ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
10 червня 2014 року Справа № 913/1113/14
Провадження №28/913/1113/14
За позовом прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради, м. Луганськ
до Малого приватного підприємства "Ритуал-Сервіс" , м. Луганськ
про стягнення заборгованості з орендної плати за землю в сумі 75701 грн 63 коп.
Суддя Семендяєва І.В.
Секретар судового засідання Мартинцева Н.М.
У засіданні брали участь:
від заявника: Голоденко К.О., посвідчення № 020155 від 03.09.2013, прокурор відділу прокуратури м. Луганська;
від позивача: Шинкарьова О.А., довіреність № И 01/03-31/5159/0/2-13 від 20.08.2013, начальник відділу претензійно-позовної роботи та роботи по взаємодії з органами виконавчого провадження юридичного управління Департаменту Луганської міської ради з питань земельних ресурсів;
від відповідача: представник не прибув.
Суть спору: позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати за землю в сумі 74958 грн 78 коп. за період з квітня 2013 по лютий 2014 та пені в сумі 742 грн 85 коп. за період з 01.06.2013 по 30.11.2013.
Підставою свого позову прокурор зазначив неналежне виконання відповідачем своїх зобов'язань за договором оренди землі від 14.07.2006.
Відповідач до судового засідання не прибув, про час та місце слухання справи був належним чином повідомлений, причини неявки суду не повідомив, своє право на участь у судовому засіданні не реалізував; відзив на позов не надав.
Суд, враховуючи думку прокурора й позивача, вважає за необхідне розглянути справу в даному судовому засіданні за наявними у неї матеріалами за відсутності представника відповідача, явка якого не визнавалась судом обов'язковою; неподання відзиву на позов згідно ст. 75 ГПК України не є перешкодою для розгляду справи по суті.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши прокурора та представника позивача, встановивши фактичні обставини справи, оцінивши надані докази, господарський суд Луганської області
в с т а н о в и в:
Рішенням Луганської міської ради від 21.08.2012 №27/84 малому приватному підприємству «Ритуал-Сервіс» була передана в оренду терміном на 49 років земельна ділянка площею 0, 4028 га за адресою: м. Луганськ, вул. Комісара Санюка, 1-г під розміщені нежитлові будівлі.
Між Луганською міською радою та малим приватним підприємством «Ритуал-Сервіс» укладено договір оренди землі від 26.12.2012, державна реєстрація від 28.03.2013 за № 26801344101, за умовами якого орендодавець (позивач) на підставі рішення Луганської міської ради від 21.08.2012 №27/84 та рішення Луганської міської ради від 27.08.2010 №69/27 надає, а орендар (відповідач) приймає в строкове платне користування земельну ділянку під розміщені нежитлові будівлі, яка знаходиться за адресою: м.Луганськ, вул. Комісара Санюка, 1-г, кадастровий номер земельної ділянки: 4410100000:03:019:0088.
Відповідно до п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,4028 га.
Згідно п. 4 договору на момент укладання договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2994254 грн 08 коп.
За умовами п. 8 договору річна орендна плата встановлюється у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і складає 89827 грн 62 коп.
Згідно п. 11 договору річна орендна плата за землю сплачується орендарем рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п. 13 договору розмір орендної плати переглядається у порядку, передбаченому договором, протягом терміну дії договору у разі настання хоча б одного з наступних випадків: зміни мети використання земельної ділянки або (та) її цільового призначення (категорії), які призведуть до збільшення чи зменшення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру річної орендної плати; прийняття державним органом або орендодавцем нормативно-правового акту, відповідно до якого змінено нормативну грошову оцінку земель міста Луганська; прийняття державним органом або орендодавцем нормативно-правового акту, відповідно до якого змінено розмір та (або) правила обчислення орендної плати; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами.
Як зазначає прокурор у позові, відповідач з квітня по лютий 2014 використовував земельну ділянку, не сплачуючи при цьому орендну плату у повному обсязі, у зв'язку з чим у нього виникла заборгованість у сумі 74958 грн 78 коп., що стало підставою для звернення прокурора з даним позовом про стягнення заборгованості з орендної плати за землю в сумі 74958 грн 78 коп. за період з квітня 2013 по лютий 2014 та пені в сумі 742 грн 85 коп. за період з 01.06.2013 по 30.11.2013.
Відповідно ст.ст.142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади безпосередньо або через органи самоврядування, в межах їх повноважень, визначених законом, шляхом прийняття рішень, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.
Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Згідно ст.20 Закону України „Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатися до суду в передбачених законом випадках.
Статтею 36-1 Закону України „Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.
Статтями 13, 14 Закону України „Про оренду землі" передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. До істотних умов договору, зокрема, віднесені орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Статтею 21 зазначеного Закону передбачено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до ст.526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином та в установлений термін у відповідності з договором.
Заборгованість відповідача з орендної плати за договором оренди землі від 26.12.2012 виникла за період з квітня 2013 по лютий 2014. Позивач розрахував розмір місячної орендної плати за вказаний період з урахуванням розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки 89827 грн 62 коп., і який складає 7485 грн 56 коп., таким чином орендна плата за період квітень 2013 - лютий 2014 складає 82341 грн 15 коп., враховуюче те, що станом на 01.04.2013 переплата за договором складала 7382 грн 37 коп, заборгованість з орендної плати за вказаний період складає 74958 грн 78 коп., з чим погоджується суд з огляду на наступне.
За умовами п. 11 договору річна орендна плата за землю сплачується орендарем рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, відповідно до ст. 274 Податкового кодексу України, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Таким чином, розмір орендної плати, яку відповідач має сплачувати за договором оренди земельної ділянки, безпосередньо залежить від грошової оцінки земельної ділянки.
Дане положення застосовується незалежно від того, що у п. 8 договору передбачений розмір земельного податку, який діє на момент укладання договору.
Як на час укладання договорів оренди земельних ділянок, так і на час виникнення спору, обов'язковим елементом визначення розміру орендних платежів є нормативна грошова оцінка земельних ділянок (ст. 5 Закону України "Про оцінку земель"), яка у відповідності до положень статті 18 цього закону, проводиться не рідше ніж на 5-10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися як зміна розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 13 договору розмір орендної плати переглядається у порядку, передбаченому договором, протягом терміну дії договору у разі настання хоча б одного з наступних випадків: зміни мети використання земельної ділянки або (та) її цільового призначення (категорії), які призведуть до збільшення чи зменшення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру річної орендної плати; прийняття державним органом або орендодавцем нормативно-правового акту, відповідно до якого змінено нормативну грошову оцінку земель міста Луганська; прийняття державним органом або орендодавцем нормативно-правового акту, відповідно до якого змінено розмір та (або) правила обчислення орендної плати; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами.
Згідно з довідками про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2013 та 2014 нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 7433524 грн 88 коп. (а.с. 24-25) Отже, річна орендна плата обчислюється наступним чином:
Орендна плата за місяць: 89827,62/12 = 7485,56 грн.
Таким чином, заборгованість з орендної плати за період з квітня 2013 по лютий 2014 (враховуюче те, що станом на 01.04.2013 переплата за договором складала 7382 грн 37 коп.), складає 74958 грн 78 коп.
Отже, наявність заборгованості за договором оренди землі від 26.12.2012 у відповідача перед позивачем підтверджена в повному обсязі, не спростована відповідачем, а тому ці вимоги є обґрунтованими.
Крім цього, позивачем також заявлені до стягнення пеня в сумі 742 грн 85 коп. за період з 01.06.2013 по 30.11.2013.
Пунктом 15 договору оренди землі передбачено, що у разі невнесення орендної плати у строки, визначені договором оренди землі, орендар повинен сплатити пеню за ставкою пені, передбаченої діючим законодавством за несвоєчасну сплату земельного податку, від несплаченої суми орендної плати за кожний день прострочення платежу.
За розрахунком позивача, наданого до позову, сума пені складає 742 грн 85 коп.
Суд погоджується з даним розрахунком, оскільки він відповідачем не оспорений, є обґрунтованим, відповідає вимогам чинного законодавства, а тому вимоги по стягненню пені у сумі 742 грн 85 коп. за період з 01.06.2013 по 30.11.2013 підлягають задоволенню.
Згідно викладеному, позовні вимоги прокурора про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати за землю в сумі 74958 грн 78 коп. за період з квітня 2013 по лютий 2014 та пені в сумі 742 грн 85 коп. за період з 01.06.2013 по 30.11.2013 задовольняються у повному обсязі.
Відповідно до приписів ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається в обґрунтування своїх вимог і заперечень.
Оскільки відповідачем доказів відсутності заборгованості з орендної плати за землю або її сплати до справи не надано, заперечень з боку відповідача щодо вірності розрахунку суми заборгованості та пені, не надійшло, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими, а тому позов прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради до Малого приватного підприємства "Ритуал-Сервіс" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю в сумі в сумі 74958 грн 78 коп. за період з квітня 2013 по лютий 2014 та пені в сумі 742 грн 85 коп. за період з 01.06.2013 по 30.11.2013 підлягає задоволенню повністю.
Судовий збір, згідно ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України, стягується з відповідача в доход Державного бюджету України, оскільки прокурор у відповідності до Закону України "Про судовий збір" звільнений від його сплати.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Луганської області
в и р і ш и в:
1. Позов прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради до Малого приватного підприємства "Ритуал-Сервіс" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю в сумі 74958 грн 78 коп. та пені в сумі 742 грн 85 коп. задовольнити повністю.
2. Стягнути з Малого приватного підприємства "Ритуал-Сервіс" , м.Луганськ, вул. Карла Лібкнехта, 12, ідентифікаційний код 32201826, на користь Луганської міської ради , м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 14, ідентифікаційний код 26070794, заборгованість у сумі 74958 грн 78 коп. та пені в сумі 742 грн 85, видати наказ.
3. Стягнути з Малого приватного підприємства "Ритуал-Сервіс" , м.Луганськ, вул. Карла Лібкнехта, 12, ідентифікаційний код 32201826, в доход Державного бюджету України на поточний рахунок 31214206783006, МФО 804013, код отримувача 37991503, одержувач - УДКСУ у м. Луганську, банк - ГУ ДКСУ в Луганській області, код бюджетної класифікації 22030001, символ 206, судовий збір у сумі 1827 грн. 00 коп., видати наказ Ленінській ОДПІ у м.Луганську Головного управління Міндоходів в Луганській області.
Відповідно до ст.85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Дата підписання рішення: 16.06.2014.
Суддя І.В. Семендяєва
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2014 |
Оприлюднено | 17.06.2014 |
Номер документу | 39201309 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Семендяєва І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні