ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2014 року справа № 823/1337/14
м. Черкаси
09 год. 00 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Мишенка В.В.,
при секретарі - Гордієнку Ю.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Сітітерм» про стягнення коштів з рахунків у банках,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулася з позовом Смілянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Черкаській області (далі-позивач), в якому просить стягнути кошти з рахунків у банках товариства з обмеженою відповідальністю «Сітітерм» (далі-відповідач) на суму податкового боргу в розмірі 1425828, 73 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач порушив вимоги Податкового кодексу України.
Позивач надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Виходячи з положень ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сітітерм» зареєстроване як юридична особа 31.07.2000р. за № 10731200000001498, ідентифікаційний код 31058658 і перебуває на обліку в Смілянській ОДПІ за № 5940 як платник податків та має непогашений податковий борг перед бюджетом в сумі 1425828, 73 грн.
Частиною першою статті 67 Конституції України (№ 254к/96-ВР) закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 4.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем на підставі п.п.20.1.4 ст.20 розділу I, п.п.75.1.2 ст.75, п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 глави 8 розділу II Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, проведено позапланові виїзні перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства.
14 лютого 2011 року за результатами позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008р. по 27.01.2011р. посадовими особами Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції складено акт № 177/23/31058658 (а.с. 11-13). Перевіркою встановлено: - відсутність поставок товарів та укладання угод з метою настання реальних наслідків по господарських операціях за липень 2009 року: п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 ЗУ «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р., в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань в сумі 247500 грн.; п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 ЗУ «Про податок на додану вартість», в результаті чого завищено суму податкового кредиту в сумі 247500 грн.; п. 4.1 ст. 4, пп. 11.3.1 п.11.3 ст. 11 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого завищено валовий дохід за 3 квартал 2009р. на суму 1237500 грн.; п. 5.1. пп. 5.2.1 п. 5.2 та пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств» завищено валові витрати за 3 квартал 2009 року на 1237500 грн.;
- ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» не нараховано та несплачено комунальний податок за I та IV квартал 2009 року в сумі 13, 6 грн.;
- пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 ЗУ «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» не подано (несвоєчасно подано) розрахунок комунального податку за 4 квартал 2009 року та декларацію по ПДВ за липень 2009 року;
- пп. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4, пп.5.2.5 п. 5.2 ст. 5, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, пп. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11, пп. 12.1.2 п. 12.1 ст. 12 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств» занижено податок на прибуток в сумі 857607 грн.;
- п. 4.1 ст. 4, пп. 7.2.6, пп. 7.2.3 п. 7.2. пп.7.3.1 п. 7.3, пп.7.4.1, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 ЗУ «Про податок на додану вартість», в результаті чого занижено податок на додану вартість в сумі 257654 грн.
На підставі вищезазначеного акту прийняті податкові повідомлення-рішення №0000132301 від 02.03.2011р., про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 572008, 75 грн. та № 0000142301 від 02.03.2011р., про збільшення грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 3222625 грн., які отримані представником товариства 10.03.2011р., що підтверджується підписом на корінці ППР.
10 травня 2011 року за результатами позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008р. по 27.01.2011р. посадовими особами Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції складено акт № 732/23/31058658 (а.с. 15-16). Перевіркою встановлено: - відсутність поставок товарів та укладання угод з метою настання реальних наслідків по господарських операціях за липень 2009 року: п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 ЗУ «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р., в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань в сумі 247500 грн.; п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 ЗУ «Про податок на додану вартість», в результаті чого завищено суму податкового кредиту в сумі 247500 грн.; п. 4.1 ст. 4, пп. 11.3.1 п.11.3 ст. 11 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого завищено валовий дохід за 3 квартал 2009р. на суму 1237500 грн.; п. 5.1. пп. 5.2.1 п. 5.2 та пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств» завищено валові витрати за 3 квартал 2009 року на 1237500 грн.;
- ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» не нараховано та несплачено комунальний податок за I та IV квартал 2009 року в сумі 13, 6 грн.;
- пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 ЗУ «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» не подано (несвоєчасно подано) розрахунок комунального податку за 4 квартал 2009 року та декларацію по ПДВ за липень 2009 року;
- пп. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4, пп.5.2.5 п. 5.2 ст. 5, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, пп. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11, пп. 12.1.2 п. 12.1 ст. 12 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств» занижено податок на прибуток в сумі 883294грн.;
- п. 4.1 ст. 4, пп. 7.2.6, пп. 7.2.3 п. 7.2. пп.7.3.1 п. 7.3, пп.7.4.1, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 ЗУ «Про податок на додану вартість», в результаті чого занижено податок на додану вартість в сумі 258087 грн.
На підставі вищезазначеного акту прийняті податкові повідомлення-рішення №0000412301 від 11.05.2011р., про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 32108, 75 грн. та № 0000422301 від 11.05.2011р., про збільшення грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 516, 25 грн., які отримані представником товариства 12.05.2011р., що підтверджується підписом на корінці ППР.
Вказані податкові повідомлення - рішення, відповідно до ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.01.2012р. у справі № 2а/2370/4829/2011 є узгодженими.
У зв'язку з несплатою податкового зобов'язання, на підставі ст. 59 ПК-України Смілянською ОДПІ на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення була направлена податкова вимога форми "Ю" від 11.02.2014р. № 3-25 на суму 1425828, 73 грн. (а.с.17). Зазначена вимога вручена не була та була повернута до податкового органу з відміткою - "за закінченням терміну зберігання".
З облікових карток: платника податку на прибуток приватних підприємств та платника ПДВ вбачається, що податковий борг відповідача, з урахуванням переплати складає 1425828 грн. 73 коп. (а.с. 18-19)
Таким чином, сума податкового боргу товариства з обмеженою відповідальністю «Сітітерм» становить 1425828 грн. 73 коп.
Відповідно до довідки Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області №3452 від 24.04.2014р. товариство з обмеженою відповідальністю «Сітітерм» має 7 відкритих рахунків.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
У відповідності до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 4 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Виходячи з приписів п. 54.3 ст. 54 ПК-України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.(пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 ПК-України).
Пунктом 57.3. ст. 57. Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно абз. 4 ст. 56.18 ПК - України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Як передбачено ч.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно п.59.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Оскільки, узгоджене податкове зобов'язання не було сплачене відповідачем у встановлені строки, таке зобов'язання визнається податковим боргом, який підлягає сплаті.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Беручи до уваги, що ТОВ «Сітітерм» у встановлені законодавством строки не сплатило суму податкового боргу в розмірі 1425828, 73грн., суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст.11,14,70,71,86,89,94,128,159 - 163,254 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Сітітерм» (20701, Черкаська область, м. Сміла, вул. Жовтнева, 77, ідентифікаційний код 31058658) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на користь бюджету через Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Черкаській області (20702, Черкаська область, м. Сміла, вул. Леніна, 76, ідентифікаційний код 38627894) податковий борг в сумі 1425828(один мільйон чотириста двадцять п'ять тисяч вісімсот двацять вісім) грн. 73 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Мишенко
Повний текст постанови виготовлено 10.06.2014р.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2014 |
Оприлюднено | 13.06.2014 |
Номер документу | 39128607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні