Ухвала
від 12.06.2014 по справі 905/3729/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

ПРО ПОВЕРНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО БАНКРУТСТВО

12.06.2014р. №905/3729/14

за заявою боржника (заявника) «Ремонтно-монтажно-налагоджувальне Управління №4» -Дочірнє підприємство Відкритого акціонерного товариства «УКРХІМЕНЕРГО», м.Донецьк (код ЄДРПОУ 23428947)

про визнання банкрутом

Суддя С.С.Тарапата

До господарського суду Донецької області 10.06.14р. надійшла заява «Ремонтно-монтажно-налагоджувальне Управління №4» - Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «УКРХІМЕНЕРГО» (83008, м.Донецьк, вул. Югославська, буд. 34) №б/н від 30.05.14р. про порушення справи про банкрутство на підставі ст.ст. 11, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011р. провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. Цей Закон має пріоритет перед іншими законодавчими актами України у регулюванні відносин, пов'язаних з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності, за винятком випадків, передбачених цим Законом.

В силу ч.1 ст.15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» суддя повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду, якщо заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Законі та з інших підстав, передбачених ст.63 ГПК України з врахуванням вимог цього Закону.

Дана заява підлягає поверненню з огляду на наступне:

Згідно частини першої статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

1) Частинами 2, 3 ст. 105 Цивільного кодексу України, ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України встановлено обов'язок ліквідаційної комісії або іншого органу, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщувати в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляти персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Відповідно до ч. 7 ст. 22 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції від 22.09.2005р.) повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи повинно містити відомості про найменування юридичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи; місцезнаходження юридичної особи; підставу для прийняття рішення щодо припинення (злиття, приєднання, поділ, перетворення або ліквідація) юридичної особи; місце та дату внесення запису про прийняття рішення засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом про припинення юридичної особи; дату призначення та відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо); порядок і строк заявлення кредиторами вимог до юридичної особи, що припиняється .

З поданої до заяви копії Бюлетеню державної реєстрації №34 2005 рік (сторінка 77) не вбачається відомостей щодо дати публікації оголошення, розділу опублікування вказаного оголошення та не викладений його повний текст, а саме не вказаний порядок і строк заявлення кредиторами вимог до юридичної особи, що припиняється.

Аналогічні недоліки при проведені ліквідації боржника за рішенням його засновників були зазначені Вищим господарським судом України у постанові № 27/57б від 11.08.2010р.

2) Відповідно до ч.3 ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до заяви боржника також додаються перелік кредиторів боржника, вимоги яких визнаються боржником, із зазначенням загальної суми грошових вимог усіх кредиторів, а також щодо кожного кредитора - його імені або найменування, його місцезнаходження або місця проживання, ідентифікаційного коду юридичної особи або реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності), суми грошових вимог (загальної суми заборгованості, заборгованості за основним зобов'язанням та суми неустойки (штрафу, пені) окремо), підстав виникнення зобов'язань, а також строку їх виконання згідно із законом або договором ; довідка органів приватизації (органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності) стосовно наявності або відсутності на балансі підприємства, щодо якого порушено справу про банкрутство, державного майна, що в процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до його статутного капіталу.

Доданий до заяви перелік кредиторів боржника не відповідає вказаним вимогам Закону і не містить відомостей ані місцезнаходження або місця проживання, ані ідентифікаційного коду кредитора.

До заяви №б/н від 30.05.14р. боржником також не додані: заяви кредиторів з грошовими вимогами до боржника, докази на їх підтвердження та результати розгляду таких заяв ліквідаційною комісією; довідка органів приватизації стосовно наявності або відсутності на балансі підприємства державного майна, що в процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до статутного капіталу.

3) В силу ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.

Відповідно до вимог ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.

Згідно п. 2 ч. 8 ст. 111 Цивільного кодексу України проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Так, до заяви №б/н від 30.05.14р. заявником не додано доказів перевірки достовірності та повноти ліквідаційного балансу органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання відповідно до ч.5 ст.60 Господарського кодексу України.

В протоколі №3 позачергових загальних зборів акціонерів Публічного акціонерного товариства «Укрхіменерго» від 14.12.2012р. зазначено: «Враховуючи зауваження, що були винесені в ухвалах господарського суду Донецької області: - Затвердити ліквідаційні баланси РМНУ №1 ДП ВАТ «Укрхіменерго» та РМНУ №4 ДП ВАТ «Укрхіменерго» станом на 14.12.2012р». Однак з даного протоколу не вбачається затвердження саме проміжного ліквідаційного балансу підприємства станом на 14.12.2012р.

Крім того, суд зазначає, що посилання в заяві про перевірку та затвердження проміжного ліквідаційного балансу підприємства станом на 14.12.12р. незалежним аудитором АФ «Восток-аудит» є неспроможними, оскільки з доданого до заяви аудиторського висновку вбачається перевірка окремого фінансового звіту Дочірнього підприємства «Ремонтно-монтажно-налагоджувального управління №1» Відкритого акціонерного товариства «Укрхіменерго» - балансу станом на 14 грудня 2012 року .

4) Приписами ч.9 ст.11 Закону встановлено, що за подання заяви про порушення справи про банкрутство справляється судовий збір у порядку, передбаченому законом.

Відповідно ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до вимог Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2014р. становить 1218,00грн.

Згідно підпункту 13 пункту 2 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір за подання до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство становить 5 розмірів мінімальної заробітної плати, тобто станом на дату подання заяви - 6090,00грн.

У зв'язку з виявленням невідповідності документів, зазначених в додатку до заяви №б/н від 30.05.14р., відділом документального забезпечення та контролю (канцелярія) господарського суду Донецької області відповідно до Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України №28 від 20.02.13р., складено Акт №02-07/127 від 10.06.14р.

Згідно вказаного Акту платіжне доручення №124 від 30.05.14р. про сплату судового збору на суму 355,00грн. додано у копії.

Так, головою ліквідаційної комісії в підтвердження доказів сплати судового збору в розмірі 6090,00грн. надано оригінал платіжного доручення №1418 від 19.06.2012р. на суму 5365,00грн., оригінал платіжного доручення №340 від 21.02.2013р. на суму 370,00грн., копія платіжного доручення №124 від 30.05.2014р. на суму 355,00грн.

В силу п.2.21 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21 лютого 2013 року №7 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» (із змінами і доповненнями, внесеними постановою пленуму Вищого господарського суду України від 29 травня 2013 року №9) платіжне доручення на безготівкове перерахування судового збору, квитанція установи банку про прийняття платежу готівкою додаються до позовної заяви (заяви, скарги) і мають містити відомості про те, яка саме позовна заява (заява, скарга, дія) оплачується судовим збором. Відповідні документи подаються до господарського суду тільки в оригіналі; копії, у тому числі виготовлені із застосуванням технічних засобів (фотокопії тощо), цих документів не можуть бути належним доказом сплати судового збору.

За таких обставин, заявником не додано доказів сплати судового збору у встановленому законом розмірі станом на день звернення до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на суму 6090,00грн.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.63 Господарського процесуального кодексу України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у позовній заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується позовна вимога, доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини.

З огляду на вищевикладене, заява №б/н від 30.05.14р. «Ремонтно-монтажно-налагоджувальне управління №4» Дочірнє підприємство Відкритого акціонерного товариства «УКРХІМЕНЕРГО» про порушення справи про банкрутство підлягає поверненню без розгляду на підставі п.п. 2, 6 ч.1 ст.15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.11р.

Суд звертає увагу голови ліквідаційної комісії на те, що вказані недоліки вже були підставою повернення заяви боржника про порушення справи про банкрутство, про що господарським судом Донецької області винесені відповідні ухвали, а саме: ухвала від 01.07.13р. по справі №905/4609/13, ухвала від 12.12.13р. по справі №905/8670/13, ухвала від 03.03.14р. по справі №905/1219/14, ухвала від 15.04.14р. по справі №905/2462/14. Вказані ухвали набрали законної сили, боржником вказані в ухвалах недоліки не усунені.

Враховуючи викладене та керуючись п.1 ст.2, п.2 ч.1 ст.15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011р., ст.ст.4 -1 , 43, 63, 86 ГПК України, господарський суд

У Х В А Л И В:

Заяву «Ремонтно-монтажно-налагоджувальне Управління №4» - Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства «УКРХІМЕНЕРГО» (83008, м.Донецьк, вул. Югославська, буд. 34) №б/н від 30.05.14р. про порушення справи про банкрутство повернути без розгляду.

Додаток: заява про порушення справи з доданими документами - всього на 43арк., акт від 10.06.14р. №02-07/127 на 1арк., конверт.

Суддя С.С. Тарапата

Дата ухвалення рішення12.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39175264
СудочинствоГосподарське
Сутьліквідацію юридичної особи. Так, до заяви №б/н від 30.05.14р. заявником не додано доказів перевірки достовірності та повноти ліквідаційного балансу органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання відповідно до ч.5 ст.60 Господарського кодексу України. В протоколі №3 позачергових загальних зборів акціонерів Публічного акціонерного товариства «Укрхіменерго» від 14.12.2012р. зазначено: «Враховуючи зауваження, що були винесені в ухвалах господарського суду Донецької області: - Затвердити ліквідаційні баланси РМНУ №1 ДП ВАТ «Укрхіменерго» та РМНУ №4 ДП ВАТ «Укрхіменерго» станом на 14.12.2012р». Однак з даного протоколу не вбачається затвердження саме проміжного ліквідаційного балансу підприємства станом на 14.12.2012р. Крім того

Судовий реєстр по справі —905/3729/14

Ухвала від 12.06.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні