Справа № 2-а-5678/09/1170
Справа
№ 2-а-5678/09/1170
Категорія
статобліку - 2.11.17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16
червня 2009 р.
м. Кіровоград
Кіровоградський окружний адміністративний
суд у складі:
головуючого-судді - Мирошниченка В.С.
при секретарі - Поліщук Т.С.
за
участю:
представника
позивача - ОСОБА_1. (довіреність б/н від 14.04.2009 р.);
представника
відповідача - ОСОБА_2. (довіреність від 19.09.2008 р. № 1465)
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним
позовом приватного підприємства «Оріон Вектор» до державної податкової
інспекції у Новоукраїнському районі про визнання неправомірними дій, -
ВСТАНОВИВ:
16 квітня 2009
року ПП «Оріон Вектор» звернулось до Кіровоградського окружного
адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить визнати
неправомірними дії державної податкової інспекції у Новоукраїнському районі
щодо безпідставних вимог, здійснених шляхом надсилання листів про надання
первинних бухгалтерських та податкових документів ПП «Оріон Вектор», які вже
були перевірені в ході планової виїзної перевірки.
В обґрунтування позовної заяви позивач посилається на
те, що в період з 02.03.2009 р. по
16.03.2009 р. працівниками ДПІ у Новоукраїнському районі проводилась перевірка вимог податкового та валютного законодавства
ПП «Оріон Вектор», про що складений акт № 15/23-318/33860773 від 19.03.2009 р.
В акті зазначено, що заниження або завищення нарахування податку на додану
вартість за перевіряємий період не виявлено. Всі відповідні документи, що
підтверджують податкові зобов'язання та податковий кредит, до перевірки
надавалися в повному обсязі. За перевіряємий період підприємство не заявляло до
відшкодування з бюджету податку на додану вартість.
Незважаючи на те, що під час перевірки надавалися всі
бухгалтерські та податкові документи, необхідні пояснення, що знайшло своє
відображення в акті перевірки, ДПІ у Новоукраїнському районі безпідставно
здійснює тиск на підприємство, надсилаючи листи з вимогами надати інформації та
первинні бухгалтерські та податкові документи, які вже були предметом розгляду
в ході перевірки. Так в листі № 747 від 19.03.2009 р. містилась вимога надати
ксерокопії усіх первинних бухгалтерських та податкових документів по
взаємовідносинах з ПП ОСОБА_3. за період з 01.01.2008 р. по 01.03.2009 р.
Листом № 956/23-10/1 від 06.04.09 р. підприємство зобов'язувалося зазначити
інформацію про наступного по ланцюгу придбання покупця (найменування, код
ЄДРПОУ, індивідуальний податковий номер платника ПДВ, номер свідоцтва платника
ПДВ, тощо) укладені угоди (контракти), виписані накладні, податкові накладні,
тощо.
Своїми діями ДПІ у Новоукраїнському районі унеможливлює
здійснення ряду заходів запланованих підприємством щодо вивчення можливостей
підприємства на ринку пропозиції та збуту сільськогосподарської операції в
поточному році з врахуванням умов економічної кризи, створює нервову ситуацію
на підприємстві, порушує робочий режим функціонування підприємства, з
незрозумілих підприємству причин шукає підстави для проведення позапланової
виїзної перевірки.
З огляду на викладене, вважає, що дії відповідача є
упередженими, неправомірними, такими, що вчинені з грубим порушенням чинного
законодавства, порушують права та законні інтереси приватного підприємства.
Відповідачем до суду надані письмові заперечення, які
ґрунтуються на тому, що ДПІ у Новоукраїнському районі вважає позовні вимоги
безпідставними та необґрунтованими, які спростовуються наступним.
На виконання
розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.02.2008 р. № 262-р «Про заходи
щодо удосконалення системи адміністрування податку на додану вартість» та з
метою реалізації положень наказу ДПА України від 17.03.2008 р. № 159 «Про
внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість» державною
податковою адміністрацією наказом від 18.04.2008 р. № 266 затверджено Примірний
порядок взаємовідносин органів державної податкової служби при опрацюванні
розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ у розрізі
контрагентів.
П.5.8 розділу V даного порядку передбачено, що при
виявленні договору, що суперечить інтересам держави та суспільства і є нікчемним,
з'ясовується факт подальшого використання платником ПДВ (отримувачем) у
господарській діяльності товару, який був предметом вказаного договору,
встановлюється платник ПДВ - наступний покупець вказаного товару. Інформація
про виявлену нікчемність договору направляється до органу ДПС, в якому такий
платник обліковується, з метою визначення підстав визнання договору, укладеного
між другою парою контрагентів нікчемним та відповідно зменшення суми
податкового кредиту. Такі дії вчинюються за ланцюгом придбання товару, який був
предметом договору, виявленого нікчемним, то платника ПДВ, що має достатні
активи для сплати податкових зобов'язань.
Згідно п.3.6 акту перевірки від 27.03.2009 р. №
19/1710/2555111815 продукція, яка придбавалася ПП Новіковим в подальшому була
реалізована ПП «Оріон Вектор», згідно виписаних податкових накладних,
накладних, договорів купівлі-продажу. У зв'язку з цим ДПІ у Новоукраїнському
районі було направлено запит на адресу ПП «Оріон Вектор» від 06.04.2009 р. №
956/23-10/1 з проханням надати інформацію про наступного по ланцюгу придбання
покупця, так як того вимагає вищезазначений Порядок.
Твердження позивача про те, що ДПІ у Новоукраїнському
районі створює нервову ситуацію на підприємстві, порушує робочий режим
функціонування підприємства та шукає підстави для проведення виїзної
позапланової перевірки слід вважати таким, що не має належного документального
підтвердження та правового обґрунтування.
В судовому засіданні представник позивача надала
письмову заяву про доповнення до адміністративного позову, яка була
обґрунтована тим, що період надходження службової записки від ВПМ (04.03.09) та
початок проведення перевірки ПП Новикова (12.03.09) співпадають з строками
проведення планової документальної перевірки ПП «Оріон Вектор» (02.03.09 -
16.03.09). Згідно з п.9 ст.11 ЗУ «Про державну податкову службу» органи
державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку,
встановлених законами України, мають право, зокрема, при проведені перевірок
вилучати у підприємств, установ та організацій копії фінансово-господарських
документів, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування,
несплату податків і зборів (обов'язкових платежів). Забороняється вилучення у
суб'єктів господарської діяльності документів, що не підтверджують факти
порушення законів України про оподаткування.
Що стосується п. 5.8 розділу V Примірного порядку
взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок
податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у
розрізі контрагентів, затвердженого наказом ДПА України від 18.04.2008 р. №
266, то за змістом він не відповідає зазначеному в запереченнях. Тому,
звернення ДПІ у Новоукраїнському районі до ПП «Оріон Вектор» з вимогою надати
інформацію та копії документів про наступного покупця товару є некоректними та
такими, що не відповідають положенням Наказу ДПА України від 18.04.2008 р. №
266.
Представник відповідача в судовому засіданні проти
позову заперечував і просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали
справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог з наступних
підстав.
Приватне підприємство «Оріон Вектор»
зареєстровано Новоукраїнською районною державною адміністрацією Кіровоградської
області 19.12.2005 р., свідоцтво про державну реєстрацію серія АОО № 079914,
ідентифікаційний код 33860773.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 КАС України
компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних
осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень
(нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи
бездіяльності.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.3 КАС України
суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування,
їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних
управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання
делегованих повноважень.
Згідно ст.1 ЗУ «Про державну податкову
службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах, районах у
містах входять до системи органів державної податкової служби.
Згідно п.4 ст. 10 Закону України «Про
державну податкову службу в Україні» державну податкові інспекції в районах,
містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні
податкові інспекції виконують такі функції: здійснюють у межах своїх
повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку
проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом
порядку, за наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів
підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської
діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною
передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи,
за наявності торгових патентів.
З 02 березня по 16 березня 2009 р.
працівниками ДПІ у Новоукраїнському районі в ПП «Оріон Вектор» була проведена
перевірка дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з
01.01.2008 р. по 31.12.2008 р. Перевіркою нарахування податку на додану
вартість за період з 01.01.2008 р. по 31.12.2008 р. не встановлено його
заниження або завищення, що відображено в п.3.6 акту від 19.03.2008 р. №
15/23-318/33890773.
19.03.2009
р. за вих.747 на адресу ПП «Оріон Вектор» ДПІ у Новоукраїнському районі
направило лист в якому було зазначено, що ПП «Оріон Вектор» необхідно надати
ксерокопії завірені печаткою усіх первинних бухгалтерських та податкових
документів (угод, платіжних доручень банку, банківських виписок, касових
ордерів, накладних, податкових накладних, реєстрів отриманих та виданих
податкових накладних, головної книги, копії товарно-транспортних накладних,
фрагменти «вагаря» або інших регістрів заїзду транспортних засобів, які
завозять с/г продукцію на ПП «Оріон Вектор» та інших первинних бухгалтерських
документів по взаємовідносинах з ПП ОСОБА_3.
6.04.2009 р. за вих. 956/23-10/1 на адресу
ПП «Оріон Вектор» ДПІ у Новоукраїнському районі вдруге направило лист, який був
майже аналогічного змісту з вимогою надання інформації про наступного по
ланцюгу придбання покупця товарів та з витребуванням разом з інформацією
надання документів по господарській діяльності підприємства.
Відповідно до п.1.2 Методичних рекомендацій
щодо організації та проведення перевірок підтвердження отриманих від платника
податків (іншої особи) відомостей стосовно відносин з контрагентами та
дотримання податкового законодавства, затверджених наказом ДПА України від 1
жовтня 2008 р. № 622 при організації та проведенні перевірок підтвердження
отриманих від платника податків (іншої особи) відомостей стосовно відносин з
контрагентами та дотримання податкового законодавства необхідно керуватись
вимогами, зокрема, Закону України «Про державну службу в Україні» від 04.12.1990 р. № 209, Порядком оформлення
результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових
перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства,
затвердженим наказом ДПА України від 10.08.2005 р. № 327 (далі Наказ).
Відповідно до наказу акт - службовий
документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної
планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта
господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог
податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання.
Згідно п.1.7 Наказу факти виявлених
порушень податкового, валютного та іншого законодавства викладаються в акті
невиїзної документальної, виїзної планової чи позапланової перевірок чітко,
об'єктивно та в повній мірі з посиланням на первинні або інші документи, які
зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність
зазначених фактів.
Відповідно до п.1.4.9 Примірного порядку
взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок
податкових зобов'язань та податкового кредиту на додану вартість у розрізі
контрагентів, затвердженого наказом ДПА України від 18.04.2008 р. № 266, на
який посилається відповідач, у ході позапланової перевірки проводиться комплекс
заходів, спрямованих на визначення достовірності нарахування податкових
зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість або бюджетного
відшкодування. При виявлені невідповідності розміру податкових зобов'язань та
податкового кредиту, задекларованих контрагентами, проводиться одночасна
перевірка продавця і покупця, при якій забезпечується взаємодія підрозділів
податкового контролю державних податкових інспекцій контрагентів.
Відповідно до вступної частини акту від
27.03.2009 р. № 19/1710/2555111815 (1) позапланова перевірка у нього проведена
на підставі, зокрема, службової записки ВПМ у Новоукраїнському районі від
04.03.2009 р. № 603/26-34 з 12.03.2009 р. по 27.03.2009 р. При цьому слід
врахувати, що на час надходження інформації від підрозділу податкової міліції
вже була розпочата та проводилася з 02.03.2009 р. по 16.03.2009 р. ДПІ у
Новоукраїнському районі планова виїзна перевірка з питань дотримання приватним
підприємством ПП «Оріон Вектор» вимог податкового та валютного законодавства за
період з 01.01.2008 р. по 31.12.2008 р.
За результатами перевірки складено акт від
19.03.2009 р. № 15/23-318/33860773, в якому зазначено, що всі відповідні
документи, що підтверджують податкові зобов'язання та податковий кредит, до
перевірки надавалися в повному обсязі. В додатку до акту перевірки № 7, який
залишився в ДПІ у Новоукраїнському районі, міститься інформація стосовно
суб'єктів господарювання, з яким позивач перебував у господарських
взаємовідносинах, в тому числі ПП ОСОБА_3.
В акті перевірки наведено перелік
документів, які були використані при перевірці питання повноти визначення
податкових зобов'язань та податкового кредиту та є аналогічними тим, копії яких
вимагає надати відповідач у своїх листах.
У ході проведення перевірки позивача
вилучення копій фінансово-господарських документів, які свідчать про
приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків та зборів
(обов'язкових платежів) не проводилося і тому відсутні підстави вимагати
зазначені бухгалтерські та податкові документи окремими листами.
П.9 ст.11 Закону України «Про державну
податкову службу в Україні» передбачено, що органи державної податкової служби
у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України,
мають право, зокрема, при проведені перевірок вилучати у
підприємств,
установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських
документів, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування,
несплату податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до роз'яснення наведеного в
листі ДПА України від 09.09.2005 р. № 18041/7/23-1217/1117 «Щодо організації
контрольно-перевірочної роботи» забороняється вилучення у суб'єктів
господарської діяльності документів, що не підтверджують факти порушення
законів України про оподаткування.
ДПІ у Новоукраїнському районі майже
одночасно проводила перевірку в ПП «Оріон Вектор» та ПП ОСОБА_3., а тому
відповідач мав реальну можливість перевіряючи ПП ОСОБА_3. в період з 12.03.2009
р. по 27.03.2009 р. з'ясувати та перевірити їх під час планової перевірки в ПП
«Оріон Вектор», яка проводилась з 2.03.2009 р. по 16.03.2009 р. (а.с.13,56).
З огляду на викладене, суд приходить до
висновку, що дії відповідача щодо вимог надати усі первинні бухгалтерські та
податкові документи по взаємовідносинах з ПП ОСОБА_3. та інформацію про
наступного по ланцюгу придбання покупця з завіреними копіями документів, викладених
в листах від 19.03.2009 р. № 747 та від 06.04.2009 р. № 956/23-10/1 є
неправомірними та такими, що порушують права та законні інтереси позивача.
Керуючись ст.ст.8,10-11 Закону
України «Про державну податкову службу в Україні» та ст.ст.71, 160-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов приватного
підприємства «Оріон Вектор» до державної податкової інспекції у
Новоукраїнському районі задовольнити повністю.
Визнати
неправомірними дії державної податкової інспекції у Новоукраїнському районі
щодо вимог про надання ПП «Оріон Вектор» первинних бухгалтерських та податкових
документів.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього
строку.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського
апеляційного адміністративного суду шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження через Кіровоградській окружний адміністративний суд протягом десяти
днів з дня складання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга на
постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про
апеляційне оскарження.
Суддя
Кіровоградського
окружного
адміністративного суду
В.С.Мирошниченко
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2009 |
Оприлюднено | 26.06.2009 |
Номер документу | 3915395 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Мирошниченко В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні