ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
1 червня
2009 року о 13 год., 00 хв.
м. Львів
Львівський
окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В.
секретар
судового засідання Черній Ю.Л.
розглянувши
в судовому засіданні адміністративну справу № 2а-11203/08/1370
за позовом
Товариства
з обмеженою відповідальністю "Артиш", представники - ОСОБА_1
(довіреність № 1 від 20.01.2009 року),ОСОБА_2. (довіреність № 2 від
20.01.2009 року)
до
Державної
податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова, представник - ОСОБА_3. (довіреність №
88/10-0 від 06.06.2008 року)
про
скасування
рішення про застосування штрафних санкцій від 10.12.2008 року НОМЕР_1 у
розмірі 18 020 грн.
Позивач
Товариство з обмеженою відповідальністю «Артиш» звернулося до Львівського
окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ДПІ у Галицькому
районі м. Львова про скасування рішення про застосування штрафних санкцій від
10.12.2008 року НОМЕР_1 у розмірі 18 020 грн.
Позивач свої
позовні вимоги обґрунтовує тим, що товариство не порушувало п.п. 1, 2 ст. 3
Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг», оскільки зал гральних автоматів
обладнаний касою з реєстратором розрахункових операцій, переведений у
фіскальний режим роботи та належним чином зареєстрований відповідачем. Касовий
апарат знаходиться у переліку РРО. Розрахункові операції проводяться із
застосуванням РРО та роздрукуванням
відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової
операції.
Представники
позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, надали суду додаткові
пояснення, просили суд позов задоволити повністю з підстав зазначених в
позовній заяві.
Позиція
відповідача викладена заперечені та додатковому запереченні поданих в судових
засіданнях. Відповідач просить суд відмовити позивачу повністю у задоволенні
позовних вимог, з підстав, що актом перевірки за дотриманням суб'єктами
господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з
регулювання обігу готівки наявності торгових патентів і ліцензій від 27.11.2008
року за НОМЕР_2, встановлено порушення п.п. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг», а саме проведення розрахункових операцій через гральні
автомати, які не зареєстровані в органах державної податкової служби і не
переведені у фіскальний режим роботи.
Представник
відповідача в судовому засіданні заперечення на позовні вимоги підтримав,
просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши
пояснення представників сторін, безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно
дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд -
ВСТАНОВИВ:
Спірні
правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг», № 265/95-ВР від 06.07.1995 року із змінами і
доповненнями, Постановою Кабінету Міністрів України «Про терміни переведення
суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у
готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових
операцій» від 07.02.2001 року за № 121 із змінами і доповненнями, КАС України.
07.07.2006
року позивачем, отримано ліцензію Міністерства фінансів України на вид
господарської діяльності «Організація діяльності з проведення азартних ігор
(діяльність з організації та проведення азартних ігор у казино)» із строком дії
по 29.05.2011 року.
21.08.2006
року позивачем отримано ліцензію Львівської обласної державної адміністрації на
вид господарської діяльності «Організація та утримання тоталізаторів, гральних
закладів», із строком дії по 18.08.2011 року.
Позивачем,
також отримано сертифікати відповідності на ігрові автомати.
08.08.2008
року позивачем, придбано торгові патенти на право здійснення діяльності з
надання послуг у сфері грального бізнесу. Згадані торгові патенти дійсні по
31.07.2013 року.
27.11. 2008
року ДПІ у Галицькому районі м. Львова проведено перевірку за дотриманням
позивачем порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з
регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, про що
складено акт (довідку) за НОМЕР_2.
В акті
перевірки зазначено: в залі гральних автоматів за адресою АДРЕСА_1 знаходиться
53 гральних автомати в робочому стані, підключені до електромережі. Розрахунки
проводяться касирами - операторами за допомогою спеціального ключа, окремо для
кожного грального автомата. Вказані складові частини гральних автоматів не
зареєстровані та не опломбовані у встановленому законодавством порядку.
Згідно ст. 2
Закону України «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг» вказані автомати не зареєстровані, не опломбовані, не внесені до
переліку РРО в державному реєстрі. Виходячи з вищенаведеного, встановлено
використання при проведенні розрахункових операцій незареєстрованих та
неопломбованих РРО в кількості 53 штук.
Підчас
перевірки встановлено порушення п.п. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг».
10.12.2008
року відповідачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій
за НОМЕР_1 від 10.12.2008 року, яким застосовано до позивача штрафні
(фінансові) санкцій в розмірі 18020,00 грн.
Згідно ст. 1
Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових
операцій застосовуються юридичними особами, які здійснюють операції з
розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням
платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні
послуг) у сфері торгівлі та послуг.
Встановлення
норм щодо застосування або незастосування реєстраторів розрахункових операцій в
інших законах не допускається.
Згідно ст. 2
цього ж Закону,
- реєстратор
розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому
реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових
операцій при продажу товарів (наданні послуг) та/або реєстрації кількості
проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій
відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний
контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний
таксометр, автомат з продажу товарів (послуг).
-
розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних
карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг),
видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу).
- автомат з
продажу товарів (послуг) - реєстратор розрахункових операцій, який в
автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із
застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує
відповідний облік їх кількості та вартості.
Згідно ст. 3
цього ж Закону, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють
розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із
застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу
товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
зобов'язані:
1) проводити
розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через
зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний
режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних
розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій,
або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у
встановленому порядку розрахункових книжок;
2) видавати
особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від
неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної
операції.
Згідно
Постанови Кабінету Міністрів України «Про терміни переведення суб'єктів
підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та
безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій»,
встановлено терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік
розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням
реєстраторів розрахункових операцій, а саме з використанням гральних автоматів
до 31.12.2006 року.
Міністерству
економіки забезпечити до 1 липня 2001 року розроблення технічних вимог до
автоматів з продажу товарів (послуг) у межах видатків, передбачених йому у
Державному бюджеті України на 2001 рік для прикладних наукових та науково-технічних
розробок з пріоритетних напрямів.
Міністерству
промислової політики забезпечити до 1 лютого 2003 року організацію розроблення
автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть зазначеним вимогам, а
також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів,
що вже діють.
Доказів
того, що на час перевірки відповідачем позивача, прийняття спірного рішення про
застосування штрафних (фінансових) санкцій, розгляду справи в суді та прийняття
постанови, Міністерством промислової політики України, виконані вищевказані
вимоги постанови КМ України «Про терміни переведення суб'єктів підприємницької
діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі
із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій», відповідачем не
надано.
Згідно п. 2
ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», за порушення вимог цього ж
Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові
операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної
податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при
здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи,
незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого
порядку реєстратора розрахункових операцій.
Таким чином,
позовні вимоги позивача про скасування рішення про застосування штрафних
(фінансових) санкцій від 10.12.2008 року НОМЕР_1 у розмірі 18 020 грн.,
підлягають задоволенню, оскільки позивачем, здійснюється діяльність із
застосуванням при здійсненні розрахункових операцій переведеного у фіскальний
режим роботи, зареєстрованого, опломбованого у встановленому порядку
реєстратора розрахункових операцій. Відповідачем доказів того, що у строки
встановлені Постановою Кабінету Міністрів України «Про терміни переведення
суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у
готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових
операцій», тобто, до 31.12.2006 року Міністерством економіки розроблено до
01.07.2001 року технічні вимоги до автоматів з продажу товарів (послуг), а
Міністерством промислової політики розроблено до 01.02.2003 року автомати з
продажу товарів (послуг), які відповідатимуть зазначеним вимогам, а також
запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, не
подано. Притому що, після зазначених дат позивачем, отримано необхідні ліцензії
- Міністерства фінансів України та Львівської обласної державної адміністрації,
отримано сертифікати відповідності на ігрові автомати, придбано торгові патенти
на право здійснення діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу.
Крім цього,
гральні автомати позивача не обладнані купюроприймачами, гральні автомати не
можуть самостійно видавати розрахункові документи, право на гру відбувається
без національної валюти, гра здійснюється без участі обслуговуючого
персоналу.
Таким чином,
в діях позивача наявна об'єктивна сторона правопорушення, за яке органом
державної податкової служби безпідставно застосовано штрафну (фінансову)
санкцію, а відтак позовні вимоги про скасування рішення про застосування
штрафних санкцій від 10.12.2008 року НОМЕР_1 у розмірі 18 020 грн. підлягають
задоволенню повністю.
Вказана
позиція суду по суті узгоджується із позицією ВАС України викладеною в ухвалах
від 22.01.2009 року по справі № 12303/07, від 29.01.2009 року по справі № 21995/07.
Керуючись
ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС України, суд -
П
Р И Й Н Я В:
1.
Адміністративний позов задоволити повністю.
2.
Скасувати податкове повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова
про застосування штрафних санкцій
НОМЕР_1 від 10.12.2008 року в сумі 18020 грн.
3.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою
відповідальністю "Артиш" (ЄДРПОУ 32568226, АДРЕСА_1) 3,40 грн.
судового збору.
4.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не
було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186
КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У
разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо
строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду
не набрала законної сили.
5.
Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали
участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи
обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першої
інстанції повністю або частково в порядку і строки встановлені ст. 186 КАС
України:
Про
апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява.
Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції
викладаються в апеляційній скарзі.
Заява
про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного
суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив
оскаржуване
судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її
подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява
про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом
десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному
обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна
скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про
апеляційне оскарження.
Постанова
в повному обсязі складена 6 червня 2009 року.
Суддя Гавдик
З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2009 |
Оприлюднено | 26.06.2009 |
Номер документу | 3916583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні