Ухвала
від 22.05.2014 по справі 826/14497/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/14497/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Данилишин В.М.; Суддя-доповідач: Сорочко Є.О.

У Х В А Л А

Іменем України

22 травня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Сорочко Є.О.

Суддів: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

при секретарі Грисюк Г.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу громадського об`єднання "Всеукраїнська авіаційна асоціація "АОПА-Україна" на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2013 року у справі за адміністративним позовом громадського об`єднання "Всеукраїнська авіаційна асоціація "АОПА-Україна" до Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог - громадської організації "АОПА України" та громадської організації громадська організаці "АОПА" України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Громадська організація "Всеукраїнська авіаційна організація "АОПА-Україна" звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління юстиції у м. Києві в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, громадської організації громадська організаці "АОПА" України та Державної реєстраційної служби України про визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію вказаної громадської організації, оформленого відповідним наказом, а також зобов'язання виключити з реєстру громадських об'єднань запис про реєстрацію вказаної громадської організації.

Також, громадська організація "Всеукраїнська авіаційна організація "АОПА-Україна" звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління юстиції у м. Києві в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, громадської організації "АОПА Україна" та Державної реєстраційної служби України про визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію вказаної громадської організації, оформленого відповідним наказом, а також зобов'язання виключити з Реєстру громадських об'єднань запис про реєстрацію вказаної громадської організації.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 30 вересня 2013 року адміністративні справи №826/14497/13-а та №826/14498/13-а об'єднано в одне провадження та присвоєно №826/14497/13-а.

Згідно заяви позивача про зміну предмету позову в об'єднаній справі, позивачем у справі є громадське об'єднання "Всеукраїнська авіаційна організація "АОПА-Україна", відповідачем - Солом'янське районне управління юстиції у м. Києві, третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - громадська організація "АОПА України" та громадська організація громадська організаці "АОПА" України. Позовні вимоги - про визнання протиправними та скасування рішень відповідача про реєстрацію громадської організації "АОПА України" і громадської організації громадська організаці "АОПА" України, визнання недійсною їх державної реєстрації та зобов'язання відповідача виключити з Реєстру об'єднань громадян запис про їх реєстрацію.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2013 року в задоволенні позову відмовлено.

На вказану постанову громадське об`єднання "Всеукраїнська авіаційна асоціація "АОПА-Україна" подала апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати та ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити, посилаючись на порушення судом норм матеріального права.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до матеріалів справи, на підставі наказу відповідача від 29.03.2013 року №95-02 "Про реєстрацію громадської організації "АОПА України", зареєстровано третю особу - громадську організацію "АОПА України", про що внесено запис до Реєстру об'єднань громадян за реєстраційним №89, а також видано свідоцтво про реєстрацію.

Згідно ст. 1 Закону України "Про громадські об'єднання" громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи.

Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Згідно ст. 9 цього Закону утворення громадського об'єднання здійснюється на установчих зборах його засновників та оформлюється протоколом.

Юридична особа приватного права бере участь в утворенні громадської спілки через свого керівника або іншого уповноваженого представника, який діє на підставі довіреності на вчинення дій щодо утворення громадської спілки.

Відповідно до ст. 10 цього Закону найменування громадського об'єднання визначається рішенням установчих зборів під час його утворення.

Найменування громадського об'єднання складається з двох частин - загальної та власної назв. У загальній назві зазначається організаційно-правова форма громадського об'єднання ("громадська організація", "громадська спілка").

Власна назва громадського об'єднання має містити інформацію про статус громадського об'єднання ("дитяче", "молодіжне", "всеукраїнське") та може містити інформацію про його вид ("екологічне", "правозахисне" тощо).

Статтею 11 цього Закону встановлено обов'язкові відомості, які має містити статут громадського об'єднання.

Громадське об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи, підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, установлених цим Законом.

Реєстрація громадського об'єднання здійснюється безоплатно органами виконавчої влади, на які відповідно до законодавства покладені повноваження з питань реєстрації громадських об'єднань (далі - уповноважений орган з питань реєстрації), за місцезнаходженням громадського об'єднання.

Для реєстрації громадського об'єднання керівник або особа (особи), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, протягом 60 днів з дня утворення громадського об'єднання подають (надсилають поштовим відправленням) до уповноваженого органу з питань реєстрації за місцезнаходженням громадського об'єднання заяву за формою, затвердженою Міністерством юстиції України, до якої додаються: 1) примірник протоколу установчих зборів, оформленого з дотриманням вимог ст. 9 цього Закону; 2) статут (у двох примірниках); 3) відомості про керівні органи громадського об'єднання із зазначенням прізвища, ім'я, по батькові (за наявності), дати народження керівника, членів інших керівних органів, посади в керівних органах, контактного номера телефону та інших засобів зв'язку, а також зазначені відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, до яких додається письмова згода цієї особи, передбачена ч. 6 ст. 9 цього Закону, якщо така особа не була присутня на установчих зборах; 4) заповнена реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи.

Висновок за результатами правової експертизи, який є невід'ємним додатком до рішення, має містити вичерпні та вмотивовані (з посиланням на відповідні положення законів України) зауваження до поданих документів.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник); документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. У разі подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників - юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб.

Документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) засновнику або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.

Згідно ст. 47 цього Закону державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені ч.ч. 1, 2, 4 - 7 ст. 8 та ч. 5 ст. 10 цього Закону; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій; документи подані не в повному обсязі.

Підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи встановлені ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Як вбачається з копії опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи" від 03.04.2013 року, для проведення вказаної реєстраційної дії юридична особа - громадська організація "АОПА України" надала тільки реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи.

Інших документів, необхідність надання яких для проведення державної реєстрації юридичної особи - громадського об'єднання, передбачена положеннями Закону України "Про громадські об'єднання" та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", не надано.

Крім того, правовий висновок щодо відповідності законам України установчих документів, поданих для реєстрації громадської організації "АОПА України" від 29.03.2013 року, не містить вичерпних та вмотивованих (із посиланням на відповідні положення законів України) зауважень до поданих документів, як того вимагає чинне законодавство.

Також, суду не надано протокол установчих зборів громадської організації "АОПА України" та її статуту, які є основними документами, на підставі яких проводиться державна реєстрація юридичної особи - громадського об'єднання. Також не надано копії реєстраційної справи.

Відповідно до листа відповідача від 05.11.2013 р. №906/01/01-06, при внесенні відомостей до Реєстру суб'єктів Міністерства юстиції України щодо громадської організації "АОПА України" спеціалістом управління допущено технічну помилку у розташуванні лапок у найменуванні.

Зазначена помилка призвела до повторного внесення до ЄДР відомостей про громадську організацію "АОПА України", а саме вказану особу зареєстровано двічі: під ідентифікаційним кодом 38674881 та ідентифікаційним кодом 38747184.

У зв'язку з викладеними обставинами, відповідач просив відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві вчинити дії, передбачені чинним законодавством, а згідно витягу з ЄДР №17596885, станом на 18.11.2013 року у ЄДР не знайдено записів за ідентифікаційним кодом 38747184.

Тобто, на час судового розгляду справи факт повторної реєстрації громадської організації "АОПА України" за ідентифікаційним кодом 38747184 усунуто.

Помилку щодо неправильного розташування лапок у найменуванні громадської організації "АОПА України" на час розгляду справи не виправлено.

Власна назва такої організації також не містить інформацію про статус громадського об'єднання ("дитяче", "молодіжне", "всеукраїнське").

Разом з тим, колегія суддів звертає увагу на те, що допущені відповідачем порушення чинного законодавства не порушують права та законні інтереси позивача.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Посилання позивача на те, що найменування юридичної особи - громадської організації "АОПА України" є тотожним та співзвучним з його найменуванням -громадським об`єднанням "Всеукраїнська авіаційна асоціація "АОПА-Україна", що порушує його права, є необґрунтованими, оскільки наявність однакових літер у власній назві не дають підстав вважати про складності в ідентифікації організацій, так як вони мають різний статус та відрізняються повною назвою.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні позову, а тому апеляційну скаргу громадського об`єднання "Всеукраїнська авіаційна асоціація "АОПА-Україна" необхідно залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2013 року - без змін, оскільки вона ухвалена з дотриманням норм матеріального права.

Керуючись ст. ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу громадського об`єднання "Всеукраїнська авіаційна асоціація "АОПА-Україна" залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

Повний текст ухвали складено 27.05.2014 р.

.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

Дата ухвалення рішення22.05.2014
Оприлюднено11.06.2014
Номер документу39142047
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —826/14497/13-а

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 22.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 19.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні