Постанова
від 06.06.2014 по справі 809/1497/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" червня 2014 р. Справа № 809/1497/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства відкритого типу "Елком" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5100,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

15.05.2014 року Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Акціонерного товариства відкритого типу "Елком" (надалі - АТВТ, відповідач) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5100,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 року за № 97/13364 відповідачем не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опубліковано у офіційному друкованому виданні та не подано до територіального органу Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік, у зв'язку з чим до останнього застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу в розмірі 5100,00 грн.

Судом відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову.

Поштове відправлення із відміткою поштового зв'язку: "підприємство відсутнє", 26.05.2014 року повернулося на адресу суду разом із копією ухвали суду про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі та копією позовної заяви з додатками. Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, витяг з якого знаходиться в матеріалах справи, місцезнаходження відповідача: 76018, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця В.Івасюка, будинок 62, тобто адреса, за якою відправлено ухвалу про відкриття скороченого провадження. Згідно із частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. З огляду на вказане, відповідача належним чином повідомлено про відкриття судом скороченого провадження у справі та про можливість подання заперечення проти адміністративного позову.

Згідно із пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи, що до суду не було надано заперечення відповідача проти заявленого позову, справа підлягає розгляду в строк визначений пунктом 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, прийшов до висновку, що позов є обґрунтованим та таким, що підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство Акціонерне товариство відкритого типу (скорочено АТВТ) "Елком", ідентифікаційний номер 13656050, 12.04.1995 року зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного держаного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців станом на 29.04.2014 року (а.с.17-18).

10.10.2013 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статтей 8, 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України", пункту 7 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.09.2012 року № 1239, проведено перевірку АТВТ "Елком", якою встановлено порушення відповідачем вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, а саме: відповідачем як емітентом цінних паперів неопубліковано в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію за 2012 рік, не подано до територіального органу Комісії регулярну річну інформацію за 2012 рік, не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну річну інформацію за 2012 рік.

За результатами перевірки позивачем складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 323-ПР-1-Е, 324-ПР-1-Е, 325-ПР-1-Е від 10.10.2013 року (а.с.7, 9, 11).

Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 10.10.2013 року, призначено дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів АТВТ "Елком" на 30.11.2013 року о 10:00 год., про що повідомлено відповідача (а.с.13).

За наслідками розгляду справи уповноваженою особою - начальником Комісії прийнято постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 354-ПР-1-Е, 355-ПР-1-Е, 356-ПР-1-Е від 30.10.2013 року (а.с. 8, 10, 12), а саме: застосовано до відповідача санкції у вигляді штрафу у розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян або 1700,00 грн. за кожен факт вчинення зазначених правопорушень, всього на загальну суму 5100,00 грн.

Судом встановлено, що згідно супровідного листа від 31.10.2013 року за № 09.04-04/1235 (а.с.14), Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією вищезазначені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, що підтверджується фіскальними чеками та реєстрами відправлень (а.с. 15-16).

Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 354-ПР-1-Е, 355-ПР-1-Е, 356-ПР-1-Е від 30.10.2013 року у передбаченому законодавством порядку АТВТ "Елком" не оскаржувалися.

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Згідно частини 1 статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Таким чином, статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено обов'язок емітента розкривати інформацію на фондовому ринку.

Згідно частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 2 статті 40 даного Закону звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

За приписами частини 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розміщення на власному веб-сайті.

Частиною 6 цієї ж статті Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням за № 1591 від 19.12.2006 року Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:

- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 5);

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 6);

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 7).

Відповідно до абзацу 1 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення (абзац 2 статті 12 Закону).

Згідно абзацу 5 статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Таким чином, суд дійшов висновку, що не опублікувавши у офіційному друкованому виданні, не подавши до територіального органу Комісії та не розмістивши в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік, відповідач порушив вимоги статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів. У зв'язку із вчиненням вказаних правопорушень на ринку цінних паперів, АТВТ "Елком" було притягнуто до відповідальності у відповідності до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" шляхом накладення санкцій у вигляді штрафу в загальному розмірі 5100,00 грн. згідно постанов №№ 354-ПР-1-Е, 355-ПР-1-Е, 356-ПР-1-Е від 30.10.2013 року.

Докази на підтвердження сплати відповідачем штрафних санкцій в суду відсутні. Отже, за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в загальному розмірі 5100,00 грн.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Також відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України слід стягнути з АТВТ "Елком" в дохід Державного бюджету України 182,70 грн. судового збору.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Акціонерного товариства відкритого типу "Елком" (ідентифікаційний код 13656050) в дохід Державного бюджету України (рахунок № 31110106700002 УК у м.Івано-Франківську, код ЄДРПОУ 37952250, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 101) штрафні санкції в сумі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 копійок.

Стягнути з Акціонерного товариства відкритого типу "Елком" (ідентифікаційний код 13656050) в дохід Державного бюджету України судовий збір в сумі 182 (сто вісімдесят дві) гривні 70 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя: Боршовський Т.І.

Постанова складена 06.06.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2014
Оприлюднено11.06.2014
Номер документу39127992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1497/14

Постанова від 06.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 19.05.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні