9.4.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 червня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3384/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Гончарова І.А.
при секретарі: Запорожцевої І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луганську адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з омденеою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» про стягнення штрафу у розмірі 1700,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
16 травня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» про стягнення штрафу у розмірі 1700,00 грн., накладеного постановою від 09 грудня 2013 року № 1045-ЦА-УП-КУА за правопорушення на ринку цінних паперів.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» в порушення вимог пункту 1 розділу ІІ Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 02 жовтня 2012 року № 1343 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 жовтня 2012 року за № 1764/22076, в частині неподання до Комісії щоквартальної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 30 червня 2013 року та 30 вересня 2013 року.
Дії відповідача підпадають під ознаки правопорушень, відповідальність за які передбачена пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - згідно якого, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання інфолрмації до Комісії, - у розмірі до тисячі неоподатковваних мінімумів доходів громадян.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні відповідача винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 09 грудня 2013 року № 1045-ЦА-УП-КУА, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1700,00 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в доход Державного бюджету України протягом 15 днів з дня отримання постанови.
На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена.
Позивач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. справи 25). Заявою від 10 червня 2014 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку просить розглянути справу без участі його представника (арк. справи 27).
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. справи 19, 23). На адресу Луганського окружного адміністративного суду 30 травня 2014 та 10 червня 2014 року за закінченням терміну зберігання згідно довідок форми 20 повернулись поштові відправлення із судовою повісткою, направлені на адресу відповідача (арк. справи 24, 26). Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 КАС України суд вирішує справу за відсутності сторін на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Згідно із абзацем 2 статті 1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (тут і надалі посилання на норми Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» наводяться в редації, яка була чинною на час вчинення правопорушення) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:
- прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;
- видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;
- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;
- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;
- пруденційний нагляд за професійними учасниками фондового ринку в межах діяльності, яка провадиться таким учасником на підставі виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку ліцензії;
- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;
- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно зі статтею 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Закон України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» (в редакції, яка була чинною на час вчинення правопорушення) регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року (частина 5 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок»).
Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, відповідно до частини 6 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 02 жовтня 2012 року № 1343 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 19 жовтня 2012 року за № 1764/22076, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (надалі - Положення № 1343), яке визначає склад, порядок та строки подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку компанією з управління активами (далі - Компанія) або особою, що здійснює управління активами недержавних пенсійних фондів (далі - Особа), інформації щодо фінансового стану компанії з управління активами, про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів інститутів спільного інвестування та про управління активами недержавного пенсійного фонду (відкритого, корпоративного, професійного) (далі - Інформація).
Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Положення № 1343 Компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану, зокрема, щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом. Інформація за IV квартал подається у складі річної інформації.
Пунктом 3 розділу ІІ Положення № 1343 визначено, що квартальна інформація Компанії/Особи включає місячну інформацію та фінансову звітність (крім банків), вимоги до якої встановлюються відповідним нормативно-правовим актом.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» порушило вимоги пункту 1 розділу ІІ Положення № 1343 в частині неподання до Комісії щоквартальнлї інформації щодо фінансового стану компанії станом на 30 червня 2013 року та 30 вереся 2013 року, що підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 21 листопада 2013 року № 918-ЦА-УП-КУА (арк. справи 8).
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167 (надані - Правила № 1470), визначають порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Відповідно до пунктів 1, 4 розділу VІІ Правил № 1470, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови. Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.
Пунктом 1 розділу XVII Правил № 1470, передбачено, що за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
На підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 21 листопада 2013 року № 918-ЦА-УП-КУА Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 09 грудня 2013 року № 1045-ЦА-УП-КУА у розмірі тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 1700,00 грн. (арк. справи 12), яку 11 грудня 2013 року згідно реєстру відправки поштової кореспонденції та копії фіскального чеку від 11 грудня 2013 року № 1667 направлено товариству з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» (арк. справи 7, 7 на звороті).
Відповідно до розділу XVIII Правил № 1470 (в редакції, яка діяла до 14 січня 2014 року), штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Частиною 3 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» також закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Оскільки товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 09 грудня 2013 року № 1045-ЦА-УП-КУА у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого воно на момент розгляду справи є чинним та таким, що підлягає виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил № 1470, штраф протягом п'ятнадцяти днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Згідно із статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати покладаються на позивача.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 8 Закону України від 16 січня 2014 року № 719-VIІ «Про Державний бюджет України на 2014 рік» установлено на 2014 рік мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня - 1218 гривень.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» встановлена ставка судового збору у розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальних заробітних плат.
З огляду на розмір мінімальної заробітної плати з 01 січня 2013 року, встановленої статтею 8 Закону України від 16 січня 2014 року № 719-VIІ «Про Державний бюджет України на 2014 рік», за подання до адміністративного суду у 2014 році позовної заяви майнового характеру встановлена ставка судового збору у розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1827,00 грн. та не більше 4872,00 грн.
Відповідно до частини 3 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку не звільнена від сплати судового збору, з позивача підлягає стягненню на користь Державного бюджету України решта судового збору в сумі 1644,30 грн.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 10 червня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 11 червня 2014 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» про стягнення штрафу у розмірі 1700,00 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Схід Менеджмент Групп» (ідентифікаційний код 38088783, місцезнаходження: 91055, Луганська область, вул. Совєтская, буд. 45, приміщення 17, каб. 4/6) в доход Державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації платежу 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, суму штрафних санкцій у розмірі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень нуль копійок).
Стягнути з Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37956207, місцезнаходження: 01010, м. Київ-601, вул. Московська, буд. 8, корп. 30) в доход Державного бюджету України (р/р 31213206784006 в ГУДКСУ у Луганській області, одержувач УДКСУ у м. Луганську, МФО 804013, код платежу 22030001) судовий збір в сумі 1644,30 грн. (одна тисяча сорок чотири гривні тридцять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 11 червня 2014 року.
Суддя І.А. Гончарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2014 |
Оприлюднено | 16.06.2014 |
Номер документу | 39150291 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.А. Гончарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні