Постанова
від 10.06.2014 по справі 904/3266/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.06.14р. Справа № 904/3266/14

Суддя господарського суду Дніпропетровської області Владимиренко І.В. розглянувши матеріали справи

за заявою голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ"

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299)

про визнання банкрутом

Відомості про сторін та учасників судового процесу:

від боржника: представник голови ліквідаційної комісії Пустовой Ю.Є. дов. № 1 від 08.04.14р.

ВСТАНОВИВ:

Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299) порушено ухвалою господарського суду 28.05.14 р. відповідно до процедури, передбаченої статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі -Закон).

Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є встановлена під час роботи голови ліквідаційної комісії недостатність вартості майнових активів боржника для задоволення вимог кредиторів.

Згідно частини першої статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Таким чином, враховуючи вищезазначені вимоги Закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Також 10.06.14р. до суду від засновника Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" надійшло пояснення в якому останній зазначив, що ним як засновником Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299) дійсно прийнято рішення про подання заяви про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299) .

Судом пояснення засновника прийняті до відома.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ", господарський суд встановив наступне.

Згідно з частиною першою статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Учасником підприємства боржника 10.02.14р. Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" прийнято рішення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації та призначено голову ліквідаційної комісії Гапона О.М.

На виконання вимог частини першої статті 105 Цивільного кодексу України боржник звернувся до державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради для здійснення реєстраційної дії по внесенню відомостей про припинення юридичної особи, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 29.04.14р. № 234788, в якому містяться дані про внесення 11.02.14р. відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про початок процедури припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299).

Відповідно до частини четвертої статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

На виконання вимог частини четвертої статті 105 Цивільного кодексу України, ліквідатор боржника помістив в друкованому засобі масової інформації, в якому публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, а саме в Бюлетні державної реєстрації від 20.02.14р. № 275 (5), оголошення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299) шляхом ліквідації.

Також судом встановлено, що ліквідатором, на виконання вимог підпункту 11.1.1. пункту 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11р. № 1588, направлено до Лівобережної ОДПІ, в якій платник перебуває на обліку, заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП.

У відповідності до статті 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка. Об'єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим згідно з законодавством. Згідно пункту 12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000р. №419, проведення інвентаризації обов'язкове у разі ліквідації підприємства.

Згідно частини першої статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

На виконання вимог частини першої статті 111 Цивільного кодексу України, за результатами розгляду пред'явлених кредиторських вимог до боржника, проведеної інвентаризації активів і зобов'язань, складено проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ", станом на 28.04.14р.

З проміжного ліквідаційного балансу боржника, складеного станом на 28.04.14р., протоколом (рішенням) № 10 від 28.04.14р. проміжний ліквідаційний баланс затверджено власником Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ". Згідно цього балансу кредиторська заборгованість становить 383 895,47 грн.; дебіторська заборгованість складає 10 198,18 грн., основні засоби - 882,00 грн., нематеріальні активи - 1 350,00 грн., товарно - матеріальні цінності та грошові кошти - відсутні.

Також протоколом № 10 від 28.04.2014р. припинені повноваження голови ліквідаційної комісії Гапона О.М. та призначено нового голову ліквідаційної комісії боржника Морозова І.А.

Таким чином, згідно поданих документів господарським судом встановлено, що вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів, при цьому до звернення ліквідатора до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, було дотримано вимоги цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Відповідно до положень ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.

Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Враховуючи викладене, господарський суд прийшов до висновку про необхідність визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 3 місяці.

Крім того, ліквідатора слід зобов'язати надати для доручення до справи реєстр вимог кредиторів, який буде розглянуто у судовому засіданні.

Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора банкрута встановлено наступне.

Відповідно до ст. 40 Закону у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Згідно із положеннями ст. 95 Закону суд призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Боржник в своїй заяві просить суд покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії Морозова Ігоря Анатолійовича, який не є заінтересованою особою відносно боржника, не є і не був керівником боржника та не є засновником боржника.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе, призначити ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Морозова Ігоря Анатолійовича (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Також до суду 05.06.2014р. надійшло клопотання Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області № 17643/10/04-64-10-20 від 03.06.2014р. в якому остання просить суд прийняти дане клопотання до розгляду та повідомити податковий орган про час та дату судового засідання, зобов'язати ТОВ "Колумб" надати виписки з рахунків за останні три роки та необхідні первинні документи для проведення перевірки на виконання вимог чинного законодавства.

Розглянувши в судовому засіданні клопотання Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області та наявні матеріали справи, заслухавши ліквідатора, суд вирішив наступне.

Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 11.3 Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588 "Про затвердження порядку обліку платників податків і зборів" у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 (до яких відноситься судове рішення про порушення провадження у справі про банкрутство) органом державної податкової служби приймається рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим.

В той же час згідно з пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.

Відповідно до п 78.1. п. 78.1.7. ст. 78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;

Згідно п. 78.4. ст. 78 Податкового Кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області не було надано суду документальних доказів, а саме розписки боржника про отримання копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Саме після прийняття даного наказу керівником і вручення його боржнику починається документальна позапланова перевірка та з цього моменту податкова має право витребувати з посадових осіб (ліквідатора) боржника документи фінансово - господарської діяльності та бухгалтерського обліку ТОВ "КОЛУМБ" за період його діяльності.

Також Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області не надано суду підтвердження того, що вона зверталась до посадових осіб (ліквідатора) боржника з вимогою про надання документів фінансово - господарської діяльності та бухгалтерського обліку ТОВ "КОЛУМБ" за період його діяльності, що суперечить вимогам ст.. 38 ГПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Тому суд не вбачає підстав для задоволення клопотання Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області № 17643/10/04-64-10-20 від 03.06.2014р., оскільки у Лівобережній ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області є достатньо часу для проведення відповідних до законодавства дій.

Керуючись ст.ст. 37, 38, 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.. ст. 78, 82, 111 Податкового кодексу України, ст.86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299) - банкрутом.

Відкрити ліквідаційну процедуру у справі строком на 3 місяці.

Ліквідатором ТОВ "КОЛУМБ" призначити голову ліквідаційної комісії Морозова Ігоря Анатолійовича (ідентифік. номер НОМЕР_1).

З метою виявлення кредиторів банкрута в порядку ч. 3, 4 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оприлюднити господарським судом Дніпропетровської області повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛУМБ" (49127, м. Дніпропетровськ, вул. Виробнича, буд. 4; код ЄДРПОУ 31296299) банкрутом на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі інтернет.

Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.

Заявлення кредиторських вимог в обов'язковому порядку здійснюється кредиторами до господарського суду Дніпропетровської області зі сплатою судового збору відповідно до вимог Закону України „Про судовий збір" та ліквідатору в порядку ст.. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Після закінчення строку для подання кредиторських вимог, зобов'язати ліквідатора надати господарському суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, письмовий звіт про надіслання всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами в порядку п. 5 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", скласти реєстр вимог кредиторів та подати на затвердження господарському суду реєстр вимог кредиторів.

- у строк до 22.07.14р. подати на затвердження до господарського суду реєстру вимог кредиторів.

Призначити судове засідання для розгляду реєстру вимог кредиторів на 22.07.14 р. о 10:00 , яке відбудеться в приміщенні господарського суду Дніпропетровської області, зал судового засідання № 17.

Явку ліквідатора, представників кредиторів у судове засідання визнати обов'язковим.

- заходи ліквідаційної процедури проводити у відповідності до вимог статей 37-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

- кожного першого числа наступного місяця ліквідатор повинен надати господарському суду Дніпропетровської області звіт про проведені дії в ліквідаційній процедурі з документами, які підтверджують проведення цих дій в ліквідаційній процедурі.

- подати на затвердження до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс та документи, які підтверджують проведення ліквідаційної процедури за десять днів до закінчення строку ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:

- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;

- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;

- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;

- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;

- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом;

- скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;

- вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;

- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.

- з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Клопотання Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області № 17643/10/04-64-10-20 від 03.06.2014р. залишити без задоволення.

Копію постанови надіслати: боржнику, ліквідатору, Самарському ВДВС Дніпропетровського МУЮ, державному реєстратору Реєстраційної служби Дніпропетровського МУЮ, Лівобережній ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області.

Суддя І.В. Владимиренко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39193311
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3266/14

Ухвала від 10.09.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 27.08.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 19.08.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 22.07.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 15.07.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 01.07.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 23.06.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 23.06.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Постанова від 10.06.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 28.05.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні