ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/1367/14
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю.,
за участю:
секретаря судового засідання - Панькіної А.С.,
позивача - ОСОБА_1
представника позивача - ОСОБА_2
третьої особи - ОСОБА_3,
представника третьої особи - ОСОБА_4,
представника третьої особи - ОСОБА_5,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Відділу держземагенства у Оржицькому районі, Реєстраційної служби Оржицького районного управління юстиції в Полтавській області в особі державного реєстратора , треті особи - Приватне підприємство "Проектант", ОСОБА_3, Оржицька селищна рада про визнання дій неправомірними, визнання недійсним витягу та скасування державної реєстрації, -
В С Т А Н О В И В:
11 квітня 2014 року ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу держземагенства у Оржицькому районі (надалі - відповідач 1), Реєстраційної служби Оржицького районного управління юстиції в Полтавській області в особі державного реєстратора (надалі - відповідач 2), треті особи - Приватне підприємство "Проектант", ОСОБА_3, Оржицька селищна рада про визнання дій відділу Державного земельного кадастру відділу держземагенства у Оржицькому районі по формуванню витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ 5300593262013 від 13.08.2013 неправомірними, визнання недійсним витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ 5300593262013 від 13.08.2013 та скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,0698 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер 5323655100:30:027:0026 АДРЕСА_1, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 16998753236.
В обгрунтування позовних вимог посилалися на те, що земельна ділянка ОСОБА_1 межує із земельною ділянкою, якою користувалася ОСОБА_3 та у їх спільному користуванні знаходиться земельна ділянка площею 0,0698 га - заїзд у двір спільного будинку. Вказували на те, що 29.09.2013 ОСОБА_3 звернулася до Реєстраційної служби Оржицького РУЮ із заявою про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 0,0698 га, надавши крім іншого, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.08.2013 НВ 5300593262013, який останній видано відповідачем 1 на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_3, яка не була затверджена Оржицькою селищною радою. Зазначали, що в основу вказаної технічної документації покладено акт погодження меж земельної ділянки від 07.10.2010, який скасований рішенням Оржицького районного суду від 28.08.2011. Відтак у відповідача 1 не було правових підстав для внесенні відповідних відомостей до Державного земельного кадастру та формування витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.08.2013 НВ 5300593262013, що у свою чергу свідчить і про неправомірність державної реєстрації відповідачем 2 права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,0698 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер 5323655100:30:027:0026 АДРЕСА_1, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 16998753236.
У судовому засіданні позивач та представник позивача підтримали позовні вимоги, просили позов задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.
Відповідач 1 явку в судове засідання свого повноважного представника не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Надіслав письмові заперечення, у яких зазначив, що державним кадастровим реєстратором державну реєстрацію оскаржуваної земельної ділянки здійснено у чіткій відповідності до вимог Закону України "Про Державний земельний кадастр", згідно поданих ОСОБА_3 документів, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Представник відповідача 2 в судове засідання не з'явився, надіслав письмові заперечення, у яких зазначив, що державним реєстратором може бути надана відмова у державній реєстрації прав та їх обтяжень лише за наявності підстав визначених ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Зазначав, що ході проведення перевірки, поданих гр. ОСОБА_3 документів, таких підстав знайдено не було, а тому державна реєстрація права власності на земельну ділянку за гр. ОСОБА_3, була проведена на законних підставах. Крім того, просив суд розглянути справу за його відсутності.
Третя особа - ОСОБА_3 та представники третьої особи в судовому засіданні заперечували проти задоволення вимог позовної заяви, просили відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що відомості до Державного земельного кадастру вносилися відповідачем 1 на підставі належним чином оформлених документів, відповідно до яких, земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер та видано витяг з Державного земельного кадастру. Зазначали, що за скаргою ОСОБА_1 прокуратурою Оржицького району проведено перевірку дій державного реєстратора при здійсненні ним державної реєстрації права власності на земельну ділянку площею 0,0698 га та за її результатами порушень в діях державного реєстратора не виявлено. Крім того, вказували на те, що акт погодження меж земельної ділянки від 07.10.2010 є чинним і ніким не скасований.
Треті особи - Приватне підприємство "Проектант" та Оржицька селищна рада, явку в судове засідання свого повноважного представника не забезпечили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, надіслали до суду клопотання про розгляд справи за відсутності їх представників.
Суд, заслухавши пояснення позивача, представника позивача, третьої особи та представників третьої особи, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, прийшов до наступних висновків.
Судом встановлено, що згідно пунктами 3, 4 рішення п'ятнадцятої сесії Оржицької селищної ради четвертого скликання "Про вирішення спору між гр. ОСОБА_6 та ОСОБА_3 щодо приватизації своїх земельних ділянок" від 22.12.2003, ОСОБА_6 надано безкоштовну у приватну власність земельну ділянку в АДРЕСА_2 розміром 0,8 га для будівництва та обслуговування житлового будинку. В зв'язку з технічною неможливістю в'їзд до житлового будинку надано у спільну сумісну власність гр. ОСОБА_3 та ОСОБА_6 з наступн6им виготовленням правоустановчих документів (а.с. 112).
Рішенням тридцять першої сесії Оржицької селищної ради четвертого скликання від 19.05.2005 "Про передачу безоплатно у приватну власність земельних ділянок громадянам", розглянувши заяву гр. ОСОБА_3, було вирішено передати безоплатно у приватну власність земельну ділянку гр. ОСОБА_7, жительці АДРЕСА_1, загальною прощею до 0,075 га, із них для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - 0,075 га. Всі попередні рішення сесій селищної ради, які входять у протиріччя вищевказаного рішення вважати такими, що втратили силу (а.с. 111).
Рішенням двадцять сьомої сесії Оржицької селищної ради п'ятого скликання від 25.01.2008 "Про зміну рішення "Про вирішення спору між гр. ОСОБА_6 та ОСОБА_3 щодо приватизації своїх земельних ділянок" внесено зміни в рішення "Про вирішення спору між гр. ОСОБА_6 та ОСОБА_3 щодо приватизації своїх земельних ділянок" від 22.12.2003 та передано безоплатно у приватну власність земельну ділянку гр. ОСОБА_1 загальною площею 0,080 га, в т.ч.: ріллі 0,051 га, багаторічних насаджень 0,00 га, інших угідь 0,29 га, з них: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд 0,080 га, в .ч.: ріллі 0,051 га, багаторічних насаджень 0,00 га, інших угідь 0,29 га (а.с. 110).
Згідно з пунктом 1 рішення позачергової п'ятдесят дев'ятої сесії Оржицької селищної ради п'ятого скликання від 22.07.2010 ОСОБА_3 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, орієнтованою площею 0,075 га, для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд (а.с. 109).
Межі та розміри розташування зазначеної земельної ділянки визначені технічною документацією із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_3, за адресою: АДРЕСА_1, яка виконана ПП "Проектант" у 2010 році (а.с. 88-96).
Рішенням 63 сесії Оржицької селищної ради п'ятого скликання від 18.10.2010 затверджено акт встановлення меж земельної ділянки ОСОБА_3 від 07.10.2010.
Постановою Оржицького районного суду Полтавської області від 28.01.2011 у справі № 2-а-611/2011 скасовано рішення 63 сесії Оржицької селищної ради п'ятого скликання від 18.10.2010.
За результатами апеляційного оскарження, ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 30.11.2011 постанову Оржицького районного суду Полтавської області від 28.01.2011 залишено без змін.
Матеріалами справи підтверджено, що Відділом держземагенства у Оржицькому районі було надано гр. ОСОБА_3 витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку номер НВ 5300593262013 сформований 13.08.2013 (а.с. 81).
З вказаного витягу вбачається, що державним кадастровим реєстратором Відділу держземагенства у Оржицькому районі було проведено державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,0698, що розташована за адресою: АДРЕСА_3, з визначенням кадастрового номера земельної ділянки 5323655100:30:027:0026.
28.09.2013 ОСОБА_3 звернулася до Реєстраційної служби Оржицького РУЮ із заявою про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 0,0698 га, надавши крім іншого, технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_3, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.08.2013 НВ 5300593262013.
Судом встановлено, що рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Оржицького РУЮ Ярош В.І. від 28.08.2013 №6326392 проведено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку приватної форми власності, що розташована: АДРЕСА_3, кадастровий номер земельної ділянки 5323655100:30:027:0026, за суб'єктом: ОСОБА_3, податковий номер НОМЕР_1; внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно запис про право власності №2684850 та видано свідоцтво про право власності, індексний номер: 10134495, виданий 28.09.2013 держаним реєстратором Реєстраційної служби Оржицького РУЮ Ярош В.І. (а.с. 170-177).
Із вищевказаним витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку номер НВ 5300593262013 від 13.08.2013, позивач не погодився та звернувся до суду з позовними вимогами щодо визнання його недійсним. Не погодився також позивач і з вказаними діями Відділу держземагенства у Оржицькому районі по формуванню витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ 5300593262013 від 13.08.2013, у зв'язку з чим позивач просив суд визнати такі дії відповідача неправомірними, визнати недійсним витяг НВ 5300593262013 від 13.08.2013, зобов'язати скасувати записи внесені 27.03.2013 в Поземельну книгу №5310136400:14:002:0511 та зобов'язати Реєстраційну службу Оржицького РУЮ скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,0698 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер 5323655100:30:027:0026 АДРЕСА_1, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 16998753236.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним вимогам позивача, суд виходить із наступного.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
За визначенням, наведеним у пункту 1 частини 1 статті 3 КАС України (в редакції чинній на час виникнення правовідносин), справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1 статті 17 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності (п.1 ч.2 ст. 17 КАС України).
Рішеннями суб'єкта владних повноважень, які у контексті положень КАС України можуть бути оскаржені до суду, необхідно розуміти як нормативно-правові акти, так і правові акти індивідуальної дії. При цьому, обов'язковою ознакою рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, як предмета адміністративного спору, є прямий (безпосередній) вплив рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень на правовий статус фізичної чи юридичної особи, тобто обмеження її прав, свобод, покладення на неї обов'язків.
В даній справі предметом оскарження є Витяг відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку гр. ОСОБА_3 площею 0,0698 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер 5323655100:30:027:0026 АДРЕСА_1, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 16998753236.
Згідно ст. 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Частиною 3 ст. 5 цього Закону встановлено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до пункту 10 Порядку ведення Державного земельного кадастру, відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення.
Згідно пункту 66 вказаного Порядку до Державного земельного кадастру державними кадастровими реєстраторами вносяться відомості (зміни до них), зазначені у пунктах 21 - 25 цього Порядку, про об'єкти Державного земельного кадастру.
Пунктом 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.
Згідно п. 109-110 Порядку ведення Державного земельного кадастру державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: 1) заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); 3) електронний документ; 4) документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:
- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства;
- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;
- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі (п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру).
Отже, відомості з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, що є предметом оскарження в даній справі носять суто інформаційний характер та відображають частину змісту Державного земельного кадастру, а тому не можуть вважатись нормативно-правовим актом, актом індивідуальної дії чи дією суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, так само як і, дії відповідача по формуванню такого витягу не породжують для позивача правових наслідків.
На думку позивача, державний кадастровий реєстратор здійснив реєстрацію земельної ділянки на підставі документації, що не відповідає вимогам законодавства. Так, ОСОБА_1 посилається на те, що технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_3 не затверджено рішенням Оржицької селищної ради та рішенням Оржицького районного суду Полтавської області від 28.01.2011 скасовано акт встановлення меж земельної ділянки ОСОБА_3 від 07.10.2010.
Разом з тим, як зазначалося судом вище, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку (п.107 Порядку ведення Державного земельного кадастру).
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що постановою Оржицького районного суду Полтавської області від 28.01.2011 у справі № 2-а-611/2011, на яке посилається позивач, скасовано рішення 63 сесії Оржицької селищної ради п'ятого скликання від 18.10.2010, яким затверджено акт встановлення меж земельної ділянки ОСОБА_3 від 07.10.2010, а не сам акт встановлення меж земельної ділянки ОСОБА_3 від 07.10.2010.
Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку про необхідність відмови у задоволенні позовних вимог про визнання дій відділу Державного земельного кадастру відділу держземагенства у Оржицькому районі по формуванню витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ 5300593262013 від 13.08.2013 неправомірними, визнання недійсним витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ 5300593262013 від 13.08.2013.
Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, щодо скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,0698 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер 5323655100:30:027:0026 АДРЕСА_1, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 16998753236, суд виходить із наступного.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно
За змістом ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.
Частинами 3, 7 статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій формі подаються оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень, їх копії, засвідчені в установленому порядку.
Державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.
Пунктом 8 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 703 передбачено, що орган державної реєстрації прав, нотаріус приймає заяви про державну реєстрацію в порядку черговості їх надходження шляхом реєстрації у базі даних про реєстрацію заяв і запитів з автоматичним присвоєнням їм реєстраційного номера, фіксацією дати та часу їх реєстрації.
Моментом прийняття заяви про державну реєстрацію вважається дата та час її реєстрації у базі даних про реєстрацію заяв і запитів.
Орган державної реєстрації прав, нотаріус видає заявникові картку прийому заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, форму та вимоги до оформлення якої встановлює Мін'юст.
Згідно з карткою прийому заяви № 6325860 заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1, подана ОСОБА_3, отримана державним реєстратором Реєстраційної служби Оржицького РУЮ та зареєстрована у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 28.09.2013 11:13:02 (а.с. 170).
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:
1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;
2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;
3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;
4) внесення записів до Державного реєстру прав;
5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;
6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
У відповідності до ч. 4 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
28 вересня 2013 року Державним реєстратором Реєстраційної служби Оржицького РУЮ було прийнято рішення провести державну реєстрацію права власності форма власності: приватна, розмір частки: 1 на земельну ділянку, що розташована АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки: 5323655100:30:027:0026, за суб'єктом: ОСОБА_3, податковий номер НОМЕР_1. Відкрити розділ у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстраційну справу на об'єкт нерухомого майна.
Згідно ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державним реєстратором видається підписане ним та завірене печаткою свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно.
Відповідно до ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав проводиться на підставі:
1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом;
2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону;
3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;
4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом;
5) рішень судів, що набрали законної сили;
6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Після відкриття розділу у Державному реєстрі прав і внесення запису про проведення державної реєстрації права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1, державним реєстратором ОСОБА_3 видано свідоцтво про право власності від 28.09.2013.
В письмових запереченнях на адміністративний позов, відповідачем 2 було зазначено, що при прийнятті рішення про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно було з'ясовано, що рішення Оржицької селищної ради про передачу земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3 на момент подання заяви було чинним, в судовому порядку не скасоване. У витязі із Державного земельного кадастру, наданому для реєстрації права власності на земельну ділянку, відсутні відомості щодо права спільного користування земельною ділянкою. крім того наявність права спільного користування земельною ділянкою не є перешкодою для реєстрації права власності за заявником.
Таким чином, оскільки на момент проведення оскаржуваної реєстрації земельної ділянки АДРЕСА_1 рішення тридцять першої сесії Оржицької селищної ради четвертого скликання від 19.05.2005 про передачу безоплатно у приватну власність гр. ОСОБА_3 земельної ділянки загальною прощею до 0,075 га, із них для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - 0,075 га було чинним та Державному земельному кадастрі наявні відомості про державну реєстрацію вказаної земельної ділянки, а тому державний реєстратор Реєстраційної служби Оржицького РУЮ мав всі необхідні підстави для реєстрації спірної земельної ділянки за ОСОБА_3
З огляду на вищевикладене, у суду відсутні підстави скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,0698 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) кадастровий номер 5323655100:30:027:0026 АДРЕСА_1, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 16998753236.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є необґрунтованими, безпідставними та задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Відділу держземагенства у Оржицькому районі, Реєстраційної служби Оржицького районного управління юстиції в Полтавській області в особі державного реєстратора , треті особи - Приватне підприємство "Проектант", ОСОБА_3, Оржицька селищна рада про визнання дій неправомірними, визнання недійсним витягу та скасування державної реєстрації відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 10 червня 2014 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2014 |
Оприлюднено | 12.06.2014 |
Номер документу | 39113365 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні