Постанова
від 11.06.2014 по справі п/811/1437/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(в порядку скороченого провадження)

11 червня 2014 року Справа №П/811/1437/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у порядку скороченого провадження в м. Кіровограді адміністративну справу

за позовом : Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області

до відповідача : Відділу культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації

про застосування заходів реагування.

Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області звернулася з позовом до Відділу культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Відділу культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації, шляхом зупинення експлуатації приміщення котельні за адресою: Кіровоградська область, Кіровоградський район с. Аджамка, вул. Леніна, 55 (Аджамська дитяча музична школа), у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей, до усунення порушень зазначених в акті від 23.04.2014 р. № 33-ІВ.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що плановою перевіркою Відділу культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, що створюють загрозу життю працівників, у зв'язку з чим виникла необхідність для зупинення робіт з експлуатації приміщення котельні, яка розташована за адресою: с. Аджамка Кіровоградського району Кіровоградської області, вул. Леніна, 55 (Аджамська дитяча музична школа).

Відповідачем копію ухвали про відкриття скороченого провадження отримано 22.05.2014 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.32). Заперечення проти позову чи заяви про визнання позову у встановлений строк відповідачем до суду не надіслано.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд, -

ВСТАНОВИВ:

22.12.2008 р. Кіровоградським науковим технічно-лабораторним центром спеціальних видів робіт у будівництві проведено технічне обстеження будівель, розташованих за адресою: Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Аджамка, вул. Леніна, 55, у тому числі приміщення котельні, за результатами якого складено акт №155 від 22.12.2008 р. висновками якого встановлено, що технічний стан будівлі котельні на час обстеження класифікується як аварійний (категорія 4) і не дозволяє її експлуатацію, а для подальшої експлуатації будівлі необхідно виконати підсилення або заміну перекриття підземної частини (а.с.13-17).

У період з 22.04.2014 р. по 23.04.2014 р. посадовою особою Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області відповідно до наказу №33-од від 17.03.2014 р. та направлення №518 від 20.03.2014 р. (а.с.7, 8) проведено планову перевірку Аджамської дитячої музичної школи Відділу культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації, за результатами якої складено акт №33-ІВ від 23.04.2014 р., висновками якого, зокрема, встановлено, що в приміщенні котельні по поздовжнім ребрам плит перекриття спостерігається відшарування захисного шару бетону та корозія арматури виявленого під час обстеження Кіровоградським науковим технічно-лабораторним центром спеціальних видів робіт у будівництві (акт від 22.12.2008 р. №155), чим порушено вимоги ст.13 Закону України «Про охорону праці», п.3.1 НПАОП 45.2-4.01-98 «Положення про безпечну та надійну експлуатацію виробничих будівель і споруд», затверджених наказом Державного комітету будівництва. архітектури та житлової політики України і Держнаглядохоронпраці України від 27.11.1997 р. №32/288 (а.с.10-12).

23.04.2014 р. акт №33-ІВ від 23.04.2014 р. вручено начальнику Відділу культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації Нагаєвої О.О. (а.с.12). Зазначеним актом попереджено про необхідність негайної заборони експлуатації приміщення котельні (а.с.11, зі зворотного боку).

У відповідності до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V (далі за текстом - Закон) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з абз.2 ч.1 ст.38 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1994 р. №2694-ХІІ державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого указом Президента України від 06.04.2011 р. №408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

У відповідності до пп.1 п.3 вказаного Положення основними завданнями Держгірпромнагляду України є реалізація державної політики у сфері промислової безпеки, охорони праці, здійснення державного гірничого нагляду, охорони надр, промислової безпеки у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, державного ринкового нагляду у межах сфери своєї відповідальності, а також внесення пропозицій щодо її формування.

Згідно з п.6 зазначеного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Відповідно до з п.1 Положення про територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області, затвердженого наказом Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 02.12.2011 р. №186-к Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області є територіальним органом, який діє у складі Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України та їй підпорядковується (а.с.18, зі зворотного боку)

На підставі пп.7 п.4 зазначеного Положення Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю (а.с.19, зі зворотного боку).

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Згідно з абз.1 ч.5 ст.4 Закону повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

На підставі п.2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду. державного нагляду (контролю) у сфері промислово безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 р. №826 (далі за текстом - Положення) право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.

Згідно з абз.5 п.1.4 Положення загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Відповідно до абз.2 ч.2 ст.4 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1994 р. №2694-ХІІ державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

У відповідності до ч.1 ст.13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Згідно з ч.1 ст.21 Закону України «Про охорону праці» виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Натомість судом встановлено, що відповідачем здійснюється експлуатація приміщення котельні, розташованого за адресою: с. Аджамка Кіровоградського району Кіровоградської області. вул. Леніна, 55, що перебуває в аварійному стані.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на зміст акта №33-ІВ від 23.04.2014 р. судом встановлено, що відповідачем допущено порушення вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю працівників.

Відділом культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації до суду не надано доказів усунення порушень виявлених під час планової перевірки та відображених в акті №33-ІВ від 23.04.2014 р. Водночас суд зауважує, що відповідачем не надано заперечень чи зауважень до зазначених актів перевірки.

З огляду на викладене, приймаючи до уваги не усунення відповідачем порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, суд дійшов висновку, що подальша експлуатація приміщення котельні, яке розташоване за адресою: с. Аджамка Кіровоградського району Кіровоградської області. вул. Леніна, 55 (Аджамська дитяча музична школа) створює загрозу життю та здоров'ю працівників, а тому позовні вимоги Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п.10 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Водночас суд зауважує, що відповідно до абз.8 ч.5 ст.4 Закону застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Згідно з ч.12 ст.183 2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.86, 94, 158-163, 167, 183І, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Застосувати відносно Відділу культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 05492723 (27635, с. Івано-Благодатне Кіровоградського району Кіровоградської області, вул. Леніна, 60) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), шляхом повного зупинення виконання робіт з експлуатації приміщення котельні, яке розташоване за адресою: с. Аджамка Кіровоградського району Кіровоградської області. вул. Леніна, 55 (Аджамська дитяча музична школа).

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено13.06.2014
Номер документу39153926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1437/14

Постанова від 11.06.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні