.07.09 №5 було проведено опис активів КП «Надія».

08.01.2014 року Голубівською сільською Радою, двадцять сьомою сесією шостого скликання прийнято рішення «про погашення податкової заборгованості» КП «НАДІЯ», відповідно до якого надала згоду на реалізацію КП «Надія».

Згідно п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3. ст. 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 4-12, 41, 94, 128, 158-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Надія», третя особа - Голубівська сільська рада про надання дозволу на погашення податкового боргу у розмірі 612 135,19 грн. (шістсот дванадцять тисяч сто тридцять п'ять грн. 19 коп.) за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі- задовольнити.

Надати Новомосковській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області дозвіл на погашення податкового боргу у розмірі 612 135,19 грн. за рахунок майна Комунального підприємства «Надія» (код ЄДРПОУ 32062199), що перебуває у податковій заставі.

Судові витрати по справі не стягуються.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Д.О. Власенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено12.06.2014
Номер документу39108359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1744/14

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні