5.1.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 травня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3035/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді: Качуріної Л.С.,
при секретарі: Якимчук В.В.
в присутності сторін:
від позивача: Губченко А.М., довіреність № 3/33 від 20.03.2014 року,
від відповідача: Сидоренко С.О., довіреність № 1 від 01.04.2014 року,
від відповідача: Швець Н.О., довіреність № 1 від 01.04.2014 року,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Територіального управління Держгіпронагляду у Луганській області в особі Свердловської державної гірничотехнічної інспекції нагляду у вугільній промисловості до Приватного підприємства «Снабтехномонтаж» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Територіального управління Держгіпронагляду у Луганській області в особі Свердловської державної гірничотехнічної інспекції нагляду у вугільній промисловості до Приватного підприємства «Снабтехномонтаж» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що під час проведення позапланової перевірки Приватного підприємства «Снабтехномонтаж» позивачем було виявлено 18 порушень, з яких 15 порушень створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Позивач зазначив, що у зв'язку з виникненням загрози життю та / або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для повного зупинення роботи виробничих дільниць.
На підставі викладеного позивач просив винести постанову щодо застосування заходів реагування до Приватного підприємства «Снабтехномонтаж», а саме зупинення робіт виробничих дільниць, а саме зупинення робіт із підвищеною небезпекою зі збагачення вугілля, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення аналогічні, викладеному у позові, просив задовольнити його в повному обсязі.
Представники відповідача у судовому засіданні проти позову заперечували, надали суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просили відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, приходить до наступного.
Судом установлено, що відповідач - Приватне підприємство «Снабтехмонтаж», ідентифікаційний код юридичної особи 35413288, зареєстроване виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 22 жовтня 2007 року за № 1 384 102 0000 002102 (а. с. 52).
26 лютого 2014 року на підставі наказу Територіального управління Держгіпронагляду у Луганській області від 17 березня 2014 року № 369 та посадовими особами позивача проведено перевірку Приватного підприємства «Снабтехмонтаж» щодо стану праці при веденні робіт із підвищеною небезпекою зі збагачення вугілля.
На підставі акту, складеного за результатами перевірки Приватного підприємства «Снабтехмонтаж» позивачем винесено припис від 26 лютого 2014 року, відповідно до якого відповідачу приписано усунути порушення зазначені в приписі.
Також, матеріалами справи підтверджено, що 17 квітня 2014 року на підставі наказу Територіального управління Держгіпронагляду у Луганській області від 17 березня 2014 року № 369 та направлення на проведення перевірки від 17 квітня 2014 року № 124 посадовими особами позивача проведено перевірку Приватного підприємства «Снабтехмонтаж».
За результатами вказаної перевірки 17 квітня 2014 року позивачем складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) за № ГБ-41 (а. с. 23-31).
Акт перевірки був підписаний директором Приватного підприємства «Снабтехмонтаж» Карловим О. Ю. без зауважень чи заперечень.
Доказів оскарження відповідачем даного акту у судовому порядку суду не надано.
Перевіркою встановлено невиконання відповідачем в повному обсязі припису позивача від 26 лютого 2014 року № ГБ-22.
У судовому засіданні встановлено та про це не заперечували сторони, що накази про проведення перевірки, припис відповідачем не оскаржувались.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Основними завданнями Держгірпромнагляду є реалізація державної політики у сфері промислової безпеки, охорони праці, здійснення державного гірничого нагляду, охорони надр, промислової безпеки у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, державного ринкового нагляду у межах своєї відповідальності, а також внесення пропозицій щодо її формування, організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів, зокрема, з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю (п.3 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року №408/2011).
Держгірпромнагляд України відповідно до покладених на нього завдань, окрім іншого, здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю (п.п.6 п.4 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року №408/2011).
Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Луганській області, згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України та йому підпорядковується (а.с.7)
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон).
Територіальне управління Держгірпромнагляду у Луганській області є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження, надані йому Положенням про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, а також Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року № 877-V (надалі - Закон України №877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Згідно п.5 ст. 4 зазначеного Закону, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Пунктом 1 статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставою для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.
Відповідно до ч.1, ч.2, ч.8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.
Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання.
Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.
Під час розгляду справи судом було встановлено та про це не заперечували сторони, що відповідачем було виконано вимоги п. 5 припису від 17 квітня 2014 року № ГБ-34, в підтвердження чого суду був наданий договір із ДВГРС щодо обслуговування підприємства у 2014 році, план ліквідації аварії по сушильному відділенню, розроблений у відповідності із інструкцією по складанню планів ліквідації аварії і як наслідок не проводилася щорічна учбова тривога.
Також судом було встановлено, що згідно пункту 1 припису від 17 квітня 2014 року № ГБ-34 на підприємстві відсутній державний акт на право користування (договір оренди) - строк виконання припису - 30 травня 2014 року та згідно пункту 3 припису, на підприємстві відсутній проект протипожежного захисту проектного захисту розроблений проектною організацією - строк виконання до 25 червня 2014 року, тобто позивач передчасно звернувся до суду з позовом зазначивши, що вимоги припису в цій частині не були виконанні відповідачем, оскільки строк виконання вищезазначених вимог на момент звернення до суду і розгляду справи не настав.
Крім того, під час розгляду справи було встановлено та про це не заперечували сторони, що відповідачем були виконанні в повному обсязі вимоги припису від 17 квітня 2014 року, а саме № № 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14. 15, 16, 17, 18.
Таким чином на підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що у задоволенні позовних вимог Територіального управління Держгіпронагляду у Луганській області в особі Свердловської державної гірничотехнічної інспекції нагляду у вугільній промисловості до Приватного підприємства «Снабтехномонтаж» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) слід відмовити.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2014 року відстрочено Територіальному управлінню Держгірпромнагляду у Луганській області сплату судового збору до розгляду справи по суту.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд прийшов до висновку про стягнення з позивача на користь спеціального фонду Державного бюджету України судового збору у розмірі 73,08 грн.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 26 травня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 02 червня 2014 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 17, 94, 158-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області в особі Свердловської державної гірничотехнічної інспекції нагляду у вугільній промисловості до Приватного підприємства "Снабтехмонтаж" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - відмовити.
Стягнути з Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області в доход Державного бюджету України (р/р 31213206784006 в ГУДКСУ у Луганській області, одержувач УДКСУ у м. Луганську, МФО 804013, код платежу 22030001) судовий збір в сумі 73,08 грн. (сімдесят три грн. 08 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10днів з дня проголошення постанови, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Постанова складена в повному обсязі та підписана 02 червня 2014 року.
Суддя Л.С. Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2014 |
Оприлюднено | 17.06.2014 |
Номер документу | 39203922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Л.С. Качуріна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні