Постанова
від 30.05.2014 по справі 826/4175/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 травня 2014 року № 826/4175/14

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:

Судді Добрянської Я.І,

відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України, без виклику сторін, розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Київського міського центру зайнятості

до ОСОБА_1

про стягнення незаконно отриманих коштів у розмірі 12 339,47 грн.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Київського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів у розмірі 12 339,47 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.04.2014 р., відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, суддею Добрянською Я.І. було відкрито скорочене провадження у справі № 826/4175/14 та запропоновано відповідачу у строк до 18.04.2014 року або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.

Ухвала про відкриття скороченого провадження у справі № 826/4175/14 була отримана відповідачем 09.04.2014 р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах справи.

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Однак, ні станом на 18.04.2014 р., ні станом на час розгляду справи по суті 30.05.2014 р., жодних заперечень на позовну заяву та/або заяв чи клопотань від відповідача до суду не надходило.

Згідно вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Таким чином, розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 зареєструвався 06.08.2013 р. в Солом'янському районному центрі зайнятості Київського міського центру зайнятості (далі - Солом'янський РЦЗ), як такий, що шукає роботу, та 06.08.2013 р. написав заяву з проханням надати йому статус безробітного та призначити виплату допомоги по безробіттю в якій вказав що через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів.

Наказом Солом'янського районного центру зайнятості за № НТ 130807 від 07.08.2013 р. йому був наданий статус безробітного та наказом за №НТ 130813 від 13.08.2013р. призначена допомога по безробіттю з 13.08.2013 р., у відповідності до ч. 2 ст. 43 Закону України «Про зайнятість населення» та ст. ст. 22, 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Відповідно до Порядку обміну інформацією між Державною податковою адміністрацією України, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Державної податкової адміністрації України № 259/407 від 12 липня 2006 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 липня 2006 року за № 876/12750, здійснюється обмін інформацією між Державною податковою адміністрацією України, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання роботи за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом та під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими угодами, ведення особистого селянського господарства, отримання пенсії. Даний обмін інформацією здійснюється з метою перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та визначення розміру матеріального забезпечення.

В процесі звірки отриманих даних з файлу (в електронному вигляді) Державної податкової інспекції з інформацією щодо розслідування страхових випадків за 3 квартал 2013 року було виявлено, що під час перебування на обліку в Солом'янському районному центрі зайнятості ОСОБА_1 перебував у трудових відносинах з ТОВ «Будремавто» (ЄДРПОУ 35822169).

З метою підтвердження інформації Дніпровським районним центром зайнятості було здійснено перевірку в ТОВ «Будремавто» (ЄДРПОУ 35822169), про що свідчить Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 43 від 24.01.2014 року. Під час перевірки виявлено, що ОСОБА_1 перебував у трудових відносинах з ТОВ «Будремавто» (ЄДРПОУ 35822169) з 01.08.2013 р. (наказ № 36-к від 01.08.2013 р.) по 12.12.2013 р. (наказ № 49-к від 12.12.2013 р.)

Пунктом 4 ч. 2 ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення», безробітні зобов'язаний інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону (зокрема, зайнятості особи).

Відповідно до ч. 3 ст. 44 закону України «Про зайнятість населення», відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Отже, в період перебування на обліку в Солом'янському РЦЗ та отримання допомоги по безробіттю гр. ОСОБА_1 працював у ТОВ «Будремавто» (ЄДРПОУ 35822169), про що він не повідомив центр зайнятості.

Згідно п.п. 2 і 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно довідки розрахунку витрат коштів нарахованих на випадок безробіття № 1860 від 18.03.2014 р. ОСОБА_1 була нарахована та виплачена допомога по безробіттю у розмірі 12 339,47 грн. за період з 13.08.2013 р. по 13.01.2014 р.

Так, ОСОБА_1 14.02.2014 року було направлено рекомендований лист з повідомленням за № 1125 від 13.02.2014 р. про необхідність добровільно відшкодувати незаконно отримані кошти протягом 15 календарних днів у розмірі 12 339,47 грн. Відповідач лист отримав 19.02.2014 р., однак кошти на даний час не повернув.

Відповідно до ст. ст. 7, 16 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», допомога по безробіттю здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

В результаті несплати відповідачем вказаних коштів, до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, не надходять кошти спрямовані на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що зачіпає інтереси держави.

Відповідно до ст.39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Несплата вищевказаної суми наносить шкоду державі, так як перешкоджає в повному обсязі Київському міському центру зайнятості забезпечувати соціальний захист громадян шляхом виплати допомоги по безробіттю.

Згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог, а відповідач (що був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в даній справі) жодних заперечень щодо стосовно даного спору суду не надав, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача шляхом стягнення з ОСОБА_1 коштів у сумі 12 339,47 грн.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з гр. ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, адреса: 03058, АДРЕСА_1) на користь Київського міського центру зайнятості кошти у розмірі 12 339,47 грн.(дванадцять тисяч триста тридцять дев'ять грн. 47 коп.).

Стягувач - Київський міський центр зайнятості (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 47-Б, р/р 37179301900001 ГУДКУ у м. Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 03491091).

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.І.Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.05.2014
Оприлюднено13.06.2014
Номер документу39188827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4175/14

Постанова від 30.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні