Постанова
від 29.05.2014 по справі 812/3097/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 травня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3097/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тихонова І.В.,

при секретарі - Лушниковій О.С.,

за участю:

представника позивача не прибув,

представника відповідача не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до приватного малого багатопрофільного підприємства "Ехо" про стягнення заборгованості зі сплати єдиного податку у розмірі 388,12 грн.,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулася Алчевська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Луганській області, в якому просить стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих приватне мале багатопрофільне підприємство "Ехо" податковий борг в розмірі 388,12 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач перебуває на обліку в органах державної податкової служби як платник податків та платежів до бюджету. Станом на 11.03.2014р. за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати єдиного податку в розмірі 388,12 грн., яку позивач просить стягнути в судовому порядку.

Позивач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника інспекції, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач, повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 94207, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Леніна, буд. 22/37, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Відповідно до ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідач - приватне мале багатопрофільне підприємство "Ехо" зареєстроване як суб'єкт господарювання, ідентифікаційний код 13372660 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), та перебуває на обліку в Алчевській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області, як платник податків і зборів з 20.04.1992р. за № 440 (довідка про взяття на облік платника податків № 174/290-51 від 20.09.2005р.).

Згідно з вимогами п.п. 16.1.4 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпункт 14.1.156 п. 14.1. статті 156 Податкового кодексу України визначає податкове зобов'язання як суму коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Главою 1 Розділу XIV Податкового кодексу України встановлено особливості спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Так, відповідно до статті п. 291.2 статті 291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених Главою 1 Розділу XIV Податкового кодексу України, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Згідно п. 291.4 статті 291 Податкового кодексу України суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:

1) перша група - фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150 000 гривень;

2) друга група - фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1 000 000 гривень;

3) третя група - фізичні особи-підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб; обсяг доходу не перевищує 3 000 000 гривень;

4) четверта група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: середньооблікова кількість працівників не перевищує 50 осіб; обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень;

5) п'ята група - фізичні особи-підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена; обсяг доходу не перевищує 20 000 000 гривень;

6) шоста група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20 000 000 гривень.

Ставки єдиного податку згідно п. 293.1 статті 293 Податкового кодексу України встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць: 1) для першої групи платників єдиного податку - у межах від 1 до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати; 2) для другої групи платників єдиного податку - у межах від 2 до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Відсоткова ставка єдиного податку встановлюється у розмірі:

для третьої і четвертої груп платників єдиного податку: 1) 3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з цим Кодексом; 2) 5 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

для п'ятої і шостої груп платників єдиного податку: 1) 5 відсотків доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з цим Кодексом; 2) 7 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку (п. 293.3 статті 293 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 293.4 статті 293 Податкового кодексу України ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої-третьої і п'ятої груп у розмірі 15 відсотків: 1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у підпунктах 1, 2, 3 і 5 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу; 2) до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи; 3) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у цій главі; 4) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування. Ставки єдиного податку для платників четвертої та шостої груп встановлюються у подвійному розмірі ставок, визначених п. 293.3 цієї статті: 1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у п.п. 4 і 6 п. 291.4 статті 291 цього Кодексу; 2) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у цій главі; 3) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

Статтею 295 Податкового кодексу України, в свою чергу, встановлено порядок нарахування та строки сплати єдиного податку.

Так, відповідно до п. 295.1 статті 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Платники єдиного податку третьої-шостої груп сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

При цьому податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої-шостої груп є календарний квартал (п. 294.1 статті 294 Податкового кодексу України).

Згідно п. 300.1 статті 300 Податкового кодексу України платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.

Органами стягнення, уповноваженими здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, є виключно контролюючі органи - органи доходів і зборів (п. 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно поданої приватним малим багатопрофільним підприємством "Ехо" податкової декларації платника єдиного податку-юридичної особи від 11.02.2013р. відповідачем самостійно нараховано суму єдиного податку, яка підлягає до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, в розмірі 1683 грн. 90 коп. Станом на 19.02.2013 року відповідач мав переплату у розмірі 1295,78 грн. Таким чином, розмір податкового боргу станом на 11.03.2014 року складає 388,12 грн.

За змістом п.п. 14.1.175 п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, визнається податковим боргом платника податків.

У зв'язку з несплатою приватним підприємством «Проміліс» узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені строки позивачем на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 28 від 27.02.2013р.

Оскільки відповідне право контролюючих органів на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини, передбачено п. 20.1.34 статті 20 Податкового кодексу України, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача податкового боргу, з урахуванням переплати за попередні періоди в розмірі 1295 грн. 78 коп., в сумі 388, 12 грн.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до приватного малого багатопрофільного підприємства "Ехо" про стягнення заборгованості зі сплати єдиного податку у розмірі 388,12 грн., задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих приватне мале багатопрофільне підприємство "Ехо", ідентифікаційний код 13372660, заборгованість зі сплати єдиного податку у розмірі 388,12 грн. (триста вісімдесят вісім гривень 12 копійок) перерахувавши на р/р 31513969700027, код платежу 18050300, одержувач УДКСУ одержувач Відділення держказначейства в м. Алчевську в установі банку ГУДКСУ в Луганській області, код 37907097, МФО 804013.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 05 червня 2014 року.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2014
Оприлюднено12.06.2014
Номер документу39139189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3097/14

Постанова від 29.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 08.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні