Постанова
від 14.06.2014 по справі 815/3472/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3472/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2014 року м. Одеса

02 год. 10 хв.

У залі судових засідань № 31

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.

при секретарі судового засідання - Царькова К.Д.

за участю сторін:

представник позивача - Артемчук В.П. (за довіреністю)

представник відповідача

ГО «Землятство чорноморських козаків» - не з'явився

відповідач ОСОБА_2 - не з'явився

відповідач ОСОБА_3 - не з'явився

представник відповідача

ГО «ПРАВИЙ СЕКТОР» - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Виконавчого комітету Одеської міської ради до Громадської організації «Земляцтво чорноморських козаків», ОСОБА_2, ОСОБА_3, Громадської організації «ПРАВИЙ СЕКТОР» (код ЄДРПОУ 39111535) про обмеження Громадської організації «ПРАВИЙ СЕКТОР», ОСОБА_3, Громадської організації «Земляцтво чорноморських козаків», ОСОБА_2 в реалізації права на мирні зібрання, шляхом заборони 14 червня 2014 року проведення зборів, мітингів, пікетів, походів, демонстрацій, маршів та інших мирних зібрань за адресами у м. Одеса: по вул. Дерибасівська - від вул. Пушкінська до вул. Преображенська; у Міському саду; на Соборній площі; на проспекті Шевченко, 4, 4-а, напроти Одеської обласної державної адміністрації; на Приморському бульварі - від пам'ятника О.С. Пушкіну до Воронцовського палацу; на Думській площі, на Катериненській площі - від пам'ятника Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської; на вул. Катерининська - від Катерининської площі до вул. Дерибасівська, на вул. Ланжеронівська - від вул. Пушкінська до вул. Гаванної; на Потьомкінських сходах; вул. Пушкінська, вул. Рішельєвська, вул. Маразліївська, парк ім Т.Г. Шевченка (ЦПКІВ ім Т.Г. Шевченка), біля пам'ятника Т.Г. Шевченку та центральної алеї, Алея Слави, площа 10 квітня, меморіал героїчної оборони Одеси 411-ої берегової батареї, на Театральній площі, на площі Куликове поле, Привокзальна площа, на вул. Канатна, 83; вул. Преображенська, 44; вул. Єврейська, 43, пров. Покровський, 7, вул. Катерининська, 42, 44,46 в районі розташування адміністративної будівлі Управління СБУ в Одеській області, вул. Успенська, Лідерсовський бульвар, вул. Мала Арнаутська, вул. Белінського, Італійський бульвар, Французький бульвар, вул. Піроговська, вул. Лейтенанта Шмідта, вул. Пантелеймонівська, вул. Пушкінська, вул. Базарна, вул. Буніна, вул. Осипова, вул. Єврейська, вул. Преображенська, Соборна площа, вул. Грецька, вул. Піроговська, пр-т Шевченка, парк «Дюківський сад»; заборону Громадській організації «ПРАВИЙ СЕКТОР», ОСОБА_3, Громадській організації «Земляцтво чорноморських козаків», ОСОБА_2 14 червня 2014 року встановлювати намети, будь-які інші споруди, в тому числі збірно-розбірні, встановлювати та/або використовувати звуковідтворювальну апаратуру (гучномовці, динаміки, тощо), автомобілі, інші транспортні засоби, в тому числі причепи та напівпричепи та інше обладнання, за адресами у м.Одеса: по вул. Дерибасівська - від вул. Пушкінська до вул. Преображенська; у Міському саду; на Соборній площі; на проспекті Шевченко, 4, 4-а, напроти Одеської обласної державної адміністрації; на Приморському бульварі - від пам'ятника О.С. Пушкіну до Воронцовського палацу; на Думській площі, на Катериненській площі - від пам'ятника Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської; на вул. Катерининська - від Катерининської площі до вул. Дерибасівська, на вул. Ланжеронівська - від вул. Пушкінська до вул. Гаванної; на Потьомкінських сходах; вул. Пушкінська, вул. Рішельєвська, вул. Маразліївська, парк ім Т.Г. Шевченка (ЦПКІВ ім Т.Г. Шевченка), біля пам'ятника Т.Г. Шевченку та центральної алеї, Алея Слави, площа 10 квітня, меморіал героїчної оборони Одеси 411-ої берегової батареї, на Театральній площі, на площі Куликове поле, Привокзальна площа, на вул. Канатна, 83; вул. Преображенська, 44; вул. Єврейська, 43, пров. Покровський, 7, вул. Катерининська, 42, 44,46 в районі розташування адміністративної будівлі Управління СБУ в Одеській області, вул. Успенська, Лідерсовський бульвар, вул. Мала Арнаутська, вул. Белінського, Італійський бульвар, Французький бульвар, вул. Піроговська, вул. Лейтенанта Шмідта, вул. Пантелеймонівська, вул. Пушкінська, вул. Базарна, вул. Буніна, вул. Осипова, вул. Єврейська, вул. Преображенська, Соборна площа, вул. Грецька, вул. Піроговська, пр-т Шевченка, парк «Дюківський сад»,-

В С Т А Н О В И В :

До суду з адміністративним позовом звернувся Виконавчий комітет Одеської міської ради до Громадської організації «Земляцтво чорноморських козаків», ОСОБА_2, ОСОБА_3, Громадської організації «ПРАВИЙ СЕКТОР» (код ЄДРПОУ 39111535) про обмеження Громадської організації «ПРАВИЙ СЕКТОР», ОСОБА_3, Громадської організації «Земляцтво чорноморських козаків», ОСОБА_2 в реалізації права на мирні зібрання, шляхом заборони 14 червня 2014 року проведення зборів, мітингів, пікетів, походів, демонстрацій, маршів та інших мирних зібрань за адресами у м. Одеса: по вул. Дерибасівська - від вул. Пушкінська до вул. Преображенська; у Міському саду; на Соборній площі; на проспекті Шевченко, 4, 4-а, напроти Одеської обласної державної адміністрації; на Приморському бульварі - від пам'ятника О.С. Пушкіну до Воронцовського палацу; на Думській площі, на Катериненській площі - від пам'ятника Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської; на вул. Катерининська - від Катерининської площі до вул. Дерибасівська, на вул. Ланжеронівська - від вул. Пушкінська до вул. Гаванної; на Потьомкінських сходах; вул. Пушкінська, вул. Рішельєвська, вул. Маразліївська, парк ім Т.Г. Шевченка (ЦПКІВ ім Т.Г. Шевченка), біля пам'ятника Т.Г. Шевченку та центральної алеї, Алея Слави, площа 10 квітня, меморіал героїчної оборони Одеси 411-ої берегової батареї, на Театральній площі, на площі Куликове поле, Привокзальна площа, на вул. Канатна, 83; вул. Преображенська, 44; вул. Єврейська, 43, пров. Покровський, 7, вул. Катерининська, 42, 44,46 в районі розташування адміністративної будівлі Управління СБУ в Одеській області, вул. Успенська, Лідерсовський бульвар, вул. Мала Арнаутська, вул. Белінського, Італійський бульвар, Французький бульвар, вул. Піроговська, вул. Лейтенанта Шмідта, вул. Пантелеймонівська, вул. Пушкінська, вул. Базарна, вул. Буніна, вул. Осипова, вул. Єврейська, вул. Преображенська, Соборна площа, вул. Грецька, вул. Піроговська, пр-т Шевченка, парк «Дюківський сад»; заборону Громадській організації «ПРАВИЙ СЕКТОР», ОСОБА_3, Громадській організації «Земляцтво Чорноморських Козаків», ОСОБА_2 14 червня 2014 року встановлювати намети, будь-які інші споруди, в тому числі збірно-розбірні, встановлювати та/або використовувати звуковідтворювальну апаратуру (гучномовці, динаміки, тощо), автомобілі, інші транспортні засоби, в тому числі причепи та напівпричепи та інше обладнання, за адресами у м.Одеса: по вул. Дерибасівська - від вул. Пушкінська до вул. Преображенська; у Міському саду; на Соборній площі; на проспекті Шевченко, 4, 4-а, напроти Одеської обласної державної адміністрації; на Приморському бульварі - від пам'ятника О.С. Пушкіну до Воронцовського палацу; на Думській площі, на Катериненській площі - від пам'ятника Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської; на вул. Катерининська - від Катерининської площі до вул. Дерибасівська, на вул. Ланжеронівська - від вул. Пушкінська до вул. Гаванної; на Потьомкінських сходах; вул. Пушкінська, вул. Рішельєвська, вул. Маразліївська, парк ім Т.Г. Шевченка (ЦПКІВ ім Т.Г. Шевченка), біля пам'ятника Т.Г. Шевченку та центральної алеї, Алея Слави, площа 10 квітня, меморіал героїчної оборони Одеси 411-ої Берегової батареї, на Театральній площі, на площі Куликове поле, Привокзальна площа, на вул. Канатна, 83; вул. Преображенська, 44; вул. Єврейська, 43, пров. Покровський, 7, вул. Катерининська, 42, 44,46 в районі розташування адміністративної будівлі Управління СБУ в Одеській області, вул. Успенська, Лідерсовський бульвар, вул. Мала Арнаутська, вул. Белінського, Італійський бульвар, Французький бульвар, вул. Піроговська, вул. Лейтенанта Шмідта, вул. Пантелеймонівська, вул. Пушкінська, вул. Базарна, вул. Буніна, вул. Осипова, вул. Єврейська, вул. Преображенська, Соборна площа, вул. Грецька, вул. Піроговська, пр-т Шевченка, парк «Дюківський сад».

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на адресу міського голови Труханова Г.Л. надійшли листи УСБУ в Одеській області, Одеського міського управління ГУ МВС України в Одеській області щодо проведення 14.06.2014 року заходів з вшанування пам'яті загиблих під час масових заворушень 02.05.2014 року. З вказаних листів вбачається, що організації, які мають намір провести ходу, являються різнополярними, час і місце запланованих заходів пересікаються, крім того наявна небезпека громадського порядку та національної безпеки.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив суд задовольнити їх з підстав, викладених у адміністративному позові (аркуші справи 6-13).

Відповідачі або їх представники у судове засідання не прибули.

Відповідачі належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду справи, про причини неприбуття суд не повідомили, заяв про розгляд справи за їх відсутності або про відкладення розгляду справи до суду не подали.

Відповідно до приписів ч. 3 ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачам за вказаним у адміністративному позові засобом телефонного зв'язку, а також за вказаним на офіційному сайті ГО «ПРАВИЙ СЕКТОР» засобом зв'язку, судом було надіслано телефонограмами тексти повісток про виклик відповідачів до суду для розгляду вказаної справи (аркуш справи 39-42).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, суд вважає, що адміністративний позов виконавчого комітету Одеської міської ради підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_2 звернулась до Одеського міського голови Труханова Г.Л. з повідомленням про проведення масових заходів - ходи на честь пам'яті про загиблих 2 травня (аркуш справи 15).

У зазначеному повідомленні вказано, що 14.06.2014 року з 17:00 год. по 20:00 год., за адресою: пам'ятник Дюку де Рішельє - Катерининська (Оперний театр) - Дерибасівська - Соборна площа у м. Одесі будуть проведені масові заходи - хода на честь пам'яті про загиблих 2 травня. Кількість учасників згідно вказаного повідомлення визначена у кількості приблизно 100 (сто) осіб.

З матеріалів справи вбачається, що 13.06.2014 року на ім'я Одеського міського голови від Громадської організації «Земляцтво Чорноморських Козаків» надійшло повідомлення про проведення 14.06.2014 року з 17:00 год. по 21:00 год. мітингу/ходи по маршруту: пам'ятник Дюку де Рішельє, вул. Катерининська, театр Опери та Балету, вул. Дерибасівська, Соборна площа. Кількість учасників, згідно даного повідомлення складе приблизно 550 осіб (аркуш справи 16).

Також, 12.06.2013 року, міському голові Труханову Г.Л. громадянином ОСОБА_3 надіслано заяву, якою повідомлялось про проведення масового публічного заходу - мирно ходи в пам'ять про загиблих під час подій 2 травня в м. Одесі. Дата проведення - 14.06.2014 року. Час проведення: з 19:00 год. по 20:30 год. Місце проведення: м. Одеса, Приморський район. Маршрут заходу: від пам'ятника Дюку по вул. Катерининській повз Оперний театр, через вул. Дерибасівську до Соборної площі, згідно додатку. Форма проведення: піша траурна хода. Приблизна кількість учасників: від 500 до 1 500 осіб (аркуші справи 36-37).

12.06.2014 року на ім'я Одеського міського голови надійшов лист УСБУ в Одеській області № 65/5/1-2918 «Щодо можливих передумов до антигромадських проявів» (вхід. № 022-13/614), яким повідомлялось про те, що управлінням отримано дані щодо можливих передумов до антигромадських проявів під час масових заходів у м. Одесі. За наявною інформацією, функціонери націонал-патріотичних організацій (до 5 000 осіб) мають намір провести 14.06.2014 року о 19:00 год. заходи з вшанування пам'яті загиблих під час масових заворушеннях, у вигляді пішої ходи, від пам'ятника Дюку де Рішельє до Соборної площі, а також акцій у інших місцях (зокрема на вул. Грецькій, Дерибасівській та інших вулицях центральної частини міста).

Крім того, згідно вказаного листа, прихильники радикальних проросійських структур (ГО «Православне козацтво, «Молодіжна Єдність», «Народна Альтернатива», «Сопротивление», «Слов'янська Єдність», «Боротьба», «Одеська дружина», тощо) мають намір 15.06.2014 року о 18:00 год. на Куликовому полі провести заходи щодо вшанування пам'яті загиблих 02.05.2014 року у м. Одесі, у тому числі пішу ходу вулицями міста (аркуш справи 21).

При цьому, представник позивача в судовому засіданні зазначив, що окремими радикально налаштованими особами не виключається можливість спровокувати натовп до вчинення актів помсти по відношенню до активістів полярних громадсько-політичних об'єднань.

Також, УСБУ в Одеській області зазначеним вище листом було повідомлено, що загострення соціально-політичної обстановки через масові протестні заходи, а також практики організації аналогічних акцій, зокрема 02.05.2014 року, вказане може призвести до неконтрольованих процесів порушень громадського порядку, антиконституційних проявів, настання інших тяжких наслідків (аркуш справи 21).

13.06.2014 року за вхід. № 02.2-13/621, Одеське міське управління ГУ МВС України в Одеській області листом № 31/5-588 від 13.06.2014 року повідомило Одеського міського голову Труханова Г.Л. про надходження до міського управління повідомлень про проведення в тому числі, у період з 14.06.2014 року з 19:00 год. по 20:30 год. масового публічного заходу - траурної ходи в пам'ять загиблих під час подій 2 травня в м. Одесі, за маршрутом: пам'ятник Дюку де Рішельє, вулиця Катерининська, Оперний театр, вулиця Дерибасівська, Соборна площа, організатором якого є ОСОБА_3; проведення мітингу-ходи в період з 08:00 год. по 20:00 год. з 11.06.2014 року по 01.07.2014 року за маршрутом: Куликове поле, вулиці Лейтенанта Шмідта, Пантелеймонівська, Пушкінська, Базарна, Осипова, Єврейська, Грецька, Преображенська, Дерибасівська, Ланжеронівська, Катеринінська, Думська та Соборна площі, пам'ятники Дюку та Катерині, Олександрівський проспект, Приморський бульвар, території, прилеглі до адміністративних будівель Одеської обласної державної адміністрації вулиця Канатна, 83 та проспект Шевченка, 4, Приморського районного суду м. Одеси, вулиця банківська, 33, Малиновського районного суду м. Одеси, вулиця Василя Стуса, 1-а, Київського районного суду м. Одеси, вулиця Варненська, 3-б, Суворовського районного суду м. Одеси, вулиця Чорноморського Козацтва, 68, Одеського апеляційного суду вулиця Гайдара, 24-а, одеського господарського суду проспект Шевченка, 29, Одеського окружного адміністративного суду Фонтанська дорога. 14, Одеського апеляційного адміністративного суду вулиця Софіївська, 19, організований ГО «Земляцтво Чорноморських Козаків», відповідальна особа гр. ОСОБА_9; проведення мітингу-ходи у період з 11.06.2014 року по 01.07.2014 року, з 10:00 год. по 20:00 год. організованого ГО «Комітет захисту громадян», відповідальна особа гр. ОСОБА_10, з 12:00 год. по 21:00 год. організованого ГО «Одеська регіональна академія козацтва», відповідальна особа гр. ОСОБА_11, з 11:00 год. по 22:00 год. організованого «Одеським комітетом ветеранів війни в Афганістані», відповідальна особа гр. ОСОБА_12, з 11:00 год. по 18:00 год. організованого Всеукраїнською громадською організацією Православне козацтво «Одеський козацький округ», відповідальна особа гр. ОСОБА_13, за тими ж самими адресами, що і у повідомленні ГО «Земляцтво Чорноморський Козаків», та проведення 14.06.2014 року з 18:00 год. по 20:00 год. пішого маршу «Одеський парад блондинок» за маршрутом: пам'ятник Дюку де Рішельє до міського саду організованого за підтримкою Одеської обласної державної адміністрації (аркуш справи17-20).

Крім того, представник позивача пояснив, що згідно інформації, що надійшла з Генеральної прокуратури України, а також в мережі «Інтернет» обговорюються заклики представників організації «ПРАВИЙ СЕКТОР» 14.06.2014 року щодо проведення «марша пам'яті», приуроченого 40 дням після трагедії 02.05.2014 року, з орієнтованою кількістю учасників - 5 000 осіб

Приймаючи до уваги, що вищезазначені організації являються різнополярними, час і місце запланованих ними заходів пересікаються, а також те, що в таких заходах приймають участь громадяни, які активно підтримують різні політичні погляди та мають своїх прихильників, що може призвести до конфліктів між ними.

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що місце проведення акцій відповідачами, які є різними за політичними поглядами та місце проведення акції, згідно інших повідомлень, що надійшли на адресу ОМУЮ ГУ МВС України в Одеській області є одним і тим самим, і як наслідок може бути спричинено розгортання конфлікту між політичними силами з різними поглядами та нанести значної шкоди життю та здоров'ю громадськості.

Відповідно до ст. 11 Європейської Конвенції з прав людини, кожен має право на свободу мирних зібрань і свободу об'єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів. Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб. Ця стаття не перешкоджає запровадженню законних обмежень на здійснення цих прав особами, що входять до складу збройних сил, поліції чи адміністративних органів держави.

Згідно ст. 64 Конституції України, конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Право громадян збиратися мирно, без зброї, і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, гарантується ст. 39 Конституції України. Проведення вказаних акцій не повинно порушувати громадський порядок, права і свободи інших людей, створювати небезпеку заворушень чи злочинів, загрожувати здоров'ю населення. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Згідно Рішення Конституційного Суду України № 4-рп/2001 від 19.04.2001 року щодо офіційного тлумачення положення ч. 1 ст. 39 Конституції України, про завчасне сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій, право громадян збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, закріплене в статті 39 Конституції України, є їх невідчужуваним і непорушним правом, гарантованим основним Законом України. Це право є однією з конституційних гарантій права громадянина на свободу свого світогляду і віросповідання, думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, на використання і поширення інформації усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір, права на вільний розвиток своєї особистості тощо. При здійсненні цих прав і свобод не повинно бути посягань на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до вказаного Рішення, проводити збори, мітинги, походи і демонстрації громадяни можуть за умови обов'язкового завчасного сповіщення про це органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування. Таке сповіщення має здійснюватись громадянами через організаторів масових зібрань. Завчасне сповіщення відповідних органів про проведення тих чи інших масових зібрань - це строк від дня такого сповіщення до дати проведення масового зібрання.

Тривалість строків завчасного сповіщення має бути у розумних межах і не повинна обмежувати передбаченого статтею 39 Конституції України права громадян на проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій. Такі строки мають слугувати гарантією реалізації цього права громадян. Упродовж цього строку зазначені органи мають здійснити і ряд підготовчих заходів, зокрема, для забезпечення безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингу, походу чи демонстрації, підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших людей. У разі необхідності органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування можуть погоджувати з організаторами масових зібрань дату, час, місце, маршрут, умови, тривалість їх проведення тощо. Строк завчасного сповіщення має бути достатнім і для того, щоб органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування могли визначитися, наскільки проведення таких зібрань відповідає закону, та в разі потреби, згідно з частиною другою статті 39 Конституції України, звернутися до суду для вирішення спірних питань.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основи національної безпеки України» № 964-IV від 19.06.2003 року (надалі - Закон України № 964-IV від 19.06.2003 року), національна безпека - захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам. Національні інтереси - життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток.

Зі змісту ст. 1 вказаного Закону слідує, що національна безпека - це захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам у різних сферах державного управління при виникненні негативних тенденцій до створення потенційних або реальних загроз національним інтересам. Національні інтереси - це життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток. Громадський порядок - суспільні відносини, що забезпечують належні умови для суспільно корисної діяльності, відпочинку й побуту людей, включаючи зовнішні умови для нормального функціонування різних громадських установ.

Об'єктом національної безпеки, згідно положень ст. 3 Закону України Закон України № 964-IV від 19.06.2003 року є людина і громадянин - їхні конституційні права і свободи. Під «громадським правопорядком» слід розуміти елемент державно-організованого суспільства, суспільне явище, яке виникає фактично як результат реалізації соціальних та правових норм і характеризується, зокрема, відсутністю правопорушень.

Національні інтереси відповідно до зазначеного акта - життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток; загрози національній безпеці - наявні та потенційно можливі явища і чинники, що створюють небезпеку життєво важливим національним інтересам України.

У практиці застосування юридичних термінів громадський порядок можна визначити як сукупність усіх правил, що регламентують суспільні процеси і відносини між його окремими частинами; у вузькому - інститути і норми, що обумовлюють статус людини і громадянина та соціальних груп у суспільстві тою мірою, якою це зумовлено їх інтересами та закономірностями розвитку самого суспільства, а також науково обґрунтовані відносини між членами суспільства та його структурними елементами.

Тлумачення понять «національна безпека», «громадський порядок», «громадська безпека» та інших, що стосуються окремих положень щодо обмеження прав, містяться також у Сіракузьких принципах тлумачення обмежень і відступів від положень Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, схвалених економічною та соціальною радою Організації Об'єднаних Націй у 1985 році.

Так, згідно з названим актом «громадський порядок» можна визначити як сукупність норм, які забезпечують життєдіяльність суспільства або як низку основоположних принципів, на яких побудовано суспільство. Повага до прав людини є частиною громадського порядку. Громадський порядок необхідно тлумачити в контексті задач конкретного права, яке обмежено з цієї підстави.

Під «громадською безпекою» мається на увазі захист від загрози безпеці людей, їхньому життю або фізичному здоров'ю, а також серйозних збитків їхньому майну.

Здійснення повноважень щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян під час проведення мирних зібрань Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 року (надалі - Закон України № 280/97-ВР від 21.05.1997 року) покладено на органи місцевого самоврядування. Так, відповідно до підпункту 3 пункту "б" частини першої статті 38 названого Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення відповідно до закону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, спортивних, видовищних та інших масових заходів, здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.

Стаття 16 названого Закону визначає місцевій державній адміністрації функції зі здійснення на відповідній території державного контролю, зокрема, за додержанням правил транспортного обслуговування, громадського порядку, правил технічної експлуатації транспорту та дорожнього руху.

Забезпечення виконання Конституції та законів України, рішень Конституційного Суду України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади; забезпечення здійснення заходів щодо охорони громадської безпеки, громадського порядку, боротьби зі злочинністю є одними з провідних функцій місцевої державної адміністрації на виконання її повноважень у галузі забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян.

Згідно з пунктом 26 частини першої статті 10 цього Закону одним з основних обов'язків міліції є виконання та контроль за рішеннями сільських, селищних, міських рад з питань охорони громадського порядку.

Отже, виконавчі комітети місцевих рад народних депутатів, місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження щодо організації та контролю за забезпеченням охорони громадської безпеки, громадського порядку під час проведення мирних зібрань, органи міліції безпосередньо забезпечують громадський порядок, безпеку дорожнього руху, безпеку громадян тощо на таких заходах.

Встановити обмеження щодо реалізації права громадян на мирні зібрання може лише суд, якому надано такі повноваження відповідно до Конституції України, і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Згідно з Положенням про службу дільничних інспекторів міліції в системі Міністерства внутрішніх справ України, затвердженим наказом міністерства внутрішніх справ України № 550 від 11.11.2010 року, громадський порядок - це система суспільних відносин, які складаються і розвиваються в громадських місцях під впливом правових та соціальних норм, спрямованих на забезпечення нормального функціонування установ, організацій, громадських об'єднань, праці й відпочинку громадян, повагу до їх честі, людської гідності та громадської моралі.

Поняття «мітинг», «збір», «демонстрація», «вуличний похід», «пікетування» наведені лише у наказі МВС України № 404 від 28.07.1994 року «Про затвердження Статуту ППС міліції України», відповідно до якого збори - це спільна, спеціально організована невелика присутність громадян в громадському або іншому місці, викликана необхідністю обговорення різних політичних, соціальних, економічних, культурних та інших проблем; мітинг - масові збори з питань злободенних, переважно політичних питань, які проводяться, як правило, на вулицях, майданах, стадіонах, парках. Неодмінні атрибути мітингу - масова аудиторія, промовці, лозунги, прапори, заклики (усні, друковані, письмові). Демонстрація - масове находження громадян з приводу висловлення будь-яких громадсько-політичних настроїв, в тому числі з питань протесту або незгоди будь з чим. Цей захід може проявлятися також у проступку однієї особи, здійсненні нею вчинку з метою підкреслення свого відношення до будь-якої події чи посадової особи тощо. Вуличний похід проводиться з тією ж метою, що і демонстрація, мітинг, однак відрізняється меншою динамікою, відсутністю мітингово-демонстраційної атрибутики. Пікетування - форма демонстрації, під час якої виставляються представники будь-де, наприклад, перед будинками об'єднань, підприємств з метою висловлення протесту проти чого-небудь, для забезпечення охорони на місці проведення страйку або демонстрації.

Єдиною правовою підставою для задоволення позову органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання є визнання судом того факту, що проведення такого заходу може створити реальну небезпеку заворушень чи злочинів, загрозу здоров'ю населення або правам і свободам інших людей. Така небезпека не повинна бути уявною, а ґрунтуватися на конкретних фактах чи даних про наявність реальної загрози інтересам національної безпеки та громадського порядку.

Органи виконавчої влади та місцевого самоврядування повинні не просто повідомити про реальні загрози, які можуть виникнути у зв'язку з проведенням зібрання, а й надати суду докази, які стали підставою для такого висновку.

З метою правильного та об'єктивного вирішення справи суд повинен дослідити характер, мету та зміст запланованих мирних зібрань, поведінку організаторів та учасників акції під час проведення попередніх заходів та інші обставини, що мають значення для вирішення справи.

Поряд із наведеним, суд вважає за необхідне зазначити, що сенс сповіщення державних органів про проведення масових заходів полягає не у проханні дозволу на їх проведення, а у наданні можливості відповідним державним органам вжити заходів щодо забезпечення правопорядку під час проведення таких масових заходів.

Таким чином, здійснення права на свободу зібрань та об'єднання не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом та є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Виходячи з дотримання справедливого балансу між забезпеченням безпеки національних інтересів і громадського порядку та забезпеченням прав громадян на мирні зібрання, гарантовані Конституцією України, суд дійшов висновку про наявність обґрунтованих підстав для загрози громадському порядку та національній безпеці, в наслідок проведення зібрань біля будівлі режимно-секретного об'єкту, а саме Управління СБУ в Одеській області.

Як зазначено в Керівних принципах зі свободи мирних зібрань, розроблених експертами Бюро з демократичних інституцій і прав людини Організації з безпеки та співробітництва в Європі (БДІПЛ ОБСЄ), підхід до охорони порядку під час зібрань має відповідати принципам прав людини - законності, необхідності, пропорційності та недискримінації - ні гіпотетичний ризик порушень громадського порядку, ні присутність радикально налаштованої групи осіб не можуть бути законними підставами для заборони мирного зібрання. На кожний окремий випадок насильства під час мирного заходу представники правоохоронних органів мають реагувати під час його проведення, але не шляхом попередньої заборони всім учасникам брати участь у такому заході. Для попередньої заборони потрібні переконливі докази того, що організатори конкретного зібрання планують насилля та безлад.

Крім того, Європейський суд з прав людини визначає, що там, де демонстранти не беруть участь в актах насилля, державним органам важливо продемонструвати певний рівень толерантності стосовно мирних зібрань із тим, щоб гарантована статтею 11 Конвенції свобода зібрань не була позбавлена своєї суті («Букта та інші проти Угорщини» (2007)).

Відповідно до статті 38 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 року на позивача покладено завдання з вжиття у разі надзвичайних ситуацій необхідних заходів відповідно до закону щодо забезпечення державного і громадського порядку, життєдіяльності підприємств, установ та організацій, врятування життя людей, захисту їх здоров'я, збереження матеріальних цінностей. Разом з цим, Конституція України та Кодекс адміністративного судочинства України наділяє позивача повноваженнями щодо звернення до суду з позовною заявою про обмеження права на проведення масових акцій.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 182 Кодексу адміністративного судочинства України, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування негайно після одержання повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо мають право звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із позовною заявою про заборону таких заходів чи про інше обмеження права на мирні зібрання (щодо місця чи часу їх проведення тощо).

Завданням суду у таких справах є перевірка обґрунтованості застосування обмеження у реалізації конституційного права громадян на мирні зібрання за зверненням відповідного суб'єкта владних повноважень, а в разі обґрунтованості - обрання того способу обмеження цього права, який був би адекватним (найменшим) за встановлених небезпеки чи загроз і забезпечував досягнення мети такого обмеження - запобігання заворушенням чи злочинам, охорона здоров'я населення або захист прав і свобод інших людей.

Частиною 5 статті 182 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку в разі, якщо визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи злочинів, загрозу здоров'ю населення або правам і свободам інших людей. В даному випадку суд пов'язує інтереси національної безпеки та громадського порядку зі створенням умов, які виключатимуть порушення прав, свобод та законних інтересів громадян, які проживають у житлових будинках, прилеглих до місць, в яких відповідач здійснює проведення мирного заходу зі скупченням значної кількості людей, з використанням звукопідсилюючої апаратури та враховує положення Конвенції з прав людини, інші правові джерела, які потрібно брати до уваги при розгляді справ даної категорії, зокрема і стандарти ООН: принципи ефективного запобігання свавільних дій, які можуть створити небезпеку значному колу осіб; принципи розсудливого обмеження проявів екстремізму та насилля, тощо.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають частковому задоволенню.

Суд, дослідивши докази: повідомлення ОСОБА_2 від 13.06.2014 року, повідомлення ГО «Земляцтво Чорноморських Козаків»від 13.06.2014 року, лист ОМУЮ ГУ МВС України в Одеській області № 31/5-588 від 13.06.2014 року, лист УСБУ в одеській області № 65/5/1-2918 від 11.06.2014 року, довідка УБК ГУ МВС України в Одеській області «Про результати моніторингу регіонального сегменту Всесвітньої мережі Інтернет щодо встановлення радикально налаштованих спільнот, осіб та їх можливих намірів при проведенні запланованих масових заходів на 14.06.2014 року», лист Генеральної прокуратури України від 05.06.2014 року № 04/8/3-895, заява ОСОБА_3 від 12.06.2014 року, пересвідчився у реальності можливої загрози життю та здоров'ю людей, громадського порядку, у зв'язку з чим, дійшов висновку про необхідність задоволення позову в частині обмеження відповідачів в реалізації права на мирні зібрання та заборони на проведення ходи ГО «Земляцтво Чорноморських Козаків», ОСОБА_2, ОСОБА_3, шляхом:

- заборони ГО «Земляцтво Чорноморських Козаків» 14 червня 2014 року у період з 17:00 до 21:00 проведення мітингу/ходи за маршрутом у м. Одеса: пам'ятник Дюку Д.Рішельє - вул. Катерининська - театр Опери та Балету, вул. Дерибасівська - Соборна площа;

- заборони ОСОБА_2 14 червня 2014 року у період з 17:00 до 20:00 проведення ходи за маршрутом у м. Одеса: пам'ятник Дюку Д.Рішельє - вул. Катерининської - театр Опери та Балету - вул. Дерибасівська - Соборна площа;

- заборони 14 червня 2014 року у період з 19.00 до 20.30 проведення ходи за маршрутом у м. Одеса: пам'ятник Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської - театру Опери та Балету, вул. Дерибасівська - Соборна площі

Згідно довідки УБК ГУ МВС України в Одеській області від 13.06.2014 року «Про результати моніторингу регіонального сегменту Всесвітньої мережі Інтернет щодо встановлення радикально налаштованих спільнот, осіб та їх можливих намірів при проведенні запланованих масових заходів на 14.06.2014 року», ГО «ПРАВИЙ СЕКТОР» заявляє намір провести марш пам'яті, присвячений 40-дням після трагедії 2 травня, а спільнота «Народна Дружина Одеси (Антимайдан)» на своїх сторінках в соціальних мережах називає проведення такої акції провокацією. Також зазначено, що наявні передумови виникнення провокацій з боку радикально налаштованих осіб (аркуші справи 22-34).

Також, слід зазначити, що листом № 04/8/3-895вих14 від 05.06.2014 року, Генеральна прокуратура України повідомила МВС України про необхідність вжиття додаткових заходів щодо забезпечення громадського порядку на акції з проведення представниками «ПРАВОГО СЕКТОРУ» 11.06.2014 року «маршруту пам'яті», приуроченому 40 дням після трагедії 02.05.2014 року (аркуш справи 35).

Щодо позовних вимог про обмеження в реалізації права на мирні зібрання шляхом обмеження ОСОБА_3, ОСОБА_2 та ГО «Земляцтво Чорноморських Козаків» в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони 14 червня 2014 року проведення зборів, мітингів, пікетів, походів, демонстрацій, маршів та інших мирних зібрань за іншими вказаними у позові адресами, а також шляхом заборони Громадській організації «ПРАВИЙ СЕКТОР», ОСОБА_3, Громадській організації «Земляцтво чорноморських козаків», ОСОБА_2 14 червня 2014 року встановлювати намети, будь-які інші споруди, в тому числі збірно-розбірні, встановлювати та/або використовувати звуковідтворювальну апаратуру (гучномовці, динаміки, тощо), автомобілі, інші транспортні засоби, в тому числі причепи та напівпричепи та інше обладнання, за адресами у м.Одеса: по вул. Дерибасівська - від вул. Пушкінська до вул. Преображенська; у Міському саду; на Соборній площі; на проспекті Шевченко, 4, 4-а, напроти Одеської обласної державної адміністрації; на Приморському бульварі - від пам'ятника О.С. Пушкіну до Воронцовського палацу; на Думській площі, на Катериненській площі - від пам'ятника Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської; на вул. Катерининська - від Катерининської площі до вул. Дерибасівська, на вул. Ланжеронівська - від вул. Пушкінська до вул. Гаванної; на Потьомкінських сходах; вул. Пушкінська, вул. Рішельєвська, вул. Маразліївська, парк ім Т.Г. Шевченка (ЦПКІВ ім Т.Г. Шевченка), біля пам'ятника Т.Г. Шевченку та центральної алеї, Алея Слави, площа 10 квітня, меморіал героїчної оборони Одеси 411-ої Берегової батареї, на Театральній площі, на площі Куликове поле, Привокзальна площа, на вул. Канатна, 83; вул. Преображенська, 44; вул. Єврейська, 43, пров. Покровський, 7, вул. Катерининська, 42, 44,46 в районі розташування адміністративної будівлі Управління СБУ в Одеській області, вул. Успенська, Лідерсовський бульвар, вул. Мала Арнаутська, вул. Белінського, Італійський бульвар, Французький бульвар, вул. Піроговська, вул. Лейтенанта Шмідта, вул. Пантелеймонівська, вул. Пушкінська, вул. Базарна, вул. Буніна, вул. Осипова, вул. Єврейська, вул. Преображенська, Соборна площа, вул. Грецька, вул. Піроговська, пр-т Шевченка, парк «Дюківський сад», суд вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки у поданих відповідачами до Одеської міської ради повідомленнях не заявлено про вчинення таких дій. Проведення будь-якими громадянами України, будь-якими іншими організаціями зборів, мітингів, походів і демонстрацій, у будь-яких місцях без завчасного повідомлення органів виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування є неправомірними виходячи зі змісту норм чинного законодавства. Вимоги про обмеження таких прав, які не реалізуються та не реалізовані у встановленому законом порядку, є безпідставними, а тому задоволенню не підлягають.

Також, з цих підстав, суд дійшов висновку, що не підлягають задоволенню вимоги позивача про обмеження ГО «ПРАВИЙ СЕКТОР» у реалізації права на мирні зібрання, визначеним у позові шляхом, оскільки таке право вказаною організацією не реалізовано відповідно до встановленого чинним законодавством порядку, а відтак обмежено бути не може.

Суд звертає увагу на те, що рішенням у даній справі про обмеження не порушуються права громадян на мирні зібрання, оскільки воно стосується лише чітко визначеної території та не перешкоджає проведенню таких мирних зібрань в інших місцях у встановленому законом порядку.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, постанови суду про обмеження реалізації права на мирні зібрання виконуються негайно.

Керуючись Конституцією України, ст.ст. 2-6, 11, 14, 71, 94, 159-164, 167, 182, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Виконавчого комітету Одеської міської ради до Громадської організації «Земляцтво Чорноморських Козаків» (код ЄДРПОУ 22515874, адреса: 65014, м. Одеса, вул. Маразліївська, 13), ОСОБА_2 (адреса: АДРЕСА_1), ОСОБА_3 (паспорт серії НОМЕР_1. адреса: АДРЕСА_2), Громадської організації «ПРАВИЙ СЕКТОР» (код ЄДРПОУ 39111535, адреса: 08203, Київська область, м. Ірпінь, вул. Жовтнева, 9, офіс 5) про обмеження Громадської організації «ПРАВИЙ СЕКТОР», ОСОБА_3, Громадської організації «Землятство чорноморських козаків», ОСОБА_2 в реалізації права на мирні зібрання, шляхом заборони 14 червня 2014 року проведення зборів, мітингів, пікетів, походів, демонстрацій, маршів та інших мирних зібрань за адресами у м. Одеса: по вул. Дерибасівська - від вул. Пушкінська до вул. Преображенська; у Міському саду; на Соборній площі; на проспекті Шевченко, 4, 4-а, напроти Одеської обласної державної адміністрації; на Приморському бульварі - від пам'ятника О.С. Пушкіну до Воронцовського палацу; на Думській площі, на Катериненській площі - від пам'ятника Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської; на вул. Катерининська - від Катерининської площі до вул. Дерибасівська, на вул. Ланжеронівська - від вул. Пушкінська до вул. Гаванної; на Потьомкінських сходах; вул. Пушкінська, вул. Рішельєвська, вул. Маразліївська, парк ім Т.Г. Шевченка (ЦПКІВ ім Т.Г. Шевченка), біля пам'ятника Т.Г. Шевченку та центральної алеї, Алея Слави, площа 10 квітня, меморіал героїчної оборони Одеси 411-ої берегової батареї, на Театральній площі, на площі Куликове поле, Привокзальна площа, на вул. Канатна, 83; вул. Преображенська, 44; вул. Єврейська, 43, пров. Покровський, 7, вул. Катерининська, 42, 44,46 в районі розташування адміністративної будівлі Управління СБУ в Одеській області, вул. Успенська, Лідерсовський бульвар, вул. Мала Арнаутська, вул. Белінського, Італійський бульвар, Французький бульвар, вул. Піроговська, вул. Лейтенанта Шмідта, вул. Пантелеймонівська, вул. Пушкінська, вул. Базарна, вул. Буніна, вул. Осипова, вул. Єврейська, вул. Преображенська, Соборна площа, вул. Грецька, вул. Піроговська, пр-т Шевченка, парк «Дюківський сад»; заборону Громадській організації «ПРАВИЙ СЕКТОР», ОСОБА_3, Громадській організації «Земляцтво Чорноморських Козаків», ОСОБА_2 14 червня 2014 року встановлювати намети, будь-які інші споруди, в тому числі збірно-розбірні, встановлювати та/або використовувати звуковідтворювальну апаратуру (гучномовці, динаміки, тощо), автомобілі, інші транспортні засоби, в тому числі причепи та напівпричепи та інше обладнання, за адресами у м. Одеса: по вул. Дерибасівська - від вул. Пушкінська до вул. Преображенська; у Міському саду; на Соборній площі; на проспекті Шевченко, 4, 4-а, напроти Одеської обласної державної адміністрації; на Приморському бульварі - від пам'ятника О.С. Пушкіну до Воронцовського палацу; на Думській площі, на Катериненській площі - від пам'ятника Дюку Д.Рішельє до вул. Катерининської; на вул. Катерининська - від Катерининської площі до вул. Дерибасівська, на вул. Ланжеронівська - від вул. Пушкінська до вул. Гаванної; на Потьомкінських сходах; вул. Пушкінська, вул. Рішельєвська, вул. Маразліївська, парк ім Т.Г. Шевченка (ЦПКІВ ім Т.Г. Шевченка), біля пам'ятника Т.Г. Шевченку та центральної алеї, Алея Слави, площа 10 квітня, меморіал героїчної оборони Одеси 411-ої берегової батареї, на Театральній площі, на площі Куликове поле, Привокзальна площа, на вул. Канатна, 83; вул. Преображенська, 44; вул. Єврейська, 43, пров. Покровський, 7, вул. Катерининська, 42, 44,46 в районі розташування адміністративної будівлі Управління СБУ в Одеській області, вул. Успенська, Лідерсовський бульвар, вул. Мала Арнаутська, вул. Белінського, Італійський бульвар, Французький бульвар, вул. Піроговська, вул. Лейтенанта Шмідта, вул. Пантелеймонівська, вул. Пушкінська, вул. Базарна, вул. Буніна, вул. Осипова, вул. Єврейська, вул. Преображенська, Соборна площа, вул. Грецька, вул. Піроговська, пр-т Шевченка, парк «Дюківський сад» - задовольнити частково.

Обмежити Громадську організацію «Земляцтво Чорноморських Козаків» (код ЄДРПОУ 22515874, адреса: 65014, м. Одеса, вул. Маразліївська, 13) в реалізації права на мирні зібрання, шляхом заборони 14 червня 2014 року у період з 17:00 до 21:00 проведення мітингу/ходи за маршрутом у м. Одеса: пам'ятник Дюку Д.Рішельє - вул. Катерининська - театр Опери та Балету, вул. Дерибасівська - Соборна площа.

Обмежити ОСОБА_2 (адреса: АДРЕСА_1) в реалізації права на мирні зібрання, шляхом заборони 14 червня 2014 року у період з 17.00 до 20.00 проведення ходи за маршрутом у м. Одеса: пам'ятник Дюку Д.Рішельє - вул. Катерининська - театр Опери та Балету - вул. Дерибасівська - Соборна площа.

Обмежити ОСОБА_3 (паспорт серії НОМЕР_1. адреса: АДРЕСА_2) в реалізації права на мирні зібрання, шляхом заборони 14 червня 2014 року у період з 19:00 до 20:30 проведення ходи за маршрутом у м. Одеса: пам'ятник Дюку Д.Рішельє - вул. Катерининська - театру Опери та Балету - вул. Дерибасівська - Соборна площа.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова суду у справах про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання виконується негайно.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Я.В. Балан

14 червня 2014 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2014
Оприлюднено23.06.2014
Номер документу39197852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3472/14

Постанова від 14.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні