cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2014 р. Справа № 804/5364/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Боженко Наталії Василівни розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Керуючий адміністратор Пенсійних фондів"Паритет" про стягнення заборгованості у розмірі 3400 грн., -
ВСТАНОВИВ :
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуючий адміністратор Пенсійних фондів «Паритет», в якому просить суд стягнути штраф у розмірі 3 400 грн..
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем у добровільному порядку не сплачено штрафні санкції у розмірі 3 400 грн., застосовані до нього уповноваженою особою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг згідно з постановою про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 29.10.2013 № 14/3/31-нпз.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, в позовній заяві зазначив про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, шляхом направлення судової кореспонденції на адресу відповідача, яка була отриманим ним 23.04.2014 року. Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Частиною 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.
Згідно статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070/2011 (далі по тексту - Положення № 1070/2011) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Основним завданням Нацкомфінпослуг, серед іншого, є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері.
Відповідно до статті 1 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-III «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно зі ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до п.1.4 розділу І Положення №674 «Про порядок складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення» форми звітності, передбачені цим Положенням, заповнюються Адміністратором на підставі даних бухгалтерського обліку та даних системи персоніфікованого обліку, інформації, отриманої від осіб, що здійснюють управління активами.
Судом встановлено, що Актом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 03.10.2013 №14/3/31-нпз встановлено, що відповідачем порушено вимоги законодавства про фінансові послуги за І півріччя 2013 року, а саме: ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги державне регулювання ринків фінансових послуг», ч.6 ст. 21 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» стосовно обов'язку Адміністратора складати відповідно до вимог Закону та інших нормативно-правових актів звітність у сфері недержавного пенсійного забезпечення, п.1.4 розділу І Положення №674 в частині обов'язку Адміністратора заповнювати форми звітності на підставі даних бухгалтерського обліку. Згідно з пунктом 2.15 розділу ІІ Положення №674 Товариством надано недостовірну інформацію, оскільки показники фінансової звітності, визначеної Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», суперечать показникам звітності з недержавного пенсійного забезпечення, яка подається Товариством до Нацкомфінпослуг.
Листом від 03 жовтня 2013 року № 7372/14-8 відповідача повідомлено про призначення розгляду справи про порушення законодавства про фінансові послуги та направлено акт про порушення законодавства про фінансові послуги, що підтверджується матеріалами справи.
Положеннями до ст. 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» визначено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно зі ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції, зокрема, за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 2.15 розділу 2 Порядку «Про порядок складання, формування та подання адміністратором недержавного пенсійного фонду звітності з недержавного пенсійного забезпечення» звітність з недержавного пенсійного забезпечення вважається такою, що містить недостовірну інформацію, у разі, якщо: звітність містить суперечливу інформацію щодо передбачених нею показників; показники фінансової звітності, визначеної Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», суперечать показникам звітності з недержавного пенсійного забезпечення, яка подається Адміністратором до Нацкомфінпослуг.
Порядок застосування штрафів за порушення вимог законодавства про фінансові послуги визначено в Положенні про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженому розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 р. № 2319, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 р. за № 2112/22424.
Згідно із п. 2.4. Положення, рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 4.5. Положення постанова про накладення штрафних санкцій, передбачених статтею 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», приймається уповноваженою особою Нацкомфінпослуг протягом 30 календарних днів після отримання нею акта про правопорушення та документів, які стосуються справи про правопорушення.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за результатами розгляду Акта було винесено постанову від 29.10.2013 року № 14/3/31-нпз про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 3 400,00 грн.
Листом від 29.10.2013 року № 8193/145-8 зазначену постанову було надіслано на адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи.
Згідно із ч. 3 ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Станом на час розгляду справи в суді документів, які б підтверджували виконання постанови до суду та до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, не надходило.
Суд також приймає до уваги той факт, що доказів оскарження в адміністративному чи судовому порядку вказаної постанови до суду не надано.
Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуючий адміністратор Пенсійних фондів «Паритет» штрафу за правопорушення вчинені на ринках фінансових послуг є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуючий адміністратор Пенсійних фондів «Паритет» про стягнення заборгованості у розмірі 3 400 грн. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуючий адміністратор Пенсійних фондів «Паритет» (код ЄДРПОУ 33115602) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 3 400 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок (рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2014 |
Оприлюднено | 12.06.2014 |
Номер документу | 39134165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні