Постанова
від 27.05.2014 по справі 821/1198/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/1198/14

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: : Івлевій В.О., за участю представника позивача Дикаленко Н.М., представника відповідача Рейнхаарт С.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань у м. Херсоні до Станції швидкої медичної допомоги ім. О.Ягофарова про стягнення капіталізованих коштів,

встановив:

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань у м. Херсоні (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Станції швидкої медичної допомоги ім. О.Ягофарова про стягнення капіталізованих коштів.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 під час роботи в Станції швидкої медичної допомоги ім. О.Ягофарова отримали професійні захворювання. Відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" №110-XIV (далі - Закон №110-XIV) отримують у відділенні Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Херсоні страхові виплати. Рішенням Херсонської міської ради від 22.11.2013 р. № 1207 припинено діяльність відповідача та призначено ліквідаційну комісію. Відповідно до чинного законодавства відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Херсоні має право на капіталізацію платежів по гр. ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував. Заперечення обґрунтовані тим, що 14.12.2012 р. Херсонська міська рада своїм Рішенням № 913 вирішила передати з комунальної власності міської громади до спільної власності територіальних громад Херсонської області Херсонську станції швидкої медичної допомоги, як юридичну особу, обов'язки та активи, у тому числі об'єкти нерухомості.

Головним лікарем Комунального закладу "Обласний територіальний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" видано Наказ № 26/01-02 "Про реорганізацію Херсонської міської станції швидкої медичної допомоги ім. О. Ягофарова та створення ліквідаційної комісії", у якому наказав реорганізувати зазначений заклад шляхом приєднання до підпорядкованого йому закладу.

22.11.2013р. Херсонська міська рада приймає Рішення № 1207 про припинення діяльності комунального закладу "Херсонська міська станція швидкої медичної допомоги ім. О. Ягофарова" шляхом ліквідації. Вказує, що у вказаному рішення помилково зазначено, що діяльність припиняється шляхом ліквідації, замість вірного - реорганізації.

Представник відповідача заперечення підтримав та просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного: відповідно до Закону України "Про охорону праці" № 2694-XII від 14.10.1992 відшкодування шкоди, заподіяної працівникові внаслідок ушкодження його здоров'я або у разі смерті працівника, здійснюється Фондом соціального страхування від нещасних випадків відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".

Станція швидкої медичної допомоги ім. Ягофарова, як роботодавець є страхувальником своїх працівників від нещасних випадків на виробництві та як платник страхових внесків зареєстрований у Фоні соціального страхування від нещасних випадків на виробництві під реєстраційним номером 2119000508. Під час роботи в державному закладі "Станція швидкої медичної допомоги ім. О.Ягофарова" гр. ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 отримали професійне захворювання та отримує від Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Херсоні страхові виплати.

30 травня 2013 р. головним лікарем Комунального закладу "Обласний територіальний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" видано Наказ № 26/01-02 "Про реорганізацію Херсонської міської станції швидкої медичної допомоги ім. О. Ягофарова та створення ліквідаційної комісії", відповідно до якого наказав реорганізувати зазначений заклад шляхом приєднання до підпорядкованого йому закладу.

22 листопада 2013 р. Херсонська міська рада прийняла Рішення № 1207 "Про припинення комунального закладу "Херсонська міська станція швидкої медичної допомоги ім. О. Ягофарова", відповідно до якого відповідач припинив свою діяльність шляхом ліквідації.

Основні принципи страхування від нещасного випадку, які передбачені ст. 5 Закону України №110-XIV є: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком та обов'язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю. Статтею 46 Закону України №110-XIV передбачено, що системою фінансування та джерела коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків внесків роботодавців: для підприємств - з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій - з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення та капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Частина 1 статті 112 Цивільного Кодексу України (далі - ЦК України) передбачає, що у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Статтею 110 ЦК України визначено, що вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Частина 2 статті 1205 Цивільного Кодексу України передбачає, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним , мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Порядок обчислення та сплати страхових внесків до Фонду визначений Інструкцією про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових внесків Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженого постановою правління Фонду від 12 липня 2007 року №36 зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2007 року за № 867/14134) пунктом 5.9 якої встановлено, що для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані, кошти до Фонду сплачуються страхувальником згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 (далі - Порядок № 765).

Відповідно до абзацу пункту 1 Порядку № 765 капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Пунктом 3 Порядку №765 передбачено, що капіталізація платежів, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації. Відповідно до даних, які надані Головним управлінням статистики у Херсонській області Державної служби статистики України, які надані станом на 2011 рік, середня очікуваність життя жінок, які проживають в міських поселеннях та відносяться до вікової групи 60-64 роки становить 20,10 років. Розмір щомісячної допомоги ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 станом на 28.02.2014 року.

Суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що у рішенні Херсонської міської ради № 1207 від 22.11.2013 р. допущено помилку, оскільки в рішенні чітко зазначено, що комунальний заклад "Станція швидкої медичної допомоги ім. Ягофарова" ( код ЄДРПОУ 01984101) ліквідовано. Вказане рішення є чинним.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Позивач по справі довів правомірність своїх вимог, у досліджуваних судом відносинах.

За таких обставин, узагальнюючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Херсоні підлягають задоволенню.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Керуючись ст. ст. 2, 12, 17, 18, 19, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Станції швидкої медичної допомоги ім. О. Ягофарова (код ЄДРПОУ 01984101) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань у м. Херсоні (код ЄДРПОУ 25900302) капіталізовані платежі у сумі 3 167 460 (три мільйони сто шістдесят сім тисяч чотириста шістдесят) грн. 70 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 30 травня 2014 р.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 10.2.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39166664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1198/14

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Постанова від 19.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 15.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 20.08.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Постанова від 27.05.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні