ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 червня 2014 року № 813/3558/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Кухар Н.А.
секретар судового засідання - Жовковська Ю.В.
за участю представників сторін:
від позивача - Гудз І.Б.
від відповідача - Кельбас Р.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівські ресурси» до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування податкового повідомлення - рішення,
в с т а н о в и в :
В провадженні Львівського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівські ресурси» до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування податкового повідомлення - рішення від 08.05.2014 року № 0001582201/6794.
Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки контролюючого органу, викладені в акті позапланової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівські ресурси» з питань повноти декларування, нарахування та своєчасності сплати в бюджет податків і обов'язкових платежів під час взаємовідносин з ТзОВ «Промтехметал» (код за ЄДРПОУ 37398974), ТзОВ «Крафт ЛВ» (код ЄДРПОУ 37399009), ПП «Воллі» є безпідставні, ґрунтуються на припущеннях, оскільки спростовується первинними документами щодо факту реальності господарських операцій з ТзОВ «Промтехметал». Позивач вважає, що правочини з контрагентом ТзОВ «Промтехметал» носили реальний характер, підтверджуються наявністю первинної документації по господарських операціях, результати господарської діяльності відображено у відповідній звітності, в тому числі податковій. Позивач зазначає, що занизити податкові зобов'язання може покупець товару (тобто ТзОВ «Промтехметал»), а в даних господарських операціях ТзОВ «Львівські ресурси» є продавцем товару, відтак висновок податкового органу про заниження ТзОВ «Львівські ресурси» податку на додану вартість на загальну суму 13 662 грн., в т.ч. за березень 2011 року в сумі 13 662 грн. та податку на прибуток на загальну суму 17 078 грн., в тому числі за І квартал 2011 року в сумі 17 078 грн. є та безпідставним. За наведених обставин позивач просить позов задовольнити та скасувати винесене ДПІ у Залізничному районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області податкове повідомлення - рішення від 08.05.2014 року № 0001582201/6794.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав з підстав, викладених у запереченні на позов. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
Посадовими особами Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області проведено позапланову виїзну документальну перевірку, за результатами якої складено Акт від 30.04.2014 року № 1006/13-03-22-01-13/22396116 «Про результати позапланової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівські ресурси» (код за ЄДРПОУ 22396116) з питань повноти декларування, нарахування та своєчасності сплати в бюджет податків і обов'язкових платежів під час взаємовідносин з ТзОВ «Промтехметал» (код за ЄДРПОУ 37398974), ТзОВ «Крафт ЛВ» (код ЄДРПОУ 37399009), ПП «Воллі» (код ЄДРПОУ 34029609)» (далі - Акт перевірки).
Як свідчать висновки акта, перевіркою встановлено, що ТзОВ «Львівські ресурси», -
1. на порушення п.185.1 ст. 185, п. 187.1. ст. 187, п. 188.1, ст. 188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2756-ІV (із змінами та доповненнями) занижено податок на додану вартість на загальну суму 13 662 грн., в т.ч. за березень 2011 року в сумі 13 662 грн.;
2. на порушення вимог п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 , п.п. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997 року № 283/97-ВР (із змінами та доповненнями) занижено податок на прибуток на загальну суму 17 078 грн., в тому числі за І квартал 2011 року в сумі 17 078 грн.
На підставі Акта перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 08.05.2014 року № 0001582201/6794, яким ТзОВ «Львівські ресурси» визначено суму грошового зобов'язання за платежем з податку на прибуток у сумі 17 079,00 грн., у тому числі основний платіж 17 078,00 грн. та штрафна (фінансова) санкція 1 грн.
При прийнятті постанови суд виходить з наступного.
Як свідчить викладене в Акті перевірки, перевірку ТзОВ «Львівські ресурси» проведено на виконання постанови від 25.03.2014 року старшого слідчого з ОВС СУ фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Львівській області про призначення позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Львівські ресурси» з питань повноти декларування, нарахування та своєчасності сплати в бюджет податків і обов'язкових платежів під час взаємовідносин з ТзОВ «Промтехметал» (код за ЄДРПОУ 37398974), ТзОВ «Крафт ЛВ» (код ЄДРПОУ 37399009), ПП «Воллі» (код ЄДРПОУ 34029609).
Перевіркою не встановлено взаєморозрахунків ТзОВ «Львівські ресурси» з ТзОВ «Крафт ЛВ» (код ЄДРПОУ 37399009), ПП «Воллі» (код ЄДРПОУ 34029609).
Так, судом встановлено, що між ТзОВ «Львівські ресурси» та ТзОВ «Промтехметал» укладено договір поставки товару № 250211 від 25.02.2011 року, згідно з яким ТзОВ «Львівські ресурси» (по договору - продавець) в особі директора Гудза Івана Богдановича зобов'язується передати ТзОВ «Промтехметал» (по договору - покупцю) в особі директора Луценко П.В. товар, а покупець - прийняти та оплатити його на умовах, передбачених даним договором. Кількість, розміри та ціна товару, включаючи тару та додаткові затрати, погоджуються сторонами в накладних і рахунках (2.1 договору).
На виконання взятих на себе зобов'язань ТзОВ «Львівські ресурси» було здійснено поставку товарів, а ТзОВ «Промтехметал» було прийнято товар та здійснено оплату за отриманий товар. Факт отримання товару підтверджується видатковими накладними № 163 від 28.02.2011 року, № 233 від 23.03.2011 року. Транспортування товару здійснювалося покупцем на підставі виданих ТзОВ «Промтехметал» довіреностей № 2 від 25.02.2011 року, № 9 від 22.03.2011 року на ім'я Луценка П.В. Факт оплати за поставлений товар підтверджується банківськими виписками, наявними в матеріалах справи.
У зв'язку з поставкою товару ТзОВ «Львівські ресурси» видало покупцеві - ТзОВ «Промтехметал» податкові накладні № 90 від 28.02.2011 року, № 60 від 23.03.2011 року.
Статтею 185 Податкового кодексу України передбачено, що об'єктом оподаткування є операції платників податків з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
в) ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорт);
г) вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт);
ґ) з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35-37 Митного кодексу України;
д) з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35-37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України;
е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Згідно з пунктом 187.1. статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із пунктом 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів, крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Відповідно до п. 4.1. ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Валовий доход включає загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону) (п. 4.1.1 п.4.1 ст. 4 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівські ресурси» на виконання вимог ст. 185, п. 187.1. ст. 187, ст. 188 Податкового кодексу України зобов'язано формувати податкові зобов'язані, оскільки мали місце об'єкти оподаткування з приводу здійснення підприємством господарських відносин з ТзОВ «Промтехметал».
Із системного аналізу зазначених вище норм слідує, що занизити податкові зобов'язання може покупець товару (тобто ТзОВ «Промтехметал»), а не продавець. В даних же господарських операціях ТзОВ «Львівські ресурси» є продавцем товару, відтак висновок податкового органу про заниження ТзОВ «Львівські ресурси» податку на додану вартість на загальну суму 13 662 грн., в т.ч. за березень 2011 року в сумі 13 662 грн. та податку на прибуток на загальну суму 17 078 грн., в тому числі за І квартал 2011 року в сумі 17 078 грн. є безпідставним.
Відповідно до частини 2 ст. З Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 р. (далі - Закон № 996) бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ст. 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.
Відповідно до ст. 1 Закону України Закону № 996 первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Свої податкові зобов'язання з податку на додану вартість та податку на прибуток позивач самостійно визначив в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2011 року, березень 2011 року, декларації з податку на прибуток за І квартал 2011 року та сплатив суму податку на прибуток до бюджету, підтверджується банківською випискою, наявною в матеріалах справи.
З урахуванням того, що позивач задекларував свої податкові зобов'язання та сплатив суми податку на прибуток до бюджету, висновок податкового органу про заниження ТзОВ «Львівські ресурси» податку на прибуток є безпідставним, а їх нарахування призведе до подвійної сплати податку до бюджету.
Так, в Акті перевірки податковий орган покликається на Акт ДПІ у Сихівському районі м. Львова від 04.11.2011 року № 4124/23-408/37398974 «Про результати позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ «Промтехметал» з питань правильності формування податкового зобов'язання та податкового кредиту з податку на додану вартість за лютий-травень 2011 року». Згідно з даним актом перевірки зроблено висновок, що ТзОВ «Промтехметал» не перебуває за юридичною адресою, в ТзОВ «Промтехметал» відсутні відповідні матеріально-технічні засоби та трудові ресурси (відсутність виробничого обладнання, складських та торгівельних приміщень, транспорту та торгівельного обладнання, технічного персоналу, відсутність працівників за основним місцем праці чи по трудових угодах). У зв'язку з цим перевіряючими зроблено висновок про неможливість реального здійснення ТзОВ «Промтехметал» господарських операцій по придбанню товару, які не могли бути наданими в обсязі та в часі, зазначеному ТзОВ «Львівські ресурси» в документах обліку.
Згідно з даним Актом перевірки, факт відсутності за юридичною адресою ТзОВ «Промтехметал» не надає можливість стверджувати, що суб'єкти господарювання не могли здійснювати фінансово-господарську діяльність, здійснювати дії спрямовані на встановлення зміну або припинення правовідносин та здійснювати фактичні дії, спрямовані на виконання взятих на себе зобов'язань.
Відповідно до статті 91 Цивільного кодексу України, цивільна правоздатність юридичної особи, тобто здатність мати цивільні права та обов'язки, виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003, № 755-IV юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТзОВ «Промтехметал» є зареєстрований у встановленому законом порядку як юридична особа.
Відтак, висновки податкового органу про неможливість ТзОВ «Промтехметал» здійснювати дії, спрямовані на встановлення зміну або припинення правовідносин суперечить вимогам статті 91 Цивільного кодексу України та ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Судом взято до уваги, що ТзОВ «Львівські ресурси» у своїй діяльності займається оптовою торгівлею парфумерними та косметичними товарами, неспеціалізованою оптовою торгівлею. В результаті здійснення своєї діяльності орендує складські приміщення, позивачем представлено суду договір оренди нежитлового приміщення № 010211 від 01.02.2011 року. Результати господарських операцій безпосередньо стосуються господарської діяльності позивача, використані/продовжують використовуватися у його господарській діяльності (ТзОВ «Львівські ресурси» укладено договір № 2 від 04.01.2011 року з ВАТ «Кохавинська паперова фабрика» на поставку виробів санітарно-гігієнічного призначення та договір поставки № ДГ-0000006 від 03.02.2010 року із ТзОВ «ВТП «Орбіта-плюс»).
Не заслуговує на увагу суду посилання відповідача на неможливість реального здійснення ТзОВ «Промтехметал» господарських операцій по придбанню товару через відсутність матеріально-технічних та трудових ресурсів у ТзОВ «Промтехметал», оскільки законом на ТзОВ «Львівські ресурси» не покладено обов'язків щодо перевірки матеріально-технічної бази контрагента. Правоздатність юридичної особи виникає в силу її реєстрації (стаття 91 Цивільного кодексу України) та додаткового підтвердження не потребує, а здійснення операцій пов'язаних із купівлею та продажем товарів не вимагає наявність будь-яких особливих умов матеріально-технічної бази юридичної особи, значного залучення трудових ресурсів.
Окрім того, згідно із закріпленим у Конституції України принципом індивідуалізації відповідальності(ст.61), будь-яка особа не може нести відповідальність за дії третіх осіб. У даному випадку ТзОВ „Львівські ресурси", яким при здійсненні господарської діяльності додержано всіх норм податкового законодавства, не зобов'язане нести відповідальність за дії інших осіб. Отже, виконання одним платником податків своїх зобов'язань перед бюджетом не ставиться у залежність від виконання зазначених зобов'язань будь-яким іншим платником податків.
Суд не бере до уваги покликання представника відповідача на вирокСихівського районного суду від 26.12.2012 року з огляду на те, що обставини, викладені у ньому не стосуються господарських операцій між позивачем та ТзОВ «Промтехметал». Відтак, даний вирок не є належним доказом у даній справі.
Таким чином, представлені позивачем суду документи свідчать про підстави виникнення цивільних прав та обов'язків, а також про фактичне здійснення господарських операцій Товариством та його контрагентом, та є достатніми доказами на підтвердження здійснення останніх.
У відповідності до вимог ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Аналізуючи чинне законодавство та обставини справи, суд дійшов висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх та беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності прийнятого ним рішення.
Виходячи з усього наведеного вище, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки судом не встановлено порушень позивачем податкового законодавства, то відсутні підстави застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Щодо судових витрат, то такі відповідно до вимог ст.94 КАС України, належить присудити на користь позивача в розмірі 182,70 грн.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області від 08.05.2014 року № 0001582201/6794.
Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівські ресурси» (місцезнаходження: 79018, м. Львів, вул. Залізнична, 18, ідентифікаційний код 22396116) 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. судового збору.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кухар Н.А.
Повний текст постанови виготовлено 13.06.2014 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2014 |
Оприлюднено | 17.06.2014 |
Номер документу | 39187501 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні