Постанова
від 29.05.2014 по справі 812/3416/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 травня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3416/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі судового засідання: Гришиній О.Ю.,

у відсутність представників сторін

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта Софіївська» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

19 травня 2014 року Територіальне управління Держгірпромнагляду у Луганській області (далі - позивач або ТУ Держгірпромнагляд) звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта Софіївська» (далі - Відповідач або ТОВ «Шахта Софіївська»), в якому позивач просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта Софіївська», КВЕД 05.10, ід. код 34100780 розташованого за адресою: 94643, Луганська область, Антрацитівський район, смт. Іванінвка, вул.. Октябрська, 24, шляхом повного зупинення роботи виробничих дільниць, а саме ведення гірничих робіт в межах західного блоку ділянки Краснолуцька Північна №2 по пластам h10H, h10+h10В, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до наказу № 466 від 16 квітня 2014 року та направлення на перевірку № 49/05 від 29.04.2014 року у період з 13 травня 2014 року по 13 травня 2014 року посадовою особою теруправління проведено позапланову перевірку ведення робіт підвищеної небезпеки ТОВ «Шахта «Софіївська», 94643, Луганська область, Антрацитівський район, смт. Іванівка, вул.. Октябрська, 24, іед код 34100780, КВЕД 05.10.

Під час перевірки виявлено 10 порушень нормативно-правих актів з охорони праці (охорони надр), які створюють загрозу життю та здоровю людей, що відображені у розділі 5 акту перевірки суб'єкта господарювання від 13.05.2014 №ВК 5/05.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, від нього до суду надійшла заява про розгляд справи у його відсутність, в якій також зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, від нього до суду надійшла заява про розгляд справи у його відсутність, в якому також зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, встановивши обставини у справі та відповідні їм правовідносини, та надавши оцінку доказам, суд прийшов до наступного.

Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п.6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Луганській області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України у та їй підпорядковується.

Відповідно до вимог ст.38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно п.п.7 п.4 Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:

будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;

видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;

застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;

проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідно до наказу № 466 від 16.04.2014 року та направлення на перевірку № 466 від 16.04.2014 року у період з 13.05.2014 08 годин 00 хвилин по 13.05.2014 16 годин 00 хвилин посадовими особами ТУ Держгірпромнагляду проведено планову перевірку суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) - товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта Софіїївська», розташованого за адресою: Луганська область, Антрацитівський район, смт. Іванівка, вул. Октябрська, 24, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. (аркуші справи 13-14).

За результатами перевірки позивачем складено акт перевірки виробничого об'єкту №ВК-5/05 від 13 травня 2014 року (аркуші справи 15-18).

Під час планової перевірки виробничого об'єкта - товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта Софіївська» виявлено десять порушень нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що відображені у розділі п'ятому зазначено акту перевірки (а.с.15-18).

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів і споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних.

Відповідно до п.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877) повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

На підставі ч.1 ст.183-2 КАС України справи, щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, розглядаються у скороченому проваджені. На підставі статті 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Відповідачем під час судового розгляду справи не надано доказів усунення порушень, встановлених актом перевірки виробничого об'єкту № ВК-5/05 від 13 травня 2014 року, окрім того відповідачем визнано позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Дії відповідача при визнанні адміністративного позову не суперечать закону і не порушують чиї - небудь права, свободи або інтереси, тому визнання позову приймається судом.

За таких обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.

Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем не було сплачено судовий збір в розмірі, встановленому Законом. Разом із позовом позивачем було подано клопотання про відстрочку сплати судового збору.

Ухвалою суду від 21 травня 2014 року, окрім іншого, було відстрочено Територіальному управлінню Держгірпромнагляду у Луганській області, сплату судового збору до розгляду адміністративної справи по суті.

На час розгляду справи судовий збір позивачем не сплачено.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року № 3674-VІ, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року (із змінами внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» № 590-VII від 19.09.2013), за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 0,06 розміру мінімальної заробітної плати

Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» встановлено розмір мінімальної заробітної плати станом на січень 2014 року, який становить 1218,00 грн.

Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору у розмірі 73,08 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 17, 72, 136, 158 - 163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адмінісративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта Софіївська» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю «Шахта Софіївська», КВЕД 05.10, ід. код 34100780 розташованого за адресою: 94643, Луганська область, Антрацитівський район, смт. Іванінвка, вул.. Октябрська, 24, шляхом повного зупинення роботи виробничих дільниць, а саме ведення гірничих робіт в межах західного блоку ділянки Краснолуцька Північна №2 по пластам h10H, h10+h10В, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Стягнути з територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області (ідентифікаційний код 37991084, місцезнаходженн: 91055 м. Луганськ, вул.. Лермонтова, 1в) на користь Державного бюджету України судові зі сплати судового збору в розмірі 73,08 (сімдесят три гривні 08 копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 03 червня 2014 року.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39203884
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3416/14

Постанова від 29.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні