ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" червня 2014 р. Справа № 809/1410/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
за участю секретаря Жовнірович О.С.
за участю сторін:
представника позивача: Саранчук І.В.
представника відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатська будівельна компанія ЛТД"
про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
07.05.2014 року Коломийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі - Коломийська ОДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатська будівельна компанія ЛТД" (далі - ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД") про стягнення податкового боргу в розмірі 238 267,64 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, суду пояснила, що за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 238 267,64 грн., з яких 188 470,00 грн. податкових зобов'язань по податку на додану вартість згідно податкового повідомлення-рішення №000020201 від 20.03.2014 року та 49 797,64 грн. податкових зобов'язань по пені. Заборгованість станом на день розгляду справи боржником не сплачена. На підставі наведеного просила позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав. Документи, які надсилалися відповідачу, повернулися до суду з відміткою "Укркур'єр" - "за вказаною адресою не проживає", хоча виклик здійснювався за адресою зазначеною в ЄДРПОУ. Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши думку представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено , що ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" є юридичною особою, що взята на податковий облік в Коломийській ОДПІ 08.07.2004 року.
09.07.2005 року відповідач зареєструвався як платник податку на додану вартість та отримав свідоцтво платника ПДВ за №12596475.
19.03.2014 року Коломийською ОДПІ проведено позапланову невиїзну перевірку ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" з питань правильності визначення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за квітень 2011 року при анулюванні його як платника ПДВ, за результатами якої складено акт №229/22-01/31920615 (а.с. 6-10).
Перевіркою встановлено, що ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" порушило вимоги п.184.7 ст.184 ПК України, в результаті чого занизило податкові зобов'язання з податку на додану вартість за квітень 2011 року в розмірі 188 469 грн., а тому позивач виніс податкове повідомлення-рішення №0000202201 про збільшення відповідачу суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість за квітень 2011 року, з яких 188 469 грн. - за основним платежем та 1 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями. (а.с. 12).
Перевіркою встановлено, що рішенням Коломийської ОДПІ №22 від 12.04.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" було анульовано свідоцтво платника ПДВ від 09.07.2005 року №12596475 відповідно до п.п. "ж" п.184.7 ст.184 ПК України.
Підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість слугувало те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб наявний запис про відсутність відповідача за місцем знаходженням. Крім того, податковим органом встановлено, що відповідач подавав податкові декларації з податку на додану вартість за період з 01.07.2010 року по 01.09.2010 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має обсяги оподатковуваних операцій 0 грн.(а.с. 38-39).
Коломийською ОДПІ на адресу відповідача направлено лист №4395/10/15-2/01 від 13.04.2011 року щодо анулювання свідоцтва платника ПДВ та визнання податкових зобов'язань по товарах (послугах), необоротних активах, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності відповідно до вимог п.184.7 ст.184 ПК України. Однак, даний лист повернуто поштою з відміткою «за вказаною адресою не проживає» (а.с. 40).
Крім того, відділ податкового контролю Коломийської ОДПІ направив запит відповідачу за №3025/10/22-037/391 від 17.05.2013 року про надання документів щодо наявних залишків ТМЦ та основних засобів при анулюванні свідоцтва платника ПДВ. Однак, у зв'язку з неможливістю вручення даного запиту 18.05.2013 року працівниками податкового органу складено акт про відсутність посадових осіб за місцем реєстрації та довідка про неможливість вручення запиту керівнику.
20.05.2013 року направлено запит до підрозділу податкової міліції для встановлення місця знаходження платника податків (посадових осіб). Як вбачається з довідки №184/07-90 від 07.06.2013 року місцезнаходження платника податків не встановлено.
Також поштовим зв'язком 08.11.2013 року на юридичну адресу відповідача (м.Коломия, вул.С.Стрільців, 62) направлено запит №3029/10/22-01/540 керівнику ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД". Однак лист не вручено та повернуто у зв'язку із закінченням терміну зберігання.
Як вбачається з додатка К1/1 до рядків 01.2, 01.5, 04.2, 04.10, 04.12 та 07 податкової декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2010 року №42403 від 09.08.2010 року балансова вартість запасів товариства усього становить 101388 грн., у тому числі: на складах (місцях зберігання) - 90871 грн.; у готовій продукції - 10517 грн.
Крім того, відповідно до таблиці 2 «Розрахунок амортизаційних відрахувань» балансова вартість основних фондів становить 840956 грн., у тому числі: основні фонди 1 групи - 216848 грн.; основні фонди 2 групи - 118556 грн., основні фонди 3 групи - 505484 грн.; основні фонди 4 групи - 68 грн. та основні фонди 3 групи з нормою амортизації нижче 6 відсотків - 2660 грн. (а.с. 42).
За період з 01.07.2010 року по 31.12.2013 року ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" декларації з податку на прибуток підприємств та фінансові звіти суб'єкта малого підприємництва до податкового органу не подавало.
Проведеним аналізом податкових декларацій з податку на додану вартість, поданих до Коломийської ОДПІ за період з липня 2005 року (з моменту реєстрації платника ПДВ) по серпень 2010 року (остання подана податкова декларація з податку на додану вартість) податковим органом не встановлено відображення обсягів придбання у рядку 11 податкових декларацій «придбані без податку на додану вартість на митній території України товари (роботи, послуги), вартість яких включається до складу валових витрат виробництва (обігу), та основні фонди й нематеріальні активи, які підлягають амортизації».
Так як датою анулювання реєстрації платника податку на додану вартість є 12 квітня 2011 року, то останній звітний (податковий) період для відповідача по податку на додану вартість був квітень 2011 року.
Відповідно до ст.193 ПК України за податковими зобов'язаннями з податку на додану вартість, що виникли з 1 січня 2011 року по 31 грудня 2014 року включно ставка податку становить 20 відсотків від бази оподаткування.
Враховуючи вищенаведене, відповідачем в порушення норм п.184.7 ст.184 ПК України занижено податкові зобов'язання з податку на додану вартість за квітень 2011 року на суму 188469 грн. ((101388 грн. + 840956) * 20%).
У зв'язку з несвоєчасною сплатою зазначеної суми грошового зобов'язання відповідачу відповідно до податкового законодавства України нараховано пеню в розмірі 49 797,00 грн.
Оскільки, за відповідачем рахується податковий борг, який виник раніше, і Коломийська ОДПІ надсилала ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" першу податкову вимогу про сплату податкового боргу за №1/192 від 16.04.2010 року та другу податкову вимогу про сплату податкового боргу за №2/242 від 17.05.2010 року, нова податкова вимога відповідачу додатково не надсилалась (а.с. 14-15).
Враховуючи вищенаведене, станом на день подання адміністративного позову за ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" рахується податковий борг по податку на додану вартість в загальному розмірі 238 267,64 грн.
Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Анулювання реєстрації платника податку, регулюється розділом V ПК України, яким визначено підстави виключення з реєстру платників податку (ст.184 ПК України).
Відповідно до абз.«ж» п.184.1 ст.184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, зокрема, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
З моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, виписку податкових накладних (п.184.5 ст.184 ПК України).
Згідно із п.184.6 ст.184 ПК України у разі анулювання реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.
Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов'язаний визначити податкові зобов'язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону (п.184.7 ст.184 ПК України).
Відповідно до п.п. 54.3.5 п.54.3 ст.53 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.
Згідно із п.58.1 ст.58 Кодексу у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п.58.2 ст.58 ПК України).
Відповідно до ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п.56.1 статті). З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення (п.56.18 статті).
В п.123.1 ст.123 ПК України передбачено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Відповідно до п.7 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Відтак, суд дійшов висновку, що Коломийською ОДПІ правомірно визначено заниження відповідачем податкових зобов'язань по ПДВ в розмірі 188469 грн. ((101388 грн. + 840956) * 20%) та штрафних санкцій в розмірі 1 грн.
Відповідно до п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
Таким чином, позивачем правомірно нараховано пеню в розмірі 49 797,00 грн. за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання в розмірі 188 469,00 грн. за період з 30.05.2011 року по 31.03.2014 року, що підтверджується розрахунком пені (а.с. 47-48).
Відповідно до п.95.4. ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Наявність податкового боргу ТзОВ "Карпатська будівельна компанія ЛТД" в загальному розмірі 238 267,64 грн. підтверджується дослідженими матеріалами справи, доказів сплати заборгованості відповідач суду не надав.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмежено відповідальністю "Карпатська будівельна компанія ЛТД" (ідентифікаційний код юридичної особи 31920615, вул.Січових Стрільців 62, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200) з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують дане підприємство, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, в дохід держави податковий борг в розмірі 238 267,64 грн. (двісті тридцять вісім тисяч двісті шістдесят сім гривень шістдесят чотири копійки).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 10.06.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2014 |
Оприлюднено | 13.06.2014 |
Номер документу | 39145769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні