Постанова
від 05.06.2014 по справі 821/1527/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 05 червня 2014 р.м. Херсон           Справа № 821/1527/14             Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Форт - Юг"  про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, встановив: Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів  (далі- позивач, Фонд) звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Форт - Юг" (далі - відповідач, підприємство, ТОВ "Форт - Юг") про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені. Позовні  вимоги  обгрунтовані  тим, що  згідно з  даними   звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік, поданого відповідачем, середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 33 особи, з цього розрахунку установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів  становить 1 робоче місце. За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, ТОВ "Форт - Юг" до 16 квітня 2014 року повинно було самостійно сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції у розмірі 13969 грн. 70 коп.    Пеня     за порушення терміну сплати цих санкцій     нараховує 92 грн. 18 коп.   На   момент   пред'явлення   позову   до суду  борг       зі сплати адміністративно-господарських     санкцій та пені     на загальну суму 14061 грн. 88 коп. відповідачем  не погашений, а тому підлягає  стягненню. Від   представника позивача  надійшло    клопотання   про   розгляд справи в порядку письмового провадження. Позовні вимоги  просить задовольнити  в повному  обсязі. Належним  чином  повідомлений  відповідач у  порядку  ч. 3  ст. 33 КАС України в судове засідання   не прибув, клопотань про відкладення розгляду справи  та письмове заперечення проти позову  до суду не надавав. Згідно з  ч.6  ст. 128  КАС  України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Виходячи з викладеного, суд     вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку, що позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів     підлягає задоволенню з наступних підстав. Зі змісту ч.1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон № 875-ХІІ) слідує, що  для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Так, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України  (ч.3 ст. 18 Закону № 875-ХІІ). При цьому, частиною 3    ст. 14 Закону "Про зайнятість населення" від 05    липня 2012 року № 5067-VI (далі - Закон № 5067-VI)  визначено, що роботодавці можуть звернутися за сприянням для працевлаштування даної категорії громадян до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції. Роботодавці зобов'язані: своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії) (пункт   4 частини третьої статті 50 Закону України "Про зайнятість населення" ). Пунктом 2.1.Порядку  подання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України 31  травня 2013 року  № 316, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2013 року за № 988/23520, визначено, що форма подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії(й). Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником. Статтею    18-1 Закону № 875-ХІІ передбачено, що    інвалід, який не досяг пенсійного віку, не працює, але    бажає працювати, має право бути зареєстрованим у державній службі зайнятості    як безробітний. Рішення    про визнання інваліда безробітнім і взяття його на облік для працевлаштування приймається центром зайнятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інших передбачених законодавством документів. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань. Таким чином,   державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи для працевлаштування інвалідів за умови виконання роботодавцем зобов'язань, передбачених частиною 3 статті 18    Закону    № 875-ХІІ. За приписами ч.1, ч.2  ст. 20  Закону № 875-ХІІ встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Як     вбачається з матеріалів справи,   27 лютого  2014 року відповідачем подано до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  Звіт  про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013  рік (вх. № 2573/03-05), відповідно до якого середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 33 особи. Установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 місце. У зв'язку з невиконанням нормативу працевлаштування інвалідів адміністративно-господарські санкції відповідача   нараховують 13969 грн. 70 коп.  Оскільки  ТОВ "Форт - Юг" не  вжито заходів щодо своєчасного погашення адміністративно-господарських санкцій йому нарахована пеня на суму 92 грн. 18 коп.  Листом   від 05  березня  2014 року № 03-05/2573 відповідача повідомлено про обов'язкову сплату адміністративно-господарських санкцій внаслідок невиконання нормативу працевлаштування  інваліда. Станом  на  07  травня 2014 року відповідно до розрахунку Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів заборгованість товариства з обмеженою відповідальністю "Форт - Юг" зі сплати адміністративно-господарських санкцій  та  пені   складає  14061 грн. 88  коп. З  листа  Новокаховського міського центру зайнятості   від  08  травня  2014  року № 01-17-651  судом  з'ясовано, що відповідач  впродовж  2013  року не подавав до служби зайнятості звіти за формою № 3-ПН "Інформація про  попит на  робочу  силі (вакансії)" щодо   наявності вакансій для інвалідів   та  не  брав  участі   у  ярмарках  вакансій  з  метою  їх працевлаштування. Доказів вжиття інших заходів   для працевлаштування  громадян  з  обмеженими фізичними можливостями,   ТОВ "Форт - Юг"  до   суду   не   пред'явлено. Отже, підприємством не виконано обов'язку роботодавця щодо виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та   надання у 2013 році державній службі зайнятості інформації,   необхідної для організації працевлаштування інвалідів, а тому застосування до нього адміністративно-господарських санкцій та нарахування пені є правомірним. На час розгляду справи     доказів     погашення     заборгованості суду  не  надано. З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Херсонського обласного  відділення Фонду соціального захисту інвалідів   та їх задоволення. Відповідно  до  ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються. Керуючись ч.4 ст.94,   ст.ст. 128, 158-163, 167 КАС України, суд,- постановив: Адміністративний   позов   задовольнити   повністю. Стягнути   з   товариства з обмеженою відповідальністю "Форт - Юг",   код ЄДРПОУ 35745273, на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, адміністративно-господарські   санкції   в   розмірі     13969 (тринадцять тисяч дев'ятсот шістдесят дев'ять) грн. 70  коп.  та   пеню за порушення   термінів сплати адміністративно-господарських   санкцій в   сумі   92 (дев'яносто дві)  грн. 18 коп. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення.  В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була  подана  у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи.           Суддя                                                                                                                Гомельчук С.В.             кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39166532
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1527/14

Постанова від 05.06.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні