Постанова
від 13.06.2014 по справі 815/1157/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1157/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2014 року 10 год. 54 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тарасишиної О.М.,

за участю секретаря Слободянюка К.С.,

За участю сторін:

представника Позивача Дегтяра А.А.,

представника Відповідача Руденка В.І.

представника прокуратури Микулінської В.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Південно- Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Комінтернівське РТП" про стягнення штрафних санкцій у сумі 10200 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Південно- Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Комінтернівське РТП" про стягнення штрафних санкцій у сумі 10200 грн.

Ухвалою від 17.02.2014 року Одеським окружним адміністративним судом відкрито скорочене провадження по даній справі та направлено на адресу відповідача копію ухвали суду, проте повідомлення про вручення поштового відправлення або ухвали суду не повертались.

Враховуючи зазначене суд дійшов висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, відтак, ухвалою суду від 26.05.2014 року справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні представник прокуратури та представник позивача підтримали позовні вимоги та обґрунтування адміністративного позову у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного та підтримав письмові заперечення надані суду (а.с. 43-44).

Відповідно до ст.121 Конституції України, ст. 60 КАС України, ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру», органам прокуратури надані повноваження по представництву та захисту в суді інтересів держави, які полягають у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист державних інтересів при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій фізичних та юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними та державою.

Під час розгляду адміністративної справи, враховуючи пояснення сторін, судом було встановлено, що у зв'язку з відсутністю коштів у Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку для сплати судового збору за подачу позовної заяви до Одеського окружного адміністративного суду, 14.02.2014 року до суду звернувся з адміністративним позовом Заступник прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Південно- Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Комінтернівське РТП" в якому заступник прокурора просить суд стягнути з відповідача 10 200 грн. штрафних санкцій.

Під час розгляду адміністративної справи, судом встановлено, що ПАТ «Комінтерніське РТП», не оприлюднило річну інформацію про емітента за 2012 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, а також не надало до ОТУ НКЦПФР річну інформацію про емітента за 2012 рік не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Зазначені дії є порушенням ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та п. 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року № 1591, відповідальність за які передбачена у п.п. 5-7 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні". За результатами розгляду порушених відносно відповідача справ про правопорушення на ринку цінних паперів ОТУ НКЦПФР винесені постанови про накладення санкцій до ПАТ «Комінтерніське РТП» за правопорушення на ринку цінних паперів щодо неопублікування інформації від 15.08.2013 року №414-ОД-1-Е, у розмірі 3 400 грн., від 15.08.2013 року №415-ОД-1-Е, у розмірі 3 400 грн., від 15.08.2013 року №416-ОД-1-Е (а.с. 20-23).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення законного представника, позивача та представника відповідача, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до п.п.1, 3 ст. ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості:найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність;аудиторський висновок;перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій.

Пунктом 4 зазначеного Закону встановлено, що річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Судом встановлено, що постановами Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.07.2013 року №451-ОД-1-Е, №452-ОД-1-Е, №453-ОД-1-Е порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Комінтернівське РТП", та запропоновано з'явитись 30.07.2013 року до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, копії постанов були направлені Одеським територіальним управлінням НКЦПФР відповідачу 18.07.2013 року (а.с. 9-12).

Згідно матеріалів справи, 30.07.2013 року уповноваженою особою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти № 445-ОД-1-Е, №446-ОД-1-Е, № 447-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 13-15), якими встановлено ознаки порушення відповідачем вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та п.1 глави 7 розділу V Положення "Про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591, а саме: ПАТ "Комінтернівське РТП" не розмістило не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР річну інформацію емітента цінних паперів за 2012 рік ПАТ "Комінтернівське РТП"; не надало до Одеського територіального управління НКЦПФР не пізніше 1 (першого) червня року, наступного за звітним, регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2012 рік ПАТ "Комінтернівське РТП"; не опублікувало не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, в офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2012 рік, відповідно.

Постановами № 452-ОД-1-Е, № 453-ОД-1-Е, № 454-ОД-1-Е від 30 липня 2013 року призначено розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Комінтернівське РТП", копії постанов були направлені Одеським територіальним управлінням НКЦПФР відповідачу 30.07.2013 року (а.с. 16-19).

Постановами Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 414-ОД-1-Е, № 415-ОД-1-Е, № 407-ОД-1-Е від 15.08.2013 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано штрафні санкції у вигляді 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що у сумі становить 3400 гривень, за кожне з допущених порушень (а.с. 20-22). Загальна сума штрафних санкцій за трьома вказаними вище постановами становить 10200 гривень.

Згідно абз. 5 ст. 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Постанови Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 414-ОД-1-Е, № 415-ОД-1-Е, № 416-ОД-1-Е від 15.08.2013 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів були також направлені відповідачу (а.с.23).

Суд зазначає, що відповідно до п. 14 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року за № 1470 ( Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 р. За № 1855/22167) постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Тобто, суд зазначає, що вищезазначені рішення позивача вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), в тому числі при надсиланні поштою рекомендованим листом, а не з моменту отримання органом повідомлення про вручення поштового відправлення.

У визначений Законом строк відповідач штрафні санкції не сплатив, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржив.

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Статтею 5 вказаного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Статтею 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначені повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Так, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно ст.11 вказаного Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст. 12 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф. Посадова особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

З огляду на вищевикладене, враховуючи, що відповідачем, станом на день розгляду даної адміністративної справи, не сплачено штрафи за правопорушення на ринку цінних паперів, накладені постановами № 414-ОД-1-Е, № 415-ОД-1-Е, № 416-ОД-1-Е від 15.08.2013 року, а самі постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржені, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 11.06.2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м.Одеси в інтересах держави в особі Південно- Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Комінтернівське РТП" про стягнення штрафних санкцій у сумі 10200 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Комінтернівське РТП" (код 03755176) штрафні санкції в сумі 10200 грн. (десять тисяч двісті грн.) на р/р 31110106700270, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37984056, ГУДКСУ в Одеській області.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо рішення було прийняте у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії такого рішення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили у відповідності зі статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови підписано суддею 13 червня 2014 року.

Суддя О.М. Тарасишина

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Комінтернівське РТП" (код 03755176) штрафні санкції в сумі 10200 грн. (десять тисяч двісті грн.) на р/р 31110106700270, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37984056, ГУДКСУ в Одеській області.

13 червня 2014 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39195561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1157/14

Постанова від 13.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні