Рішення
від 11.06.2014 по справі 908/1638/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 13/36/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.06.2014 Справа № 908/1638/14

За позовом: Запорізької міської ради, м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп", м. Луцьк

про внесення змін до договору

суддя Серкіз В.Г.

Представники сторін:

Від позивача: Шеремет З.В., довіреність № 01/02-17/02188 від 15.07.2013р.

Від відповідача: не з'явився

Розглядається позовна заява Запорізької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп" про внесення змін до договору оренди земелі від 01.12.2009р., укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ "Дельта Вест Ойл Груп".

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.05.2014р. позовну заяву прийнято до розгляду, порушено провадження у справі № 908/1638/14, судове засідання призначено на 27.05.2014р.

Ухвалою від 27.05.2014р. розгляд справи відкладався на 11.06.2014р. у зв'язку з неявкою представника відповідача.

За клопотанням представника позивача судовий розгляд проводився без застосування засобів технічної фіксації судового процесу.

11.06.2014р. справу розглянуто, спір вирішено, прийнято рішення, вступну та резолютивну частину якого оголошено в судовому засіданні.

Позивач в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги на підставах, викладених у позові та просить суд позов задовольнити, внести зміни в п. 5 договору оренди землі від 01.12.2009р. зареєстрований за № 010926102222 від 02.12.2009р., укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп щодо земельної ділянки загальною площею 0,2514 га., розташованої на вул. Магістральній, 100б в м. Запоріжжі, виклавши пункт 5 в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1 807 792,26 грн. (один мільйон вісімсот сім тисяч сімсот дев'яносто дві грн. 26 коп.) в цінах 2013 року». Внести зміни в п. 9 договору оренди землі від 01.12.2009р. зареєстрований за № 010926102222 від 02.12.2009р., укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп щодо земельної ділянки загальною площею 0,2514 га., розташованої на вул. Магістральній, 100б в м. Запоріжжі, виклавши пункт 5 в такій редакції: «9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 108 467,53 грн. (сто вісім тисяч чотириста шістдесят сім грн. 53 коп.), що складає шестикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року». Позовні вимоги ґрунтуються на ст. 274, 288.1, 288.5 Податкового кодексу України, ст. 142, 144 Конституції України, ст. 18, 20 Закону України «Про оцінку землі», ст. 10, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 21, 30 Закону України «Про оренду землі», ст. 632, 651, 652 ЦК України, ст. 188 ГК України та ст. 1, 2, 54, 57, 84 ГПК України.

Відповідач в судове засідання не з'явився. Процесуальним правом на участь в судовому засіданні не скористався.

Згідно з п.3.6 роз'яснень Президії ВГСУ від 18.09.1997 р. № 02-5/289 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України" (з наступними змінами та доповненнями) особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Як свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, що надійшло на адресу господарського суду, ухвала про порушення провадження у справі № 908/1638/14 22.05.2014р. була вручена уповноваженій особі Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп". Таким чином, у суду є достатні підстави вважати, що відповідач про дату, час та місце розгляду даної справи був повідомлений належним чином у відповідності із приписами закону. Підстави неявки відповідача суду не відомі. Клопотання про розгляд справи без його участі до суду не надходило.

Однак, 10.06.2014р. на адресу господарського суду надійшов відзив № 72 від 03.06.2014р. від Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп", в якому відповідач проти позову заперечує в повному обсязі та просить суд залишити позовну заяву без розгляду.

Суд визнав за можливе розглянути справу по суті без участі представника відповідача, за наявними у справі матеріалами та поясненнями представника позивача в порядку ст. 75 ГПК України.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд

В С Т А Н О В И В:

Між Запорізькою міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп" (Орендар) 01.12.2009 року був укладений договір оренди землі, який зареєстровано У Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.12.2009р. за № 040926102222.

Відповідно до п.1.1 Договору, Орендодавець відповідно до рішення тридцять п'ятої сесії п'ятого скликання Запорізької міської ради № 72/128 від 28.10.2009р., надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування автозаправного комплексу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Магістральна, буд. 100б.

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2514 га. (п. 2 Договору).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно п. 5 Договору, становила 1 551 867,06 грн. в цінах 2009 року.

За змістом п. 9 Договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 62 074,68 грн., що складає 4% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2009 року.

Згідно із п. 11 Договору, орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Шевченківського району 33213812700009 в управлінні Держказначейства у Шевченківському районі міста Запоріжжя Головного управління Держказначейства України в Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 34676911, код 13050200.

Відповідно до п. 12 Договору, розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати;

- в інших випадках, передбачених законом.

Пунктом 32 Договору передбачено, що, зміна умов договору у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, 27.07.2011р. на позачерговій сесії Запорізької міської ради шостого скликання було прийнято рішення № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя».

Рішенням Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012р. було внесено зміни до рішення Запорізької міської ради № 16 від 27.07.2011р. «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя». Зокрема, вказаним рішенням встановлено коефіцієнт « 6» для визначення розміру орендної плати для земельних ділянок, наданих для розташування автозаправних станцій та газових автозаправних станцій. Розмір орендної плати визначається згідно формули: О= П*К*Кі, де «О» - розмір орендної плати, «П» - розмір земельного податку, визначений згідно вимог Податкового кодексу України, «К» - коефіцієнт, визначений даним рішенням, «Кі» - коефіцієнт індексації.

Рішенням міської ради № 37 від 26.06.2012р. зобов'язано орендарів земельних ділянок, у яких розмір орендної плати, встановлений в договорі оренди землі, не відповідає даному рішенню або розрахований без урахування рішення міської ради від 03.03.2008р. № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», укласти додаткові угоди на збільшення орендної плати.

Пунктом 5 згаданого рішення встановлено, що воно набирає чинності з 01.01.2013р.

Рішення Запорізької міської ради № 37 було оприлюднене 24.07.2012р. в газеті «Запорізька Січ».

Згідно витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2514 га (кадастровий номер 2310100000:07:040:0092), розташованої в м. Запоріжжя, вул. Магістральна, 100б, що перебуває в оренді ТОВ "Дельта Вест Ойл Груп", нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки складає 1 807 792,26 грн.

Враховуючи зміну коефіцієнту для визначення розміру орендної плати, позивач в порядку ст. 188 ГК України листом (вих. № 01/02-21/03194 від 16.10.2013р.) звернувся до відповідача із пропозицією внести зміни до договору оренди землі від 01.12.2009р., а саме - викласти п. 5 та п. 9 договору у наступній редакції:

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1 807 792,26 грн. (один мільйон вісімсот сім тисяч сімсот дев'яносто дві грн. 26 коп.) в цінах 2013 року»;

« 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 108 467,53 грн. (сто вісім тисяч чотириста шістдесят сім грн. 53 коп.), що складає шестикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

У зв'язку із тим, що додаткову угоду про внесення змін до договору оренди землі від 01.12.2009р. з боку ТОВ "Дельта Вест Ойл Груп" підписано не було, відповідач не сплачує орендну плату у встановленому рішенням міської ради № 37 шестикратному розмірі земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року, Запорізька міська рада звернулась до господарського суду із позовом про зміну п.5 та п. 9 договору в судовому порядку.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази, вислухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про задоволення заявлених вимог, виходячи з наступного.

Згідно із ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ч. 1 ст. 628 ЦК України).

Відповідно до положень ст.13 Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату - є однією з істотних умов договору оренди землі відповідно до ст. 15 цього ж Закону.

Стаття 21 вказаного Закону визначає орендну плату як платіж, який орендар вносить

орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Статтею 2 Закону України «Про плату за землю закріплено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Згідно зі ст. 201 ЗК України грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Статтею 13 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що нормативна грошова оцінка земель провадиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (ст. 288.1 Податкового кодексу України).

У відповідності до ст. 288.5 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути менше - для земель несільськогосподарського призначення - трикратного розміру земельного податку, встановленого цим розділом Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільським, селищним, міським радам надано повноваження розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. Так, відповідно до пункту 35 ст. 26 цього ж Закону до відома сільських, селищних, міських рад віднесено затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно зі ст. 59 вказаного Закону рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які відповідно до ст. 144 Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території та оприлюднюються у встановленому законом порядку. Відповідно до п. 5 наведеної статті, рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень в дію.

Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї з сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом (ч. 2 ст. 651 ЦК України).

За змістом ч. 1 ст. 632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (ч. 2 ст. 632 ЦК України).

Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі, спір вирішується в судовому порядку.

Приписами ст. 188 ГК України встановлено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Як вбачається з матеріалів справи, при укладенні договору оренди землі від 18.05.2007р. в п. 12 Договору сторони узгодили, що розмір орендної плати може бути переглянутий один раз на рік, зокрема, в разі зміни розмірів земельного податку, також в разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати.

Виходячи з вищенаведених положень ст.. 144 Конституції України, ст.. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.. 288 п. 5 Податкового кодексу України, приймаючи рішення № 37 від 26.06.2012р. про збільшення з 01.01.2013р. ставок орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення в м. Запоріжжі, Запорізька міська рада діяла в межах наданих їй Законом повноважень.

Згідно із нормами п.9.1.10 та п.14.1.147 ст. 14 Податкового кодексу України, плата за землю (у формі земельного податку та орендної плати) визначається загальнодержавним податком. А відповідно до п.4.1.9 ст. 4 цього ж кодексу, зміни будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситись пізніш, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки.

Оскільки рішення міської ради № 37 прийнято 26.06.2012р., а новий бюджетний період розпочався з 1 січня 2013 року, слід зазначити, що вказане рішення прийнято в межах встановлених діючим законодавством строків. Також, в самому рішенні зазначено строк введення його в дію - з 01.01.2013р., що відповідає приписам п. 5 ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні». Отже, рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012р. набрало чинності 01.01.2013р. і на момент розгляду спору в суді є дійсним, його дію у встановленому законом порядку не скасовано.

Позивачем надані пояснення та в матеріалах справи знаходяться відповідні докази, що підтверджують направлення позивачем відповідних пропозицій відповідачу щодо зміни умов договору.

Враховуючи викладене, суд вважає, що укладений між сторонами по справі договір оренди землі від 01.12.2009р. дійсно потребує приведення його у відповідність до чинних норм закону.

Відтак, правомірним вбачається намір Запорізької міської ради, як Орендодавця земельної ділянки, переглянути встановлений Договором розмір орендної плати у зв'язку із підвищенням розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжі відповідно до рішення ЗМР № 37 від 26.06.2012р.

Виходячи з представленого суду витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки в м. Запоріжжя, вул. Магістральна, 100б площею 0,2514 га (кадастровий номер 2310100000:07:040:0092), наданого Головним управлінням Держземагентства від 07.08.2013р., згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 1 807 792,26 грн., розмір орендної плати за вказану земельну ділянку за договором оренди від 01.12.2009р. має розраховуватись за формулою: 1 807 792,26 х 1% х 6 = 108 467,53 грн., де: 108 467,53 грн. - розмір орендної плати; 1 807 792,26 х 1% - розмір земельного податку, визначений згідно - вимогами Податкового кодексу України; 6 - коефіцієнт, визначений рішенням ЗМР від 26.06.2012р. № 37.

Таким чином, відповідно до вимог ст. 288 Податкового кодексу України орендна плата за земельну ділянку в м. Запоріжжя на вул. Магістральна, 100б площею 0,2514 га (кадастровий номер 2310100000:07:040:0092) має сплачуватись ТОВ "Дельта Вест Ойл Груп" у шестикратному розмірі земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року, тобто в сумі 108 467,53 грн.

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є доведеними, обгрунтованими, заснованими на законі та задовольняються судом.

Пункт 5 договору оренди землі від 01.12.2009р. зареєстрований за № 010926102222 від 02.12.2009р., укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп щодо земельної ділянки загальною площею 0,2514 га., розташованої на вул. Магістральній, 100б в м. Запоріжжі, слід викласти в редакції позивача: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1 807 792,26 грн. (один мільйон вісімсот сім тисяч сімсот дев'яносто дві грн. 26 коп.) в цінах 2013 року» та п. 9 договору оренди землі від 01.12.2009р. зареєстрований за № 010926102222 від 02.12.2009р., укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дельта Вест Ойл Груп щодо земельної ділянки загальною площею 0,2514 га., розташованої на вул. Магістральній, 100б в м. Запоріжжі, слід викласти в редакції позивача: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 108 467,53 грн. (сто вісім тисяч чотириста шістдесят сім грн. 53 коп.), що складає шестикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

Судом не береться до уваги заперечення відповідача, які викладені в письмовому відзиві № 72 від 03.06.2014р., а саме, що відповідно до п.2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 року «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. Граничний розмір ставки орендної плати не змінювався і відповідно до статті 288 Податкового Кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності встановлюється у договорі оренди між орендодавцем і орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим Кодексом, крім земель сільськогосподарського призначення, і не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки. У договорі оренди землі орендна плата встановлена у чотирикратному розмірі земельного податку, тобто перебуває в межах граничного розміру, встановленому законодавством. Відповідно до статті 188 Господарського Кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2012р. № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у М.Запоріжжя» в односторонньому порядку збільшено розмір орендної плати з чотирикратного до шестикратного розміру земельного податку. Вищезгадане рішення Запорізької міської ради стосується договорів оренди землі, які будуть укладатися після набрання даним рішенням чинності. А до уже укладених договорів оренди землі дане рішення Запорізької міської ради про збільшення розміру орендної плати з чотирикратного до шестикратного розміру земельного податку не застосовується.

Така позиція відповідача є необгрунтованою та хибною, виходячи з наступного.

В п. 12 Договору оренди землі сторони дійшли згоди, що розмір орендної плати переглядається, зокрема в разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно із ч. 34 п. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин відповідно до чинного законодавства.

В ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» зазначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

26.06.2012 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 року № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжі». Зазначеним рішенням внесено зміни до рішення міської ради, яким визначено коефіцієнт, відповідно до якого встановлюється розмір орендної плати за земельні ділянки певної категорії.

Пунктом 2 рішення № 37 зобов'язано орендарів земельних ділянок, у яких розмір орендної плати, встановлений в договорі оренди землі, не відповідає даному рішенню або розрахований без урахування рішення міської ради від 03.03.2008 № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», укласти додаткові угоди на збільшення орендної плати.

Статтею 144 Конституції України визначено, що рішення органів місцевого самоврядування, прийнятті в межах їх повноважень, визначених законом, є обов'язковими до виконання на відповідній території.

В п. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що акти міської ради, прийняті в межах наданих її повноважень, є обов"язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Рішення № 37 в установленому законом порядку не оскаржено, воно не змінено і не визнано недійсним, а тому, в силу приписів ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є обов'язковим для виконання на території м. Запоріжжя.

Таким чином, розмір орендної плати за користування земельною ділянкою по договору оренди землі має дорівнювати шестикратному розміру земельного податку, що становить згідно з розрахунком (в цінах 2013 року) 108 467 грн. 53 коп. за календарний рік.

Отже, заперечення відповідача не відповідають дійсності та не можуть братись до уваги суду.

Витрати по сплаті судового збору в сумі 1 218 грн. 00 коп. відповідно до ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача, з вини якого спір доведений до суду.

Керуючись ст.ст. 49, 82 - 85 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити.

Змінити п. 5 договору оренди землі від 18.05.2007р. за № 040726100394, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "СПС - ІНВЕСТ" щодо земельної ділянки загальною площею 5,5993 га., яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Розваги, 27 для розташування оздоровчо-житлового комплексу, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 20 461 521,99 грн. (двадцять мільйонів чотириста шістдесят одна тисяча п'ятсот двадцять одна грн. 99 коп.) в цінах 2013 року».

Змінити п. 9 договору оренди землі від 18.05.2007р. за № 040726100394, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "СПС - ІНВЕСТ" щодо земельної ділянки загальною площею 5,5993 га., яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Розваги, 27 для розташування оздоровчо-житлового комплексу, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 613 845,66 грн. (шістсот тринадцять тисяч вісімсот сорок п'ять грн. 66 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СПС - ІНВЕСТ" (65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, буд. 21, код ЄДРПОУ 34321940) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 206, код ЄДРПОУ 04053915) 1 218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя В.Г. Серкіз

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Рішення оформлено і підписано згідно з вимогами ст. 84 ГПК України 13.06.2014р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39195388
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1638/14

Ухвала від 27.05.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Серкіз В.Г.

Ухвала від 22.07.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Серкіз В.Г.

Ухвала від 03.07.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

Рішення від 11.06.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Серкіз В.Г.

Ухвала від 16.05.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Серкіз В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні