ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
10.04.2014 р. Справа № 905/8039/13
Господарський суд Донецької області складі колегії суддів: головуючого судді Бокової Ю.В., судді Уханьової О.О., судді Демідової П.В.
при секретарі судового засідання Д'яковій Ю.Ю.
розглянувши матеріали справи за позовом: Горлівської міської ради, м. Горлівка
до відповідача: Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Горлівка
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р.
за участю представників :
від позивача: Гамзатова М.Г. - за довір. від 28.10.2013 р. № 01-3668
від відповідача: не з'явилась
В судовому засіданні 13.03.2014 р. на підставі ст. 77 ГПК України оголошено перерву
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, Горлівська міська рада , звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на той факт, що рішенням Горлівської міської ради № VІ/9-23 від 27.05.2011 р. "Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю у зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області" була затверджена нормативна грошова оцінка земель міста Горлівка. Вказане рішення стало підставою для перегляду розміру орендної плати за користування земельними ділянками. З цього приводу позивач неодноразово звертався до відповідача з пропозицією укласти додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р. Проте, відповідач не відповідає на пропозицію щодо підписання додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, що призводить до недоотримання бюджетом міста належних коштів.
В судових засіданнях позивач підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив, посилаючись на необхідність застосування при розрахунку розміру орендних платежів різних коефіцієнтів функціонального використання земельної ділянки. Також зауважив, посилаючись на ст. 21 Закону України «Про оцінку земель» та ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», на обов'язкову державну експертизу технічної документації та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка не була проведена. Вважає, що все зазначене свідчить про навмисне завищення базової нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка.
Протягом розгляду справи сторони висловлювали свою правову позицію стосовно предмету спору.
09.01.2014 р. через канцелярію господарського суду Донецької області від відповідача надійшло клопотання про призначення судової експертизи земельної ділянки, кадастровий номер 1410600000:02:020:0285 АДРЕСА_2, загальною площею 0,0415 га в Центрально-Міському районі в м. Горлівка на предмет її нормативної грошової оцінки.
23.01.2014 р. через канцелярію господарського суду Донецької області від відповідача надійшло клопотання про призначення судової земельно - технічної (оціночно-земельної) експертизи щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 1410600000:02:020:0285 АДРЕСА_2, загальною площею 0,0415 га в Центрально-Міському районі в м. Горлівка. Проведення експертизи просив доручити Донецькому науково-дослідному інституту судових експертиз.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 13.02.2014 р. було викликано в порядку ст. 30 ГПК України представника Державного управління Держземагенства у м. Горлівка Донецької області для дачі пояснень.
Представник Управління Держземагенства у м. Горлівка Донецької області надав письмові пояснення в яких зазначив, що розрахунки нормативної грошової оцінки земельної ділянки виконані у відповідності з Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 05.04.2006 р. за № 388/12262. Вказав, що земельна ділянка АДРЕСА_2 віднесена до зони VII із зональним коефіцієнтом Км2=1,68. При розрахунку нормативної вартості земельних ділянок застосований коефіцієнт функціонального використання землі Кф=2,5 - землі комерційного використання, який визначено відповідно до таблиці 1. пункту 3.4 зазначеного вище Порядку. Спірна земельна ділянка належить до оціночного району 55, локальний коефіцієнт Км3 = 0,95. Таким чином, вартість 1 кв.м. земельної ділянки становить 621,85 грню на 2013 р., а нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 2013 р. площею 415 кв.м. АДРЕСА_2 становить 258068 грн.
10.04.2014 р. від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження по справі, в зв'язку з відкриттям провадження в адміністративній справі № 805/3216/14 за позовом ФОП ОСОБА_1, ФОП ОСОБА_3, ФОП ОСОБА_4, ТОВ «Горлівський електромеханічний завод», Горлівського інституту ПрАТ «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна академія управління персоналом» до Донецької регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах, Горлівської міської ради, третя особа -Управління Дерржземагенства у м. Горлівка Донецької області про визнання незаконними дій та скасування рішення.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши обставини спору, доводи учасників судового процесу суд, -
ВСТАНОВИВ:
21.07.2006 р. між Горлівською міською радою (орендодавцем) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (орендарем) був укладений договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець, згідно до рішення Горлівської міської ради від 23.05.2006 року № V/2-12 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2
В оренду передається земельна ділянка площею 0,0415 га. Земельна ділянка передається в оренду разом із будівлею П-I, яка належить відповідачу на підставі договору купівлі-продажу №292 від 27.01.2004р. та з іншими об'єктами інфраструктури - проїздами, проходами, площадками (п. 4 договору).
Пунктом 5 договору оренди визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно довідки про нормативну грошову оцінку №1640 від 17.07.2006р. складає 91935 грн. (221,53 грн. кв.м).
Пунктом 8 договору оренди визначено, що договір укладено на десять років.
Згідно п. 9 договору орендна плата за землю сплачується орендарем у вигляді грошових внесків та розмірі 1838,70 грн. на рік (153,23 грн. у місяць).
Відповідно п. 13 договору розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі в наслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках передбачених законом.
Земельна ділянка передається в оренду - для обслуговування гаражу для зберігання власного транспорту. Цільове призначення земельної ділянки - для іншої комерційної діяльності 1.11.6 землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (п. 15,16 договору).
Згідно з пунктом 36 Договору зміни умов договору оренди земельної ділянки здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.
Факт передачі в оренду вказаної земельної ділянки (кадастровий номер 1410600000:02:020:0285) підтверджується підписаним між сторонами актом приймання передачі № 172 від 04.08.2006 р.
Договір зареєстровано у Горлівському міському відділі Донецької регіональної філії державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» від 04.08.2006 р., реєстраційний номер 040615200172.
У відповідності до діючого законодавства України, Горлівська міська рада рішенням № VI/9-23 від 27.05.2011 р. "Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю в зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області», затвердила технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Горлівка Донецької області проведеної в червні 2008 р.; вирішила внести зміни до договорів оренди землі, укладених між міською радою та фізичними та юридичними особами, шляхом доповнення переліку підстав для перегляду орендної плати за землю підставою «зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки»; координацію робіт з укладення додаткових угод до договорів оренди землі покласти на управління муніципального розвитку міської ради; визнала таким, що втрачає чинність рішення міської ради від 28.01.2011 р. № VI/4-38 «Про затвердження технічної документації нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області» з моменту набрання чинності цього рішення.
Згідно з витягу з технічної документації № 2825 від 05.12.2013 р. нормативна грошова вартість 1 кв.м. земельної ділянки становить 621,85 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 415 кв.м. становить 258068 грн.
На виконання вказаного рішення, позивач неодноразово звертався до відповідача з пропозицією щодо укладання додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 09.02.2007 р.
Листом від 11.06.2010р. №1/5-1215 Управління Держкомзему у м. Горлівка надало інформацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, за якою нормативна вартість землі, що перебуває в оренді у відповідача за договором оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р. складає 621,85 грн. кв.м.
В подальшому, листом від 02.08.2011р. Горлівською міською радою був надісланий відповідачу проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, з відповідними змінами щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки. За твердженнями позивача відповіді на вищевказаний лист, на адресу Горлівської міської ради до теперішнього часу не надійшло. Зазначив, що бездіяльність відповідача щодо підписання додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки є безпідставною та призводить до недоотримання бюджетом міста належних коштів, що завдає істотної шкоди інтересам держави.
Оцінюючи доводи сторін, матеріали справи, суд виходить з наступного.
За своєю правовою природою спірний договір є договором оренди землі.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Статтею 13 цього ж закону передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно з частиною 1 статті 15 Закону України «Про оренду землі» однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності (ст. 18 Закону України „Про оцінку земель").
Нормативна грошова оцінка є складовою земельного податку, який встановлюється у відсотковому відношенні до неї та в розмірі якого визначена орендна плата у договорі, укладеному між сторонами, а тому у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки змінюється відповідно і розмір земельного податку.
За змістом частин 1, 2 статті 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди ( крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Таким чином, правовідносини щодо оренди землі полягають у оплатному користуванні земельною ділянкою на умовах, передбачених договором. Такі правовідносини (і зобов'язання щодо оплатної передачі і зобов'язання щодо користування і сплати орендної плати) виникають між орендодавцем і орендарем одночасно в момент укладання договору оренди.
Як зазначалось, правовідносини оренди землі, відповідно до закону не можуть бути безоплатними і полягають у одночасному виникненні всіх прав і обов'язків, які з них випливають, зокрема, обов'язку сплачувати встановлену договором орендну плату. Ці правовідносини (зобов'язання передати земельну ділянку, прийняти земельну ділянку, користуватися земельною ділянкою, сплачувати орендну плату і т. ін.) є нерозривними, неможливо відокремити права і обов'язки щодо користування земельною ділянкою права і обов'язки щодо сплати орендної плати і оцінювати окремо, оскільки самі по собі такі права і обов'язки не визначають правовідносин оренди землі. Тільки сукупність таких прав і обов'язків (як то передбачено законом) складає правовідносини оренди землі.
Згідно зі ст. 632 Цивільного кодексу України , ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Стаття 651 Цивільного кодексу України визначає, що підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Таким чином, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом.
З огляду на встановлення сторонами в договорі оренди, а саме в п. 13 договору, можливості зміни розміру орендної плати, а також приймаючи до уваги, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд України у постанові від 06.12.2010 р. у справі №2-1/10068-2008.
Як вбачається з матеріалів справи, зміни, які просить позивач внести до договору оренди, пов'язані з прийняттям Горлівською міською радою рішення № VI/9-23 від 27.05.2011 р., яким було змінено нормативну грошову оцінку земель міста Горлівка.
Відповідно до вимог статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно п. 34, 35 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.
Отже, положення вказаних норм законів визначають, що передумовою пропозицій орендарю щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки має бути ухвалення рішення міської ради про врегулювання вказаного питання у земельних відносинах за договорами оренди.
До виключної компетенції міської ради належить вирішення питань регулювання земельних відносин в межах міста (п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ).
Згідно із ч. 1 ст. 59 зазначеного Закону , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти міської ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (ч. 1 ст. 79 зазначеного Закону ).
В основу правових підстав позовних вимог, позивач покладав наявність права вимагати від відповідача внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р. на законно встановлених відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки для визначення річної орендної плати за земельні ділянки на території м. Горлівка Донецької області, на підставі прийнятого рішення Горлівської міської ради № VI/9-23 від 27.05.2011 р. "Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю в зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області».
Як вбачається з матеріалів справи, вищевказане рішення Горлівської міської ради є регуляторним актом, воно не скасовано, не визнано недійсними, отже суд дійшов висновку щодо наявності підстав для перегляду розміру орендної плати та внесення змін до договору оренди земельної ділянки стосовно розміру нормативно грошової оцінки землі та орендної плати за її користування з урахуванням змін коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки, який використовується для розрахунку орендної плати за землю, виходячи з нормативної грошової оцінки земель, затвердженої в 2008 р., проіндексованої станом на 2013 р.
Зазначена правова позиція узгоджується із п. 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» , в якому, зокрема, зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Згідно з витягу з технічної документації № 2825 від 05.12.2013 р. нормативна грошова вартість 1 кв.м. земельної ділянки (кадастровий номер 1410600000:02:020:0285) становить 621,85 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 415 кв.м. становить 258068 грн.
Відповідно до п. п. 288.5.1 , 288.5.2 Податкового кодексу України , розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Ці норми діючого законодавства найшли своє відображення в п. 13 договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р.
Таким чином, зміна розміру грошової оцінки землі має наслідком зміну земельного податку щодо відповідних земельних ділянок, а тому наявні передбачені договором підстави для зміни орендної плати за землю.
Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Посилання відповідача на необхідність застосування різних коефіцієнтів функціонального використання земельної ділянки не можуть прийняті судом до уваги, оскільки не змінюють розмір грошової оцінки затвердженої рішенням міської ради.
Слід зазначити, що правова оцінка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Горлівка Донецької області у 2008 р., дій Державного агентства земельних ресурсів щодо надання позитивного висновку державної експертизи технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Горлівка Донецької області у 2008 р., рішення Горлівської міської ради № VІ/9-23 від 27.05.2011 р. "Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю у зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області" була надана при розгляді справи № 2а/0570/5151/2012 за позовом ПАТ «ДТЕК «Донецькобленерго» до Донецької регіональної філії ДП «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі», Державного агентства земельних ресурсів України, Горлівської міської ради, Управління Держкомзему у місті Горлівка про визнання протиправними дій та рішення, яка знаходилась в провадженні Донецького окружного адміністративного суду.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19.09.2012 р. по справі № 2а/0570/5151/2012 позивачу було відмовлено в задоволенні позовних вимог щодо визнання рішення Горлівської міської ради № VІ/9-23 від 27.05.2011 р. "Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю у зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області" протиправним; визнання протиправними дій ДП ДРФ «ЦДЗК» щодо розробленої в порушення Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Горлівка Донецької області у 2008 р.; визнання протиправними дій Державного агентства земельних ресурсів України щодо надання позитивного висновку державної експертизи технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Горлівка Донецької області у 2008 р.; визнання протиправним дій управління Держкомзему у м. Горлівка Донецької області щодо надання недостовірної інформації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок за 2010 рік.
Цією ж постановою спростовуються твердження відповідача щодо не проведення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації.
Зазначена постанова набрала законної сили та є обов'язковою для господарського суду щодо фактів, які встановлені судом і мають значення для вирішення спору в розумінні ст. 35 Господарського процесуального кодексу України.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позивачем доведено обґрунтованість позовних вимог стосовно внесення змін в договір оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р., а тому наявні передбачені договором підстави для зміни орендної плати за землю.
З огляду на викладене суд вважає, що позовна вимога Горлівської міської ради до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки - є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Суд відмовляє в задоволенні клопотання відповідача про призначення судової експертизи земельної ділянки, як недоцільне.
Суд також відмовляє відповідачу в задоволенні клопотання про зупинення провадження по справі, оскільки відповідачем не надано суду доказів оскарження саме рішення Горлівської міської ради від № VІ/9-23 від 27.05.2011 р. "Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю у зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області".
Судові витрати підлягають віднесенню на відповідача, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст. 144 Конституції України, ст.ст. 1, 13, 15, 18, 21, 30 Закону України „Про оренду землі", ст. ст. 26, 59, 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», ст.ст. 632, 651 Цивільного кодексу України, ст.ст. 22, 33, 49, 77, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги Горлівської міської ради до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки - задовольнити.
Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р., зареєстрованого 04.08.2006 р. за № 040615200172 в редакції додаткової угоди від 21.07.2011 р., а саме:
«ДОДАТКОВА УГОДА № 1
до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006
(зареєстрований 04.08.2006 року за №040615200172)
місто Горлівка, Донецька область, Україна, двадцять перше липня дві тисячі одинадцятого року
«ОРЕНДОДАВЕЦЬ» Горлівська міська рада, яка діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в особі міського голови Клеп Євгена Вікторовича, з однієї сторони, та «ОРЕНДАР» фізична особа-підприємець ОСОБА_1, з другої сторони, уклали цю додаткову угоду про нижченаведене:
На виконання пункту 13 договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р. (зареєстрований 04.08.2006 року за № 040615200172), рішення міської ради від 27.05.2011 р. № VІ/9-23 «Про врегулювання питань з перегляду умов діючих договорів оренди землі щодо зміни орендної плати за землю у зв'язку з затвердженням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Горлівка Донецької області» сторони вирішили внести зими до договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р. (зареєстрований 04.08.2006 за № 040615200172), а саме :
1. п. 5 викласти в новій редакції:
«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає: 258068 грн. (621,85, грн/м2).
2. п. 9 викласти в новій редакції:
«Орендна плата вноситься Орендарем на рахунок одержувача: ВДК у м. Горлівка, в місцевий бюджет Центрально-Міського району р/р № 33211815700021 в УДК у Донецькій області м. Донецьк, код ОКПО 34686448, МФО 834016, код плати за оренду землі 13050500 в розмірі 645,17 гривень у місяць». Розрахунок розміру орендної плати: таблиця №1 - додається і є невід'ємною частиною додаткової угоди.
3. п. 13 викласти в новій редакції:
Розмір орендної плати переглядається щорічно у разі:
- зміни умов господарювання, передбачених договором;
- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
- в інших випадках передбачених законом.
4. Розрахунок розміру орендної плати (таблиця №1) викласти в новій редакції (додається і є невід'ємною частиною додаткової угоди № 1).
5. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди земельної ділянки від 21.07.2006 р. (зареєстрований 04.08.2006 р. за № 040615200172), набуває чинності після підписання сторонами та її державної реєстрації.
6. Копія цієї додаткової угоди надається орендарем до територіального відділення Горлівської ОДПІ не пізніше ніж через п'ять днів після її державної реєстрації".
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (84617, АДРЕСА_1 ІНН НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України (ЄДРПОУ 38034002, отримувач УДК у Київському районі м. Донецька, р/р 31217206783006 у ГУ ДКУ Донецької області, код банку 834016) судовий збір в розмірі 1147,00 грн.
Рішення може бути оскаржено в Донецький апеляційний господарський суд згідно розділу XII ГПК України.
Повний текст рішення підписаний 15.04.2014 р.
Головуючий суддя Ю.В. Бокова
Суддя П.В. Демідова
Суддя О.О. Уханьова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2014 |
Оприлюднено | 17.06.2014 |
Номер документу | 39171732 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Ю.В. Бокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні