Рішення
від 11.06.2014 по справі 916/1755/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"11" червня 2014 р.Справа № 916/1755/14

за позовом: Приватного акціонерного товариства "Виноградар"

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланжерон і К"

про стягнення 97455,00 грн.

Суддя Власова С.Г.

Представники:

Від позивача: Яковлев П.А. за довіреністю №14/05-23 від 23.05.2014р.

Від відповідача: не з'явився;

СУТЬ СПОРУ: 12.05.2014р. за вх.№1771/14 Приватне акціонерне товариство "Виноградар" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланжерон і К", в якому просить суд стягнути з останнього 97 455, 00 грн., а також забезпечити позов шляхом накладання арешту на майно та грошові кошти ТОВ "Ланжерон і К".

Ухвалою господарського суду Одеської області від 13.05.2014р. порушено провадження по справі та присвоєно №916/1755/14.

Позивач позовні вимоги підтримує з підстав, викладених у позові та просить суд їх задовольнити.

Відповідач у судові засідання не з'явився, витребуваних судом доказів не надав, але про час і місце судових засідань повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (ухвали про порушення від 13.05.2014р.) з відміткою отримано - особисто 17.05.2014р.

Ухвалою суду від 11.06.2014р. Позивачу відмовлено в задоволенні заяви про забезпечення позову шляхом накладання арешту на майно та грошові кошти ТОВ "Ланжерон і К".

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд в порядку ст. 75 ГПК України, встановив наступне:

09.09.2011р. між ВАТ "Виноградар" (надалі - "Продавець") та ТОВ "Ланжерон і К" (надалі - "Покупець") укладено Договір поставки № 09/09-11, відповідно до умов якого Продавець зобов'язується виготовити визначений п. 1.2. Договору виноматеріал з винограду врожаю 2010р. (надалі - Товар) та у встановлений у договорі строк передати його у власність Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та сплатити за нього визначену Договором грошову суму (п.1.1. Договору).

Рішенням Загальних зборів акціонерів ВАТ "Виноградар" (протокол №1 від 05.04.2011р.) найменування останнього змінено на Приватне акціонерне товариство "Виноградар", яке є повним правонаступником ВАТ "Виноградар".

Як вбачається з умов Договору (п. 1.2.) товар - в/м столовий червоний, у кількості 10 000 дал., міцністю 10%, строк передачі товару - 14 діб, вартістю з ПДВ за 1 дал - 50 дал., загальна кількість товару (грн.) з ПДВ -500 000.

Ціна Договору становить 500 000,00 грн. у т.ч. ПДВ. Оплата за Товар здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок в два етапи: передоплата 30% від Ціни Договору у розмірі 150 000 грн.; 70 % від Ціни Договору - протягом 90 календарних днів з моменту останньої передачі товару у власність Покупця рівними долями (п.п. 2.1.,2.2. (2.2.1.,2.2.2.) Договору).

Відповідно до п. 3.1. Договору Продавець зобов'язаний в термін до 14 календарних днів передати Товар у власність Покупця.

Передача Товару проводиться на умовах EXW (франко-завод) згідно ІНКОТЕРМС Офіційними правилами тлумачення торгових термінів Міжнародної торгової палати (редакція 2000р.) (п. 3.2. Договору).

Згідно з п. 3.7. Договору на кожну продану партію Товару Продавець надає Покупцеві накладну, податкову накладну, свідоцтво якості Товару, товарно-транспортну накладну та інші необхідні документи.

За невиконання зобов'язань або виконання з порушенням умов, визначеним зміст зобов'язання (неналежне виконання) Сторони несуть відповідальність визначену цим Договором та діючим законодавством України (п. 6.1. Договору).

Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та діє до повного виконання Сторонами прийнятих на себе зобов'язань (п. 9.1. Договору).

Позивач, на виконання умов вищезазначеного Договору виготовив Товар та передав його відповідачу, що підтверджується видатковою накладною №РН-0001010 від 15.09.2011р. на суму 155 030,00 грн. та товарно-транспортною накладною від 15.09.2011р., видатковою накладною №РН-0001061 від 30.09.2011р. на суму 155 110,00 грн. та товарно-транспортною накладною від 30.09.2011р., видатковою накладною №РН-0001257 від 18.11.2011р. на суму 152 315,00 грн. та товарно-транспортною накладною від 18.11.2011р.

Отже, судом встановлено, що на підставі Договору позивач поставив відповідачу Товар на суму 462 455,00 грн.

Однак, відповідач виконав умови Договору щодо оплати Товару частково в сумі 365 000,00 грн., про що свідчать виписки з розрахункового рахунку позивача, а саме:

1) 13.09.2011р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 50 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

2) 29.09.2011р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 45 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

3) 09.11.2011р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 10 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

4) 15.11.2011р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 50 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

5) 27.12.2011р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 20 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

6) 27.01.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 8 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

7) 06.03.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 10 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

8) 18.04.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

9) 28.04.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

10) 08.05.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

11) 16.05.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

12) 29.05.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

13) 06.06.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

14) 13.06.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

15) 21.06.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

16) 02.07.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

17) 04.07.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

18) 18.07.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 10 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

19) 25.07.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

20) 08.08.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

21) 15.08.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 5 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

22) 20.11.2012р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 10 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

23) 04.01.2013р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 20 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

24) 29.01.2013р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 10 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

25) 03.07.2013р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 20 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

26) 22.08.2013р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 2 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

27) 17.09.2013р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 3 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

28) 04.10.2013р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 30 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

29) 07.11.2013р. відповідач перерахував на розрахунковий рахунок позивача 2 000,00 грн., призначення платежу - сплата за виноматеріал за Договором поставки №09/09-11 від 09.09.2011р.

Враховуючи викладене, Позивач просить суд позовні вимоги задовольнити з підстав, викладених у позові та стягнути з відповідача 97 455,00 грн.

Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до п. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно з п. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Відповідно до ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки, у тому числі договору поставки товару для державних потреб.

Згідно зі ст.ст. 173, 175 Господарського кодексу України цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку, визнається майново-господарським зобов'язанням. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Як встановлено вище, 09.09.2011р. між ВАТ "Виноградар" (надалі - "Продавець") та ТОВ "Лонжерон і К" (надалі - "Покупець") укладено Договір поставки № 09/09-11, відповідно до умов якого Продавець зобов'язується виготовити визначений п. 1.2. Договору Товар та у встановлений у договорі строк передати його у власність Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та сплатити за нього визначену Договором грошову суму.

Відповідно до умов Договору Ціна Договору становить 500 000,00 грн. у т.ч. ПДВ; оплата за Товар здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок в два етапи: передоплата 30% від Ціни Договору у розмірі 150 000 грн.; 70 % від Ціни Договору - протягом 90 календарних днів з моменту останньої передачі товару у власність Покупця рівними долями.

Статтею 193 Господарського Кодексу України та статтею 526 Цивільного Кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається, крім випадків, передбачених законом. (ч.1, 7 ст. 193).

Згідно з ч.2 ст. 218 Господарського Кодексу України, учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.

З матеріалів справи та пояснень Позивача вбачається, що на виконання умов Договору згідно видаткових накладних та товарно-транспортних накладних Позивач поставив Відповідачу Товар на суму 462 455,00 грн.

Відповідач в порушення умов Договору оплатив поставлений Товар частково в сумі 365 000, грн., а поставлений Товар на суму 97 455,00 грн. не оплачений ТОВ "Ланжерон і К".

Відповідно до ст.526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідач частково виконав умови Договору стосовно оплати у зв'язку з чим станом на день розгляду справи заборгованість Відповідача складає 97 455,00 грн .

Згідно вимог ст.ст. 32, 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. При цьому, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. В свою чергу, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ст. 43 ГПК України).

З огляду на вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, господарський суд дійшов висновку, що позовні вимоги Позивача підлягають задоволенню в повному обсязі, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами, які наявні у матеріалах справи.

Витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача, згідно ст. ст. 44, 49 ГПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланжерон і К" (67452, Одеська обл., Роздільнянський р-н, смт. Лиманське, вул. Леніна, 58, код ЄДРПОУ 31892908) на користь Приватного акціонерного товариства "Виноградар" (68800, Одеська обл., м. Рені, вул. Аеродромна, 2, ідентифікаційний код 13911074, р/р 260031862 в ООФ АППБ "Аваль" в м. Одесі, МФО 328351) 97 455 (дев'яноста сім тисяч чотириста п'ятдесят п'ять) грн.00 коп. та судовий збір в сумі 1949 (тисяча дев'ятсот сорок дев'ять ) грн. 10 коп.

Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 13 червня 2014 року

Суддя Власова С.Г.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено16.06.2014
Номер документу39197403
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1755/14

Ухвала від 11.06.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Рішення від 11.06.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Ухвала від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні