ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 травня 2014 року № 826/4613/14
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:
Судді Добрянської Я.І,
відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України, без виклику сторін, розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу:
за позовом Київського міського центру зайнятості
до відповідача Ліквідаційної комісії Державної акредитаційної комісії України
про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 33 177,40 грн.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Київського міського центру зайнятості до відповідача Ліквідаційної комісії Державної акредитаційної комісії України про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 33 177,40 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.04.2014 р., відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, суддею Добрянською Я.І. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/4613/14 та запропоновано відповідачу у строк до 25.04.2014 р. або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.
Ухвала про відкриття скороченого провадження у справі № 826/4613/14 була отримана відповідачем 14.04.2014 р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Однак, ні станом на 25.04.2014 р., ні станом на час розгляду даної справи по суті 30.05.2014 р., жодних заперечень на позовну заяву та/або заяв чи клопотань від відповідача до суду не надходило.
Згідно вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Таким чином, розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
В Дарницькому районному центрі зайнятості 07.12.2012 року зареєструвалася як така, що шукає роботу, ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1. Останнім місцем роботи гр. ОСОБА_2 була Державна акредитаційна комісія України (код ЄДРПОУ 00013250).
Статус безробітного гр. ОСОБА_2 надано 14.12.2012 року відповідно до ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення», та призначено допомогу по безробіттю на підставі ст.ст. 22, 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 2 березня 2000 р. № 1533-ІІІ (далі - Закон 1533-ІІІ).
Під час реєстрації в центрі зайнятості гр. ОСОБА_2 надала документи, які є підставою для надання особі статусу безробітного та визначення розміру матеріального забезпечення, а саме довідку про середню заробітну плату (дохід) від 13.11.2012 р. № 2431-ДАК, в якій зазначено, що застрахованою особою та роботодавцем сплачені страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття протягом травня 2012 року по жовтень 2012 року.
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 23 Закону 1533-ІІІ, у середньомісячну заробітну плату (доход) для обчислення допомоги по безробіттю включаються всі види виплат, на які нараховуються страхові внески, які підтверджуються даними Єдиного державного реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України.
Відповідно до ст. 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації від 13.02.2009 року № 60/62 та постановою правління Пенсійного Фонду України від 13.02.2009 року № 7-1, що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року № 232/16248, центрами зайнятості проводяться розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення. Для проведення зазначених розслідувань центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України, шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами, ведення особистого селянського господарства, отримання пенсії.
Обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, ДПА України та ПФУ, як центральними органами виконавчої влади. Даний обмін інформацією здійснюється з метою перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та визначення розміру матеріального забезпечення.
Так, при проведенні розслідування страхового випадку, яке було здійснене шляхом електронної звірки даних, що зазначені у документах, поданих ОСОБА_2 до Дарницького РЦЗ і які є підставою для надання статусу безробітного та виплати матеріального забезпечення, з Єдиним державним реєстром застрахованих осіб Пенсійного фонду України, було виявлено що протягом жовтня 2012 року страхові внески застрахованою особою та роботодавцем не сплачувались, згідно довідки Пенсійного фонду України (реєстр персональних карток відомості про дохід особи).
Зважаючи на зазначене, до Шевченківського РЦЗ було зроблено запит щодо проведення перевірки достовірності документів, у зв'язку з виявленими розбіжностями за даними Пенсійного фонду України безпосередньо на підприємстві.
За наслідками наведеного, Дарницький РЦЗ отримав Акт розслідування від 12.09.2013 року № 1139, в якому зазначено, що гр. ОСОБА_2 перебувала у трудових відносинах з Державною акредитаційною комісією України та звільнена з 13.11.2012 р. згідно п. 1 ст. 40 КЗпП України. Розбіжності даних довідки виникли у зв'язку з несплатою страхових внесків.
Отже, оскільки відомості про доходи гр. ОСОБА_2, на підставі яких було призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, відповідно до п. 7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою кабінету міністрів України від 26.09.2001 р. № 1266, роботодавець повинен відшкодувати незаконно виплачену допомогу по безробіттю.
Згідно довідки від 18.03.2014 р. № 21/459, сума незаконно виплаченої допомоги гр. ОСОБА_2 складає 33 177,40 грн. (тридцять три тисячі сто сімдесят сім грн. 40 коп.)
Враховуючи зазначене, наказом Дарницького РЦЗ від 16.12.2013 р. № 72 було прийнято рішення надіслати керівнику Державної акредитаційної комісії України повідомлення про необхідність відшкодувати незаконно виплачені кошти.
Так, на адресу відповідача було направлено лист-претензію № 21/2244 від 16.12.2013 року з пропозицією повернути кошти в сумі 33 177,40 грн. Повідомлення про вручення листа-претензії до центру зайнятості не повернулось, а тому було повторно направлено лист-претензію № 21/200 від 03.02.2014 року Голові ліквідаційної комісії Державної акредитаційної комісії України, який отримано останнім 06.02.2014 року, проте як в добровільному порядку зазначені кошти сплачені не були.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», допомога по безробіттю здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних послуг Фондом.
В результаті несплати Державною акредитаційною комісією України вказаних коштів, до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, не надходять кошти спрямовані на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що зачіпає інтереси держави.
Несплата Державною акредитаційною комісією України вказаної суми наносить суттєвої шкоди державі, так як перешкоджає Дарницькому районному центру зайнятості в повному обсязі забезпечувати соціальний захист громадян шляхом виплати допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у передбачених законодавством випадках.
Відповідно до ст. 39 Закону 1533-ІІІ, спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Як було зазначено вище, та підтверджується наявними матеріалами справи, жодних заперечень з приводу даного судового спору стосовно стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 33 177,40 грн. - відповідачем до суду не подавалося, хоча останній належним чином був повідомлений про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі, докази чого (повідомлення про вручення поштового відправлення) містяться в матеріалах справи.
Згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог, а відповідач (що був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в даній справі) жодних заперечень щодо наявності такої незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 33 177,40 грн. суду не надав, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача шляхом стягнення з Ліквідаційної комісії Державної акредитаційної комісії України незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 33 177,40 грн.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Державної акредитаційної комісії України (01135, м. Київ, вул. Перемоги, 10; код ЄДРПОУ 00013250) на користь Київського міського центру зайнятості незаконно отриману допомогу по безробіттю у розмірі 33 177 грн. 40 коп. (тридцять три тисячі сто сімдесят сім грн. 40 коп.).
Стягувач - Київський міський центр зайнятості (01033, м. Київ-33, вул. Жилянська, 47-б; р /р 37179301900001 в Головному управлінні Державної казначейської служби України у м. Києві; МФО 820019; код ЄДРПОУ 03491091).
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.І.Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2014 |
Оприлюднено | 13.06.2014 |
Номер документу | 39188832 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні